loading...
پیک دانلود
مدیر بازدید : 806 پنجشنبه 28 مرداد 1395 نظرات (0)

بهداد سلیمی آخرین وزنه بردار ایران است که در دسته 105+ کیلوگرم به روی تخته خواهد رفت.او هم مثل کیانوش رستمی و سهراب مرادی از امیدهای طلایی ایران است. و طلای المپیک لندن را در کارنامه دارد او به دنبال دومین طلای خود و سومین طلای وزنه برداری در المپیک ریوست.شما می توانید تمام اطلاعات ، اخبار ، فیلم و عکسهای این ورزشکار خوب کشورمان را در این پست دنبال کنید.نظر فراموش نشه!

جهان انتظار تو را می کشد؛

برای خلق اولین 3 گانه تاریخ؛ حالا بهداد

شعار باستانی المپیک در تعریف عجایب المپیک می گوید: «سریعتر، بالاتر و قویتر». این 3 کلمه در رشته های دو صد متر، پرش ارتفاع و وزنه برداری خلاصه می شود که قهرمانان این 3 رشته توانایی های انسانی را به چالش می کشانند. اوسین بولت جامائیکایی نمایش درخشان خود را در ریو به اجرا گذاشت تا تکلیف "سریعتر" مشخص شود و حالا چشم ها به ورود بهداد دوخته شده است تا او تکلیف قویتر را هم مشخص کند.


حالا انتظار المپیک با انتظار ایرانی ها مقارن شده است تا رقابت ها قوی ترین مرد خود را بشناسد و ایرانی ها شب های طلایی وزنه برداری را با یک طلای دیگر به اتمام برسانند. بهداد سلیمی قوی ترین مرد جهان و دارنده مدال طلای المپیک لندن در دسته فوق سنگین تا ماه ها پیش بدون هیچ نگرانی امید اول مدال طلای وزنه برداری ریو هم بود اما مصدومیت زانو تمام معادلات را برهم ریخت. او جراحی کرد، ماه ها با درد ساخت و تمریناتی سخت را پشت سر گذاشت و حالا آماده در المپیک است.

 

 

 

 

 

 


بهداد هم مثل تمام مردم ایران روی طلا فوق سنگین حساب باز کرده است اما روز مسابقه تعیین کننده خواهد بود. در المپیکی که چندین رکورد بعد از سال ها جا به جا شد قطعا بهداد همچون بسیاری از دیگر وزنه برداران کار سختی خواهد داشت چرا که طلای فوق سنگین وزنه برداری چیزی شبیه به "حق" برای مردم ایران شده است و آن را متعلق به خودشان می دانند چرا که از المپیک آتن این نشان برگردن ایرانی ها آویخته می شد، البته با یک وقفه در پکن.

 


اتفاق ناخوشایند برای وزنه برداری ایران همین مصدومیت بود اما حالا که بهداد خبر از سلامتی اش داده است و در ریو یک بار دیگر همه به او امیدوارند باید به اخبار امیدوارکننده هم دلخوش بود. محرومیت دو ستاره روس که به دلیل حذف وزنه برداران این کشور از المپیک دیگر حریف بهداد نخواهند بود. البته نفر اول المپیک و قوی ترین مرد جهان دغدغه رقیب نخواهد داشت اما نبود وسلان آلبگف و الکسی لوچف قطعا خالی از لطف نیست.

 


با این حال لاشا تالاخادزه از گرجستان (قهرمان جهان در سال 2015) و مرت سیم از استونی(نایب قهرمان جهان در سال 2015) اصلی ترین رقبای بهداد در سنگین وزن خواهند بود تا رقابت اصلی بین این 3 باشد. دو طلا پی در پی کیانوش رستمی و سهراب مرادی، تماشاگران وزنه برداری را امیدوارتر از هر رشته دیگری پای مسابقه می نشاند و این امید است طلا بهداد اولین 3 گانه تاریخ وزنه برداری ایران در المپیک را رقم بزند.

 


بهداد سلیمی وزنه بردار فوق سنگین ایران از ساعت 2:30 بامداد فردا روی تخته خواهد رفت تا از مدال طلا المپیک لندن خود دفاع کند.

