loading...
پیک دانلود
مدیر بازدید : 445 پنجشنبه 15 مهر 1395 نظرات (0)

تیم ملی فوتبال ایران در سومین بازی انتخابی جام جهانی از ساعت 16:30  پنج شنبه 15 مهر  میهمان تیم ملی ازبکستان است.شما می توانید اخبار ، اطلاعات ، حواشی و فیلم های مربوط به این بازی رو با سایت پیک دانلود پیگیری کنید.لطفا هم نظر بدید و هم در نظرسنجی سایت شرکت کنید.ممنون

 

دانلود خلاصه بازی ازبکستان 0-1 ایران

دانلود فیلم درگیری در انتهای بازی ازبکستان - ایران

شجاعی؛ کسی حق اعتراض ندارد

هافبک تکنیکی و جنوبی فوتبال ایران که در چند سال اخیر معمولا با اعتراضاتی از سوی تماشاگران فوتبال و منتقدان در تیم ملی پشت سر می گذاشت، اکنون با حضور در فوتبال یونان شرایط فوق العاده ای را دنبال می کند.

 


مسعود شجاعی بعد از درخشش در چند هفته اخیر لیگ یونان و حضوری موثر در دیدار برابر چین که با حرکات تکنیکی خود موقعیت های مناسبی نیز ایجاد کرده بود در دیدار برابر ازبکستان و در تاشکند نیز علاوه بر ارسال پاس گل سه امتیازی خود، روز درخشانی را با بازوبند کاپیتانی دنبال کرد. عملکردی که باعث شد کسی حق اعتراض نسبت به این بازیکن را به خود ندهد و به تمجید او بپردازند.

حریف ایران چیزی برای ارائه نداشت

ایران چگونه اعصاب ازبک ها را به هم ریخت ؟

پیش از برگزاری بازی های هفته سوم مقدماتی جام جهانی، ازبک ها صدرنشین گروه اول آسیا و دو بازی ابتدایی را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند، نکته ای که مسلم است این است که آنها باید برای بازی در برابر ایران با تمام توان در میدان حاضر می شدند تا بتوانند از بازی سوم نیز امتیاز بگیرند، اما این تیم هرگز نتوانست در برابر ایران قدرت نمایی کند.

 


*بنابر آنچه که از پای تلویزیون قابل مشاهده بود ،  در این بازی چیزی از ازبکستانی ها ندیدیم که این می تواند دو دلیل داشته باشد، اول اینکه ممکن است دلایلی درون تیمی، باعث عدم نتیجه گیری ازبک ها شده باشد و باعث شده باشد آنها در حد انتظار ظاهر نشوند و دوم هم اینکه تیم ملی ما با تدابیر کارلوس کی روش توانست بازی این تیم را خراب کند. ایران اجازه نداد آنها بازی همیشگی خود را به نمایش بگذارند، اصولا بارزترین شیوه مربیان پرتغالی نیز همین است، آنها هم از نظر روحی و روانی و هم از نظر بازی، روی حریف خود تاثیر می گذارند و سعی در خراب کردن حریف دارند.  


*این را بدانید که هر تیم ضعیفی هم در بازی خانگی خود به دنبال اذیت کردن حریف است اما ازبک ها از این اتفاق عاجز بودند و اگر از نظر بصری بازی زیبایی را شاهد نبودیم تنها مقصر آن، ازبکستانی ها هستند، چرا که اگر آنها بازی موفقی به نمایش می گذاشتند ایران هم مجبور می شد سبک بازی خود را عوض کند و آن وقت فوتبال چشم نوازی را می دیدیم.


* از نظر فوتبالی بهترین اتفاق ممکن برای ما افتاد و شاید در این مقطع همین سه امتیاز برای ویژه ترین اتفاق باشد، بنابراین باید از تیم کی روش راضی بود که توانست موفق از این دیدار بیرون بیاید. خواسته ما برای کسب نتیجه اجابت شد و این بهترین چیزی بود که می شد از بازی سوم به دست آورد.


*بهرحال ازبک ها بیشتر از 60 دقیقه زمان داشتند تا نتیجه را جبران کنند که این اتفاق نیفتاد، شک نکنید اگر بازی سه روز دیگر ادامه داشت نیز آنها نمی توانستند به گل برسند، چه از نظر بازی سنتی، چه از نظر بازی مدرن، سانتر، ترکیبی، حمله، ضربات آزاد و ...، آنها هیچ چیزی برای ارائه نداشتند.

رضاییان؛ به دنبال اثبات بی گناهی و توانایی

رامین رضاییان که بعد از اتفاقات پایان فصل گذشته و حضور در لیگ ترکیه در نهایت به ایران بازگشت و در ادامه نیز با تمدید قرارداد با سرخپوشان در شرایط فعلی نتوانسته به ترکیب اصلی دست یابد و گفته می شود با قهر برانکو ایوانکوویچ مواجه شده است.

 


با این حال او بدون توجه به شرایط باشگاهی اش اکنون در تیم ملی با روحیه و انگیزه بالا به دنبال اثبات توانایی های خود است تا شاید موفق شود برانکو را نیز مجاب به حضور در ترکیب اصلی اش کند؛ اتفاقی که البته باز هم بعید و دور به نظر می رسد و نیاز به صبر و تلاش بیشتر این بازیکن دارد.

پورعلی گنجی؛ جای نگرانی نیست

پژمان منتظری به عنوان یکی از بازیکنان باتجربه و باکیفت تیم ملی در دیدار با چین دچار مصدومیت شد تا قلب دفاعی تیم ملی که یکی از نقاط ایران نیز محسوب می شود با مشکل مواجه شود. اما حضور موثر مرتضی پورعلی گنجی در کنار سیدجلال حسینی و تداوم روند عدم دریافت گل اعتماد به این نقطه از خط دفاعی تیم ملی را افزایش داده است.

 


مدافع شمالی تیم ملی که با تجربه حضور در لیگ چین و قطر اکنون در اوج جوانی یکی از فنی ترین بازیکنان خط دفاعی نیز محسوب می شود توانست برابر حمله وران ازبکستانی نیز عملکرد خوبی از خود به جا بگذارد و در سومین دیدار از انتخابی جام جهانی روسیه نیز دروازه تیم ملی بسته بماند. شاید پورعلی گنجی بعد از مصدومیت منتظری به خود گفته بود: مرتضی اکنون زمان اثبات توانایی است و جای نگرانی نیست!

سید جلال و شجاعی ستاره های ایران

نفر به نفر با یوزپلنگ‌ها برابر ازبکستان

شیوه بازی تیم ملی در تاشکند مشابه چیزی است که سرمربی تیم ملی ایران آن را به مجموعه خود دیکته کرده است. یک بازی حسابگرانه با استحکام شدید در لایه های دفاعی.


با هم نمایش بازیکنان ایران در این مسابقه را مرور می کنیم:

 


علیرضا بیرانوند(7 از 10):
علیرضا بیرانوند گلر ایران بازهم توانست کلین شیت کند. دروازه بان تیم ملی ایران برابر ازبکستانی ها روز سختی نداشت و توانست سانترهای ازبک ها را نیز فوق العاده در اختیار بگیرد. شجاعت بیرانوند روی توپ های ارسالی از جناحین سبک او را متفاوت ساخته تا روند موفقیت آمیز وی با حمایت مدافعان بی اشتباه تیم ملی ادامه داشته باشد.

 


سیدجلال حسینی(8.5 از 10)
جلال حسینی بازیکن با تجربه تیم ملی ایران علاوه براینکه عالی در خط دفاع عمل کرد، زننده تک گل بازی بود و توانست دروازه دروازه بان سابق پرسپولیس را باز کند و تیم ملی را به صدر گروه برساند. حسینی با تجربه توانست به خوبی همراه با پورعلی گنجی جای خالی منتظری را پر کند و هرگز اجازه نفوذ به مهاجمان ازبک را نداد. جالب اینکه حسینی در حالی به بازیکن فیکس تیم ملی تبدیل شده که شاید با عدم مصدومیت منتظری حالا نیمکت نشین بود.

 


مرتضی پورعلی گنجی(7 از 10)
پورعلی گنجی در غیاب منتظری مصدوم زوج سید جلال حسینی در خط دفاع بود و بازی خوبی در پست خود انجام داد. بازیکن ایرانی تیم السد قطر در مواقع ضربات آزاد به خوبی در محوطه جریمه حریف حضور می یافت اما نتوانست گلی بزند. پورعلی گنجی در خط دفاع نمره قابل قبولی گرفت.

 


رامین رضاییان(7 از 10)
بازیکن نیمکت نشین تیم پرسپولیس در تیم ملی فیکس بازی می کند، رضاییان در بازی با ازبکستان توانست در کار دفاعی و هجومی حضور داشته باشد و در این وظیفه اش تنها یکی دو اشتباه داشت. این بازیکن به خوبی از سمت راست حرکت می کرد و خط دفاع ازبک ها را آزرد.

 


میلاد محمدی(6.5 از 10)
محمدی بازیکن جوان تیم ملی که در روسیه بازی می کند توانست در پست دفاع چپ به خوبی عمل کند و اجازه خودنمایی به بازیکنان حریف از این سمت را نداد. محمدی با سرعتش در حمله نیز کمک می کرد و حرکات او کمی فشار را از خط دفاع تیم ملی کم می کرد.

 


سعید عزت الهی(6 از 10)
هافبک ایرانی تیم روستوف در غیاب آندرانیک تیموریان در ترکیب اصلی تنها هافبک دفاعی تیم ایران بود و در این بازی توانست بازی خوبی در میانه زمین از خود به نمایش بگذارد. البته عزت الهی هنوز کار بازیسازی را به خوبی انجام نمی دهد که این مساله به تجربه او ارتباط دارد.

 


احسان حاج صفی(7 از 10)
بازیکن تیم سپاهان این بار به جای دفاع چپ در پست هافبک وسط و کمی جلوتر از عزت الهی بازی کرد. حاج صفی که سابقه حضور برابر ازبک ها را داشت در میانه زمین بازی را از ازبکستانی ها برد. او در یک ماه گذشته در پست های مختلفی از دفاع راست تا هافبک بازیساز بازی کرده و امروز هم خوب خود را با شرایط پست تازه اش تطبیق داد.

 

 

 


مهدی طارمی(6 از 10)
مهاجم بوشهری تیم ملی در این بازی در پست هافبک راست بازی کرد و به نظر می رسید وظیفه اصلی اش مهار ویتالی دنیسوف بود و برای مهار مدافع راست تیم ملی ازبکستان تلاش کرد. طارمی نتوانست در فاز حمله به خوبی عمل کند و در دقیقه 76 جای خود را به جهانبخش داد.

 


وحید امیری (7 از 10)
بازیکن پرسپولیسی تیم ملی در برابر ازبک ها در سمت چپ خط هافبک بازی کرد و وظیفه اش حمل توپ و موقعیت سازی برای مهاجمان تیم ملی بود. البته امیری در دقیقه 94 می توانست دروازه لوبانف را بازهم باز کند اما لوبانف در این دوئل برابر امیری پیروز شد. نمایش امیری بخصوص در دقایق پایانی امیدوارکننده و فوق العاده بود.

 

 

مسعود شجاعی(8 از 10)
کاپیتان جنوبی امروز تیم ملی روز بسیار خوبی را گذراند، او علاوه بر پاس گل سه امتیازی که به سید جلال داد توانست به خوبی نبض بازی را در دست بگیرد و به موقع سرعت بازی را کم یا زیاد بکند. شجاعی چندین پاس خوب پشت مدافعین داد که مهاجمین نتوانستند از آن استفاده کنند.


رضا قوچان نژاد(5):
قوچان نژاد که در بازی با قطر توانسته بود گل بسیار ارزشمندی بزند، این بازی نتوانست انتظارات را برآورده کند و دو موقعیت بسیار خوب را از دست داد. روز خوب گوچی فوتبال ایران برابر ازبکستان نبود و امیدواریم که او در بازی های آینده بتواند به روزهای خوبش با گل های شیرین بازگردد.

 


سردار آزمون(4):
مهاجم ملی پوش تیم روستوف روسیه در دقیقه 63 جای قوچان نژاد را در ترکیب تیم ملی بگیرد اما او نیز به مانند قوچان نژاد روز خوبی نداشت و نتوانست خوب عمل کند. البته نباید از پاس خوب او در دقیقه 94 برای امیری بگذریم، پاسی که می توانست دومین گل ایرانی ها را سبب شود.

کی‌روش و ویلیامز، کینه‌ای که تمام‌شد(عکس)

 

تیم ملی ایران در سومین دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی روسیه با قضاوت بنجامین ویلیامز استرالیایی بر ازبکستان پیروز شد تا خاطره تلخ کی‌روش از این داور که با حذف مقابل عراق همراه بود، پاک شود.


 

به گزارش "ورزش‌سه"، سال 2015 و دیدار برابر عراق آغازگر تمام اتفاقات و حواشی کارلوس کی‌روش و ایرانی‌ها با بنجامین ویلیامز بود. این داور در جام ملت‌های آسیا سال ۲۰۱۵، با نشان دادن کارت زرد دوم در دقیقه ۴۳ به مهرداد پولادی سبب شد تیم ملی ایران در حالیکه با نتیجه یک بر صفر از عراق پیش بود، پس از اینکه نتیجه بازی در پایان وقت های قانونی 3 بر 3 دنبال شد، این دیدار حساس را در ضربات پنالتی واگذار کند و از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در کشور استرالیا کنار رود.

 

 

 


اعتراضات کارلوس کی‌روش به ویلیامز استرالیایی حتی به پایان بازی هم نرسید و این مربی در پایان نیمه اول با دستانی که به کمر زده بود و چشمانی که از حدقه بیرون آمده بود، به دنبال پاسخ ویلیامز برای این تصمیم جنجالی بود. پس از پایان این دیدار هم نوبت ایرانی‌های فضای مجازی بود تا این بار با حمله به صفحه شخصی بنجامین ویلیامز او را با عواقب تصمیم جنجالی که گرفت بیشتر آشنا کنند. این قضیه تا جایی پیش رفت که یک بار ویلیامز از پذیرش داوری ایران در استادیوم آزادی امتناع کرد و برای قضاوت دیدار ایران به تهران نیامد.

 


تمام این اتفاقات مثل آتشی که زیر خاکستر وجود داشت با انتخاب ویلیامز به عنوان داور دیدار ایران در مقابل ازبکستان دوباره افروخته شد و اولین کسی که در مقابل این انتخاب موضع شدیدی داشت، سرمربی تیم ملی ایران بود. کارلوس کی‌روش در همان ابتدا و در یک مصاحبه تند از انتخاب ویلیامز به عنوان داور بازی انتقاد کرد و خواستار تغییر داور این مسابقه شد. اما کنفدراسیون فوتبال آسیا از کنار این حواشی گذشت و ویلیامز را داور اول و آخر این دیدار معرفی کرد.

 

 

 


با تمام این تفاسیر بازی ایران و ازبکستان با قضاوت بنجامین ویلیامز استرالیایی و با برتری ایران به پایان رسید و این در حالی بود که این داور قضاوت خوبی در این دیدار انجام داد، تا خاطره تلخ کی‌روش از آخرین دیداری که ویلیامز برای ایران سوت زد و تیم ملی حذف شد، پاک شود.

 


البته کارلوس کی‌روش که به عنوان یک مربی حرفه‌ای در سطح جهان شناخته می‌شود با این اعتراض‌ها قصد داشت تا چشم‌ها را به سوی این مسابقه جلب کند تا مبادا دوباره آن اتفاق تلخ تکرار شود و حتی از این شرایط به نفع تیم ملی استفاده کند؛ اتفاقی که می توان گفت برای کی‌روش رخ داد و هم کی‌روش و هم ویلیامز خوشحال از این بازی بیرون آمدند.

 


چه کسی می‌داند؛ شاید در آینده ای نزدیک بنجامین ویلیامز برای ایران در ورزشگاه آزادی هم قضاوت کند!

 

 

 

بررسی وضعیت گروه ایران بعد از شکست قطر و چین

گزارش روز: بوی جام جهانی می آید

در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا امروز چند بازی برگزار شد که در پی این مسابقات تا حدی تکلیف جدول رده بندی گروه A مشخص شود. در بازی هایی که امروز در گروه ایران برگزار شد، تیم کره جنوبی با نتیجه 3 بر 2 قطر را شکست داد و سوریه در کمال ناباوری موفق شد چین را از پیش رو بردارد. در کنار اینها تیم ملی ایران نیز با یک گل از سد ازبکستان گذشت. شکست چین و قطر تا حدی تکلیف گروه را مشخص کرد.

 


قطر؛ کورسوی امید با 3 شکست
تیم ملی فوتبال قطر امروز مقابل کره جنوبی در حالی که با نتیجه دو بر یک از حریفش پیش بود، بار دیگر شکست خورد. قطری ها امروز با سرمربی جدید خود می خواستند دو شکست قبلی مقابل ایران و ازبکستان را جبران و در جدول رده بندی صعود کنند. آنها در کره جنوبی نمایش بدی هم نداشتند اما در نهایت باز هم موفق به کسب امتیاز نشدند تا ناامیدی در کشوری که قرار است میزبان جام جهانی 2022 باشد، موج بزند. قطری ها امیدوارند که قبل از میزبانی از مهم ترین تورنمنت ملی فوتبال جهان به جام جهانی بروند اما با توجه به نتایج 3 بازی اول آنها شانس کمی برای رسیدن به روسیه دارند. آن هم در شرایطی که تیم های ایران، کره جنوبی و ازبکستان به سختی در راه صعود به جام جهانی امتیاز می دهند.

 


چین؛ ناامیدی برای تیم بی شخصیت
شاید بدبین ترین هواداران فوتبال چین هم تصور نمی کردند تیمی که مقابل ایران 90 دقیقه ایستادگی کرده و حتی می توانست به برتری برسد و در بازی با کره جنوبی نیز عملکردش مورد تحسین قرار گرفته، در خانه مقابل سوریه شکست بخورد! سوریه ای که حتی از امتیاز میزبانی هم محروم است، در بیرون از خانه 3 امتیاز ارزشمند را مقابل چین به دست آورد تا نه تنها با 4 امتیاز سری میان سرها در آورد که ناامیدی را به اردوی چینی ها ببرد. اعضای تیم چین امیدوار بودند که در رقابت با تیم های بزرگ قاره کهن کم نیاورند و شاید به عنوان تیم دوم به جام جهانی برسند اما حالا رسیدن به روسیه تا حدزیادی از آنها دور شده است. آن هم با شکست خانگی مقابل تیمی که از نظر شخصیت تیم ششم گروه محسوب می شود.

 


ازبکستان؛ فرصت جبران دارد
تیم ملی ازبکستان تا قبل از بازی با ایران با 6 امتیاز صدرنشین بود اما این شکست ازبک ها را تا رده سوم پایین فرستاد. شاگردان بابایان البته فرصت برای جبران زیاد دارند. آنها امیدوارند تا در 7 بازی آینده تلاششان را افزایش دهند و در رقابت با تیم های قدر گروه کم نیاورند تا برای اولین بار به جام جهانی صعود کنند.

 


سوریه؛ جرقه است!
قبل از شروع رقابت های مقدماتی جام جهانی همگان به سوریه به عنوان یک زنگ تفریح و تیمی که به هیچ کدام از تیم ها نه نمی گوید، نگاه می کردند اما اینطور نشد. سوری ها ثابت کردند حتی اگر فیفا در کشورشان اجازه برگزاری مسابقه را ندهد و جنگ زده باشند هم می شود کارهای بزرگ انجام داد. سوریه تاکنون 4 امتیازی است و اگرچه نمی توانیم شانسی برای رسیدن به جام جهانی برای این تیم درجه سومی آسیا در نظر بگیریم ولی به هر حال عملکردش قابل تحسین است.


ایران و کره؛ سایه به سایه
ایران و کره جنوبی همانطور که از قبل پیش بینی می شد، مدعیان اصلی صعود به جام جهانی از این گروه هستند. دو تیم 7 امتیازی گروه A مقدماتی جام جهانی اگرچه با تفاضل گل در جدول گروه متمایز شده و ایران بالاتر قرار گرفته اما قطعا رقابت سایه به سایه خود تا روزهای پایانی را ادامه خواهند داد. با شرایط کنونی بازی ایران و کره جنوبی در هفته آینده یک نبرد بسیار مهم برای دو تیم خواهد بود.

 


بوی جام جهانی می آید
با شرایطی که در گروه اول مقدماتی جام جهانی آسیا رقم خورده، به نظر می رسد فوتبال ایران برای رسیدن به جام جهانی برای دومین بار متوالی، مسیر نسبتا همواری در پیش دارد. شاید بازی با کره جنوبی کلید این موفقیت بزرگ باشد.

 

 

طارمی و عبور از نقش جدید(عکس)

 

مهدی طارمی با تغییراتی که کی روش در پست بازی اش به وجود آورده دورتر از دروازه قرار گرفته تا نتوان روی او به عنوان گلزن اصلی حساب باز کرد.


 

به گزارش "ورزش سه"، مهدی طارمی که عادت داشت در پرسپولیس توپ های نهایی به او ختم شود اکنون بیشتر وظیفه توپگیری و دوندگی در طول زمین را روی دوش خود احساس می کند و دوری از دروازه باعث می شود تا نتوان روی او به عنوان گلزن اصلی حساب باز کرد.


مهاجم جنوبی تیم ملی و باشگاه پرسپولیس که با حضور کریم انصاریفرد و سردار آزمون به عنوان دو مهاجم لژیونر تیم ملی توانست اعتماد و نظر کی روش به عنوان بازیکنی که توانایی برآورده کردن خواسته های او در این پست را داراست، جلب کند با دوندگی بالای خود یکی از مهره‌های تاثیرگذار تیم ملی برابر ازبکستان بود. نکته جالب توجه اینجاست که طارمی در رقابت با علیرضا جهانبخش نیز توانست این پست حیاتی را از آن خود کند تا اعتماد بالای کی روش را به خود نشان دهد.

 

 

روز خوب عزت اللهی در پست جدید

 

هافبک جوان تیم ملی با وجود تغییر پست نمایش قابل قبولی برابر ازبکستان داشت.


 

به گزارش "ورزش سه"، سعید عزت اللهی در دیدار برابر ازبکستان برای اولین بار به عنوان تک هافبک دفاعی به میدان رفت و توانست به خوبی وظایف محول شده به خود را انجام دهد تا تیم ملی همچنان حتی اجازه خلق موقعیت به حریفان را ندهد.


عزت اللهی که پیش از این در کنار تیموریان، ابراهیمی حضور در خط هافبک تیم ملی را تجربه کرده بود، در دیدار با بازیکنان فیزیکی و سختکوش ازبکستان، آزمون بزرگی را پشت سر گذاشت اما به خوبی توانست با جمع آوری توپ های سوم و زدن ضربه های سر اجازه خلق موقعیت را از بازیکنان ازبکستان بگیرد. هافبک جوان روستوف در پست جدید خود نمایش قابل قبولی داشت و توانست نمره قبولی بگیرد تا تیم ملی ایران همچنان در گروه یک تنها تیمی باشد که دروازه اش باز نشده است.