بهداد با چه وزنه‌ای قهرمان می‌شود؟

بهداد سلیمی در 2 سال اخیر شرایط ویژه‌ای داشته است.


او قبل از جهانی پارسال، در اندازه‌های برداشتن 215 کیلو وزنه در یکضرب و 260 کیلو در دوضرب باشد اما متاسفانه او مصدوم شد...


بعد از بازگشت به میدان بهداد در جام دهه فجر 430 کیلو وزنه برداشت در حالی که بهادر مولایی تنها 411 کیلو وزنه زد.


بهداد در جام دهه فجر،می‌توانست حداقل 445 کیلو وزنه بزند اما مربیان نگذاشتند او چنین کند و وزنه های او هم در مسابقات رکوردگیری اعلام نشد تا بهداد با ابهامی شیرین ایران را  در المپیک سورپرایز کند.


امروز یک مرد استونیایی،2 ارمنی، یک گرجی ویک ترکمن،450 کیلو اعلام کرده‌اند اما در این بین تنها تالاخادزه گرجی می‌تواند وزنه بالایی بزند، او در قهرمانی اروپا 463 کیلو وزنه زده است.


اگر بهداد بتواند 210 یکضرب و 250 دوضرب بزند قطعاً اول می‌شود، او در شرایط معمولی هم با وزنه بالاتر از 450 کیلو هم مدال بگیر است.

 

انتخاب وزنه ٢٠٦ کیلویی حرکت یک ضرب بهداد

به نقل از مهر، مسابقات وزنه برداری المپیک ریو از ساعتی پیش در دسته فوق سنگین آغاز شد. بهداد سلیمی تنها نماینده ایران در این بخش از مسابقات است، وی که مدال طلا بازی های المپیک ریو را در اختیار دارد، برای حرکت یک ضرب خود وزنه ۲۰۶ را انتخاب کرده است.

 

رکورد یک ضرب جهان شکسته شد؛

ریو در سیطره غیرت ایرانی

شب آخر وزنه برداری المپیک ریو با رقابت فوق سنگین ها ادامه دارد. از سال 2000 سیدنی مدال این مسابقه برای ایرانی ها بوده است و تنها وقفه ای که در پکن افتاد اجازه قهرمانی کشوری دیگر جز ایران را داد. حالا بهداد سلیمی بعد از پشت سر گذاشتن یک مصدومیت جدی و طولانی روی تخته رفته است تا سومین طلای ایران را به دست بیاورد.


او با اینکه مصدوم بود اما همچنان امید طلای ایران محسوب می شد. بهداد در درخواست اول وزنه 206 و بعد 211 کیلوگرم را بالای سر برد اما وزنه بردار گرجستانی درخواست وزنه 215 کیلوگرمی را داد، یعنی تجاوز 2 کیلوگرمی به رکورد المپیک که دست بهداد بود. او موفق شد این وزنه را بالای سر ببرد تا استرس و هیجان به بالاترین حد خود برسد.

 


بهداد در حرکت سوم روی تخته آمد و درخواست وزنه 216 کیلوگرمی را داد. مصدومیت او دلیلی شد تا کمی نگرانی و استرس به دل ایرانی ها راه پیدا کند اما بسیار مسلط و با غیرت وزنه 216 کیلوگرمی را بالای سر برد تا رکورد جهان و المپیک یک بار دیگر در اختیار ایرانی ها بماند. او با این وزنه مهم با حضور در صدر جدول کار خود را در یک ضرب پایان داد تا سالن مملو از فریاد ایرانی ها و البته سایر تماشاگرانی شود که از قدرت بهداد به وجد آمدند.

 

 


دانلود فیلم حرکات یک ضرب سلیمی

دانلود فیلم شادی مردم مقابل منزل سلیمی پس از رکورد شکنی

وزنه بهداد سلیمی برای دو ضرب مشخص شد

به نقل از مهر، مسابقات وزنه برداری دسته فوق سنگین سی و یکمین دوره بازیهای المپیک از ساعت ۲:۳۰ دقیقه بامداد امروز به وقت تهران با حضور ۱۱ وزنه بردار آغاز شد که بهداد سلیمی نماینده ایران در این وزن بود.