 

امیری و حسرت بزرگ برابر لوبانف (عکس)

 

وحید امیری علیرغم عملکرد قابل قبول و دوندگی بالایش نتوانست از فرصت ایده آلی که در ثانیه های پایانی نصیبش شده بود سود ببرد.


 

به گزارش "ورزش سه"، وینگر چپ کارلوس کی‌روش برابر ازبکستان روز سختی را مقابل این تیم پشت سر گذاشت. وحید امیری که آخرین دیدار تیم ملی برابر چین برای او خوش یمن نبود و موجب مصدومیت و دوری چند هفته ای از میادین شد، برابر ازبکستان به جمع تیم ملی بازگشت تا مثل همیشه با دوندگی بالا و قدرت حمل توپ خود به دنبال برآورده کردن خواسته های مدنظر کی روش باشد.


با این حال او علیرغم حضور موفق در ترکیب تیم ملی در ثانیه های پایانی نتوانست از سد تکل بلند لوبانف برای دفع ضربه اش بگذرد و موقعیت فوق العاده تیم ملی را برای رسیدن به گل دوم را از دست داد. امیری که بارها نشان داده بود یکی از برترین بازیکنان لیگ برتر در استفاده از موقعیت های حساس و سرنوشت ساز تیمش است، در این لحظه برابر دروازه بان سابق پرسپولیس ناکام ماند تا تیم ملی نتواند به گل دوم دست یابد.

 

 

ایران شایسته کسب سه امتیاز بود

کی‌روش: ازسرعت بالای ازبک ها شگفت زده شدم

به نقل از سایت فدراسیون فوتبال کارلوس کی روش در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی با ازبکستان گفت:« در بازی امشب تیم من با اقتدار کامل بازی کرد و زمین را در دست داشت. ما امشب بازی خوبی را از هر دو تیم شاهد بودیم و تیم ایران به دلیل اینکه موقعیت های بیشتری را ایجاد کرد و توانست از یکی از این موقعیت ها  استفاده کند استحقاق پیروزی در زمین را داشت».

 


او ادامه داد:« البته تیم ازبکستان هم در دقایقی از بازی موقعیت داشت ولی تیم ایران موقعیت های بیشتری ایجاد کرد و بازی را در اختیار داشت.تیم ایران بیشتر تلاش کرد و ازبکستان در ضدحمله ها چشم به موقعیت داشت و از این بابت تیم ایران شایستگی بیشتری برای پیروزی داشت».


سرمربی تیم ایران در پاسخ به این سوال که چرا اشکان دژاگه در این بازی به میدان نرفت و جهانبخش و آزمون به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شدند، تصریح کرد:« این سه بازیکن در تیم مان بودند و در نیمکت حضور داشتند. علیرضا جهانبخش و سردار آزمون هم به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شدند و هر سه آماده بودند که بازی کنند اما تمام تصمیمات انجام گرفته تاکتیکی بود».


کی روش در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری پیرامون این که ایران در این بازی در حمله و دفاع عملکرد بسیار خوبی ارائه کرد اما ازبکستان چندان خوب بود، افزود:« امشب ما شاهد بازی خوبی از هر دو تیم بود. امشب، شب تیم ایران بود و ما به لحاظ نظم تیمی و انفرادی بسیار خوب بودیم. من بازی های ازبکستان برابر قطر و سوریه را دیده بودم و امشب از سرعت بالای ازبکستان شگفت زده شدم و نمی دانم آنها این سرعت را از کجا آورده بودند. ازبکستان بازی بسیار خوبی انجام داد. در وهله اول من باید به بازیکنان خودم به خاطر قدرتی که نشان دادند تبریک بگویم و در وهله دوم به تیم ازبکستان که بازی سرعتی خیلی خوبی انجام داد».

 


سرمربی ایران در پاسخ به این سوال که شما چندین مرتبه در تاشکند تیم ازبکستان را با نتیجه یک بر صفر شکست داده اید، به نظرتان سخت ترین مصاف با این تیم کدام بازی بود، گفت:« دیداری که در تهران به ازبکستان باختیم سخت ترین بازی ما مقابل ازبکستان بود. البته در بازی امشب دیدیم که حریفان ما در این گروه کار سختی برابر ازبکستان خواهند داشت. اما این سه امتیاز تنها بخشی از امتیازهایی است که باید برای رسیدن به جام جهانی کسب کنیم به همین خاطر باید در ادامه بازی ها با تمرکز بالا به کارمان ادامه دهیم.تنها یک تیم ملی با ثبات می توانست این تیم خوب ازبکستان را شکست دهد که ما این شرایط را امشب داشتیم».

سیدجلال حسینی؛ صخره در نقش ناجی

شاگردان کارلوس کی‌روش در حالی در تاشکند حضور یافتند که حریف تا پیش از تقابل با ایران از شرایط فوق العاده ای با توجه به کسب 6 امتیاز از دو دیدار قبلی و همچین بسته ماندن دروازه اش برخوردار بود.

 


با این حال تیم ملی موفق شد در همان نیمه اول با استفاده از قدرت سرزنی و چارچوب شناسی سیدجلال حسینی به گل دست یابد و با حفظ این نتیجه در نهایت با سه امتیاز تاشکند را ترک کند. مدافع شماره 4 و باتجربه تیم ملی در این دیدار نیز همانند گذشته ضمن موفقیت در فاز دفاعی و ناکام گذاشتن عناصر هجومی ازبکستان که با توجه به میزبانی و حمایت هوادارانش به دنبال جبران نتیجه بودند، گل سه امتیازی ایران را نیز به ثمر برساند.

 


سیدجلال حسینی با بیش از یکصد بازی ملی و تجربه بالای خود یکی از عناصر موفقیت تیم ملی محسوب می شود که در کنار دیگر بازیکنان توانسته در سه بازی اخیر دروازه ایران را بسته نگه دارند و رکورد جالب توجهی را به خودشان اختصاص دهند. او اما در کنار خصلت همیشگی اش که او را با لقب صخره همراه کرده است، اکنون با گل سه امتیازی اش ناجی تیم ملی در تاشکند نیز شد.

دعوت برای دلجویی؛ پیشنهاد عجیب خیابانی

بنجامین ویلیامز که سوژه اصلی رسانه ها و البته کادرفنی تیم ملی تا پیش از دیدار برابر ازبکستان بود در بازی امروز قضاوت مناسبی از خود به جا گذاشت و دیدار را بدون حاشیه به پایان رساند.

 


داور استرالیایی که با توجه به قضاوت شائبه برانگیزش در دیدار برابر عراق در جام ملت های آسیا و اخراج مهرداد پولادی سوژه حمله کاربران ایرانی در فضای مجازی و اینستاگرام قرار گرفته بود، بعد از آن حاضر به قضاوت دیدار نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا نشد تا از حملات احتمالی بعدی جلوگیری شود. او بعد از مدت ها قاضی دیدار تیم ملی برابر ازبکستان شده بود تا حرف و حدیث و البته اعتراض بابت این انتخاب بالا رود. با این حال او توانست قضاوتی بدون حاشیه و انتقادی را پشت سر بگذارد تا جواد خیابانی در پایان این دیدار درخواست عجیبی از فوتبالدوستان داشته باشد؛ مجری و گزارشگر باسابقه فوتبال ایران از فوتبالدوستان درخواست کرد با توجه به عملکرد قابل قبول بنجامین ویلیامز اینبار نیز به صفحه او رفته و البته برخلاف گذشته ضمن دلجویی، ادب ایرانی را به او نشان دهند!

١٠ بر یک به نفع ایران در تاشکند !(عکس )

 

چهارمین بازی ایران و ازبکستان در شهر تاشکند با سومین برتری ایران به پایان رسید.


 

به گزارش "ورزش سه"، ازبک ها که گویی برابر تیم ملی فوتبال کشورمان در تاشکند طلسم شده اند  در 3 بازی اخر خود در تاشکند 1-0 به ایران باخته اند. پیش از آن هم در دیداری دیگر 0-0 کردند.

 


ایران برابر ازبکستان در سال 91 با گل دقیقه 91 خلعتبری و در سال 94 با گل دقیقه 94 مهدی ترابی با نتیجه 1-0 حریف را شکست داد و گل دقیقه 26 سید جلال حسینی سومین برد 1-0 را در خانه تاشکند برابر تیم ملی فوتبال کشورمان رقم زد.

 

 

 

بالاتر از کره و ازبکستان

ایران با تکرار 2014 صدرنشین گروه شد

برد شایسته 1-0 برابر ازبکستان باعث شد تا ایران با 7 امتیاز وتفاضل گل بهتر نسبت به کره جنوبی  در صدر جدول گروه ایستاد .

در تکرار جدول دوره گذشته همان اتفاق تکرار شد وایران اول،کره دوم وازبکستان تیم سوم گروه هستند .


تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی اول خود در این دور برابر تیم ملی قطر با نتیجه 2-0 برنده شد سپس برابر تیم ملی فوتبال چین در زمین حریف 0-0 کردیم ودست آخر در یک بازی شایسته برابر ازبکستان که بهترین بازی ما در این مرحله از بازیها بود برابر ازبکستان به برد 1-0 رسید .امروز ایران با 2 برد ویک مساوی و3 گل زده وبدون گل خورده در صدر جدول گروه است،کره با 2 برد ویک مساوی و6 گل زده و4 گل خورده در رده دوم گروه است وازبکستان با 2 برد ویک باخت در رده سوم گروه قرار گرفتند .


تیم ملی  در 11 بازی دور اول ودوم با 8 برد و3 مساوی رکورد جالبی طی 6 دوره اخیر مسابقات از خود به جای گذاشت.

 

 

صدرنشینی با گل سید جلال

ازبکستان 0 - ایران 1؛ فتح تاشکند با قدرت

تیم ملی ایران توانست بازی سوم خود را در برابر ازبکستان و در خانه حریف با یک گل به سود خود به پایان برساند. پیروزی ملی پوشان ایران در این بازی باعث شد تا اکنون هفت امتیازی شوند و در صدر گروه خود بایستند.


هفته سوم مقدماتی جام جهانی 2018 در آسیا، پنج شنبه 15/07/95، ساعت 16:30، ورزشگاه بنیادکار
داور: بنجامین ویلیامز (استرالیا)        کمک ها: دیوید ویلز، ناتان مک دونالد (استرالیا)

 

 

 

 


تیم ملی ازبکستان:

الکساندر لوبانف، ایگور کریمتس، انذور اسماعیلوف، سرور جباروف(39 الکساندر گینریخ)، شومورفه، سردار رشیدوف(61 جلال الدین ماشاریپوف)، ایگور سرگیف(73 مارات بیکمایف)، اتابکه شوکوروف، ویتالی دنیسوف، اسلام توختوجائف و الدور شومورودوف
سرمربی: ساموئل بابایان

 


تیم ملی ایران:

علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، سید جلال حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی، احسان حاج صفی، مسعود شجاعی(آندرانیک تیموریان 83)، وحید امیری، مهدی طارمی(علیرضا جهانبخش 76) و رضا قوچان نژاد(سردار آزمون 63)
سرمربی: کارلوس کی روش

 

 

اخطار

الکساندر گینریخ(56) - اندور اسماعیلوف(66) از ازبکستان

 

 

 

 

 

 

شرح گل

 


ازبکستان 0 ایران 1 (سیدجلال حسینی، دقیقه 27) : یکی از نفوذهای فراوان تیم ملی کشورمان در این بازی بالاخره جواب داد و حرکت وحید امیری از جناح چپ با خطای بازیکنان حریف روی وی روبرو شد، این ضربه ایستگاهی را مسعود شجاعی با ضربه ای دقیق روی دروازه حریف فرستاد و سیدجلال حسینی با پرواز و قدرت سرزنی خود موفق شد دروازه حریف را باز کند.

 

 

شرح بازی:

 

ملی پوشان کشورمان توانستند با ارائه یک بازی برتر، دومین پیروزی خود را در سومین بازی مرحله مقدماتی به دست بیاورند. 


تنها سه دقیقه زمان لازم بود تا ملی پوشان ایران اولین نفوذ خود را به اجرا بگذارند، این بازی در حالی آغاز شد که تیم ملی کشورمان میل بیشتری به دروازه حریف داشت و به همین دلیل برنامه خود را روی نفوذ از کناره ها گذاشته بود، نفوذهای ملی پوشان کشورمان از جناح چپ توسط وحید امیری و با پوشش محمدی و از جناح راست توسط شجاعی و با پوشش رضاییان، انجام می گرفت و همین حربه باعث شد تا ایران را بتوان صاحب بیشترین موقعیت در این بازی دانست. موقعیت هایی که باید با حرکات مهاجم نوک تیم ملی یعنی گوچی به هدف می نشست. 


اما ایران که گویا به قصد گلزنی در این بازی پا به میدان گذاشته بود روی ضربات ایستگاهی نیز برنامه داشت و پس از اینکه در حین بازی نتوانست به گل برسد از این حربه استفاده کرد، یکی از نفوذهای ایران و خطایی روی امیری، یک ضربه ایستگاهی نصیب تیم ملی کرد و همین ضربه توانست اولین گل بازی را برای ما به ارمغان بیاورد. پس از این گل بازهم ملی پوشان ایران حاکم بازی بودند و توانستند روی دروازه حریف خطرساز شوند و تنها در پنج دقیقه پایانی می توان گفت ازبک ها کمی توانستند خود را به دروازه ایران نزدیک کنند.


اما در نیمه دوم این ازبک ها بودند که بازی را با حملات خود آغاز کردند، هرچند اولین موقعیت خطرناک این نیمه برای ایران بود اما حریف که می خواست ایران را غافلگیر کند حملات همه جانبه ای را روی دروازه ایران داشت و پانزده دقیقه ابتدایی نیمه دوم را می توان از آن ازبکستان دانست، پس از این دقایق و از حدود دقیقه بیستم نیمه دوم ملی پوشان کمی جلوتر آمدند و توانستند بازی را به میانه میدان بکشانند. 


از میانه های نیمه دوم به بعد می توان گفت دو تیم بیشتر در میانه میدان می جنگیدند و در این میان ازبک ها چربش بیشتری نسبت به ایران داشتند، آنها که نمی توانستند از قلب دفاع ایران نفوذ کنند بیشتر به دنبال گلزنی از روی ارسال و شوت از راه دور بودند که در نهایت این اتفاق نیفتاد، کارلوس کی روش نیز با تعویض گوچی، طارمی و آوردن آزمون و جهانبخش نیروی تهاجمی تیم را ترمیم کرد و البته قدرت اولین خط پرسینگ ایران روی مدافعان حریف را بازهم بالا برد.


چربش بیشتر ازبک ها در نهایت نتوانست برای آنها کارآمد باشد و در طرف مقابل ضدحملات بسیار خطرناک ایران نیز می توانست گل های بیشتری برای آنها به ارمغان بیاورد، حضور آندو تیموریان و تعویض مکان بازی حاج صفی نیز باعث شد تا خط میانی تیم ملی ده دقیقه پایانی بازی را با نفس تازه تری بگذراند. البته بازیکنان تیم ملی اگر کمی فرصت طلب تر بودند و تصمیم گیری بهتری داشتند می توانستند تعداد گل های خود را بالاتر ببرند. 


حالا تیم ملی ایران توانست هفت امتیازی شود و در صدر گروه اول رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 در آسیا قرار بگیرند.

 

 

 

 

 

بهترین بازیکن:


سیدجلال حسینی را می توان بهترین بازیکن این بازی دانست، مدافع تیم ملی در این بازی توانست گل سه امتیازی ایران را به ثمر برساند و البته در خط دفاعی ایران نیز به حریف باج ندهد. علاوه بر وی، مسعود شجاعی، علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان و مرتضی پورعلی گنجی نیز از دیگر بازیکنان ایران بودند که در این دیدار موثر ظاهر شدند.

 

 

اتفاق ویژه:


تیم ملی ایران پس از کسب سه امتیاز این بازی موفق شد به دلیل تفاضل گل بهتر صدرنشین گروه اول رقابت ها شود و تا اینجا امتیازات خوبی برای صعود جمع کند. 
اتفاق جالب دیگری که می توان اشاره کرد تکرار تاریخ برای دو تیم بود، بازی رفت ایران و ازبکستان از مرحله مقدماتی رقابت های جام جهانی 2014 نیز در تاشکند برگزار شد و در آن دیدار نیز تیم ملی ایران موفق شد با نتیجه یک صفر تیم میزبان را شکست دهد، آخرین شکستی که ازبک ها چهار سال پیش در خانه خود پذیرفته بودند در این دیدار تکرار شد.

 

 

 

دقایق حساس:

 


دقیقه 4 – اولین حمله جدی ملی پوشان کشورمان در این دقیقه و از جناح چپ صورت گرفت اما سانتر کم جان امیری در میانه های راه توسط لوبانوف مهار شد. 


دقیقه 6 – ضدحمله ملی پوشان و سپس سانتر زیبای امیری می توانست تیم ملی را صاحب یک خطر جدی کند اما این توپ از روی سر مهاجمان تیم ملی عبور کرد. 


دقیقه 8 – سانتر فوق العاده رضاییان و فرار از آفساید قوچان نژاد باعث ایجاد موقعیتی خطرناک برای ایران شد اما ضربه سرضرب گوچی از بالای دروازه به بیرون رفت. 


دقیقه 10 – موقعیت خوب دیگری نصیب گوچی شد اما با بی دقتی این بازیکن مدافعان حریف توانستند توپ را از آن خود کنند.


دقیقه 19 – حرکت ملی پوشان از جناح راست و سانتر اول شجاعی توسط مدافعان حریف و ارسال دوم وی توسط لوبانوف مهار شد. 


دقیقه 29 – اولین حرکت ازبک ها پس از گل روی دروازه ایران با سانتری خطرناک صورت گرفت اما مدافعان ایران با هوشیاری این فرصت را دور کردند. 


دقیقه 32 – نفوذ دیگری از سوی ایران و این بار رامین رضاییان توانست از بازیکنان حریف بگذرد و سانتر خود را روی دروازه حریف بفرستد اما این توپ راهی کرنر شد.

 

 

 

 

دقیقه 1+45 – ارسال ازبک روی دروازه ایران خطرساز شد اما بیرانوند توانست با پروازی به موقع این توپ را از آن خود کند.

 

دقیقه 46 – اولین حرکت بازی در نیمه دوم منجر به حمله تیم ملی ایران شد و ضربه محکم گوچی از بالای دروازه ازبک ها به بیرون رفت. 


دقیقه 50 – حرکت ازبک ها منجر به شوت پشت محوطه جریمه این تیم شد و ضربه سرکش حیدروف از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

 

دقیقه 69 – پرتاب بلند اوت توسط حاج صفی به پورعلی گنجی رسید و او نیز با ضربه سر توپ را به سمت دروازه حریف زد اما این توپ از بالای دروازه به بیرون رفت. 


دقیقه 73 – شوت راه دور ازبک ها از بالای دروازه ایران به بیرون رفت. 


دقیقه 80 – ارسال بلند ازبک ها روی دروازه ایران با پرش مطمئن بیرانوند خنثی شد.

 

دقیقه 85 – حرکت وحید امیری می توانست موقعیت خوبی برای ایران ایجاد کند اما این اتفاق نیفتاد. 


دقیقه 88 – سردار آزمون در حالی که می توانست با راه انداختن امیری موقعیت را برای گلزنی ایران مهیا کند اما فرصت نیز از دست ملی پوشان در رفت. 


دقیقه 1+90 – بازهم تعلل آزمون در این دقیقه موقعیت خوبی را از تیم ملی گرفت، او در حالی که می توانست تصمیم گیری بهتری داشته باشد، فرصت خوبی را در محوطه حریف از دست داد. 


دقیقه 2+90 – ارسال بلند ازبک ها را بیرانوند از روی سر مهاجمان حریف جمع کرد. 


دقیقه 3+90 – شوت راه دور بازیکنان حریف از کنار دروازه ایران به بیرون رفت. 


دقیقه 4+90 – یک و دوی آزمون و امیری توپ را به امیری رساند و وی در موقعیتی تک به تک این موقعیت را از دست داد.

 

 

 

 

حاشیه:

 

 


*ملی پوشان ایران 40 دقیقه پیش از آغاز دیدار برای گرم کردن به زمین آمدند. 
*سرمربی تیم ملی نیز قبل از ورود به رختکن با سایت AFC به مصاحبه پرداخت. 
*مسئولان برگزاری این بازی، پیش از آغاز این دیدار با جدیت مشغول پیگیری نتیجه بازی تیم های ملی کره جنوبی و قطر بودند. 
*ناظر فلسطینی این بازی قبل از آغاز دیدار، به دقت مشغول برقراری نظم در کناره های زمین بود. 
*کارلوس کی روش ترکیب تیم ملی را دچار تغییرات فراوانی کرد و بازیکنان حاضر در زمین تفاوت زیادی با بازیکنان بازی های قبلی تیم ملی دارند.
*پس از اعلام اسامی 11 بازیکن اصلی، در حالی مسعود شجاعی به عنوان کاپیتان تیم ملی معرفی شد که تصورات بر کاپیتانی سیدجلال حسینی بود. 
*سرور جباروف، هافبک پرسابقه ازبک ها در این بازی به یکصد و نوزدهمین بازی خود می رسد و می تواند رکورد بازی ملی را در این کشور جابجا کند. 
*این بازی در ورزشگاه مجهز بنیادکار انجام می شود که بیش از 250 میلیون دلار برای مسئولان ازبکستان خرج برداشت.

هفتمین صدتایی ایران در 7 دقیقه آخر

آندو در باشگاه صدتایی ها

تیموریان 33 ساله، فوتبال را از امید های استقلال آغاز کرد. در تیم ابومسلم دوران خدمت سربازی را گذرانده بعد از درخشش در این تیم توسط برانکو به تیم ملی دعوت شد. او در 2 دوره  جام جهانی 6 بازی کامل برای تیم ملی فوتبال انجام داده است. آندو بعد از جدایی نکونام از تیم ملی تبدیل به کاپیتان اول تیم ملی فوتبال کشورمان شد. آندو بعد از نکونام (151 بازی)، علی دایی(149 بازی)، علی کریمی(127 بازی)، مهدی مهدوی کیا(110 بازی) و جلال حسینی با 106 بازی ملی هفتمین مردی است که وارد باشگاه پر افتخار مردان صد تایی تیم ملی فوتبال کشورمان می شود.

حاج صفی در فهرست 12 نفره با 80 بازی ملی

احسان حاج صفی ،در بازی برابر ازبکستان هشتادمین بازی ملی خود را انجام داده و از این حیث در تاریخ فوتبال کشورمان به جمع مردانی پیوست که  از 80 بازی ملی گذشته اند.

بازیکنان مورد اشاره این نفرات هستند :
*جواد نکونام 151 بازی
*علی دایی  149 بازی
*علی کریمی  127 بازی
*مهدی مهدوی کیا  110 بازی
*جلال حسینی  106 بازی
*اندرانیک تیموریان 99 بازی
*کریم باقری  87 بازی
*حسین کعبی  84 بازی
*حمید رضا استیلی  82 بازی
*محمد نصرتی   81 بازی
*جواد زرینچه  80 بازی
*احسان حاج صفی  80 بازی

در پایان نیمه اول اتفاق افتاد

رکورد 600 دقیقه‌ای برای فوتبال ایران

تیم ملی فوتبال ایران بعد از این که در دقیقه 62 بازی برابر ترکمنستان در آن روز فوق گل خورد دیگر گلی دریافت نکرده است.


در بازی روز 21 آبان 94، مکان ساپاروف بازیکن تیم ملی فوتبال ترکمنستان دروازه ایران را  باز کرد. این گل در دقیقه 62 این بازی وارد دروازه تیم ملی فوتبال کشورمان شد، البته بازی مورد اشاره با نتیجه 3-1 به سود تیم ملی فوتبال کشورمان به پایان رسید.


ایران بعد از بازی مورد اشاره با تیم های گوام، هند، عمان، قرقیزستان، قطر و چین بازی کرده و از آنها گل نخورد تا در پایان نیمه اول بازی بین 2 تیم ملی فوتبال ایران و ازبکستان با حفظ دروازه اش رکورد را به 603 دقیقه رسانده و یک بیلان فوق العاده از عملکردش در این بازی ثبت کرد .

شجاعی و سیدجلال؛ مساوی با پاس مسعود

در ادوار گذشته مردانی مثل عبدالرضا برزگری، شاهرخ بیانی، رضا عنایتی، محسن گروسی، مهرزاد معدنچی، حمید شیرزادگان و مسعود شجاعی برای تیم ملی فوتبال کشورمان 8 گل زده بودند.


گلی که سید جلال زد روی ارسال یک بازیکن قدیمی در تیم ملی فوتبال بود. مسعود شجاعی 32 ساله که برابر تیم ملی فوتبال ازبکستان کاپیتان تیم ملی فوتبال بود، با ارسال دیدنی خود مقدمات گلزنی سید جلال را مهیا کرد تا او را با 8 گل در کنار خود دیده وبا تعداد گلهای این بازیکن به تساوی برسد.

سید جلال بعد از یک سال 8 گله شد

ششمین مرد باشگاه صدتایی های تیم ملی فوتبال در آستانه 35 سالگی،8 گله شد. او در روز 16 مهر ماه سال گذشته در بازی تیم ملی برابر عمان، گل کشورمان را در جریان تساوی یک بر یک زده و حالا بعد از 364 روز، در آستانه یک سال از آن گل، گل شماره 8 خود را به ثمر رساند.


سید جلال اولین گل ملی خود را در سال 86 برابر تیم ملی ازبکستان زده و گل های دیگرش را برابر بحرین، تایلند، ماداگاسکار، عراق  و کویت زده بود. سید جلال 105 بار برای تیم ملی فوتبال کشورمان بازی کرده است.

دانلود فیلم گل سید جلال حسینی؛ ازبکستان - ایران

دانلود فیلم نظر فنایی پیرامون ویلیامز؛ داور بازی ازبکستان - ایران

نیمکت پرستاره تیم ملی مقابل ازبکستان(عکس)

 

تیم ملی فوتبال ایران در بازی با ازبکستان از نیمکت قدرتمندی برخوردار است.


 

به گزارش "ورزش‌سه"،  تصمیم جالب کارلوس کی روش برای نیمکت نشینی نفراتی مانند آندرانیک تیموریان، اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و ... مقابل ازبکستان باعث شده در بازی امروز تیم ایران نیمکت قدرتمندی داشته باشد.


بازیکنانی که امروز مقابل ازبکستان روی نیمکت تیم ملی می نشینند، ستاره های نامداری هستند که در صورت لزوم و با نظر کی روش می توانند به زمین بروند و به تیم ملی کمک کنند.


بازیکنان نیمکت نشین تیم ملی نیز قبل از شروع بازی به زمین رفتند و همراه نفرات اصلی بدنهایشان را گرم کردند.

 

مصاحبه کی‌روش با AFC پیش از بازی (عکس)

 

سرمربی تیم ملی دقایقی پیش از آغاز بازی برابر ازبکستان با گزارشگر AFC به مصاحبه پرداخت.


 

به گزارش "ورزش سه"، دقایقی پس از حضور ملی پوشان در ورزشگاه بنیادکار ازبکستان برای بازی سوم و زمانی که بازیکنان ایران برای گرم کردن به میدان آمده بودند گزارشگر AFC به سراغ سرمربی تیم ملی کشورمان آمد و با وی به گفتگو پرداخت.


کی روش که پیش از ورود به رختکن به مصاحبه پرداخت درباره شرایط این بازی و تیم ملی کشورمان به صحبت پرداخت.

 

حلقه اتحاد تیم ملی قبل از دیدار حساس

 

بازیکنان تیم ملی فوتبال قبل از شروع بازی حلقه اتحاد تشکیل دادند.


 

به گزارش "ورزش‌سه"، پس از مشخص شدن ترکیب عجیب تیم ملی برای بازی با ازبکستان، بازیکنان فیکس ایران قبل از ورود به زمین برای گرم کردن حلقه اتحاد تشکیل دادند و برای موفقیت در بازی امروز هم قسم شدند.
دیدار ازبکستان و ایران ساعت 16:30 امروز در تاشکند آغاز می شود.

 

سکوهای ورزشگاه در انتظار حضور ازبک‌ها(عکس)

 

هواداران تیم ملی ازبکستان استقبال خوبی از بازی با ایران نکرده اند.


 

به گزارش "ورزش‌سه"، در شرایطی که دیدار ازبکستان و ایران از ساعت 16:30 امروز به وقت تهران در ورزشگاه بنیادکار تاشکند آغاز می شود اما استقبال چندانی از سوی ازبکستانی ها نشده است.


قسمت های زیادی از ورزشگاه تا دقایقی قبل از شروع بازی خالی است.


این در حالی است که تمام بلیت های مسابقه روز گذشته به فروش رفت و احتمالا تا شروع بازی بر تعداد تماشاگران افزوده می شود.

 

100 هوادار ایرانی در ورزشگاه بنیادکار (عکس)

هواداران ایرانی برای تشویق تیم ملی در ورزشگاه بنیادکار حاضر شدند.


 

به گزارش "ورزش‌سه"، در فاصله دقایقی تا شروع بازی ایران و ازبکستان حدود 100 تن از ایرانیان مقیم ازبکستان به ورزشگاه بنیادکار تاشکند رفتند تا تیم ملی را در بازی امروز تشویق کنند.


این هواداران در قسمت ویژه ای از ورزشگاه که مخصوص هواداران میهمان است، استقرار یافته اند.

 

در یکصد و نوزدهمین بازی ملی جباروف

رکورد بازی ملی ازبکستان شکسته می‌شود

یکی از بازیکنان مورد نظر ساموئل بابایان برای دیدار مقابل تیم ملی ایران، سرور جباروف، است، هافبک پرسابقه و باتجربه ازبک ها که سال هاست برای تیم ملی این کشور به میدان می رود، وی با حضور در بازی برابر ایران می توان تعداد بازی های ملی خود را به عدد 119 برساند و از این نظر یکی از رکوردهای ملی در فوتبال ازبکستان جابجا کند.


بازی تیم های ملی ایران و ازبکستان از ساعت 16:30 امروز در تاشکند برگزار می شود.

 

تغییرات باور نکردنی در ترکیب تیم ملی

کی‌روش به نا آماده‌ها رحم نکرد

کمتر کسی تصور می کرد در بازی حساس با ازبکستان سرمربی تیم ملی این گونه ترکیب تیمش را دگرگون کند.

چهار تغییر به نسبت دو بازی قبلی مقابل قطر و چین آن هم در جدال با ازبکستان که صدر جدول گروه را به خود اختصاص داده بود. کارلوس کی روش در بازی امروز تصمیم گرفت چهار بازیکنی که همه انتظار داشتند از ابتدا به میدان بروند را روی نیمکت نشانده و از نفراتی سود ببرد که هم انگیزه بسیار بالایی داشتند هم این که براساس ضعف های ازبک ها می توانند از فرصتی که نصیب شان شده نهایت بهره را ببرند.


در خط دفاع کی روش دست به ترکیب اصلی اش نزد و به همان چهار مدافعی که در مقابل چین به میدان رفته بودند اعتماد کرد . اما به غیر از این پست سایر پست های تیم ملی از سوی کی روش شخم زده شد تا جایی که نفراتی مثل آندرانیک تیموریان، علیرضا جهانبخش ، اشکان دژاگه و سردار آزمون از ترکیب خارج شده و جای خود را به نفرات دیگری دادند.

 


آندو نیمکت نشین شد تا به جای کاپیتان اول ایران، احسان حاج صفی بار دیگر فرصت حضور در میدان را پیدا کند. بازیکنی که بعد از نمایش ضعیف برابر قطر مقابل چین نیمکت نشین شد اما امروز به عنوان زوج سعید عزت الهی در میانه میدان به میدان خواهد رفت.

 


با مصدومیت اشکان دژاگه و دوری یک ماهه از میادین بعد از مصاف با قطر کی روش تصمیم گرفت از مسعود شجاعی همچون بازی با چین به عنوان بازیساز و کاپیتان در ساختار تهاجمی اش سود ببرد و این بازیکن به عنوان قلب تپنده ایران مقابل ازبکستان وظیفه خطیری بر دوش بکشد.

 


علیرضا جهانبخش هم دیگر غایب سرشناس ایران در ترکیب اصلی بازی امروز بود. وینگر راست تیم ملی که بعد از آسیب دیدگی در ترکیب آلکمار چند بازی گذشته باشگاه هلندی را از دست داد با وجود این که گفته می شد مشکلی برای بازی ندارد در این دیدار جای خود را به مهدی طارمی داد تا آقای گل فصل گذشته بار دیگر فرصت درخشش با پیراهن ایران را داشته باشد.

 


شاید سورپرایز بزرگ کی روش در بازی امروز نیمکت نشینی آزمون و استفاده دوباره از رضا قوچان نژاد در پیشانی خط حمله باشد. با توجه به آنالیزهایی که از ازبکستان انجام و مشخص شد ساختار تدافعی این تیم روی توپ های سرعتی ضعف های زیادی دارد سرمربی تیم ملی تصمیم گرفت از گوچی که شرایط بهتری نسبت به سردار داشت در ترکیب اصلی سود ببرد. آزمون که در 9 بازی این فصل لیگ روسیه هنوز گلی به ثمرنرسانده در چند بازی گذشته تیم ملی هم اصلا خوب بازی نکرد تا در نهایت از ترکیب اصلی خارج و جای خود را به قوچان نژاد بدهد.

 

بابایان بلوف زد؛ احمدوف مصدوم است

عادل احمدوف بزرگترین غیاب دیدار دو تیم ازبکستان و ایران در روز سوم مسابقات مقدماتی جام جهانی خواهد بود. هر چند روز گذشته سرمربی تیم ملی ازبکستان، ساموئل بابایان اعلام کرده بود این بازیکن در دیدار برابر ایران حضور خواهد داشت و سایت رسمی فدراسیون فوتبال ازبکستان نیز از اعلام خبر مصدومیت بازیکن تاثیر گذار خود امتناع می کرد اما حالا با اعلام رسمی ترکیب تیم ملی ازبکستان مشخص شد این بازیکن قطعا در دیدار برابر ایران حضور ندارد، سایت رسمی فدراسیون این کشور اعلام کرد که او در دو دیدار برابر ایران و چین غایب خواهد بود.


نکته جالب توجه این است که باشگاه کراس نودال روسیه که احمداف در آن تیم حضور دارد پیش از این اعلام کرده بود که این بازیکن یک ماه از میادین دور خواهد بود. اتفاقی که می تواند در دیدار برابر ایران به نفع تیم ملی ما تمام شود و شاگردان کی روش در غیبت این بازیکن تاثیر گذار با کسب یک پیروزی خارج از خانه صدر جدول را دوباره کسب کند.

 

کاپیتانی شجاعی در بازی شماره 67

با اعلام ترکیب تیم ملی ایران مقابل ازبکستان و  نیمکت نشینی آندرانیک تیموریان و اشکان دژاگه بازوبند کاپیتانی تیم ملی به مسعود شجاعی رسید.
شجاعی که پیش از این 66 بازی ملی برای تیم ملی انجام داده بود، امروز در شصت و هفتمین بازی ملی خود با بازوبند کاپیتانی وارد زمین می شود.
دیدار ازبکستان و ایران از ساعت 16:30 در ورزشگاه بنیادکار شهر تاشکند آغاز می شود.

 

آندو، دژاگه و آزمون نیمکت نشین شدند

کی‌روش ترکیب تیم ملی را زیر و رو کرد

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی برای بازی امروز با ازبکستان علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، سید جلال حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی، احسان حاج صفی، مسعود شجاعی، وحید امیری، مهدی طارمی و رضا قوچان نژاد را در ترکیب اصلی قرار داده است.

 

 

نکته قابل توجه در این ترکیب غیبت آندرانیک تیموریان، اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون است که کمتر کسی تصورش را می کرد.

 

ترکیب گرگ ها مشخص شد

غیبت کاپیتان ازبکستان در دیدار با ایران

 

ترکیب تیم ملی ازبکستان برای دیدار با ایران مشخص شد.


 

به گزارش "ورزش‌سه"،  بابایان سرمربی تیم ازبکستان برای بازی با ایران الکساندر لوبانوف، ایگور کریمتس، آنزور اسماعیل‌اُف،ایسلوم توختاخوژیف، یتالی دنیس‌اُف، اوتابک شوکوراُف، عزیزبک حیدراُف، سرور جباراُف، سردار رشیداُف، والدور شوموردوف و  ایگور سرگی‌اُف را در ترکیب اصلی قرار داده است.


عادل احمد اف کاپیتان تیم ملی قطر که گفته می شد به بازی امروز می رسد، در ترکیب اصلی تیمش حضور ندارد.


دیدار ازبکستان و قطر ساعت 16:30 امروز در ورزشگاه بنیادکار برگزار می شود.

 

 

دانلود ویدئو نظر کارشناسان پیرامون بازی ازبکستان - ایران

لوبانف آماده جنگ با رفقای سابق (عکس)

 

دروازه بان سابق پرسپولیسی ها با آمادگی کامل در آخرین تمرین تیمش شرکت کرد تا نشان دهد آماده رقابت با بیرانوند است.


 

به گزارش "ورزش سه"، الکساندر لوبانوف در نیم فصل لیگ پانزدهم به جمع سرخ های تهران آمد تا بتواند خلاء این تیم را در دروازه پر کند؛ اتفاقی که هیچ وقت نیفتاد و این گلر پس از پایان لیگ راهی کشورش شد. حالا لوبانوف با آمادگی کامل در تمرینات تیمش شرکت می کند تا در دیدار امروز و در مواجهه با 3 همبازی سابق خود، پیروزمندانه زمین را ترک کند.


نکته جالب در این باره این است که لوبانوف پس از ناامیدی پرسپولیسی ها در جذب بیرانوند، به این تیم آمد و در نهایت جای خود را به همین دروازه بان داد.


گلر ازبک ها از سال پیش توانست، نستروف، دروازه بان مطرح این کشور را نیمکت نشین کند و خود درون دروازه کشورش بایستد.

 

 

 

خبرنگاران کره‌ای در تاشکند! (عکس)

 

خبرنگاران کره ای برای پوشش بازی ازبکستان– ایران به تاشکند سفر کرده اند و می خواهند گزارش جامعی را از این بازی به کره بفرستند.


 

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه کره جنوبی این هفته میزبان قطر است؛ اما خبرنگاران کره ای از بازی ازبکستان – ایران هم غافل نشده اند؛ به این خاطر که این دو تیم حریف کره جنوبی هستند و گزارشاتی که از تاشکند تهیه و در کره جنوبی پخش می شود، می تواند برای تیم ملی این کشور مفید باشد.


در حالی خبرنگاران کره ای برای پوشش بازی ازبکستان – ایران به تاشکند سفر کرده اند که خبرنگاران ایرانی نتوانسته اند برای پوشش این بازی به تاشکند سفر کنند؛ چه برسد به اینکه بخواهند بروند و از بازی حریف تیم ملی هم گزارش تهیه کنند!

 


کمتر شاهد این بوده ایم برنامه های ورزشی، برای بازی حریفان ایران دوربین بفرستند؛ در حالی که این مسئله در کشورهای توسعه یافته به خصوص کره جنوبی مرسوم است و اطلاعاتی که از بازی ازبکستان – ایران تهیه و ضبط می شود، به شناخت بیشتر کره از ایران کمک خواهد کرد.


کره جنوبی در دیدار بعدی خود 20 مهر در استادیوم آزادی تهران میهمان ایران است.

 

خاطره بازی سایت ازبک با آخرین شکست برابر ایران

حالا وقت جبران ازبکستان است (گزارش تصویری)

 

تنها چند ساعت به آغاز بازی حساس ایران و ازبکستان باقی مانده است که سایت ازبک به خاطره بازی از آخرین رویارویی دو تیم در ورزشگاه بنیادکار پرداخت.


 

به گزارش "ورزش سه"، آخرین مصاف دو تیم ازبکستان و ایران به دیدار دوستانه دو تیم قبل از بازی های جام ملت های آسیا 2015 برمی گردد. جایی که ازبک ها در تاشکند میزبان شاگردان کارلوس کی روش بودند و در نهایت با گل دقیقه 3+90 مهدی ترابی، بازنده بزرگ این مصاف لقب گرفتند.


این بازی که در تاریخ 15 آبان 1394در ورزشگاه زیبای بنیادکار برگزار شد، در حالی به سود شاگردان کی روش به پایان رسید که هدایت ازبک ها بر عهده میرجلال کاسیموف بود؛ اما حالا خبری از این چهره سرشناس فوتبال ازبکستان نیست و بازیکنان با تفکرات مربی کارکشته همچون ساموئل بابایان به میدان خواهند رفت.


سایت چمپیونات ازبکستان در اقدامی جالب به انتشار تصاویری جالب از این مصاف پرداخت و دیدگاه هایش در ارتباط با ستاره های آن روز دو تیم با بازیکنان تعیین کننده امروز را نوشت. نکته جالب این است که سایت ازبک از مسعود شجاعی به عنوان رهبر ایران در بازی امروز نام برد و حسرت غیبت عادل احمداف فرمانده و بازیساز اصلی ازبک ها را خورد.


در پایان این گزارش تصویری، نویسنده سایت چمپیونات خطاب به بازیکنان و طرفداران ازبکستان نوشت: «امروز وقت آن رسیده تا تمام ناکامی های اخیر برابر ایران به پایان برسد و با سه امتیاز این جنگ، راه صعود به جام جهانی طی شود».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

احمداف نیست؛ لوبانف هست

ترکیب ازبکستان مقابل ایران لو رفت (عکس)

 

در فاصله چند ساعت تا بازی با ایران سایت معتبر ازبک ترکیب تیم ملی این کشور در جدال حساس امشب را لو داد.


 

به گزارش "ورزش سه"، سایت معتبر و پربیننده sportsuz دقایقی قبل ترکیب ازبکستان در جدال حساس امروز برابر ایران را منتشر کرد که طبق پیش بینی های قبلی در این ترکیب خبری از عادل احمداف ستاره و کاپیتان کلیدی این تیم نیست تا خبر مصدومیت و دوری او از دو بازی با ایران و چین تایید شود.


در ترکیبی که سایت ازبک منتشر کرد ساموئل بابایان برای مصاف با ایران سیستم 1-3-2-4 را در نظر گرفته و جای خالی عادل احمداف را با بازیکنی همچون شومودراف پرکرده تا این بازیکن به عنوان وینگر چپ برای ازبک ها به میدان برود ضمن این که سرمربی ازبکستان همچنان سرگی اف را به مهاجمی همچون آلکساندرگینریخ ترجیح داد تا این بازیکن که صبح امروز کیک تولد 32 سالگی خود را فوت کرد به عنوان ذخیره طلایی در نیمه دوم به میدان برود.


بابایان درون دروازه نیز همچنان به آلکساندر لوبانف اعتماد کرد تا نستراف معروف و محبوب طرفداران با توجه به سن و سال بالایی که دارد روی نیمکت آبی پوشان ازبکستان بنشید. با توجه به این که بابایان از همه لژیونرهایش در ترکیب اصلی سود برده قطعا باید منتظر جنگی دیدنی در ورزشگاه شیک و مدرن بنیادکار از دو تیم باشیم.

 

 

اتفاق جالب در آستانه بازی با ایران

ازبک‌ها صبح خود را با جشن تولد آغاز کردند

 

میزبان امروز تیم ملی، صبح خود را با یک جشن جالب در هتل محل اقامتش آغاز کرد تا روحیه بالای خود را به رخ ایران بکشد.


 

به گزارش "ورزش سه"، همین چند شب قبل بود که ازبک ها به مناسبت 34 ساله شدن سرور جباراف جشن مفصلی برای ستاره پا به سن گذاشته خود، برپا کردند تا اردوی شادی را برگزار کنند. این جشن ها در روز بازی با ایران هم ادامه پیدا کرد و این بار نوبت به تولد آلکساندر گینریخ، مهاجم گلزن و کلیدی ازبک ها، رسید که توسط هم تیمی هایش سورپرایز شود.

 


در شرایطی که صبح امروز بازیکنان برای تمرین ریکاوری و عرق گیری در محوطه هتل محل اقامت ازبک ها جمع شده بودند، مسئولان تیم ملی کیک تولدی برای گینریخ تدارک دیده و جشن کوچکی برای این بازیکن برپا کردند تا صبح ازبک ها با این جشن شاد و کوتاه آغاز شود.


در این میان ساموئل بابایان مثل جشن قبلی از طرف خود و اعضای تیم هدیه ای به ستاره تیمش اعطا کرد تا این بازیکن حسابی سورپرایز شده و برای بازی حساس امروز برابر ایران شارژ شود. ازبک ها از ساعت 16:30 به وقت تهران در ورزشگاه بنیادکار میزبان ایران خواهند بود و روی گلزنی مهاجمی همچون گینریخ حساب خاصی بازکرده اند.

کارلوس در غم از دست دادن اولین استاد

کی روش عزادار شد (عکس)

 

در فاصله چند ساعت تا بازی حساس با ازبکستان در مقدماتی جام جهانی، سرمربی ایران با خبر ناگواری روبه رو و عزادار شد.


 

به گزارش "ورزش سه"، ایران و ازبکستان عصر امروز در یکی از مهم ترین رویارویی های خود در سال های اخیر در حالی مقابل هم صف آرایی می کنند که کارلوس کی روش با خبر ناگوارکننده ای روبه رو و سیاهپوش شد. به سرمربی تیم ملی از کشورش خبر رسید که اولین مربی تاریخ فوتبال خود را که علاقه خاصی به او داشت از دست داده است تا به این ترتیب شوک بزرگی به کارلوس وارد شود.

 


بلافاصله بعد از این اتفاق کی روش با انتشار متنی روی صفحه فیس بوک خود این اتفاق را شوک بزرگی قلمداد کرد و نوشت: «ماریو ویلسون، اولین مربی من در فوتبال حرفه ای در تیم استوریل، امروز روز وداع است و من در خدمت تیم ملی ایران برای یک دیدار مهم در مقدماتی جام جهانی هستم. به تو بدهکارم و به تو افتخار می کنم و ممنونم بابت همه چیز، بابت شغلی که به من و تمام چیز هایی که به فوتبال پرتغال دادی، در آرامش باشی. ماریو ویلسون همیشه به یاد تو هستم، به عنوان اولین مربی که در فوتبال حرفه ای به من آموزش دادی، ممنون برای همه چیز».