 

رقابت میان این وزنه برداران در حال پیگیری است و تا دقایقی دیگر حرکت دو ضرب آغاز می شود. بهداد سلیمی که تنها نماینده ایران در این مسابقات است، برای حرکت دو ضرب خود وزنه ٢٤٥ را انتخاب کرده است. انتخاب وی برای حرکت یک ضرب وزنه ٢٠٦ کیلوگرم بود. سلیمی در دومین حرکت یک ضرب وزنه ٢١١ کیلویی را بالای سر برد و در سومین حرکت هم وزنه ۲۱۶ کیلوگرمی را مهار کرد.

 

جمع کامل مسئولان ایران در مسابقه بهداد

به نقل از مهر ، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک و نصرالله سجادی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و اصغر رحیمی سرپرست کاروان ایران که به واسطه مسئولیتی که دارند، حضورشان در محل برگزاری المپیک ضروری است و امشب هم از تماشاگران ویژه مسابقات وزنه برداری المپیک هستند، مسئولان ایرانی دیگری هم هستند که از نزدیک این رقابت ها پیگیری می کنند.

 

 

شعبانی بهار معاون همگانی وزارت ورزش، امیررضا خادم معاون پارلمانی وزارت ورزش، پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو و کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی از دیگر مسئولان ورزش ایران در سالن مسابقات وزنه برداری دسته فوق سنگین المپیک هستند.

 

بهداد سلیمی نماینده ایران در این رقابت هاست که برای دفاع از عنوان قهرمانی خود با حریفانش رقابت می کند.

 

 

 

 

 

تبریک کمیته المپیک بابت رکورد سلیمی (عکس)

به نقل از تسنیم، کمیته بین‌المللی المپیک بعد از رکوردشکنی بهداد سلیمی وزنه‌بردار فوق‌سنگین کشورمان در المپیک 2016 به نماینده ایران تبریک گفت.

 

 

سلیمی قوی‌ترین مرد جهان و رکورددار حرکت یک‌ضرب در جهان برای نخستین‌ حرکت خود وزنه 206 کیلوگرم را درخواست داد که این وزنه را به راحتی بالای سر برد. این قهرمان کشورمان در دومین انتخاب خود، وزنه 211 کیلوگرم را درخواست داد و باز هم به راحتی این وزنه را مهار کرد. سلیمی در حرکت سوم وزنه 2016 کیلوگرمی را نیز بالای سر برد و رکورد یک ضرب المپیک را شکست.

 

 

 

 

قضاوت شرم آور در فوق سنگین وزنه برداری

مدال بهداد سلیمی را دزدیدند

بهداد سلیمی توانست در حرکت یک‌ضرب بار دیگر تاریخ را تغییر داده و با مهار وزنه 216 کیلوگرم، رکورد جهان و المپیک را جابه‌جا کند. این اتفاق سبب شد او با روحیه‌ای بالا به سراغ حرکت دوضرب برود.

 

 

سلیمی برای حرکت اول خود وزنه 245 کیلوگرمی را در دو‌ضرب انتخاب کرد که با وجود بالای سر بردن وزنه، اما دو چراغ قرمز از داوران دریافت کرد تا ناکام شود. او در حرکت دوم خود، دوباره وزنه 245 کیلوگرم را انتخاب کرد و این بار هم وزنه را بالای سر برد و سه چراغ سفید گرفت اما هیئت ژوری قبول نکرد. در حرکت سوم این وزنه‌بردار در مهار وزنه 245 کیلوگرمی موفق نبود. 

 

بهداد با روحیه ای فوق العاده که جو مثبت ورزشگاه هم با او همراه بود حرکت دو ضرب را شروع کرد. همیشه خیال ایرانی ها از بابت حرکت دو ضرب وزنه برداران راحت بود اما این بار و در ریو اتفاقی افتاد که برای هیچ کس قابل پیش بینی نبود. او در درخواست اول وزنه 245 کیلوگرم را درخواست کرد و با مهار آن می توانست طلایی شود اما داوران 2 چراغ قرمز و یک چراغ سفید به او دادند. او در حرکت دوم یک بار دیگر و شبیه به دفعه اول وزنه 245 را مهار کرد و این بار داوران 3 چراغ سفید دادند اما ماجرای تلخ از اینجا شروع شد.