ماریو ویلسون مربی پرتغالی که همانند کی روش اصلیتی موزامبیکی داشت در سن ۸۶ سالگی از دنیا رفت. او در دوران مربیگری خود، هدایت تیم های زیادی از جمله تیم ملی پرتغال و باشگاه بنفیکا را در مقاطع مختلف بر عهده داشت.

شجاعی، مرد بازی ازبکستان – ایران

 

امروز همه چشم انتظار حضور سردار آزمون در نوک خط حمله تیم ملی هستند و امیدوارند این مهاجم جوان برخلاف بازی با قطر و چین این بار برای ایران گلزنی کند و شادی را به اردوی ایران به ارمغان بیاورد.


 

به گزارش "ورزش سه"، اگر سردار آزمون در فتح دروازه ازبکستان ره به جایی نبرد، رضا قوچان نژاد منتظر کوچک ترین اشاره از سوی کی روش است که وارد میدان شود و تیر خلاص را شلیک کند. او برای گلزنی نیاز به این ندارد که حتما روی یک کار ترکیبی توپ را در عمق و میلی متری در موقعیت تک به تک برایش ارسال کنند. رضا در شرایط سخت هم گل می زند و حتی از اشتباهات حریف هم به سود ایران بهره می برد.


حتما گل او در بازی با کره جنوبی (که منجر به صدرنشینی ایران و صعود مستقیم به جام جهانی در دوره قبل شد) را به یاد دارید.


مهدی طارمی، وحید امیری، علیرضا جهانبخش، اشکان دژاگه هم هستند. بازیکنانی که هر یک وزنه هستند و می توانند در شرایط های مختلف به کمک تیم ملی بیایند و گره کور بازی را باز کنند.


اما شاید امروز هیچ یک از این ها فرشته نجات تیم ملی نشوند و فرشته نجات ما کسی نباشد جز مسعود شجاعی. بازیکنی که در بازی های اخیر پانیونیوس به عنوان هافبک آزاد، فوق العاده عمل کرده است و هم پاس گل داده و هم گل زده!

 


کی روش ویدئوهای گل ها و پاس گل های مسعود را در بازی های اخیر پانیونیوس دیده و نگاهش به وی برای این بازی به نسبت بازی های گذشته جدی تر است و حتی در کنفرانس خبری پیش از بازی هم مسعود را به همراه خود به سالن برد تا به عنوان تنها بازیکن ایران پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشد.


بازی مسعود شجاعی و حتی سروش رفیعی به عنوان حامی سانتر فوروارد بازدهی بهتری برای تیم ملی خواهد داشت؛ چون اشکان ذاتا بازیکنی است در جناح راست خط دفاعی و هافبک و وقتی در میانه میدان توپ را می گیرد، غریزی برای کار ترکیبی توپ به کنار می رود و این سبب می شود ما در عمق خیلی صاحب توپ نشویم.


محتمل است در صورت حضور مسعود شجاعی در ترکیب ثابت تیم ملی، وی مرد شماره یک بازی ازبکستان – ایران شود؛ چراکه به لطف درخشش در ترکیب تیم پانیونیوس از شرایط روحی و روانی بسیار خوبی دارد.

ترکیب تیم ملی در بازی با ازبکستان (عکس)

 

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، ترکیب احتمالی تیم ملی در بازی با ازبکستان را اعلام کرده است.


 

به گزارش "ورزش سه"، بر اساس اعلام این سایت، ایران در بازی با ازبکستان با سیستم 3-3-4 و با علیرضا حقیقی در درون دروازه بازی خواهد کرد! این در حالی است که کی روش در دو بازی اخیر تیم ملی، از وجود علیرضا بیرانوند در ترکیب استفاده کرده است و با توجه به دو کلین شیت از  سوی این دروازه بان، دور از ذهن است که علیرضا حقیقی را به جای علیرضا بیرانوند به میدان بفرستد.


چهار مدافع تیم ملی از نگاه این سایت، جلال حسینی و پور علی گنجی در قلب خط دفاعی و رامین رضائیان و میلاد محمدی در کناره ها خواهند بود.


سعید عزت الهی و آندرانیک تیموریان دو هافبک جلوی خط دفاعی هستند و اشکان دژاگه یک گام جلوتر، سه بازیکن تهاجمی را حمایت خواهد کرد.


سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا بر این عقیده است کی روش در این بازی از وجود سردار آزمون در نوک، وحید امیری در چپ و علیرضا جهانبخش در راست به عنوان سه بازیکن تهاجمی تیمش استفاده خواهد کرد.


مسلم است که تیم ملی در دفاع با سیستم 1-3-2-4 بازی می کند و تغییر این سیستم به 3-3-4 در جریان بازی طبیعی است؛ اما دور از ذهن نیست که ترکیب تیم ملی کمی متفاوت با آنچه که از سوی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شده، باشد. شاید در این بازی شاهد بازی مسعود شجاعی هم باشیم به خصوص که کی روش وی را در جلسه کنفرانس پیش از بازی، در کنار خود داشت.

 

 

 

شادی ازبک‌ها پایدار نیست

 

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در تحلیل بازی ازبکستان – ایران از تصویری استفاده کرده است که بازیکنان تیم حریف را در حال شادی نشان می دهد.


 

به گزارش "ورزش سه"، به نظر نمی رسد این شادی پایدار بماند؛ چون کی روش امروز ایران را برای پیروزی به میدان خواهد فرستاد تا تیم ملی 7 امتیازی شود و در چنین شرایطی خود را برای پذیرایی از تیم کره جنوبی آماده کند.


6 امتیازی شدن ازبک ها  از نظر برخی از کارشناسان فوتبال در ازبکستان خیلی چیز عجیبی نبوده؛ چون حریفان این تیم در دو بازی ابتدایی، تیم های سوریه و قطر بوده اند. سوریه ای که همه حریفان، سه امتیاز این بازی را برای خود متصور می شوند!


با این حال نمی توان کتمان کرد پیروزی در برابر ازبک ها (که رگه هایی از فوتبال روسیه را دارند و قدرتی و فیزیکی بازی می کنند) سخت است. ازبک ها با 6 امتیازی که از بازی با سوریه و قطر به دست آوردند، دست کم الان با روحیه و مصمم هستند و رویای 9 امتیازی شدن در پایان بازی با ایران؛ همچنین تداوم صدرنشینی موجب شده تا انگیزه بالایی برای بازی با ایران داشته باشند.

 


سایت کنفدارسیون فوتبال آسیا تحلیل جامعی در مورد این بازی نداشته. تنها به نتایج بازی های دو تیم در هفته  های اول و دوم اشاره کرده و بعد صحبت های مربیان دو تیم را منتشر کرده است.


اما استفاده از تصویر شادی ازبک ها نشان می دهد گرایش ها و پیش بینی های این بازی از سوی سایت بیشتر به سود ازبک هاست.


در پیش بینی های انجام شده در سایت فوتبال ازبکستان، بیش از 50 درصد از شرکت کنندگان در نظر سنجی معتقد هستند ازبکستان در جریان بازی به راحتی ایران را شکست خواهد داد و شانس پیروزی ایران هم کمتر از 15 درصد تشخیص داده شده است؛ اما اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که تیم کی روش، تیم مبارز و سختکوشی است و در روزهای سخت خوب نتیجه گرفته است. با این پیش بینی باید گفت شادی ازبک ها پایدار نیست.

دانلود کنفرانس خبری مربیان قبل از بازی ازبکستان - ایران

دانلود فیلم آشنایی با ویلیامز داور جنجالی بازی ازبکستان و ایران

دانلود ویدئو بررسی آمادگی ایران برای تقابل با ازبکستان

دانلود کلیپ بازی ازبکستان - ایران به روایت آمار و ارقام

دانلود فیلم پیش بازی ازبکستان - ایران

 

برای حضور در بازی برابر ازبکستان

دو بازیکن تیم ملی خط خوردند

سرمربی تیم ملی دو بازیکن تیم ملی را از حضور در لیست بازیکنان حاضر در دیدار ازبکستان خط خورد.

بدین ترتیب کارلوس کی روش، ازبین 25 بازیکن حاضر در اردوی تیم ملی برای بازی ازبکستان، عزت اله پورقاز و سعید آقایی را خط زد.

 
در حال حاضر 23 بازیکن در لیست تیم ملی باقی ماندند تا روز پنجشنبه  و از ساعت ١٦:٣٠ در سومین بازی تیم ملی، برابر ازبکستان قرار بگیرند.

 

تلاش حاج‌صفی برای بازگشت به ترکیب(عکس)

 

احسان حاج صفی، دیدار مقابل تیم ملی چین را به دلیل عملکرد دور از انتظار مقابل قطر از دست داد و حالا به دنبال بازپس‌گیری جایگاه از دست رفته خود می‌باشد.


 

به گزارش "ورزش‌سه"،  احسان حاج‌صفی، وینگر چپ تیم ملی ایران و باشگاه سپاهان، پس از یک فصل حضور در لیگ دسته دو آلمان بار دیگر به اصفهان و تیم مورد علاقه خود بازگشت.


این بازیکن تاکنون در 4 دیدار برای سپاهان به میدان رفته و یک گل زیبا هم در مقابل پرسپولیس به ثمر رساند؛ اما عملکرد او در این چند بازی با آن چیزی که از حاج‌صفی انتظار می رود، تفاوت داشته است؛ البته به خاطر تفکرات عبدا... ویسی سرمربی تیم سپاهان، حاج صفی در 4 دیدار خود برای این تیم، در چندین پست مختلف و حتی دفاع راست به کار گرفته شده تا با استفاده از توانایی های او گره از کار تیم ویسی باز شود. این بازیکن در بازی مقابل تیم پرسپولیس هم در پست هافبک پشت مهاجمین به کار گرفته شد تا کار بازیسازی را برای زردپوشان انجام دهد که البته تجربه خوشایندی برای او ثبت نشد؛ ولی باز هم او بود که تنها گل سپاهان را به زیبایی به ثمر رساند.


از سویی دیگر نمایش دور از انتظار او مقابل تیم ملی قطر باعث شد تا این بازیکن در دیدار دوم مقابل چین از روی نیمکت، تماشاگر عملکرد هم‌تیمی‌های خود باشد. حاج‌صفی در دیدار مقابل قطر به عنوان وینگر چپ به میدان رفت و نه در دفاع و نه در حمله حضور قدرتمندی نداشت.


حاج‌صفی (تنها نماینده اصفهان در تیم ملی) برای بازپس‌گیری جایگاه اصلی خود در تیم ملی نیاز به ارائه عملکرد بهتر، هم در دفاع و هم در حمله دارد؛ چیزی که برای این بازیکن و توانایی‌هایی که دارد، کار دشواری به نظر نمی‌رسد و کافی است تا این بازیکن به فرم اصلی خود بازگردد؛ اتفاقی که در کنار اعتماد کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی می‌تواند دوباره او را به ترکیب اصلی تیم ملی برساند و نفر اول ایران در سمت چپ خط دفاعی شود.

 

لبخند کی‌روش در آخرین تمرین (عکس)

 

آخرین تمرین ملی‌پوشان ایرانی پیش از بازی مقابل ازبکستان در حالی برگزار شد که کارلوس کی‌روش با لبخند، پیگیر تمرین ملی‌پوشان بود.


 

به گزارش "ورزش‌سه"،  ورزشگاه بنیادکار ازبکستان امروز میزبان تمرین ملی‌پوشان  ایرانی شد تا شاگردان کی‌روش آخرین تمرین خود پیش از این دیدار را در ورزشگاه اصلی مسابقه برگزار کنند.

 


کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی، تمرین ملی‌پوشان را با لبخند و شادابی پیگیری می کرد و از روحیه خوبی برخوردار بود.

 


سرمربی تیم ملی نشان داده که با تحلیل شرایط و انتخاب زمان مناسب به مطرح کردن انتقادات و یا روحیه دادن به تیم می‌پردازد و یک روز پیش از بازی حساس، مقابل ازبکستان قطعا روز شادابی و روحیه دادن به بازیکنان برای این دیدار حساس است.

 

 

بهترین هافبک لیگ برتر به دنبال فرصت (عکس)

 

امید ابراهیمی، هافبک تیم استقلال تهران، به دنبال اولین فرصت است تا توانایی های خود را در تیم ملی هم به اثبات برساند.


 

به گزارش "ورزش‌سه"،  امید ابراهیمی فصل گذشته یکی از ارکان تیم استقلال تهران بود و در پایان فصل هم به عنوان بهترین هافبک مسابقات لیگ برتر برگزیده شد.

 


امید ابراهیمی البته هنوز نتوانسته جایگاه ثابتی را با توجه به ترافیک تیم ملی در خط میانی به دست آورد و در دو بازی ابتدایی، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ترجیح داده تا از زوج آندرانیک تیموریان و سعید عزت‌اللهی در پست ابراهیمی استفاده کند.

 


البته امید ابراهیمی تمرینات خود را با جدیت و شور و هیجان همیشگی طی می کند و منتظر اولین فرصت از سوی کارلوس کی‌روش است تا توانایی های خود را در تیم ملی هم به اثبات برساند.

 

 

تمرین تیم ملی در تاشکند برگزار شد (عکس)

 

عصر امروز تمرین تیم ملی در تاشکند و پیش از بازی در برابر ازبکستان برگزار شد.


 

به گزارش "ورزش سه"، تمرین تیم ملی ایران امروز در حالی در تاشکند برگزار شد که تنها پانزده دقیقه خبرنگاران خارجی اجازه حضور در تمرین را داشتند.


این تمرین عصر امروز و از ساعت 17 در ورزشگاه بنیادکار زیر نظر کارلوس کی روش آغاز شد.
در ابتدا کی روش بازیکنان را به مرکز میدان برد و دقایقی را به صحبت با آنها پرداخت.

 


در زمان حضور خبرنگاران و عکاسان در زمین، بازیکنانی نظیر گوچی، آزمون، جهانبخش، آندو و ... بیشتر توجه را به خود اختصاص داده بودند.

 

 

 

 

 

 

 

شناخته شده های ایران در ازبکستان (عکس)

 

اشکان دژاگه، آندرانیک تیموریان، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون شناخته شده های تمرین امروز تیم ملی در ازبکستان بودند.


 

 

به گزارش"ورزش سه"، آخرین تمرین تیم ملی ایران، امروز در ورزشگاه بنیادکار پیش از دیدار با ازبکستان انجام شد. در این تمرین اشکان دژاگه، اندرانیک تیموریان، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش بیش از سایرین مورد توجه بودند.


کارلوس کی روش امید زیادی دارد تا بتواند در این بازی از اشکان دژاگه و علیرضا جهانبخش استفاده کند، بازیکنانی که هفته های قبل با مصدومیت دست و پنجه نرم کرده اند.

 


دیدار تیم ملی ایران و ازبکستان فردا از ساعت 16:30 دقیقه به وقت ایران در تاشکند شروع می شود.

 

 

تیم کی‌روش هم در دفاع خوب است و هم در حمله؛

عقیلی و خاطره‌ تلخ و سرنوشت‌ساز از بازی ازبک‌ها

هادی عقیلی بازیکن سابق تیم ملی 69 در بازی های ملی برای ایران به میدان رفته و 10 گل هم در این بازی‌ها به ثمر رسانده است.  عقیلی چندین بار در لباس ملی و باشگاهی تجربه بازی در مقابل ازبک‌ها را داشته است؛ به همین بهانه به سراغ این مدافع رفتیم و نظر او را در مورد این دیدار جویا شدیم.


با "ورزش‌سه" همراه باشید:

 

 

 

چند بار در مقابل ازبکستان بازی کردید و فوتبال این تیم چگونه است؟

 


با تیم ملی و در سطح باشگاهی 4، 5 بازی در ازبکستان داشتم. به نظر من یک حسن تیم ازبکستان این است که اصلا بسته بازی نمی کند. چه در زمین خودش و چه در زمین ما. در این مدت فوتبال ازبکستان اینگونه بوده است و به همین شکل فوتبال بازی کرده است. ایران در مقابل قطر برای گلزنی به مشکل خورده بود؛ ولی در بازی مقابل ازبکستان هر لحظه ممکن است هم ایران گل بزند و هم ازبکستان.

 

 

 

چرا معمولا تیم‌های ما به خصوص در سطح باشگاهی در ازبکستان مشکل دارند؟

 


فکر می کنم این به نوع بازی ما در مقابل تیم های ازبکستانی برمی گردد. ما در گروه بندی باشگاه های آسیا معمولا یا با تیم های عربی هم گروه می شویم؛ یا تیم های ازبکستانی. عرب ها همه یک جور بازی می کنند و معمولا می توانیم این تیم ها را ببریم؛ ولی در مقابل ازبکستانی‌ها به فوتبال متفاوتی بر می خوریم که از جهاتی هم شبیه فوتبال خودمان است. همان تیم ها زمانی که من در سپاهان بازی می کردم و به اصفهان می آمدند، غالبا آن‌ها را می بردیم. فکر می کنم دلیل اصلی این موضوع این است که ما با تاکتیک های یک شکل جلوی تیم های مختلف بازی می کنیم و باید با سیستم متفاوتی به مصاف این تیم ها برویم.

 

 

 

چند بازی در ترکیب ملی مقابل ازبکستان انجام دادید؟

 


راستش دقیقا به خاطر ندارم؛ ولی یک بازی در ازبکستان انجام دادم که 0 -0 شد و بازی دیگر هم در دقایق آخر به بازی آمدم.

 

 

 

بازی فردا در مقابل ازبکستان را چطور می بینید؟

 


به این تیم گل زدن راحت است. اگر به تیم هایی که با آن ها بازی داشتیم نگاه کنیم، می بینیم که به خصوص در دفاع، کار راحت تری داریم؛ اما ازبک‌ها در فاز حمله هم قوی هستند. در بازی قبلی مقدماتی جام جهانی کمی خوش شانس بودیم و در بازی برگشت آن‌ها خوش شانس بودند. در حمله خیلی خوب هستند؛ ولی در دفاع مشکل دارند. خوشبختانه تیم ملی با آقای کی‌روش در دفاع خیلی خوب عمل می کند و ضد حمله های خوبی انجام می دهد. اگر در این بازی گل نخوریم، می توانیم گل بزنیم؛ چون خط دفاع بدی دارند.

 

 

 

پیش بینی شما از این بازی چیست؟

 


ایران در این بازی می تواند سوار بازی شود. چون توانایی ایران بالا است، می تواند گل بزند. به نظرم اگر ایران به لاک دفاعی برود به مشکل می خوریم؛ به عنوان مثال نباید تاکتیک تیم ملی در خانه ازبکستان همانی باشد که در خانه قطر می خواهد به کار گرفته شود و باید تاکتیک متفاوتی داشته باشیم؛ همانطوری که بازی قبلی خود را مقابل آن‌ها بردیم و فکر می کنم می توانیم برنده این بازی باشیم.

 

 

 

اگر به گذشته برگردید بازهم کمپ تیم ملی را ترک می کنید؟

 


نه، قطعا این کار را نمی کردم. دوست ندارم راجع به این موضوع صحبت کنم؛ چون زمان زیادی از آن گذشته است و فایده ای هم ندارد.

 

 

 

بازی های تیم ملی را در دو بازی قبلی چطور دیدید؟

 


بازی در مقابل قطر را دیدم و با شناختی که از آن‌ها دارم و با توجه به اینکه چندین بار در مقابل آن ها بازی کردم، خیلی خوب نبودیم؛ ولی بد هم نبودیم. پیش از اشتباه دروازه بان قطر ،ایران چند فرصت گلزنی ایجاد کرد؛ ولی در گردش توپ، زیاد خوب نبودیم و از این لحاظ با تیم قطر مساوی بودیم؛ ولی در مجموع خوب بودیم.

 

 

 

وضعیت شما با تیم سپاهان به کجا رسیده است؟

 


فکر می کنم تقریبا سه هفته پیش بود که با آقای اخوان تماس گرفتم و ایشان طی مصاحبه ای گفتند که حق شرکت در تمرینات این تیم را ندارم و باشگاه باید در جلسه کمیته انضباطی در این خصوص تصمیم گیری کند. پیش از آن هم می‌گفتند باید مدیریت تصمیم بگیرد. بعد از آن گفتند باید کادر فنی تصمیم بگیرد و حالا یک رکن دیگر به اسم کمیته انضباطی اضافه شده است و هنوز هم تصمیم گیری نشده است.

 

 

وقتی‌ کی‌روش، نمایشگاه برندها شد(عکس)

 

سرمربی تیم ملی، امروز در حالی در نشست مطوعاتی خود حاضر شد که به طور همزمان مبلغ دو برند مطرح دنیای ورزش بود.


 

به گزارش "ورزش سه"، پس از اتفاقات و حواشی مختلف تیم ملی ایران بالاخره آدیداس پوش شد و در بازی های مقدماتی جام جهانی از لباس های خریداری شده برند آدیداس استفاده خواهد کرد؛ اما کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی که همیشه شیوه خود را در پوشیدن لباس های تیم ملی دارد، این روزها و در حالی که آدیداس هنوز به طور رسمی به عنوان اسپانسر تیم ملی قرارداد نبسته با کلاه تولیدی کمپانی نایک در تمرینات و مصاحبه ها حضور پیدا می کند.


وی امروز نیز در حالیکه پیراهن آدیداس به تن داشت، با همان کلاه به نشست مطبوعاتی آمد و اتفاقا کلاه وی به گونه ای روی میز نهاده شد که آرم کمپانی نایک، کاملا در معرض دوربین ها قرار داشت و تضاد جالبی با آرم پیراهن وی داشت.

 


البته به دلیل اینکه تیم ملی قراردادی رسمی با آدیداس ندارد، این مسئله، مشکلی را از نظر حقوقی متوجه تیم ملی نمی کند.

 

 

شوخی سردار ایرانی و لژیونرهای ازبک(عکس)

در پایان تمرین ایرانی ها در استادیوم بنیادکار تاشکند، سردار آزمون در حال رفتن به رختکن بود که با عادل احمداف و دنیزف دو لژیونر تیم ازبکستان که در لیگ روسیه و تیم های کراسنودار و لوکوموتیو مسکو به طور اتفاقی دیدار کرد. دنیزف در این حین به صورت شوخی لگدی به سمت سردار پرت کرد تا با این شوخی نبرد آنها شروع شود.

 

 


سردار آزمون از محبوبیت خاصی در آنجا برخوردار است و هواداران ازبک با او سلفی انداختند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کی‌روش و شجاعی در نشست‌ مطبوعاتی(عکس)

 

سرمربی و هافبک تیم ملی، صبح امروز در نشست مطبوعاتی پیش از بازی تیم ملی در ازبکستان شرکت کردند.


 

به گزارش "ورزش سه"، طبق قانون در نشست های خبری پیش از آغاز هر کدام از دیدارهای بین المللی، یکی از بازیکنان می تواند به همراه سرمربی حضور پیدا کند و کی روش نیز هر بار یکی از بازیکن ها را با خود به سالن خبرنگاران می برد. وی پیش از این نیز بازیکنانی همچون قوچان نژاد، آزمون، دژاگه، آندو و ... را با خود به نشست برده بود و امروز نیز به همراه مسعود شجاعی حضور پیدا کرد تا در رابطه با بازی دو تیم ایران و ازبکستان به صحبت بپردازد.

 

 

 

 

 

تمرین شاداب ازبک‌ها قبل از بازی ایران(عکس)

 

آخرین تمرین تیم ازبکستان در حالی برگزار شد که عادل احمدوف بازیکن مصدوم این تیم که بازی مقابل ایران را از دست داده است، در تمرینات این تیم حضور داشت.


 

گزارش "ورزش‌سه"،  آخرین تمرین تیم ملی ازبکستان پیش از دیدار برابر ایران، در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 برگزار شد. این در حالی بود که شرایط تمرینات این تیم خوب به نظر می رسید و با نشاط دنبال شد.

 


عادل احمدوف، بازیکن شاخص تیم ملی ازبکستان که دیدار مقابل ایران را به دلیل مصدومیت از دست داده، نیز در این تمرین حضور داشت.

 


در سوی دیگر "انور رشیدوف" مربی گلرهای تیم ملی ازبکستان هم در حال کار کردن با سه گلر خود بود. به احتمال فراوان در بازی برابر ایران الکساندر لوبانف، دروازه بان سابق پرسپولیس، وظیفه حراست از دروازه ازبکستان را بر عهده خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

نتیجه حمله کی‌روش: عملکرد ویلیامز زیر ذره‌بین

رئیس کمیته داوران ای‌اف‌سی در تاشکند

در شرایطی که کمیته داوران ای‌اف‌سی با انتخاب بنجامین ویلیامز، داور استرالیایی، موجبات خشم کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی ایران را فراهم کرد، رئیس کمیته داوران کنفدراسیون با حضور در ورزشگاه بنیادکار و زیرنظر گرفتن عملکرد تیم داوری به دنبال کاستن از حاشیه‌های این دیدار است.


این داور مشهور سابق رقابت‌های فوتبال آسیا که در مسابقات مختلفی قضاوت دیدارهای ایران را برعهده داشته، امروز به تاشکند رسیده و در جلسه‌ای توجیهی، با داوران مسابقه حساس ازبکستان ـ ایران صحبت کرده است.

 

 

ویلیامز داور استرالیایی که از شاخص‌ترین داوران این کشور محسوب می‌شود، به دلیل قضاوت همراه با اشتباه فاحش در دیدار ایران مقابل عراق در جام‌ملت‌ها‌ی آسیا، مورد حمله فوتبال دوستان ایرانی قرار گرفته و کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی با آگاهی از این حساسیت، سعی دارد از این موضوع به سود تیم‌ملی ایران استفاده کند.

 

 

 


کی‌روش که چندی پیش در بازگشت تیم‌ملی از یک سفر خارجی به شدت به انتخاب این داور انتقاد کرد، امروز در نشست مطبوعاتی طوری وانمود کرد که حرف‌هایش بد منتقل شده است؛ درحالی که او با آگاهی از حساسیت‌های انتخاب ویلیامز او را زیرفشاری گذاشته تا دوباره علیه ایران سوت نزند.


حضور شمس‌المائدین در تاشکند، نشان می‌دهد تاکتیک کی‌روش به ثمر رسیده است و با توجه به این بازرسی ویژه، داور بازی با دقت بیشتری 90 دقیقه را زیرنظر خواهد گرفت. شمس‌المائدین در مسابقات انتخابی جام‌جهانی 2006 در بازی دوم مقابل ژاپن این دیدار را قضاوت کرد تا از او خاطره‌ای خوش در ذهن ایرانی‌ها باقی بماند.

ازبکستان، پر فراز و نشیب ترین تیم آسیا

با کدام ازبکستان بازی می‌کنیم؟

بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق کشورهای زیادی به آسیا افزودهشده وقاره بزرگ؛ حضور ترکمنستان، قرقیزستان،قزاقستان (بعدها به اروپا پیوست)، تاجیکستان و ازبکستان را تجربه کرد. اولین گام برای خودنمایی کشورهای تازهوارد را ازبک‌ها برداشتند و در بازی‌های آسیایی 1994 قهرمان شدند.



*در بازی‌های آسیایی  1994 چینی‌ها با داشتن بهترین تیم تاریخ خود، با سودای اولین قهرمانی در قاره پا به مسابقات گذاشتند. آنها برابر ایران هم 1-0 برندهشده و کشورمان را در همان دور گروهی حذف کردند، امادر فینال چین برابر ازبکستان ایستاد و 4-2 باخت.... آنها بازهم از قهرمانی محروم شده واین محرومیت تا امروز ادامه دارد. در تیم تازهوارد  ازبکستان 1994 مردانی مثل کاسیموف، ایگور شکورین و مقصودوف حاضر بودند.

 



* بعد از شروع قدرتمندانه ازبک‌ها، آنها  افت کردند، البته آنها در سال 1996 به جمع 12 تیم برتر جام ملت‌های آسیا صعود کردند اما در گروه خودبین 4 تیم چهارم شدند.ازبک‌ها پایین‌تر از ژاپن، چین و سوریه قرار گرفتند.

 

 

 

*ازبکستان تلاش زیاد کرد تا در بازی‌های آسیایی 1998 بانکوک بار دیگر به اوج برگردد، آنها با انجام بازی‌ها خوب به یک‌چهارم نهایی آمدند و در این دور برابر ایران ایستادند، مدافع عنوان قهرمانی بازی‌های آسیایی، برابر ایران تا دقیقه 82 بازی پایاپایی برگزار کرده و بعد از دریافت گل دقیقه 29 از علی موسوی تلاش برای جبران کردند اما در 8 دقیقه آخر 3 گل دیگر زدیم و 4-0 شکستشان دادیم.

 



*ازبکستان در سال 2000 بار دیگر به جام ملت‌ها آمدند اما نتایج آنها در این دوره حیرتانگیز بود. آنها با قطر مساوی کردند اما برابر ژاپن 8-1 و برابر عربستان 5-1 بازنده شدند و فضاحتی عجیب در فوتبال آفریدند.

 



*ازبک‌ها تا سال 2004 در همان مسیر تلخ سقوط می‌رفتند و دیگر از قهرمانی بازی‌های آسیایی 1994 برای آنها یک خاطره باقیمانده بود اما برگزاری یک لیگ زنده و پویا و تقویت باشگاهداری در این کشور باعث شد تا آنها در مسابقات مختلف آسیایی پا بگیرند. ازبکستان در جام ملت‌های 2004 در گروهی که عربستان و عراق و ترکمنستان در آن بود با 3 برد اول شدند. آنها عربستانی را بردند که 4 سال قبل برابر آنها 5 گل خورده بودند. ازبک‌ها در جام ملت‌های 2004 تنها در ضربات پنالتی مغلوب بحرین در یکچهارم شده و حذف شدند.

 

 

 

 



*در جام ملت‌های 2007 هم ازبکستان تنها در دور گروهی به ایران باختند اما بالاتر از چین آنها به دور یکچهارم پای گذاشته و با باخت 2-1 برابر عربستان از مسابقات کنار رفتند.

 



*در جام ملت‌های 2011 هم ازبک‌ها در گروه اول شده و در یکچهارم برابر اردن 2-1 برنده شدند.ازبک‌ها در نیمهنهایی اما بار دیگر مثل سال 2000 عمل کرده واین بار 6 گل از استرالیا خوردند تا با باخت 3-2 برابر کره جنوبی در بازی ردهبندی چهارم شوند.

 



*ازبکستان پرفرازو نشیب در دور گذشته مقدماتی جام جهانی تیم بسیار خوبی بود. تیمی که در روز آخر وقتی از قطر 5-1 جلو افتاد باور نداشت اگر یک گل بیشتر بزند، بالاتر از کره جنوبی می‌تواند به جام جهانی صعود کند. آنها در دور گذشته برابر ایران و ژاپن 2 تیم اول 2 گروه جام جهانی فوتبال برنده شدند اما تنها به خاطر یک گل به جام جهانی نرفتند.

 

 

 

*در جام ملت‌های 2015 اما آنها در یک‌چهارم نهایی کار را بهوقت اضافه رساندند اما در این مرحله  2-0 به کره باختند.

 



*نسل تازه ازبک‌ها، تیمی مثل همیشه مجهز به اسلحه برترشان قدرت بدنی هستند و در 11 بازی آخرشان برابر آسیایی‌ها 11 برد داشته‌اند.ازبک‌ها در 2 بازی گذشته برابر سوریه و قطر برندهشده‌اند تا در صدر گروه بایستند بهسوی صعود از همین 3 بد. ایران در خانه چنین تیم قدرتمندی باید به میدان برود.ازبک‌ها با 2 برد شرایط خوبی در گروه دارند و برای پیروزی مقابل ایران به زمین خواهند آمد.

 

 

شوک جدید به فوتبال ایران

بازی ایران - ازبکستان در شب قدر

بعد از برگزاری بازی ایران - کره در شب تاسوعا حالا نوبت می‌رسد به بازی برگشت ایران- ازبکستان که طبق برنامه، شب قدر برگزار خواهد شد.

برنامه‌ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری بازی‌های مقدماتی جام جهانی طوری است که بازی ایران- کره جنوبی در روز تاسوعا برگزار خواهد شد. تلاش مسئولان فدراسیون فوتبال هم جواب نداد تا نه تاریخ این بازی تغییر کند و نه میزبان و میهمان آن. بر همین اساس ایران در روز تاسوعا میزبان کره جنوبی خواهد بود تا مقابل این تیم و ستاره‌هایش به میدان برود.

 

 


پس از پایان این ماجرا، حالا شوک دیگری به فوتبال ایران واردشده است. با نگاهی به تاریخ بازی برگشت ایران- ازبکستان، به این نکته پی می‌بریم که ایران باید شب هجدهم ماه رمضان که مصادف با ضربت خوردن حضرت علی(ع) است،  از ازبکستان میزبانی کند. این بازی روز 23 خردادماه سال 1396 در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد و ایران طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا باید در هر شرایطی از ازبکستان پذیرایی کند.

 

کاپیتان ازبک ها پا به توپ شد

احمداف بازی با ایران را از دست داد

 

دو برد برابر سوریه و قطر زمینه صدرنشینی ازبکستان در گروه A مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا را فراهم کرد تا امیدها برای تجربه این تورنمنت بزرگ آن هم برای اولین بار از سوی ازبک ها را بیشتر از قبل کند.


 

به گزارش "ورزش سه"، با این شرایط جدال با ایران که فردا در تاشکند برگزار خواهد شد، از اهمیتی به مراتب بیشتر برای ازبک ها برخوردار بود؛ چون سه امتیاز این دیدار می توانست راه را برای صعود هموارتر از همیشه کند.


در حالی که در ازبکستان همه بسیج شدند تا شرایط خوبی برای تیم ملی این کشور مقابل ایران را فراهم کنند، علنی شدن غیبت عادل احمداف، ستاره کلیدی و کاپیتان ازبک ها در دو بازی با ایران و چین موجی از نگرانی را در اردوی تیم ملی این کشور رقم زد تا ساموئل بابایان با دغدغه های زیادی روبه رو شود.

 


احمداف به عنوان یکی از بازیکنان کراسنودار روسیه در جدال هفته قبل این باشگاه در رقابت های یورولیگ برابر نیس فرانسه، در دقیقه 59 به شدت آسیب دید تا جای خود را به یوری کازینسکین بدهد. در ابتدا تصور نمی شد هافبک مهاجم شماره 9 ازبک ها چندان مشکل خاصی داشته باشد؛ اما بعد از یک هفته تلاش پزشکان ازبک در نهایت دیروز اعلام شد عادل احمداف قطعا دو بازی حساس با ایران و چین در هفته سوم و چهارم انتخابی جام جهانی را از دست خواهد داد تا به این ترتیب خبر خوشی به اردوی ایران و کارلوس کی روش برسد؛ چون غیبت کاپیتان ازبک ها قطعا می تواند در روند حرکتی این تیم تاثیر منفی بگذارد. 

 


البته امروز رسانه های ازبک، تصاویری از تمرینات انفرادی احمداف منتشر کردند؛ اما سایت اسپورتس ازبکستان نوشت کاپیتان این تیم از شانس چندانی برای بازی مقابل ایران برخودار نیست و تنها می تواند از روی نیمکت، نظاره گر تلاش هم تیمی هایش باشد. در غیاب عادل احمداف به نظر می رسد تمام امیدها برای برد ازبکستان به سردار رشیداف، ستاره جوان این تیم، که در عضویت باشگاه الجیش قطر است در کنار سرور جباراف، هافبک 34 ساله و باتجربه آنها، دوخته خواهد شد.

دانلود کلیپ وضعیت رقبای ایران در راه صعود به جام‌جهانی 2018

دانلود ویدئو شرایط تیم ازبکستان برای جدالی حساس با ایران

 

چراغپور: باید بدون ریسک به میدان برویم

امیدوارم برای بازی ازبکستان بهای زیادی ندهیم

جلال چراغپور در رابطه با دیدار تیم های ملی ایران و ازبکستان می گوید:


موقعیت جدول و شرایط بعد از بازی
از نظر استراتژی، بازی سوم ایران را می توان در دو مورد، بررسی کرد. یکی شرایط جدول رده بندی است و اینکه اکنون ازبک ها با حداکثر امتیازات در صدر ایستاده اند و ما چهار امتیاز گرفته ایم؛ مورد دیگر نیز شرایط بعد از بازی است. بعد از این بازی ما فورا به مصاف کره جنوبی خواهیم رفت و از نظر زمانی فرصت زیادی تا آن بازی نداریم و تا اینجا همین سه تیم را می توان قدرت های اصلی این گروه برای صعود به جام جهانی دانست.

 


این دو بازی دو تیغه یک قیچی هستند
اکنون شرایط برای ما به گونه ای شده است که دو بازی برابر ازبکستان و کره جنوبی به مثابه دو تیغه قیچی عمل می کنند. متاسفانه اگر ما نتوانیم از این دو بازی نتایج لازم را بگیریم، این قیچی بند ارتباطی ایران با صدر جدول را قطع می کند.

 


اگر ازبک ها را کم اهمیت جلوه بدهیم، حذف پرسپولیس تکرار می شود
 خیلی از دوستان می گویند نباید ازبکستان را بیش از حد معمول بزرگ کرد؛ اما نمی توان اهمیت این بازی را دست کم گرفت. اگر بخواهیم این تیم را کم اهمیت جلوه بدهیم، مانند بازی تیم های پرسپولیس و قشقایی می شود که آن نتیجه رخ داد. در ثانی بازی چهار سال پیش را به خاطر بیاوریم. توپ آنها گل شده بود که داور نفهمید و دو بار نیز تیر دروازه ما را به لرزه درآورده بودند. در ضمن خلعتبری هم یکی از بهترین گل های عمرش را به ثمر رساند.

 


باید بدون ریسک بازی کنیم
به عقیده من بهترین استایل برای این بازی، بدون ریسک بازی کردن است. اصلا نباید فکر کنیم در خانه تیمی به میدان می رویم که 6 امتیاز دارد. شاید بتوان گفت بهترین استراتژی برای تیم کی روش این است که حداقل با یک مساوی از این بازی بیرون بیاید؛ البته چون بازی در خانه حریف انجام می شود، این فکر را به ذهن متبادر می کند که ایران برای یک مساوی به میدان می رود؛ اما باید بدانیم اگر با فکر گرفتن تنها یک مساوی به میدان بروند قطعا نتیجه بدی رخ خواهد داد. تیم باید برای پیروزی و بازی بدون ریسک در تاشکند حاضر شود.

 


نتیجه بازی با کره، به این دیدار بستگی دارد
پس از این بازی نیز برای ما اهمیت ویژه ای دارد. ما یقینا بازی شطرنجی و با حساب و کتابی برابر کره جنوبی خواهیم داشت؛ البته این نکته را باید در نظر داشته باشیم که نتیجه بازی برابر کره، بستگی زیادی به نتیجه دیدار برابر ازبکستان دارد. ما اگر در برابر حریف اول به مساوی دست پیدا کنیم، بازی برابر کره بیشتر از 20 دقیقه نمی تواند نتیجه صفر- صفر را در خود جای دهد و پس از آن تیم باید در فکر ایجاد نتیجه ای باشد که هواداران را راضی نگه دارد.

 


ازبک ها ته مانده فوتبال روسیه نیستند
از نظر تاکتیک و کلاس بازی می گویند ازبکستان ته مانده فوتبال روسیه است؛ در حالی که اصلا اینطور نیست. آنها نژاد خاصی دارند. تغذیه آنها اصلا دریایی نیست. بسیار محکم تر از روس ها بازی می کنند. محکم بازی کردن را می توان مهمترین نکته مثبت بازی ازبکستان دانست.

 


ما از آنها سرتر هستیم
اما آنها در مقابل فوتبالی که عبور فردی را در دستور کار دارد ضعیف هستند؛ به عبارتی می توان گفت سرعت، بلای جان ازبک هاست و به راحتی دریبل می خورند و این برای ما که 60 تا 70 درصد تیم مان خلاقیت فردی است و بازیکنان تکنیکی داریم، بسیار خوب است. با توجه به موضوعی که عنوان کردم، می توان گفت ما از ازبک ها سرتریم.

 


هر تیم تنها 33 درصد زمان بازی را دارد
در رابطه با استفاده تیم ملی کشورمان از ضربات ایستگاهی چیزهای زیادی می شنوم؛ اما باید بگویم این اصلا بد نیست. در هر بازی، 33 درصد ما بازی می کنیم، 33 درصد حریف مان بازی می کنند و بقیه بازی نیز برای داور و ضربات ایستگاهی است. در قسمت مربوط به خودمان که بازیکنانی داریم و هرکدام وظایفی دارند و بازی برگزار می شود، در قسمت حریف نیز آنالیزهایی انجام دادیم و یقینا به دنبال این هستیم تا نگذاریم بازی آنها به خوبی انجام شود؛ اما بسیاری از مربی ها به دنبال این هستند تا قسمت مربوط داور و ضربات ایستگاهی را از آن خود کنند و این یعنی آن مربی به دنبال این است که تیم خود را صاحب قسمت بیشتری از بازی کند.  

 


در بازی بارسا ارزش ضربه ایستگاهی پیدا بود

 

شما بازی اخیر بارسلونا را ببینید، پیکه سه ضربه از روی ضربات ایستگاهی می زند که دو تای آن تبدیل به گل شدند. مشخص است که مربی این تیم روی این ضربات حساب و کتاب دارد که در صورت گره خوردن بازی، از ضربات ایستگاهی استفاده کند؛ به همین دلیل مهره وی برای این تدبیر بازیکنی مانند پیکه است که کاملا حساب شده به کار خود می پردازد.

 


استفاده از ضربه ایستگاهی، شانس نیست
استفاده از ضربات ایستگاهی شانس نیست؛ تایمینگ مناسب می خواهد، درک متقابل دارد، محاسباتی دارد که باید مو به مو انجام شود. حالا یک مربی مانند کی روش روی این موضوع نظر دارد و به دنبال این است تا علاوه بر 33 درصد سهم تیم خود، قسمت بیشتری از این بازی را برای تیم خود بردارد. اکنون حدود 6/37 درصد گل های دنیای فوتبال، از روی همین ضربات ایستگاهی زده می شود. حسن ضربات ایستگاهی، غیرقابل پیش بینی بودن آن است. تنها یک بازیکن می داند قرار است با آن توپ چه کند و همین اتفاق می تواند به حریف ضربه بزند.

 


امیدوارم برای این بازی بهای زیادی ندهیم
من امیدوارم برای بازی برابر ازبکستان بهای زیادی نپردازیم. کارت اضافه ای نگیریم. مصدوم ندهیم و در کل اتفاقی نیفتد که در بازی های بعدی یقه ما را بگیرد. این هم یکی از بازی های ما در دور مقدماتی است که تنها سه امتیاز دارد. اگر بخواهیم هزینه بیشتری برای آن بپردازیم در بازی های بعد به ضررمان تمام خواهد شد.

 


برنامه برای تحت فشار قراردادن داور، درست نیست
در بحث روانی هم امیدوارم تیم مان آرامش داشته باشد، راستش را بخواهید بعد از وقایع بازی برابر قطر ما از کادر فنی ترسیده ایم. امیدوارم دیگر شاهد آن حرکات نباشیم که به هیچ وجه به نفع فوتبال مان نیست؛ البته عصبانی شدن 8 نفر آن هم یک جور، نشان می دهد آن عصبانیت ها و اعتراض ها دست کاری شده بود. یک اتفاق تعمدی که ترجیح می دهم درباره آن چیزی نگویم. کلا طرح و برنامه برای تحت فشار قرار دادن داور اتفاق جالبی نیست. مسئله ای که در خارج از ایران خیلی کم می بینیم.

 

امیدواری کی‌روش؛ شناخت طارمی از لوبانف

الکساندر لوبانف، دروازه بان شماره 16 تیم ملی ازبکستان که بیش از نیم فصل در جمع پرسپولیس حضور یافته بود، فردا با پیراهن تیم ملی کشورش برابر تیم ملی ایران قرار خواهد گرفت.


لوبانف که در دو بازی اخیر تیمش با بسته نگه داشتن دروازه اش یکی از عوامل مهم صدرنشینی این تیم تلقی می شود، فردا در حالی برابر ایران قرار خواهد گرفت که امیدواری زیادی برای تکرار اتفاقات دو دیدار اخیر تیم ملی کشور دارد. با این حال تیم ملی ایران نیز بعد از تساوی برابر چین امیدوار است در دومین بازی پیاپی خارج از خانه اش به نتیجه مناسب دست یابد و مسلما با توجه به ساختار مناسب دفاعی اش، در صورت رسیدن به دروازه حریف، پیروزی دور از دسترس نخواهد بود.

 


مهدی طارمی که در آخرین دیدار پرسپولیس موفق شد دو گل برای تیمش به ثمر برساند، تا آمادگی بالای خود را به رخ بکشد، مسلما در صورت حضور در این دیدار می تواند نقش مهمی را ایفا کند و شناخت او از الکساندر لوبانف با توجه به هم تیمی بودن در پرسپولیس کمک بزرگی به تیم ملی خواهد کرد.

 


مهاجم جنوبی تیم ملی که در تمرینات پرسپولیس بارها برابر لوبانف قرار گرفته بود، شناخت کاملی از نقاط ضعف و قوت این دروازه بان داراست و همین مساله می تواند در صورت حضور او در ترکیب تیم ملی به او برای تسلیم کردن این دروازه بان کمک کند و باید دید کارلوس کی روش به او اعتماد خواهد کرد یا خیر.

 

 

صحبت‌های من درباره ویلیامز خوب منعکس نشده بود

کی‌روش: برای ازبکستان خبر بدی دارم

به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، کارلوس کی روش در نشست خبری پیش از دیدار ایران برابر ازبکستان ابتدا با خیر مقدم به خبرنگاران حاضر در نشست اظهار کرد: به عنوان سرمربی این سومین بار است که به ازبکستان می آیم و این باعث افتخارم است. بدون شک ما فردا مقابل بهترین تین گروه بازی می کنیم؛ تیمی که با شش امتیاز در صدر گروه است و به لحاظ بازی و نتیجه خوب کار کرده است. اما ما هم از تیم ایران توقعاتی داریم و انتظارمان این است بهترین عملکردمان را ارائه کنیم.


سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت اشکان دژاگه و علیرضا جهانبخش اظهار کرد: متاسفانه مصدومیت جزوی از فوتبال است و در چند بازی گذشته نتوانستیم چند بازیکن آماده مان را در اختیار داشته باشیم. ما نه تنها اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش و مسعود شجاعی را در اختیار داریم بلکه بازیکنی را داریم که از همه بهتر است و آن تیم ایران است و فردا شاهد بازی تیمی خوبی از تیم ایران خواهیم بود.

 


کی روش افزود: یک خبر خوب و یک خبر بد دارم. خبر خوب اینکه اشکان دژاگه و علیرضا جهانبخش آماده بازی فردا خواهند بود و خبر بد اینکه آمادگی این دو بازیکن خبر بدی برای تیم ازبکستان خواهد بود (با خنده).

 

 

 

 


او در پاسخ به این سوال که شما از 15، 16 بازیکن بیشتر از بقیه نفرات استفاده می کنید، گفت: ما خدا را شکر در این چند وقت اردوهای خوبی داشتیم. تیم ایران اکنون برای تمام پستها راهکار دارد. وقتی من آمدم تنها یک بازیکن ایرانی در اروپا بازی می کردند اما اکنون یازده بازیکن ایرانی در این شرایط قرار دارند و این نشان دهنده پیشرفت فوتبال ایران است و تاثیرات اردوهای خوب و اتفاقات  خوب در چند سال گذشته را در تیم ایران شاهد هستیم.

 


سرمربی تیم ملی درباره انتخاب بنجامین ویلیامز استرالیایی بعد از اتفاقاتی که در دیدار ایران برابر عراق رخ داد نیز گفت: راجع به مسائل داوری نمی توانیم صحبت کنیم. متاسفانه وقتی حرفی نمی زنیم دچار مشکل می شویم و این هم به خاطر گمانه زنی هایی است که انجام می شود و برخی مواقع صحبت ما مربیان به خوبی منعکس نمی شود. اما واقعیت این است که همه اعضای فوتبال از مربیان گرفته تا بازیکنان و داوران می توانند اشتباه کنند. فوتبال بازی اشتباهات است. اگر اشتباه نباشد دریبل زده نمی شود و گلی هم به ثمر نمی رسد.  همه باید سعی کنیم روحیه اصلی بازی که انجام بازی جوانمردانه است را رعایت کنیم و این روحیه را ارتقا بخشیم. مهمترین موضوع این است که وقتی بازی تمام می شود هر 4 تیم یعنی ایران، ازبکستان، داوری و تیم ناظری مطمئن باشند که بهترین عملکردشان را انجام دهند و به پیشرفت فوتبال کمک کنند و آینده فوتبال را ضمانت کنند.

 

دستور ویژه کی روش به ملی پوشان

تا بعد از بازی با کره، مصاحبه نکنید!

کی روش در یکی از تمرینات پیش از بازی با ازبکستان، خطاب به ملی پوشان گفتکه تا بعد از بازی با ازبکستان و کره جنوبی با رسانه ها صحبت نکنید و اجازه دهید همه اخبار تیم ملی از طریق مدیر رسانه ای به رسانه ها انتقال داده شود!

جالب اینکه کی روش در روزهای اخیر حضور فعالی در صفحات مجازی اش داشته و خود منعکس کننده اخبار بوده و حتی لیست تیم ملی هم در این صفحه منتشر شده است!


البته امروز مسعود شجاعی به همراه کی روش در کنفرانس خبری پیش از بازی با ازبکستان، حاضر شد و صحبت کوتاهی با رسانه ها داشت که اجتناب ناپذیر بود.

 


به هر صورت و به دستور کی روش، ملی پوشان تا بعد از بازی با کره جنوبی ممنوع المصاحبه هستند. این اتفاق در فوتبال ایران تازگی ندارد. این اتفاق در باشگاه استقلال و پرسپولیس و خیلی از تیم ها رخ می دهد.

 

داوران ایران – ازبکستان رسما معرفی شدند

یم ملی ایران فردا در تاشکند به مصاف تیم ملی ازبکستان خواهد رفت. از سوی AFC  داوران این دیدار و ناظران داوری رسما معرفی شدند.


بر طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، بنجامین ویلیامز، دیوید ویلز، ناتان مک دونالد و یاری ژیلت هر چهار نفر از استرالیا این بازی را قضاوت خواهند کرد.

 


السعیدی از امارات ناظر داوری این بازی است و علی تسکین از فلسطین بازرس ویژه داوری خواهد بود.

 

تیم ملی به ازبکستان رسید

به گزارش از سایت فدراسیون فوتبال، تیم ملی فوتبال ایران که روز پنج شنبه در سومین بازی خود در رقابتهای انتخابی جام جهانی به مصاف ازبکستان خواهد رفت، ساعت 19:30 به وقت محلی وارد تاشکند شد.
ملی پوشان فوتبال ایران ساعت 15:45 به وقت تهران با هواپیمای اختصاصی شرکت آتا راهی تاشکند شدند و پس از طی کردن مسافت 2 ساعت و 15 دقیقه ای ساعت  19:30 وارد پایتخت ازبکستان شدند. در طول این پرواز خلبان و خدمه پرواز هواپیمایی آتا با تلاش خود شرایط خوبی را  برای ملی پوشان فوتبال ایران ایجاد کردند.

 

 

 


بازیکنان تیم ملی پس از ورود به فرودگاه تاشکند و انجام مراحل اداری به وسیله یک دستگاه اتوبوس راهی هتل محل اقامت خود شدند تا پس از صرف شام و استراحت آماده برنامه تمرینی فردای خود در فاصله 24 ساعت تا دیدار برابر ازبکستان شوند.

 

 

 


سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و سعید عزت اللهی سه ملی پوش فوتبال ایران هم به تیم ملی در تاشکند اضافه شدند.

 

پس از گروه‌بندی نیمی از راه صعود را طی کردیم؛

کاظمیان: ازبکستان را بیش از حد بزرگ کردیم!

جواد کاظمیان بازیکن سابق تیم ملی ایران یکی از بازیکنانی است که سابقه گلزنی در مقابل ازبکستان را در کارنامه دارد. او اکنون در فکر گذراندن دوره های مربیگری فوتبال است و در روزهای سخت دوری از فوتبال خودش را با ورزش و فوتبال سرگرم می کند. با این بازیکن در مورد بازی ایران مقابل ازبکستان هم صحبت شدیم و از او خواستیم تا در مورد خاطرات خود از این دیدار و شرایط فنی این دیدار صحبت کند.


با مصاحبه "ورزش‌سه" با جواد کاظمیان همراه باشید.

 

در دو رده تجربه پیروزی بر ازبکستان دارم
دو بار در مقابل ازبکستان بازی کردم. بار اول در مقدماتی جام ملت های مالزی بود که در نیمه دوم به زمین آمدم، البته فکر می کردم که از ابتدا در ترکیب تیم قرار می گیرم. خدا را شکر بعد از اینکه در ابتدای نیمه دوم به زمین آمدم، فشار خوبی آوردیم و موفق شدیم در حالی که با یک گل عقب بودیم بازی را 2 بر 1 ببریم و یکی از گل ها را هم من زدم. بار دیگری که در مقابل ازبکستان بازی کردم در مسابقات مقدماتی المپیک بود که آقای مایلی کهن مربی بود و آن بازی را با نتیجه پر گل تمام کردیم.

 


ازبکستان را بیش از حد بزرگ کردیم
فکر می کنم تیم ما خیلی قوی تر از تیم ازبکستان است. ازبکستان را بیش از حد بزرگ کردیم. شاید تیم ازبکستان از نظر بدنی شرایط بهتری نسبت به تیم ما داشته باشد ولی تیم ما هم از لحاظ تاکتیک تیمی و هم از لحاظ تکنیک فردی شرایط بهتری دارد و فکر می کنم می توانیم این بازی را با پیروزی پشت سر بگذاریم.

 


نیمی از راه صعود را طی کردیم
گروه بندی که اعلام شد نیمی از راه صعود را طی کردیم. در گروه دیگر سه تیم عربی وجود دارند. ما همیشه با عراق و عربستان مشکل داشتیم و تیم امارات هم آنقدر تیم بزرگی شده که ژاپن را در خانه اش شکست می دهد و بازیکنان خیلی خوبی دارد. دو تیم دیگر گروه هم ژاپن و استرالیا هستند که نیازی به صحبت در مورد قدرت آن ها نیست.

 


توانایی تیم ما بیشتر از ازبکستان است
گروه ما به مراتب راحت تر از گروه دیگر است. کره و ایران مدعیان اصلی گروه ما هستند. تیم ما باید به راحتی آب خوردن به مرحله بعدی برسد؛ درست است که تیم ازبکستان هم در این مدت قوی تر شده است ولی تیم ما توانایی بردن ازبکستان و صعود از گروهش را دارد. فکر می کنم با نتیجه 2 بر صفر ازبکستان را شکست می دهیم و اگر بتوانیم از این دو بازی 4 امتیاز بگیریم، نتیجه خوبی کسب کردیم.

 


لوبانف گلر تاپی نیست
لوبانف گلر خوبی است ولی گلر تاپی نیست. تاکتیک های گلری را بلد است ولی نقاط ضعف هم دارد.

 

کارلوس، کلاه برعکس و خشم بی دلیل (یادداشت)

حدود 10 دقیقه از ورود ملی پوشان به زمین چمن پژوهشگاه صنعت نفت می گذشت که کارلوس کی روش قبل از آغاز آخرین تمرین تیم ملی پیش از سفر به ازبکستان، به طور داوطلبانه به سوی خبرنگاران آمد، با توجه به سخت گیری کی روش در تمرینات و در رابطه با مصاحبه (در چهار روز اردوی تهران تنها یک بازیکن اجازه مصاحبه داشت) حضور داوطلبانه اش، نشان از حرف های تندی داشت.


سرمربی تیم ملی به کنار زمین آمد، با کلاهی بر سر و لباسی متفاوت با بقیه مربیان، حرف های خود را آغاز کرد، چشم های تیله ای مردی خشمگین که با آرامش خاصی حرف هایش را بر زبان می آورد، با ادبیاتی خاص و ترجمه ای کاملا شمرده، نمایی است که در سال های اخیر زیاد دیده ایم.

 


کی روش در این مصاحبه نیز حرف هایی بر زبان آورد که عنوان کردن آنها در این مقطع قابل پیش بینی بود، سرمربی تیم ملی در سال های اخیر دشمنانی را برای خود در نظر گرفته که هر از گاهی به خانه تکانی ارتباط خود با آنها می پردازد، گاهی اوقات رئیس فدراسیون فوتبال، گاهی اوقات سرمربی یک یا چند تیم لیگ برتری، گاهی اوقات دبیرکل فدراسیون، ماه پیش، آقای رئیس سابق، روز گذشته، رئیس مجموعه ورزشی آزادی و امروز هم همه کسانی فقط بلدند عکس یادگاری بگیرند.

 

 

 

 


کارلوس کی روش که حضورش در کنار خبرنگاران به دلیل به زبان آوردن حرف هایی بود که او می خواست منعکس شود (و نه لزوما پاسخ به درخواست خبرنگاران) در مصاحبه امروز گفت: بارها تکرار می کنم که همه باید توجه داشته باشیم جام جهانی از حالا برای ما آغاز شده است و بیدار باش را به همه اعلام می کنم. افرادی که می خواهند تیم ایران به جام جهانی صعود کند، امروز باید حمایت خود را انجام دهند. فردا نیاز به حمایت نداریم و وقتی به برد رسیدیم، نیاز نیست بیایند و عکس بگیرند.

 


این صحبت ها زمانی جالب می شود که بدانیم کی روش در پاسخ به سوال پایانی که در رابطه با داوری بنجامین ویلیامز پرسیده شده بود این پاسخ را ارائه داد و همانطور که همه خبرنگاران منتظر بودند وی حرف هایی را که باید، به زبان آورد. حرف هایی که باید شمرده شده به زبان آورده می شد و برای ترجمه آن بهترین لغات باید به کار برده می شد.

 

 

 

 


منظور سرمربی تیم ملی، در این مقطع، قطعا نمی تواند مدیر مجموعه ورزشی آزادی باشد که روز گذشته به وی تاخت، اما چه کسانی این روزها با تیم ملی عکس یادگاری می گیرند و حمایت را برای زمانی گذاشته اند که تیم ملی به جام جهانی صعود کند؟ فدراسیونی ها که در نهایت به جریان پیراهن ها پایان دادند و یکی از بهترین برندها را برای تیم ملی آوردند، جنجال های مربوط به ایفمارک پایان یافته است، تیم ملی فعلا در زمین پژوهشگاه صنعت نفت تمرین می کند که از چمن مناسبی بهره می برد و هواپیمای اختصاصی نیز برای تیم ملی در نظر گرفته شده است.  

 


روزهای پیش و قبل از آغاز بازی های مقدماتی جام جهانی، معاون اول رئیس جمهور به محل تمرین تیم ملی آمد و قول همکاری های لازم را برای صعود به جام جهانی به حاضرین داد، همان روزی که از اتوبوس تیم ملی پرده برداری شد و دقیقا همان روزی که کی روش وقتی میکروفون را در دست گرفت از معاون رئیس جمهور و شخص رئیس دولت به دلیل حمایت هایشان تشکر کرد.

 


حالا اینکه کی روش بازهم عدم حمایت برخی از افراد را به زبان می آورد، کسی چه می داند؟ شاید او قصد واکسینه کردن تیم ملی را داشته باشد تا بعد از این و در جریان بازی های تیم ملی کم و کاستی حول تیم ملی نباشد، سرمربی پرتغالی با تمدید حرف هایش می خواهد بگوید هنوز هم همان مربی است که برای پیشبرد اهدافش برای موفقیت تیم ملی، حاضر است تا مدت ها یک مشکل را بر سر فوتبال ایران بکوبد، آنقدر که بالاخره اثر مشکل مربوطه نیز از بین برود.

 


حواشی مربوط به قضیه ایفمارک، پیراهن های تیم ملی، اردوی طولانی مدت و ... که هنوز یادتان نرفته است، نشست مطبوعاتی پایان بازی برابر قطر و در حالی که همه در شوق پیروزی بر حریف اول بودند را یادتان می آید که سرمربی پرتغالی همه وقت خود را به تشر زدن به یکی دو مربی لیگ برتری گذراند!

 

 

 

بیرون آمدن از زیر سایه نستروف؛

لوبا مثل پرسپولیس گلری کن! (گزارش)

در آستانه دیدار تیم ملی ایران و ازبکستان که پنج‌شنبه هفته جاری و در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 برگزار می شود، یکی از چهره های برجسته این دیدار الکساندر لوبانف گلر تیم ملی ازبکستان است.  لوبانف اصلیتی روسیه ای دارد و با پاسپورت ازبکستانی برای تیم ملی این کشور به میدان می رود.


لوبانف در لیگ شانزدهم و به خاطر مشکلات دروازه بانی که تیم پرسپولیس با آن مواجه بود، به ایران آمد و قرار بود تا سنگربان اصلی پرسپولیس باشد ولی عملکرد این دروازه بان در بازی هایی که به میدان رفت، رضایت بخش نبود و با اضافه شدن علیرضا بیرانوند به تیم پرسپولیس در پایان لیگ پانزدهم این دروازه بان هم که با سودای پوشیدن شماره یک پرسپولیس به این تیم آمده بود، راهی جز خروج پیش رویش باقی نماند و ترجیح داد تا به تیم سابق خود پاختاکور بازگردد.
در همین راستا نگاهی به کارنامه بازیگری این گلر در ادوار مختلف انداختیم.

 

 

 

 

 

 

دوران موفقیت آمیز پیش از مطرح شدن؛
دوران حرفه ای دروازه بان تیم ملی ازبکستان با بازی در تیم سوگاندیانا آغاز شد. او سپس به کشور مجاور یعنی قزاقستان رفت و در تیم های قیصر و آکژایک بازی کرد. او پس از دو سال دوباره به ازبکستان بازگشت و به عضویت تیم بخارا در آمد. تیم بعدی این گلر ازبک جیحون بود تا او در نهایت به تیم پاختاکور بپیوندد. او در این مدت 56 دیدار برای این تیم ها انجام داد.

 

 

 

پاختاکور و کسب سه مقام قهرمانی در لیگ برتر؛
لوبانف سال 2012 به تیم پاختاکور ازبکستان اضافه شد. دوران اوج برای او در حال شکل گیری بود و لوبانف در طول 4 سال بازی در این تیم 3 بار موفق به قهرمانی در لیگ برتر ازبکستان شد. تا قبل از اینکه لوبانف مورد توجه مسئولان پرسپولیس قرار بگیرد 100 بار در ترکیب تیم پاختاکور به میدان رفت و 50 کلین شیت به نام خود ثبت کرد تا به عنوان یکی از دروازه بان های مطرح ازبکستان مطرح شود، اما او هم چنان زیر سایه نتسروف قرار داشت و در سال 2015 بود که با افت این دروازه بان جایگزین او شد تا در بازی های مقدماتی جام جهانی 2018 به عنوان دروازه بان اصلی تیم ملی ازبکستان درون دروازه قرار گیرد. او پس از بازگشت به ازبکستان دوباره به جایگاه ثابت خود بازگشته و به دروازه بان اصلی این تیم تبدیل شده است.

 

 

 

پرسپولیس و خطر از دست دادن جایگاه ملی؛
لوبانف در میانه فصل لیگ پانزدهم ایران و به دلیل مشکلات عدیده ای که پرسپولیس در خط دروازه با آن مواجه بود، به گزینه مورد نظر برانکو برای جایگزینی سوشا مکانی بدل شد و به ایران آمد، اما عملکرد او در این مدت چیزی نبود که مورد نظر برانکو ایوانکوویچ و هواداران پرسپولیس باشد و عملکرد پرنوسان و خروج‌های اشتباه باعث شد تا با رفع مشکل مکانی باز هم او تبدیل به گزینه اصلی برانکو در خط دروازه شود. پایان لیگ پانزدهم همزمان با ورود علیرضا بیرانوند به تیم پرسپولیس شد و بیرانوند در همین حین در حال تبدیل شدن به دروازه بان اصلی کارلوس کی‌روش درون دروازه ایران شد. لوبانف تمرینات بدنسازی و تمرینات ابتدایی فصل را با پرسپولیس پشت سر گذاشت و وقتی فهمید که با حضور بیرانوند جایی در ترکیب اصلی پرسپولیس پیدا نمی کند، ترجیح داد تا با تعامل با باشگاه پرسپولیس این تیم را به مقصد قبلی خود در کشور ازبکستان ترک کند تا حداقل جایگاه خود در تیم ملی را به دلیل نیمکت نشینی در پرسپولیس از دست ندهد. او در این مدت تنها 659 دقیقه فرصت حضور در دروازه سرخ‌پوشان تهرانی را پیدا کرد.

 

 

 

 


تیم ملی و خارج شدن از سایه ایگانتی نتسروف؛
حضور لوبانف به عنوان دروازه بان اصلی تیم ازبکستان با تمام شدن دوران حرفه‌ای ایگانتی نتسروف در تیم ملی همراه بود و لوبانف با شروع بازی های مقدماتی جام جهانی 2015 به نفر اول دروازه ازبک ها بدل شد. ازبکستان با حضور لوبانف در بازی های مقدماتی اخیر جام جهانی تنها سه گل دریافت کرده و با وارد شدن مسابقات به مرحله نهایی برای حضور در جام جهانی 2018 روسیه در دو دیدار مقابل سوریه و قطر دروازه خود را بسته نگه داشته و با دو کلین شیت به مصاف ایران خواهد آمد.

 


لوبانف در آستانه چهارمین رویایی با ایرانی‌ها؛
اولین حضور لوبانف با ایرانی‌ها در چارچوب رقابت‌های جام باشگاه های آسیا رخ داد که هادی عقیلی با تیم العربی در ازبکستان میهمان پاختاکور شد و با شکست سه بر صفر این کشور را ترک کرد. الکساندر سال 2015 هم در دو بازی رفت و برگشت مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان برابر نفت تهران قرار گرفت. در بازی رفت ازبک ها 2-1 به پیروزی دست پیدا کردند؛ و در بازی برگشت نتیجه تساوی یک بر یک حاصل کار دو تیم شد. علی قربانی و غلامرضا رضایی گلزنی به لوبانف در مسابقات آسیایی را تجربه کرده‌اند.

 

تیم ایران روز پنج شنبه باید در ازبکستان به مصاف این تیم برود و الکساندر لوبانف گلر سابق پرسپولیسی‌ها انگیزه زیادی برای اثبات توانایی های خود دارد و احتمالا به فکر ثبت سومین کلین شیت خود در این مسابقات است.

 

ازبکستان مهم ترین حریف صعود به جام حهانی

غروب رحمتی؛ وقتی کی‌روش طلوع کرد

خرداد ماه 1391 تیم ملی در تاشکند به مصاف ازبکستان رفت و در نهایت موفق شد در یک بازی جنجالی با گلی که محمدرضا خلعتبری به ثمر رساند به برتری یک بر صفر برسد و مسیر صعود به جام جهانی را آغاز کرد.


شرایط عجیب تیم ملی
ایران توانست با کسب 3 برد و 3 تساوی به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی صعود کند. مهدی رحمتی در این دیدارها به عنوان دروازه بان شماره یک ایران حضور داشت. دریافت گل از بحرین، اندونزی و در نهایت قطر فشار انتقادات را به سمت مهدی رحمتی برده بود و در نهایت ایران به مرحله بعدی نیز صعود کرد.

 


تیم ملی در اولین گام در تاشکند به مصاف حریف قدرتمند خود رفت و در حالی که دروازه ایران بارها در آستانه فرو ریختن قرار داشت در نهایت موفق شد روی یک ضدحمله و پاس انصاریفرد برای خلعتبری بازی را با یک گل به سود خود خاتمه دهد.

 


ایران در دیدارهای بعدی خود اما متزلزل ظاهر می شود و مقابل قطر در تهران بدون گل به کار خود پایان می دهد و در بیروت در نتیجه ای عجیب با یک گل مغلوب لبنان می شود و در بازی بعدی برابر کره جنوبی در استادیوم آزادی با یک گل به برتری دست می یابد. تیم ملی در بازی برگشت برای فرار از شرایط بحرانی صعود نیاز به برتری مقابل ازبکستان در استادیوم خانگی دارد و البته در هوای بارانی تهران کارلوس کی‌روش از میان رحمان احمدی، سوشا مکانی و سیدمهدی رحمتی بار دیگر به دروازه بان شماره یک و باتجربه استقلال اعتماد می کند.

 

 

 

 


ازبکستان روی یک توپ ارسالی به موقعیت دست می یابند تا روی اشتباه مهدی رحمتی در خروج از دروازه به گل دست یابند. ایران در 5 بازی 7 امتیاز کسب کرده بود و قطر و کره جنوبی و حتی ازبکستان را در یک قدمی خود می دید و شرایط سخت صعود به برزیل باعث شده بود حتی گزینه هایی برای جانشینی کارلوس کی‌روش معرفی شوند.