 

 


وقتی بهداد برای استراحت به سالن گرم رفته بود هیات ژوری 3 چراغ سفید داوران را رد کرد و حرکت بهداد را خطا اعلام کردند تا او یک بار دیگر پشت این وزنه بیاید. ثانیه های معکوس شروع شده بود و هیچکس باورش نمی شد که این تصمیم را برای او گرفته باشند، حالا که داوران هم قبول کرده اند هیات ژوری نظر آنها را رد می کند. در این شوک ثانیه ها کم می شدند تا بهداد برای حرکت سوم روی تخته برود.


ثانیه های کمی تا پایان زمان مانده بود و بهداد که طبیعتا تمرکز لازم را نداشت وزنه را تا زانوهای خود بالا کشید و انداخت تا همین صحنه آخرین تصویر او در المپیک ریو باشد. سجاد انوشیروانی و بهداد سلیمی فقط توانست برای هیات ژوری اظهار تاسف کنند اما کار از کار گذشته بود و این تصمیمات علیه قوی ترین مرد جهان گرفته شد.


بهداد با تلاش بسیار زیاد خود را به این المپیک رسانده بود و تنها 5 روز بعد از جراحی سنگین زانو تمرینات خود را برای حضور در ریو شروع کرده بود. رکوردشکنی در یک ضرب نوید المپیکی فوق العاده را برای او می داد اما زور قوی ترین مرد جهان به داوران نرسید تا سه گانه طلای وزنه برداری ایران در المپیک ریو کامل نشود.

 

 

 

 

 

دانلود فیلم حرکات دو ضرب سلیمی

تشویق شدید سلیمی از سوی تماشاگران

اعتراض بهداد با چشمانی اشکبار

به نقل از مهر، بعد از اینکه حرکت اول و دوم بهداد سلیمی در حرکت دو ضرب مورد تایید قرار نگرفت، وی در سومین حرکت دو ضرب هم ناموفق عمل کرد و بدین ترتیب از دور مسابقات کنار رفت.

 

پس از حذف بهداد سلیمی، تماشاگران ایرانی حاضر در سالن به شدت وی را مورد تشویق قرار دادند.

 

بهداد سلیمی به همراه سجاد انوشیروانی و علی مرادی در دو نوبت به سمت میز هیات ژوری رفتند و نسبت به تصمیم این هیات که حرکت دوم بهداد را قبول نکردند اعتراض کردند. سلیمی در حالی که اشک می ریخت به این تصمیم اعتراض کرد اما این اعتراض ها ثمری نداشت.

 

اعتراض شدید سلیمی هیئت ژوری (عکس)

 به نقل از تسنیم،  بهداد سلیمی بعد از اینکه با ناداوری در دسته فوق سنگین المپیک 2016 روبرو شد به شدت به تصمیم هیئت ژوری اعتراض کرد. او در کنار میز داوران نشست و به شدت به تصمیم هیئت ژوری اعتراض داشت. علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری بعد از چند دقیقه او را از زمین بلند کرد.

 

 

سجاد انوشیروانی و علی مرادی نیز بعد از بلند شدن سلیمی به کنار میز داوران و هیات ژوری رفته و به اعتراض پرداختند. اعتراض‌ها همچنان ادامه داشت و در ادامه سلیمی بار دیگر به سمت میز داوران بازگشت و همراه مرادی به تصمیم داوران اعتراض کردند. سجاد انوشیروانی با حرکت دست به سمت نیز داوران اشاره کرد و به آنها گفت که حق بهداد را خوردند و مدال او را گرفتند.

 

 

 

 

 

 

 

 

درباره حق کشی آشکار فوق سنگین المپیک

سهم ایران دو طلا بود ، نه بیشتر !