 


اما شرایط بحرانی تیم ملی برای صعود به برزیل تنها مساله بعد از شکست برابر ازبکستان نبود. کارلوس کی‌روش بابت این شکست به شدت ناراضی بود و در نهایت تصمیم به نیمکت نشین کردن مهدی رحمتی با توجه به اشتباهاتش می گیرد. این تصمیم در حالی پیش از دیدار بعدی تیم ملی از طریق دوستان کی روش به گوش مهدی رحمتی می رسد که او در تصمیمی غافلگیرکننده اقدام به اعلام کناره گیری از تیم ملی می کند. نامه ای که بلافاصله مورد قبول کارلوس کی‌روش نیز می شود و او اعلام می کند به گزینه های دیگرش برای دروازه فکر خواهد کرد.

 


شکست مقابل ازبکستان در تهران آخرین سکانس حضور مهدی رحمتی در تیم ملی ایران است که هفتاد و ششمین حضور خود با پیراهن تیم ملی را پشت سر گذاشته بود. مهدی رحمتی بعد از آن اتفاق و در مسیر صعود تیم ملی که همراه با پیروزی برابر قطر، لبنان، کره جنوبی و کسب 9 امتیاز برای صعود مقتدرانه به برزیل شد بارها مراتب عذرخواهی خود را از طریق مختلف اعلام کرد تا شانس حضور در جام جهانی را کسب کند اما مورد پذیرش سرمربی پرتغالی قرار نگرفت تا رحمان احمدی و در نهایت علیرضا حقیقی گزینه های بعدی او باشند.

 


کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی دقیقا بعد از دیدار برابر ازبکستان و شکست مقابل این تیم از کاریزمای جدید خود رونمایی کرد و شیوه مربیگری و برخورد او با اتفاقات به گونه ای دیگر تغییر کرد. او دیسیپلین و البته نوع برخورد خود را با رخدادها تغییر داد و به واسطه همین مساله اکنون بیش از 5 سال از حضور خود در ایران را پشت سر می گذارد. اما حسرت برای مهدی رحمتی بابت خداحافظی عجولانه از تیم ملی با برگزاری دیدار مجدد شاگردان کارلوس کی‌روش و ازبکستان بار دیگر تازه شده است.

 

1234 روز بی شکست برابر آسیا

در این 26 بازی یکبار سابقه ناکامی داشته‌ایم که البته در ضربات پنالتی بوده و قابلیت محاسبه را ندارد.


1-ایران 1 قطر 0 در دوحه   14خرداد92
2-ایران 4 لبنان 0 در تهران   21خرداد92
3-ایران 1 کره جنوبی 0 در اولسان   28خرداد92
4-ایران 2 تایلند 1  در تهران   23مهر92
5-ایران 3 تایلند 0   در بانکوک  24آبان92
6-ایران 4 لبنان 1 در بیروت  28آبان92
7-ایران 3 کویت 2  در کرج   12اسفند92
8-ایران 1 کره جنوبی 0 در تهران   27آبان93
9-ایران 1 عراق 0  در ملبورن   14دی93
10-ایران 2 بحرین 0 در استرالیا   21دی93
11-ایران 1 قطر 0 در استرالیا   23دی93
12-ایران 1 امارات 0  در استرالیا  29دی93
13-ایران 3 عراق 3  در استرالیا  3بهمن93
14-ایران 1 ازبکستان 0 در تاشکند  21خرداد94
15-ایران 1 ترکمنستان 1 در عشقآباد  26خرداد94
16-ایران 6 گوام 0  در تهران  12شهریور94
17-ایران 3 هند 0  در بنگلور 17شهریور94
18-ایران 1 عمان 1  در مسقط 16مهر94
19-ایران 1 ژاپن 1 در تهران 21مهر94
20-ایران 3 ترکمنستان 1 در تهران  21آبان94
21-ایران 6 گوام 0  در گوام  26آبان94
22-ایران 4 هند 0 در تهران 5فروردین95
23-ایران 2 عمان 0 در تهران 10فروردین95
24-ایران 6 قرقیزستان 0 در تهران  17خرداد95
25-ایران 2 قطر 0 در تهران 11شهریور95
26-ایران 0 چین 0 در شین یانگ  16شهریور95

***

ایران در حالی به مصاف ازبکستان می‌رود  که 1234 روز برابر تیم‌های آسیایی بدون شکست بوده است.

دعوایی که از مسکو به تاشکند رسید

هفت لژیونر ازبکستان؛ از چین تا قزاقستان

 

تیم ملی ازبکستان 7 بازیکن لژیونر دارد و در 13 بازی اخیر خود موفق شده است 12 بازی را ببرد. ازبکستان با 6 امتیاز اکنون در صدر جدول گروه خود است و دیدار با ایران می تواند یک بازی بزرگ برای این تیم به حساب بیاید.


 

به گزارش"ورزش سه"، تیم ملی ایران پنج شنبه در تاشکند به مصاف تیم ملی ازبکستان خواهد رفت، ازبک ها از دو بازی قبل 6 امتیاز گرفته اند و ما 4 امتیاز به دست آورده ایم. تیم ملی ازبکستان 7 بازیکن لژیونر دارد، بازیکنانی که در چین، قزاقستان، قطر و روسیه بازی می کنند.


عادل احمدف و دنیزف دو بازیکن شاغل در لیگ روسیه برابر بازیکنان ملی پوش ایران (آزمون، عزت الهی و محمدی)که در روسیه بازی می کنند قرار گرفته اند و حال باید به جای لیگ روسیه در تاشکند برابر هم قرار بگیرند.


لژیونرهای تیم ملی ازبکستان را بیشتر بشناسید:


ایگور کریمتس(بجینگ گوان چین):

 


مدافع بلند قامت ازبک ها برای چندمین بار به طور قرضی از پاختاکور به بجینگ گوان رفت و در لیگ چین بازی می کند. این بازیکن از سال 2013 در تیم ملی ازبکستان حاضر است و 20 بازی ملی در کارنامه دارد.
او همچنین سه گل ملی زده است که آخرین آن مربوط به بازی با قطر است که توانست در دقیقه 86 گل سه امتیازی را در دوحه به ثمر رساند.

 

انزور اسماعیلف(چانگچن یاتای چین):

 


اسماعیلف از سال 2012 به تیم چانگچن یاتای چین پیوسته است و در لیگ چین توپ می زند. او زوج کریمتس در خط دفاعی به حساب می آید. این بازیکن 31 ساله و 190 سانتی متری 78 بازی ملی در کارنامه دارد و همچنین 2 گل در این بازی ها زده است.

 

ویتالی دنیزف(لوکوموتیو مسکو):

 


مدافع چپ ازبک ها در لیگ روسیه بازی می کند. او از سال 2013 به عضویت تیم لوکوموتیو مسکو در آمده است و برای تیم ازبکستان 65 بازی ملی انجام داده و یک گل زده است.
دنیزف در هر دو بازی این مرحله ازبکستان به صورت ثابت به میدان رفته است و گلزنی هم کرده است.این بازیکن در وظایف دفاعی بسیار بهتر از وظایف هجومی عمل می کند.

 

عادل احمدف(کراسنودار روسیه):

 


هافبک 28 ساله که بازوبند کاپیتانی را نیز بر بازو می بندد در لیگ روسیه و تیم کراسنودار بازی می کند. احمدف تا کنون 79 بازی برای تیم ملی کرده است و 15 گل ملی به ثمر رسانده است. احمدف از سال 2007 در تیم ملی حاضر است. احمدف در هر دو بازی ازبکستان  90 دقیقه بازی کرده است.

احمدف البته مصدومیتی جدی دارد و احتمال اینکه در بازی با ایران غایب باشد، زیاد است.

 

سردار رشیدف(الجیش قطر):

 


رشیدف در سال 2015 از بنیادکار جدا شد و به تیم الجیش قطر پیوست و فصل قبل 9 گل برای این تیم در لیگ ستارگان قطر و این فصل 1 گل در دو بازی به ثمر رسانده است.
رشیدف 25 ساله برای تیم ملی کشورش 30 بازی کرده است و البته 11 گل زده است. این بازیکن باتجربه و خطرناک در میانه میدان می تواند برای مدافعان و البته هافبک های دفاعی ما مشکل ساز باشد.
رشیدف در دو بازی اخیر ازبکستان در مسابقات انتخابی جام جهانی 114 دقیقه بازی کرده است و در هر دو بازی الکساندر گینریخ به جای او به میدان رفته است.


الکساندر گینریخ(اورداباسی قزاقزستان):

 


گینریخ را می توان یکی از با تجربه ترین بازیکنان تیم ازبکستان دانست. گیرنیخ 31 ساله در هر دوبازی این مرحله به عنوان یار جانشین به میدان آمده و 66 دقیقه برای تیم کشورش بازی کرده است. گینریخ 90 بازی ملی و البته 31 گل در کارنامه دارد. وی سابقه بازی در پاختاکور و لوکوموتیو تاشکند، المارات را دارد.


ایگور سرگی اف(بجینگ گوان چین):

 


این بازیکن به مانند ایگور کریمتس در تیم بجینگ گوان بازی می کند. او این فصل از پاختاکور به لیگ چین رفته است.سرگی اف در دو بازی اخیر برای ازبکستان 180 دقیقه بازی کرده است.
سرگی اف مهاجم جوان تیم ازبکستان 32 بازی ملی و 10 گل ملی در کارنامه دارد.

در آستانه بازی دو تیم در انتخابی جام‌جهانی

مقایسه ایران و ازبکستان در سال 2016

شاید پیش از شروع بازی‌های انتخابی جام‌جهانی کمتر کسی فکر می‌کرد در گروهی که ایران و کره حضور دارند، ازبکستان با 6 امتیاز از دو بازی صدرنشین گروه بشود اما شاگردان بابایان در دو بازی اول دست به کاری بزرگ زدند و با دو پیروزی یک بر صفر برابر سوریه و قطر از دو غول بزرگ آسیا بالاتر ایستادند.


البته با نگاهی به نتایج ازبکستان مشخص می‌شود که این تیم از زمانی که ساموئل بابایان را به عنوان سرمربی تیم خود انتخاب کرده است موفق شده نتایج فوق‌العاده‌ای به دست بیاورد. ازبکستان در سال 2016 هشت بازی دوستانه و رسمی برگزار کرده که در 7 بازی موفق به پیروزی شده است و تنها یک بار را نتیجه 2 بر یک از کانادا شکست خورده که این نتیجه در بازی دوستانه اتفاق افتاده است. نسل طلایی فوتبال ازبکستان به دنبال تجربه اولین صعود به جام‌جهانی است، اتفاقی که با توجه به شرایط خوب این تیم در این روزها چندان هم دور از دسترس نیست.

 


البته ایران هم در ادامه روند رو به رشد خود با کارلوس کی‌روش در سال 2016 هم مثل سال 2015 نتایج بسیار خوبی کسب کرده است تا جایی که حالا شکست این تیم برابر آسیایی ها به یک رویای 40 ماهه برای حریفانش تبدیل شده است.

 


تیم‌ملی ایران در سال 2016 شش بازی انجام داده است که شاگردان کی‌روش در 5 بازی موفق به پیروزی شده‌اند. تنها باری که تیم‌ملی موفق به پیروزی نشده است مربوط به بازی با چین می‌شود که دو، سه هفته پیش برگزار شد و ملی‌پوشان ایران در این بازی در چین با نتیجه صفر ـ صفر متوقف شدند.

 


غیر از این تیم‌ملی ایران در تمام بازی‌هایی که در سال 2016 برگزار کرده است پیروز شده تا مشخص شود روز پنجشنبه قرار است قدرتمندترین تیم‌های حال حاضر آسیا به مصاف هم بروند.

 


با نگاهی به حریفان دو تیم که در سال 2016 با آنها بازی کرده‌اند مشخص می‌شود که ایران و ازبکستان موفق شده‌اند تیم‌های تقریبا همسطحی را در آسیا شکست بدهند.  ازبکستان در این مدت لبنان، فیلیپین، بحرین، کانادا، عراق، بورکینافاسو، سوریه و قطر را شکست داده‌ است و از آن طرف ایران هم موفق شده برابر هند، عمان، مقدونیه، قرقیزستان و قطر پیروز شود.

 


نتایج کامل بازی‌های ایران در سال 2016 به شرح زیر است:
ایران 4 ـ هند صفر
ایران 2 ـ عمان صفر
ایران 3 ـ مقدونیه صفر
ایران 6 ـ قرقیزستان صفر
ایران 2 ـ قطر صفر
ایران صفر ـ چین صفر

 


نتایج کامل بازی‌های ازبکستان در سال 2016 از این قرار است:
ازبکستان 2 ـ لبنان صفر
ازبکستان 1 ـ فیلیپین صفر
ازبکستان 1 ـ بحرین صفر
ازبکستان 1 ـ کانادا 2
ازبکستان 2 ـ عراق 1
ازبکستان 1 ـ بورکینافاسو صفر
ازبکستان 1 ـ سوریه صفر
ازبکستان 1 ـ قطر صفر

 

شوخی کی‌روش با منتظری در تمرین (عکس)

 

پژمان منتظری که امروز در تمرین ملی پوشان حاضر شد در ابتدای حضور خود با رفتار گرم کی روش و شوخی وی مواجه شد.


 

به گزارش "ورزش سه"، پژمان منتظری که این روزها به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه کتف نمی تواند در بازی های ملی و باشگاهی شرکت کند امروز در آخرین تمرین تیم ملی پیش از حرکت به سوی ازبکستان شرکت کرد.


منتظری که در دیدار برابر چین دچار آسیب دیدگی شد در ابتدای حضور در تمرین با رفتار گرم کی روش و خوش و بش وی مواجه شد، کی روش که منتظری را در آغوش گرفت، با سوژه قرار دادن کتف آسیب دیده وی، با مدافع تیم ملی به شوخی پرداخت. البته سرمربی تیم ملی در رابطه با نکاتی نیز با منتظری به صحبت پرداخت و تذکراتی را در رابطه کتف آسیب دیده وی به این مدافع داد.

 

 

 

تیم ملی فوتبال عازم تاشکند شد

به نقل از فارس، تیم ملی فوتبال ایران برای برگزاری دیدار مقابل ازبکستان از هفته سوم مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه ساعت 15و30 امروز با یک دستگاه هواپیمای چارتر از فرودگاه امام خمینی عازم تاشکند شد.

 

 

بر همین اساس تیم ملی در حالی عازم ازبکستان شد که قرار بود در این سفر خبرنگاران نیز تیم ملی را همراهی کنند اما به خاطر عدم صدور روادید کشور ازبکستان برای اصحاب رسانه، آنها از همراهی تیم ملی فوتبال در این سفر محروم شدند.

 

 

 

این در حالی است که همزمان برای لیدرهای تیم ملی نیز درخواست صدور روادید ازبکستان شده بود اما در اتفاقی عجیب، روادید لیدرها برای همراهی تیم ملی صادر شد اما برای خبرنگاران این امر محقق نشد تا یک بار دیگر ثابت شود دیواری کوتاه‌تر از دیوار اصحاب رسانه نیست.

 

 

 

به واقع مشخص نیست در فدراسیون فوتبال چه خبر است که از گرفتن روادید برای اصحاب رسانه عاجز هستند.

 

 

 

دیدار دو تیم پنجشنبه آینده از ساعت 16و30 به وقت تهران در ورزشگاه بنیادکار تاشکند برگزار خواهد شد.

 

 

 

حسینی: کارشکنی ازبک‌ها را گزارش می‌دهیم

به نقل از سایت رسمی فدراسیون، امیر حسین حسینی- رئیس روابط عمومی فدراسیون گفت: از حدود دو هفته گذشته و با توجه به درخواستهایی که رسانه ها برای اعزام به ازبکستان ارائه کرده بودند، فدراسیون فوتبال اقدام به ارائه درخواست اخذ ویزا از کشور ازبکستان را با ارائه مدارک کامل به فدراسیون فوتبال این کشور انجام داد و بلافاصله بعد از آن پیگیری ها برای حضور تیم رسانه ای فدراسیون فوتبال در این مسابقه انجام داد.


وی افزود: در پاسخ نامه فدراسیون ایران، فدراسیون ازبکستان اعلام کرد که با توجه به تغییر فرآیند صدور ویزا برای کلیه رسانه ها در این کشور، حداقل زمان مورد نیاز برای ارائه ویزا 14 روز است که قطعا این موضوع مورد پذیرش فدراسیون فوتبال قرار نگرفت و دپارتمان بین الملل فدراسیون اعتراض رسمی خود را به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه و آنها نیز از فدراسیون ازبکستان خواستند تا نهایت همکاری با رسانه های ایران به عمل آید که متاسفانه فدراسیون این کشور در یک اقدام کاملا غیر حرفه ای و علیرغم درخواست ویزای فرودگاهی فدراسیون فوتبال ایران، این اقدام را انجام نداد و تنها برخی از ویزاهای عادی که خارج از دایر رسانه ها بودند، به صورت فرودگاهی صادر کرد.

 


البته لازم به توضیح است، با توجه به پرواز چارتر تیم ملی فوتبال به ازبکستان، در صورت همراهی رسانه ها صرفه جویی مناسبی در هزینه ها صورت می گرفت و عملا فدراسیون نیازی به صرف هزینه بیشتر برای همراهی تیم خبری فوتبال کشور به ازبکستان نداشت.

 


حسینی در پایان گفت: ضمن پوزش از اصحاب رسانه به جهت مشکل به وجود آمده در عدم اعزامرسانه ها که با توجه به کارشکنی ازبکستانی ها به وجود آمده، قطعا گزارش این اقدام غیر حرفه ای کشور ازبکستان را در عدم صدور روادید برای رسانه های ایران به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا و همچنین وزارت امورخارجه کشورمان ارائه خواهیم کرد.

 

تعقیب و گریز دژاگه و حقیقی در تمرین(گزارش تصویری)

پیش از آغاز رسمی تمرین امروز تیم ملی، علی رضا حقیقی و دژاگه به دنبال یک شوخی به تعقیب و گریز یکدیگر پرداختند. تعقیب و گریزی که در نهایت با تذکر کی روش همراه شد.


 

به گزارش "ورزش سه"، امروز و در ابتدای تمرین تیم ملی، پس از حضور ملی پوشان در زمین، مانند هر روز بازیکنان به صورت دستگرمی به تمرین و گرم کردن پرداختند. در این میان شیطنت دو بازیکن بیش از بقیه گل کرد و اشکان دژاگه و علیرضا حقیقی پس از یک شوخی به تعقیب و گریز یکدیگر پرداختند؛ تعقیب و گریزی که در نهایت با تذکر کی روش همراه شد.


سرمربی تیم ملی که پیش از دو بازی بزرگ پیش رو، نگران وضعیت بدنی بازیکنان خود است، برای جلوگیری از آسیب احتمالی، این دو بازیکن را به آرامش دعوت کرد و حقیقی و دژاگه نیز در نهایت با یکدیگر توافق به صلح کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیر تیم ملی، پرکارتر از همیشه (عکس)

افشین پیروانی که مدت هاست به عنوان مدیر تیم ملی مشغول به فعالیت است، این روزها پرکارتر از همیشه در تمرینات حضور پیدا می کند.


 

به گزارش "ورزش سه"، بازی های مقدماتی جام جهانی باعث شده تا این روزها افشین پیروانی را پرکارتر از همیشه ببینیم. مدیر تیم ملی که در تمام تمرینات این تیم حضور دارد، مسئولیت تیم ملی را در دو اردوی ارمنستان و تهران بر عهده دارد و به دنبال سرانجام موفق دو بازی برابر تیم های ازبکستان و کره جنوبی است.


پیروانی که از مدیران خوش اخلاق فوتبال ایران محسوب می شود، همیشه با رفتار مناسب خود، فضای مساعدی را برای خبرنگاران و عکاسان حاضر در تمرین به وجود می آورد.

 

 

مدافع مصدوم تیم ملی پا به توپ شد (عکس)

پژمان منتظری که این روزها به دلیل مصدومیت از ناحیه کتف نمی تواند برای تیم ملی و تیم الاهلی به میدان برود، امروز در تمرین تیم ملی حاضر شد.


 

به گزارش "ورزش سه"، پژمان منتظری که در بازی تیم های ملی ایران و چین دچار مصدومیت شد و این روزها روند بهبودی خود را پشت سر می گذارد، در آخرین تمرین تیم ملی در تهران پیش از بازی ازبکستان حاضر شد. وی  نه به همراه سایر بازیکنان که به صورت دستگرمی پا به توپ شد و با سایر بازیکنان به گرم کردن پرداخت.


پژمان که در زمان ورود به تمرین، دست در گردن عزت پورقاز به تمرین آمد، کاملا سرحال بود و پس از ورود به زمین به گرم کردن کردن خود پرداخت و کار با توپ را آغاز کرد.


عکس ها: امیرحسین خیرخواه

 

 

 

 

 

جدیت مضاعف قبل از نبرد سخت در تاشکند

کی‌روش: هی تو! حواست کجاست؟!!

تیم ملی ایران این روزها خود را آماده دو بازی در برابر تیم های ازبکستان و کره جنوبی می کند، بازی هایی که امتیازات آن می تواند تا حدود زیادی خیال کی روش از تیم ملی و صعود به جام جهانی راحت کند و بنابراین وی با تمام توان خود در تمرینات تیم ملی حاضر می شود با حساسیت ویژه تری نسبت به گذشته بر کار شاگردانش نظارت می کند.


بازیکن اروپا رفته ای تعریف می کرد به طور عادی و روتین بازیکنان حاضر در فوتبال روز دنیا از 11، 12 سالگی وارد فوتبال حرفه ای می شوند و تجربه بازی در دیدارهای بزرگ را آغاز می کنند، این بازیکنان که اصول حرفه ای فوتبال را به مرور آموزش می بینند پس از رسیدن به سن 18، 19 سالگی می توانند خود را به تیم های بزرگ فوتبال نزدیک کنند، این اتفاق در حالی می افتد که آنها چند صد بازی را در کارنامه خود دارند و سرد و گرم حضور در زمین فوتبال را چشیده اند، بنابراین زمانی که خود را در تیم ملی بزرگسالان و یا تیمی مطرح می بینند خیالشان از بابت یادگیری نکات مختلف و آموزش هایی که دیده اند راحت است و با استفاده از تجربه بازی های زیاد، تنها باید خود را با تیمی که در ان هستند هماهنگ کنند.

 

 

 

 


اما در ایران اوضاع به گونه ای دیگر است، بازیکنی که در سن 19 و 20 سالگی کشف می شود باید تنها دلخوش باشیم به اینکه بتواند از استعداد خود به خوبی استفاده کند و این موضوع اصلا متضمن این نیست که این بازیکن آموزش های لازم را دیده باشد، حداقل در زمان حضور مربی کاربلد و بزرگی همچون کی روش به خوبی نمایان می شود. حال با یک حساب و کتاب ساده می توان فهمید بازیکنی که در سن 25، 26 سالگی، تازه، کشف می شود چه اوضاعی خواهد داشت.

 


این روزها سرمربی تیم ملی که با حساسیت زیادی عملکرد بازیکنانش را زیر نظر دارد گاهی اوقات مجبور می شود تمرین را قطع کند و نکاتی را به برخی بازیکنان گوشزد کند، نکاتی که می شد وجود نداشته باشند و گریبان بازیکنان و سرمربی و تمرین را نگیرد.