المپیک 2000 سیدنی اتفاقی عجیب را برای وزنه برداری ایران به همراه داشت که شاهین نصیری نیا ستاره وزن 85 کیلو ایران در آن سال ها به طرز مشکوکی 3 حرکت خود را اوت کرد و از المپیک کنار رفت. این اتفاق چند بار دیگر هم برای وزنه برداران ایرانی پیش آمده بود که آخرین آن به المپیک لندن و باز هم در وزن 85 کیلوگرم برای سهراب مرادی اتفاق افتاد. وزنه برداری ایران در حالیکه می رفت سومین طلای خود را در این المپیک کسب کند تا جاودانه شود با تصمیمات عجیب هیات ژوری و البته داوران رو به رو شدند تا بهداد سلیمی در عین ناباوری از المپیک حذف شود.


دست های پشت پرده و لابی های " أیان" رییس کمیته جهان وزنه برداری بارها در حد شایعه مطرح شده بود اما شاهین نصیری نیا در گفت و گویی قدیمی با از این تصمیمات پنهان پرده برداری کرده بود و احتمال این تصمیمات را برای بهداد در این المپیک می داد. او در آن گفت و گو یادآوری کرده بود: 

 


* اگر روی صحنه می رفتم به بهانه دوپینگ، محرومم می کردند


او در مورد اتفاقاتی که در المپیک سیدنی برایش اتفاق افتاد می گفت:« قبل از بازی به رئیس وقت فدراسیون ما گفتند کوروش نباید وزنه بزند. یادتان که هست آن سال ها من بهترین رکوردها را زده بودم اما پیروس دیماس یک اسطوره بود . این برای روسای فدراسیون خیلی مهم است که اسطوره سازی کنند و قهرمان هایی داشته باشند که دو یا 3 طلای جهانی می گیرند. در آن وزن ما 3 نفر بودیم. من ، ورزشکار آلمانی و پیروس دیماس یونانی. گفتند او باید قهرمان شود. من گفتم پس بگذارید بروم روی صحنه برای مدال نقره یا برنز اما زیر بار نرفتند. گفتند اگر بروی روی صحنه به بهانه دوپینگ ، محرومت می کنیم و کل تیم ایران را بر می گردانیم ایران. ما هم که زورمان نمی رسید . کسی را در فدراسیون جهانی نداشتیم. چاره ای برای مان نماند غیر از اینکه بروم و مصدوم بشوم. درحالی که آلمان ها اقلا ورزشکارشان را فرستادند وبه یک مدال نقره رسیدند.»

 

 


* نمی خواهند بهداد اسطوره شود


او در مورد اینکه این سناریو در وزنه برداری همیشه قرار است تکرار شود یا نه هم توضیح داد:« شک نکن که همین طور است. آنها مدال ها را از قبل می چینند. الان دسته 94 کیلوگرم را ببین. برای قهرمانی ایلیا همه کار می کنند . او از هر بندی آزاد است. چون تبدیل شده به یک اسطوره ، برای شان درآمدزایی می شود. در دسته 105 کیلو دیدید چطور روس ها را حذف کردند؟ شک نکن در این وزن اتفاقات خاصی افتاده. خدا را شکر برآیند این اتفاق به نفع نصیر شلال ما شد اما این اتفاقات قطعا طبیعی نیست. در دسته سنگین وزن هم شانس با ماست که خدا را شکر بهداد الان اسطوره این وزن شده ، مثل خود حسین. او که وزنه می زند ، مردم حاضرند بلیت بخرند و اسپانسرها برایش هزینه می کنند. اگر غیر از این بود در سنگین وزن هم سناریوی جدیدی می چیدند. مگر یادت نیست با علی حسینی چه کردند.یا اتفاقاتی که برای وزنه برداری ما در سال 2007 ایجاد کردند. این ها همه دست آیان است. او تعیین می کند چه کسی در این رشته مدال بگیرد. روزی که او از وزنه برداری برود ، این رشته بهشت می شود.»

او گفت : اینها خودشان وزنه بردار بودند و بلدند چه کار کنند. جالب اینکه  این پیش بینی قبلا صورت گرفته بود که اجازه نخواهند داد ایران بیش از دو طلای مردان را ببرد ،'.

 

 

 

 

باید این سیستم را به سطل زباله انداخت

انوشیروانی: رقبا و دشمنان ما در ژوری بودند

به نقل از فارس، سجاد انوشیروانی پس از ناداوری در حق بهداد سلیمی در مسابقات وزنه‌برداری بازی‌های المپیک ریو گفت: رقبا و دشمنان ما در ژوری بودند و علنا حق ما را خوردند، اما مجبوریم احترام بگذاریم.

 

 

وی ادامه داد:‌ چون در یک ضرب خوب کار کرد می‌خواستند نتیجه نگیریم. هر قدر درخواست کردیم برای مشاهده ویدئو قبول نکردند. درست است حرکت اول خطا بود، اما حرکت دوم هر دو دست مساوی صاف شد و با همان نقره را می‌گرفتیم.

 

انوشیروانی در خصوص اینکه آیا اعتراض خواهند کرد، گفت: حتما اعتراض می‌کنیم، اما مدال را دادند و کاری نمی‌توان کرد. رئیس فدراسیون جهانی هم می‌گوید من نمی‌دانم. باید این سیستم را به سطل زباله انداخت.

 

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: بهداد این همه مصیبت کشید؛ شب و روز در سختی‌ترین شرایط تمرین کرد، اما خیلی راحت سر ما را بُریدند و می‌دانستند که باید چه کار کنند. مدت‌هاست این کارها را می‌کنند و بلد هستند چکار کنند. ژوری را طوری چیده بودند که ما مدال نگیریم.

 

 

 

 

صدای تماشاگران حاضر در سالن وزنه برداری:

شرم بر شما باد

بهداد سلیمی قهرمان فوق سنگین وزنه برداری المپیک لندن که تا طلای ریو فاصله ای نداشت با تصمیم داوران و آرای مشکوک از دور رقابت ها کنار گذاشته شد. او که توانسته بود در حرکت یک ضرب رکورد المپیک را جابجا کند، به رکورد 2 ضرب یورش برده بود اما تصمیمات عجیب داوران این اجازه را به او ندادند.


یک بار داوران و یک بار هیات ژولی تلاش بهداد را بی نتیجه گذاشتند تا در نهایت او را حذف کردند. تماشاگران حاضر در سالن چه ایرانی چه خارجی شعار «شرم بر شما باد» هیات ژولی را با زبان های مختلف خطاب قرار می دادند اما هیچ یک از این اعتراض ها جواب نداد و بهداد با اشک از ریو خداحافظی کرد.

 

 

 

تلخ ترین المپیک برای ایرانی ها؛

اشک هایی که هیچ کس طاقت دیدنشان را نداشت(عکس)

این اشک ها از شکست مجتبی عابدینی شمشیرباز کشورمان در دیدار نیمه نهایی و رده بندی آغاز شد که او در اوج لیاقت به مدال دست پیدا نکرد. گریه های او در نیمه شب دل همه ایرانی ها را به درد آورد.


شکست های پی در پی فرنگی کاران تا جایی ادامه داشت که بعد از باخت امید نوروزی بغض محمد بنا هم ترکید و او بعد از این مسابقه به بیرون از سالن آمد و صورتش پر از اشک شد.

 


اما تلخ ترین اتفاق ممکن جایی افتاد که بهداد سلیمی پس از رکوردشکنی در حرکت یک ضربه دسته فوق سنگین با رای مشکوک داوران در حرکت دوضرب او از دور رقابت ها خارج کرد. او فاصله چندانی با طلا نداشت اما با آرای غیرمنصفانه مدال او را از چنگش بیرون کشیدند. بهداد که پس از مصدومیت روزهای سختی را پشت سر گذاشته بود، با گریه تخته را ترک کرد تا دل یک ایران با او بشکند.

 

 

 

 

 

با شکست تمام رکوردهای رضازاده؛

تکمیل شب تلخ سنگین وزن برای ایران

بهداد سلیمی با وجود مهار وزنه 245 کیلوگرمی در حرکت دو ضرب مسابقات دسته فوق سنگین وزنه‌برداری المپیک 2016 ریو، به دلیل عدم تأیید از سوی داوران و هیئت ژوری از جدول مسابقات حذف شد.