 

 

 

 


در تمرین امروز تیم ملی و در یکی از آیتم های طراحی شده چند بازیکن باید توپ ها را روی دروازه حریف ارسال می کردند تا مدافعان و مهاجمان به کلنجار برای گلزنی و یا دور کردن توپ بپردازند، ارسال باید به صورت تیز و کوتاه در فضای مورد نظر کی روش انجام می شد اما او بارها تمرین را قطع می کرد و به بازیکنانی که باید ارسال می کرد طریقه درست و گونه ای که می خواهد این اتفاق بیفتد را می گفت، این اتفاق تاجایی پیش رفت که پس از یکی از سانترهای ناموفق سرمربی تیم ملی که از بازیکن سانترکننده دور بود دستش را به سمت وی برد و با فریاد و به فارسی گفت: هی! حواست کجاست!

 

 

 

 


این موضوع در فوتبال درون تیمی نیز به گونه ای دیگر اتفاق افتاد و این بارها در دقایقی که از قبل تعیین شده بودآقای سرمربی بازی را قطع می کرد تا نکاتی را متذکر شود.
هرآنچه که هست بازیکنان ایرانی از نظر غنای تکنیکی مورد نظر خاص و عام هستند و شاید اگر آموزش هایی از ابتدای آغاز فوتبالشان به صورت درست و منطقی اتفاق می افتاد اکنون بازیکنان بسیاری را در سطح مطرح ترین تیم های دنیا داشتیم.

 

برای دو بازی برابر ازبکستان و کره جنوبی

لیست نهایی تیم ملی اعلام شد

به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، سرمربی تیم ملی با ارسال پیامی بازیکنان حاضر در تیم ملی را برای دو بازی پیش رو اعلام کرد، کارلوس کی روش در این پیام نوشته است:


"فهرست بازیکنان حاضر در تیم ملی فوتبال پیش از دو بازی مقابل ازبکستان و کره جنوبی

 


دروازه بانها (٣): علیرضا بیرانوند، علیرضا حقیقی، محمدرضا اخباری
مدافعان کناری (٤): وریا غفوری، رامین رضاییان، میلاد محمدی، سعید آقایی
مدافعان مرکزی (٤): سید جلال حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، عزت الله پورقاز، محمد انصاری
هافبکهای میانی (٤): احسان حاج صفی، آندرانیک تیموریان، سعید عزت اللهی، امید ابراهیمی
مهاجمان کناری (٤): مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، وحید امیری
هافبکهای هجومی (٣): سروش رفیعی، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی
مهاجمان نوک (٣): رضا قوچان نژاد، سردار آزمون و کریم انصاری فرد

 


سرمربی تیم ملی در ادامه نوشته است: "اکنون زمان ادامه کار است. زمان تبدیل غیرممکن به ممکن. بعد از برزیل، اکنون زمان این است که تیم ملی ایران برای حضوری تاریخی در دومین جام جهانی پیاپی بجنگد. ما با رقبای اصلی مان رودررو هستیم. اکنون وقتش است. اکنون زمان فراگیر شدن حمایتها از این گروه است. ما می دانیم که می توانیم بر روی تک تک شما حساب کنیم.

 


برای تمام بازیکنانم و شما بهترین آرزوها را دارم.

 

دانلود فیلم نظر ساکت درباره داور جنجالی بازی ایران-ازبکستان

نام بنجامین ویلیامز چگونه لو رفت

نام بنجامین ویلیامز داور دیدار ایران و ازبکستان در شرایطی از سوی کارلوس کی روش مطرح شد که معمول نیست اسم داوران در این فاصله زمانی اعلام بشود. اما این اتفاق چگونه رخ داده است؟

در شرایطی که داورها برای ورود به کشور مقصد باید ویزای آن کشور را دریافت کنند این اتفاق برای ویلیامز نیز افتاده و او به اتفاق تیمش درخواست ویزای ازبکستان را کرده اند و این درخواست ویزا از طریق یکی از کارمندان این فدراسیون افشا شده و به رسانه ها راه یافته است.


در حال حاضر کنفدراسیون فوتبال آسیا رسما نام داوران دو دیدار بعدی رقابت های مقدماتی جام جهانی را اعلام نکرده اما افشای نام ویلیامز برای او دردسر بزرگی به همراه خواهد داشت چراکه هر سوت اشتباه می تواند عواقب تندی برایش داشته باشد.

 


به نظر کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی این بازی را آگاهانه به راه انداخته است.

 

خسروی: پیش داوری کنیم، از حالا بازنده‌ایم

آیا بنجامین ویلیامز علیه ایران سوت می‌زند؟

علی خسروی در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه"، درباره  انتخاب بنجامین ویلیامز به عنوان داور بازی ایران و ازبکستان اینطور توضیح می دهد: واقعیت این است که آقای شمس الماعدین، رییس دپارتمان داوری آسیا می توانست این انتخاب را انجام ندهد. اعتراض به انتخاب یک داور باید توسط مسئولان داوری کشور، خواه کمیته داوران وخواه دپارتمان داوری صورت بگیرد. این اعتراض از طریق ایمیل یا نامه نگاری به صورت رسمی انجام می شود و نباید در این ماجرا لج و لجبازی صورت گیرد.

 


کی روش سوار موج نشود
او صحبت هایش را اینطور ادامه می دهد: کی روش نباید روی این موج سوار شود؛ چراکه ممکن است صحبت هایی که مطرح می شود، روی عملکرد داور بازی ایران و ازبکستان تاثیر بگذارد. این مسائل را باید دوستانه حل کرد.

 


انتخاب بنجامین به خاطر کمبود داور نیست
برخی بر این باورند که آسیا داوران مطرح زیادی از شرق آسیا ندارد که قضاوت بازی ایران و ازبکستان را به آنها بسپارد. خسروی اما نظر دیگری دارد: اتفاقا نظرم این است که کمیته توسعه داوری در آسیا خوب کار کرده است. این کمیته داوران را از 20 سالگی زیر نظر گرفته و حالا داوران جوان خوبی را تربیت کرده است. از کشور خودمان هم داورانی هستند که زیر نظر قرار گرفتند، نفراتی مثل موعود بنیادی فر، پیام و بیژن حیدری. یا همین داوری که دیروز برای ما در مصاف با چین سوت زد، نیز از همین داوران است. در انتخاب ویلیامز قطعا بحث کمبود داور مطرح نیست.

 


پیش داوری کنیم، از حالا باخته ایم
خسروی در بخش دیگری از صحبت هایش به کارلوس کی روش یک پیشنهاد می دهد: امیدوارم آرین قاسمی عزیز، مترجم کی روش این پیشنهاد مرا برای او ترجمه کند. تیم ما نیاز به یک مشاور خوب داوری دارد، کسی که خودش در میادین بین المللی قضاوت کرده باشد و باید اجازه دهیم آن فرد در امور داوری دخالت کند. ما یک ماه دیگر با ازبکستان بازی داریم، هر داوری که قرار است این بازی را سوت بزند، باید بگذاریم کارش را انجام دهد. اگر پیش داوری کنیم، بازی را از حالا باخته ایم.

 


این رفتارها روی داور تاثیر می گذارد
او بیان می کند: بنجامین ویلیامز داور خوبی است و اگر از حالا بخواهیم این رفتارها را انجام دهیم، روی تصمیمات او تاثیرگذار می شود. یادم هست زمانی که قضاوت می کردم یک بازی در لیگ یک میان شموشک نوشهر و ابومسلم بود که مرحوم درویش مدیرعامل شموشک اعلام کرد اگرخسروی داور باشد، ما در زمین حاضر نمی شویم. اتفاقا آقای دادگان لجبازی کرد و مرا به نوشهر فرستاد و شموشکی ها به زمین نیامدند. بعدها گفتند چرا اینقدر اصرار شد تا خسروی داور باشد؟ می خواهم بگویم ما می توانیم از طریق مراجع رسمی کشور ، حتی تلفنی و تلگرامی اعتراض خودمان را به قضاوت ویلیامز نشان دهیم اما نباید از الان این ذهنیت را ایجاد کنیم که ویلیامز علیه ایران سوت می زند.

 


هیچ داوری عمدی سوت نمی زند
خسروی صحبت هایش را اینطور به پایان می برد: ما باید سودی که از داوری می بریم را نیز حساب کنیم. همین دیروز هیچ کس از داور مسابقه به خاطر پنالتی که علیه ما نگرفت، تشکر نکرد. شاید همین ویلیامز بهترین قضاوت را داشته باشد. اعتقاد دارم هیچ داوری در دنیا عمدی سوت نمی زند و بی تردید اشتباه هم برای همه پیش می آید.

 

انتخاب شگفت انگیز AFC

ویلیامز استرالیایی داور بازی ایران – ازبکستان

در فاصله یک ماه تا بازی حساس با ازبک ها در تاشکند کنفدارسیون فوتبال آسیا داور این جدال مهم را معرفی کرد تا نگرانی ها در اردوی ایران به اوج خود برسد.

بنجامین ویلیامز برای ایرانی ها یک چهره آشنا و در عین حال منفور محسوب می شود. داور استرالیایی که در جام ملت های آسیا با قضاوت پرحرف و حدیث خود باعث شد تا در یک چهارم نهایی ایران بیش از 75 دقیقه برابر عراق 10 نفره به میدان برود و با اخراج بی مورد مهرداد پولادی جنجال های زیادی به راه انداخت.


بعد از آن بازی اعتراضات بسیار زیادی از جانب ایرانی ها و کارلوس کی روش به این داور استرالیایی صورت گرفت و در این بین حتی کنفدراسیون فوتبال آسیا در یکی از بازی های لیگ قهرمانان آسیا2016 این داور را از آمدن به تهران منع کرد اما حالا با گذشت نزدیک به یک سال و اندی از آن اتفاقات تلخ شهر کانبرا بار دیگر این داور استرالیایی را برای قضاوت یکی از جدال های حساس ایران در مقدماتی جام جهانی انتخاب کرده است.

 


ایران بعد از کسب 4 امتیاز از دو بازی ابتدایی برابر قطر و چین حالا باید در روز سوم رقابت ها راهی تاشکند شود تا برابر ازبکستان صدرجدولی به میدان برود، جدالی که قضاوتش براساس تصمیم afc برعهده داور پرحاشیه استرالیایی خواهد بود. کارلوس کی روش که خاطره شیرینی از این داور ندارد به محض ورود به تهران نسبت به این انتخاب کنفدراسیون فوتبال آسیا انتقاد کرد و باز هم از دغدغه هایش نسبت به قضاوت داوران آسیایی صحبت کرد.

 


با توجه به این که ایران خاطره چندان خوشی از قضاوت بنجامین ویلیامز ندارد انتقادات کی روش نسبت به انتخاب اخیر کنفدارسیون فوتبال آسیا بی جهت هم نیست و جا دارد فدراسیون فوتبال ایران با پیگیری مسائل داوری های چند بازی اخیر تلاش کند بلکه تصمیم afc را در خصوص داور بازی ایران – ازبکستان تغییر دهد.

 

هیچ کس نمی‌داند کجا با سوریه بازی می‌کنیم

کی‌روش: به مرحله مرگ و زندگی رسیدیم

کارلوس کی روش بعد از بازگشت از چین درباره عملکرد تیم ملی در دو بازی گذشته ، شانس صعود به دور بعدی و برخی مسائل دیگر صحبت هایی را انجام داد که در ادامه می خوانید:

 

 

ایران، ازبک و کره‌جنوبی مدعیان صعود هستند

 

 

 

خیلی زودتر از آنچه که فکر می کردم، متوجه شدم در این گروه تیم های ازبکستان، ایران و کره جنوبی مدعیان اصلی صعود به جام جهانی هستند. بازی بعدی ما با ازبکستان و بعد از آن با کره جنوبی بسیار اهمیت دارد. در این دو بازی باید خوب باشیم تا بتوانیم به زندگی خود در این گروه ادامه دهیم.

 

 

 

باید چین را می‌بردیم

 


بعد از بازی با چین مزه بدی در دهانمان و حس بدی در ذهنمان مانده است. ما باید 3 امتیاز را کسب می کردیم و برای این کار فرصت لازم هم داشتیم. البته زمانی می توانیم در این باره اظهارنظر کنیم که تیم های دیگر هم به چین بروند و مسابقه بدهند تا ببینیم چه عملکردی داشتیم اما فرصت پیروزی را در چین داشتیم.

 

 

 

مصدومیت بازیکنان به خاطر نداشتن اردوی پیش فصل

 


متاسفانه شاهد مصدومیت چند بازیکن خود بودیم. پژمان منتظری مصدوم شد، دژاگه هم همینطور، امیری نیز دچار مشکل شده است. چند بازیکن دیگر هم ضرب خورده اند. اینها نشان می دهد بنده کاملا درست می گفتم، وقتی درخواست اردوهای آماده سازی یش فصل را داشتم، به خاطر این موضوع بود. حالا هم مصدومیت های بازیکنان بر صحبت های قبلی من صحه می گذارد.

 

 

 

داوران بی تجربه دغدغه‌ام است

 


یکی دیگر از دغدغه های بنده عملکرد داوران جوان و بی تجربه در دوبازی گذشته است. داورانی که ثابت کرده اند مقابل بازیکنان ایران به راحتی از کارت زرد خود استفاده می‌کنند و ما چندین کارت گرفتیم. این مساله کاملا مرا به فکر برده است.

 

 

 

انتخاب عجیب بنجامین ویلیامز

 


بعد از 34 سال که در فوتبال هستم، هنوز اتفاقاتی در فوتبال می افتد که مرا به شدت و عمیقا شگفت زده می‌کند. بنجامین ویلیامز که داور بازی ما مقابل عراق در جام ملت های آسیا بود و آن اتفاقات رخ داد، با انتخاب همان سازمان برای داوری بازی ما مقابل ازبکستان انتخاب شده است. البته این داور سال گذشته برای قضاوت در لیگ قهرمانان آسیا در تهران انتخاب شده بود که حاضر نشد به ایران بیاید اما حالا در ازبکستان باید بازی ما را قضاوت کند.

 

 

 

کفاشیان چه کار می‌کند؟

 


داوری که نپذیرفته بود به ایران بیاید و این قضاوت را رد کرده بود، الان برای قضاوت بازی ما در ازبکستان پذیرفته که به آنجا بیاید. از نظر من اگر این داور با شهامت، باشخصیت و با کاراکتر بالا است باید در تمام دنیا حتی کره ماه هم بتواند قضاوت کند وگرنه ای اف سی باید پاسخگوی سوالات ما باشد. البته ما یک نائب رئیس در ای اف سی داریم که کفاشیان است اما واقعا نمی‌دانم که او چه کار می کند. احتمالا کفاشیان بتواند پاسخ هایی برای ما داشته باشد و کمک هایی به شرایط تیم ملی کند.

 

 

 

چند نفر شیشه شکستند، فوتبال ایران ضرر کرد

 


مشکل دیگر ما این است که هنوز دقیقا نمی‌دانیم کجا باید بازی مقابل سوریه را انجام دهیم. به این منظور بازی های دوستانه خود را از دست می‌دهیم؛ به خاطر اینکه هیچ کسی نمی تواند بگوید بازی ایران و سوریه کجا برگزار می‌شود. فقط یکسری سوال مطرح می کنم؛ نمی‌خواهم به کسی بی‌احترامی کنم اما چند آدم بی مسئول چند ماه قبل بدون هیچ گونه هماهنگی در سفارت عربستان رفتند و یکسری کارهای خودمختارانه را انجام دادند و چند شیشه را شکستند که البته هیچ لطمه جانی به کسی زده نشده بود. بعد از آن AFC به شدت ایران را تنبیه کرد و نگذاشت میزبان باشد و علیه ایران موضع گرفت. بازی ما مقابل سوریه را طبق آخرین اخباری که داریم می خواهند در لبنان برگزار کنند. کشوری که زمان حضور تیم ملی در آنجا قرار بود در سفارت ایران برای ضیافت شامی حضور داشته باشیم که ظهر همان روز آن سفارت را بمب گذاری کردند. واقعا جای سوال دارد که آقای کفاشیان که نایب رئیس AFC هستند برای فوتبال ایران چه کاری انجام می دهند؟

 

 

 

ما باعث شدیم کفاشیان نایب رییس شود

 


اینکه کفاشیان توانست در AFC پست بگیرد و در انتخابات رای بیاورد، قطعا زحمت و عرقی بود که از طرف بازیکنان، مربیان در فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی و بخش های دیگر ریخته شده تا کفاشیان بتواند به آن پست برسد. ما بودیم که به او کمک کردیم تا این مقام را به دست بیاورد اما او الان برای ما چه کاری انجام می دهد؟

 

 

 

غیبت منتظری مشکل بزرگی است

 


متاسفانه اشکان دژاگه، پژمان منتظری و وحید امیری دچار مصدومیت شده اند. غیبت پژمان منتظری مشکل بزرگی را برای ما در دفاع وسط به وجود می‌آورد. در این پست ما احتیاج به حضور بازیکنان باتجربه درون زمین داریم و فرصت اینکه در بازی های دوستانه این تجربه را به بازیکنان جوان منتقل کنیم، نداریم. در انتها باید بگویم که باید تمرکز کامل خودمان را روی دو بازی ازبکستان و کره جنوبی داشته باشیم. فوتبال ایران باید بداند که این دو بازی برای ما حکم جام جهانی 2018 روسیه را دارد. دو بازی آینده برای ما بسیار با اهمیت است و همه اهالی فوتبال از جمله مربیان باشگاه های ایران و مسئولان باید کمک کنند. هر دو بازی ما بسیار مهم است. به ویژه بازی با ازبکستان که فقط با یک تمرین قرار است به مصاف این تیم برویم.

 


توقع حمایت صد درصدی داریم

 


ما در دوره قبل برای صعود به جام جهانی رقابت سختی با کره جنوبی و ازبکستان داشتیم و الان هم روی کاغذ این طور به نظر می‌رسد که رقابت اصلی بین همین 3 تیم است. تاکید می کنم بازی با ازبکستان بسیار مهم است. اولویت بالای فوتبال ایران در 3 هفته آینده باید همین باشد. هیچ توقعی کمتر از حمایت و تعهد صد درصد باشگاه‌ها، مربیان و بازیکنان نداریم.

 

 

 

هواپیمای چارتر برای ازبکستان اتفاق خوبی است

 


توقع ما این است که کفاشیان به عنوان نایب رییس AFC برای ما کار بیشتری انجام دهد. اگر هواپیمای چارتر برای ازبکستان رزرو شود، اتفاق خوبی است و امیدوارم محقق شود.

 

 

 

در زدن ضربات نهایی عصبی بودیم

 


گل نشدن موقعیت ها فقط مربوط به ما نیست. خیلی وقت ها در فوتبال تیم ها فرصت های زیادی به دست می آورند اما به گل نمی رسند. فکر می کنم در ضربات پایانی عصبی عمل کردیم و بهانه هم نیست اما زمین به ما کمک نکرد. این زمین خوب بود اما بسیار نرم. از اوایل بازی همه چمن ها کنده شد و کمک نکرد به شرایط. فوتبال همین است دیگر.

 

------------

 

تمرینات تیم ملی ایران, عکسهای تمرینات تیم ملی ایران,عکس سرادر آزمون در تمرینات تیم ملی ایران,عکس علیرضا جهانبخش در تمرینات تیم ملی ایران,عکس سعید عزت اللهی در تمرینات تیم ملی ایران,عکس آندو تیموریان در تمرینات تیم ملی ایران,عکس علیرضا حقیقی در تمرینات تیم ملی ایران

 خلاصه بازی ازبکستان - ایران , دانلود خلاصه بازی ازبکستان - ایران , دانلود رایگان خلاصه بازی ازبکستان - ایران , دانلود رایگان خلاصه بازی ازبکستان - ایران با لینک مستقیم , دانلود کلیپ با لینک مستقیم خلاصه بازی ازبکستان - ایران , دانلود کلیپ جدید خلاصه بازی ازبکستان - ایران , دانلود خلاصه بازی ازبکستان - ایران با حجم کم , دانلود خلاصه بازی ازبکستان - ایران با فرمت mp4 , دانلود خلاصه بازی ازبکستان - ایران با لینک مستقیم , دانلود خلاصه بازی ازبکستان - ایران با کیفیت عالی بالا , دانلود کلیپ خلاصه بازی ازبکستان - ایران , دانلود کلیپ خلاصه بازی ازبکستان - ایران کیفیت عالی , دانلود کلیپ کم حجم خلاصه بازی ازبکستان - ایران , کلیپ جدید خلاصه بازی ازبکستان - ایران , کلیپ خلاصه بازی ازبکستان - ایران با لینک مستقیم
 گلهای بازی ازبکستان - ایران , دانلود گلهای بازی ازبکستان - ایران , دانلود رایگان گلهای بازی ازبکستان - ایران , دانلود رایگان گلهای بازی ازبکستان - ایران با لینک مستقیم , دانلود کلیپ با لینک مستقیم گلهای بازی ازبکستان - ایران , دانلود کلیپ جدید گلهای بازی ازبکستان - ایران , دانلود گلهای بازی ازبکستان - ایران با حجم کم , دانلود گلهای بازی ازبکستان - ایران با فرمت mp4 , دانلود گلهای بازی ازبکستان - ایران با لینک مستقیم , دانلود گلهای بازی ازبکستان - ایران با کیفیت عالی بالا , دانلود کلیپ گلهای بازی ازبکستان - ایران , دانلود کلیپ گلهای بازی ازبکستان - ایران کیفیت عالی , دانلود کلیپ کم حجم گلهای بازی ازبکستان - ایران , کلیپ جدید گلهای بازی ازبکستان - ایران , کلیپ گلهای بازی ازبکستان - ایران با لینک مستقیم
 حاشیه های بازی ازبکستان - ایران , دانلود حاشیه های بازی ازبکستان - ایران , دانلود رایگان حاشیه های بازی ازبکستان - ایران , دانلود رایگان حاشیه های بازی ازبکستان - ایران با لینک مستقیم , دانلود کلیپ با لینک مستقیم حاشیه های بازی ازبکستان - ایران , دانلود کلیپ جدید حاشیه های بازی ازبکستان - ایران , دانلود حاشیه های بازی ازبکستان - ایران با حجم کم , دانلود حاشیه های بازی ازبکستان - ایران با فرمت mp4 , دانلود حاشیه های بازی ازبکستان - ایران با لینک مستقیم , دانلود حاشیه های بازی ازبکستان - ایران با کیفیت عالی بالا , دانلود کلیپ حاشیه های بازی ازبکستان - ایران , دانلود کلیپ حاشیه های بازی ازبکستان - ایران کیفیت عالی , دانلود کلیپ کم حجم حاشیه های بازی ازبکستان - ایران , کلیپ جدید حاشیه های بازی ازبکستان - ایران , کلیپ حاشیه های بازی ازبکستان - ایران با لینک مستقیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    رئیس جمهور بعدی آمریکا کدومه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 6261
  • کل نظرات : 54
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 44
  • آی پی امروز : 160
  • آی پی دیروز : 591
  • بازدید امروز : 2,385
  • باردید دیروز : 2,711
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 2,385
  • بازدید ماه : 28,381
  • بازدید سال : 301,478
  • بازدید کلی : 5,423,679