 

 

 


لاشا تالاخادزه با بالای سر بردن وزنه 258 کیلوگرمی در حرکت دوضرب و مجموع 473 کیلوگرم مدال طلا را بر گردن آویخت و البته رکورد مجموع جهان المپیک و جهان را به نام خود ثبت کرد.


رکورد مجموع المپیک این وزن با 472.5 کیلوگرم در اختیار حسین رضازاده بود. مدال نقره هم به گور میناسیان از ارمنستان رسید. ایراکلی تورمانیدزه گرجستانی هم به مدال برنز دست پیدا کرد.

 

 

 

 

شاید این یک دسیسه است؛

انوشیروانی: دشمن های ما در ژوری بودند

سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران بعد از اتفاقات پیش آمده در رقابت بهداد سلیمی و مدالی که از چنگ او درآوردند در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی در سالن افتاد گفت:«شما به من بگوید، چه اتفاقی رخ داد. خودتان دیدید چه اتفاقی افتاد. پس از آن صحنه درخواست کردم که ویدیوی حرکت بهداد را ببینیم اما درخواست ما رد شد. شاید این یک دسیسه است زیرا دو نفر که دشمن ما و فدراسیون ما در آسیا و رقیب رئیس فدراسیون هستند، در هیئت ژوری حضور داشتند. به سمت رئیس فدراسیون جهانی وزنه‎برداری رفتم تا با او صحبت کنم. به من می‎گوید من می‎دانم اما باید به سیستم احترام بگذاریم. به آن خوبی در یک ضرب موفق شدیم و در دو ضرب با اینکه دست بهداد مشکل داشت، باز هم خیلی خوب کار کردیم ولی متاسفانه علنی حق ما را خوردند.»


او در کورد تصمیمات داوران گفت«:در حرکت اول، بخش دو ضرب مسابقات، کاملا نامردی کردند. در حرکت دوم مجددا این کار را انجام دادند. وزنه‎بردار ما 3 حرکت سنگین پشت سر هم انجام داد و مشخص است که برای سومین بار  تاب و توان ندارد. 5 نفر کنار هم نشستند و با یکدیگر صحبت کردند تا مدال را از ما بگیرند. 3 داور در وزن به این مهمی کنار هم چراغ سفید دادند اما چه اتفاقی رخ می‎دهد که به یکباره رای برمی‎گردد؟ خودم دیدم که حرکت اول بهداد خطا بود، چون دست چپ بهداد به صورت خطا بالا رفت؛ اما در حرکت دوم هیچ خطایی صورت نگرفت. وقتی رئیس جهانی می‎گوید من نمی‎توانم کاری کنم باید این سیستم را در سطل اشغال انداخت. قطعا به صورت رسمی به کمیته بین‎المللی المپیک اعتراض می‎کنیم اما چه فایده مدال صد در صد ما را گرفتند. بهداد این همه مصیبت کشید؛ شب و روزش را پای تمرین گذاشت ولی اینگونه حق او را خوردند.»

 


انوشیروانی می گوید سر وزنه برداران زیادی را از ایران بریدند:« ما وزنه‎برداران زیادی داشتم که سرشان را بریدند. این بار هم نوبت بهداد بود. آیان هم هیچ حرف حسابی برای گفتن نداشت. می‎گفت سیستم اصلی هیئت داوری را چیده و این هئیت تصمیم نهایی را گرفته است. به نظرم من هم تصمیم‎شان درست بود. این‎ها مواردی بود که رئیس فدراسیون جهانی گفت.نمی‎دانم چرا در اینجا ویدیو چک وجود ندارد. نامردها طلا را از ما گرفتند.نامردها ترسیدند و نامردی کردند. همه چیز را از ما گرفتند. هم آیان نامردی کرد هم تشکیلات فدراسیون جهانی. حاضرم قسم بخورم حرکت دوم بهداد درست بود و ما می‎توانستیم با همان حرکت حداقل نقره بگیرم. اگر با همان شرایط به جنگ گرجستانی می‎رفتیم، هرگز بهداد نمی‌توانست مقابله کند.»

واکنش رسانه های جهانی به حذف بهداد (عکس)

بسیاری از سایت های معتبر جهان مثل گاردین، یاهو، دیلی میل و واول با قرار دادن عکس هایی از بهداد سلیمی، در مورد مسابقات دسته سنگین وزن رشته وزنه برداری المپیک مطالبی را منعکس کردند و با نشان دادن عکس هایی از تماشاگران و خود بهداد، به حذف نا عادلانه قهرمان المپیک لندن اشاره کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دو عراقی بانی این تصمیمات بودند؛

بهداد: جانی برایم نمانده بود

اینکه برای بهداد سلیمی روی تخته چه اتفاقی افتاد موضوعی مبهم بود اما خود او بعد از پایان این صحنه های تلخ بین خبرنگاران آمد و با صدایی لرزان گفت:« به همین راحتی سر من را بریدند. آیان رییس فدراسیون جهانی هم حتی با من صحبت کرد و گفت می‌دانم که حق با من است اما نمی‌تواند کاری بکند و رای هیات ژوری بوده است. این تصمیم کاملا سیاسی بود و هیچ مشکل فنی وجود نداشت. آن‌ها نخواستند که من مدال بگیرم چرا که ایرانی‌ها دو مدال طلا گرفته بودند و دیگر نمی‌خواستند که ما سه طلای المپیک داشته باشیم.»

 

 


بهداد قاطعانه می گوید تصمیم داوران اشتباه بوده است:« وزنه‌ای که من به درستی بالای سر بردم و کاملا سالم بود را خطا اعلام کردند. هرچه که بود تصمیم‌شان فنی نبود چرا که سه داور حرکت من را قبول کردند و چراغ سفید دادند اما جلود عراقی و همسرش که دو رای هیات ژوری را دارند به راحتی رای را برگرداندند و حق من را خوردند. من  خیلی تمرین کردم و خیلی هم آماده بودم. اما نگذاشتند که مدال بگیرم. وزنه‌بردار گرجستانی آماده بود اما نگذاشتند که من با او رقابت کنم و اگر اجازه می‌دادند نمی‌گذاشتم که این وزنه بردار رکورد مجموع جهان را از ایران بگیرد. من زمانی که وزنه 245 کیلوگرم را زدم به سجاد انوشیروانی گفتم 252 کیلوگرم را برایم انتخاب کند که او پاسخ داد بهتر است برای وزنه 246 کیلوگرم بروم. من اصلا نمی‌دانستم که حرکتم را خطا گرفته‌اند. سجاد شاهد است. زمانی که متوجه شدم، گفتم مشکلی ندارد و دوباره بر روی تخته آمدم و راحت‌تر از حرکت اول وزنه 245 کیلوگرم را بالای سر بردم اما زمانی که برای حرکت سوم آمدم واقعا روحیه و جانی نداشتم که بخواهم آن را بالای سر ببرم.»

 


لابی در کار بوده است یا نه؟ بهداد می گوید:«احتمالا. وقتی رییس فدراسیون جهانی می‌گوید حق با تو است اما نمی‌توانم کاری کنم، ممکن است این اتفاق افتاده باشد. مگر می‌شود که رییس فدراسیون جهانی کاری از دستش برنیاید. او حق وتو دارد. این به دلیل دشمنی بود که جلود جلاد و همسرش با علی مرادی داشتند و در هیات ژوری حضور داشتند و حرکت‌های من را قبول نکردند. آن‌ها نمی‌خواستند که من مدال بگیرم وگرنه حرکت من مشکلی نداشت.»

 


حالا قرار است ایران اعتراض خود را به فدراسیون جهانی برساند: «حالا اعتراض هم که داشته باشیم دیگر مدال‌ها را تقسیم کردند و نمی‌آیند که از وزنه‌بردار گرجستانی و ارمنستانی مدال‌ها را بگیرند و بگویند می‌خواهیم آن را به بهداد سلیمی بدهیم. نگذاشتند که من رقابت کنم. به نظرم رقابت سالمی نبود و بر عکس رقابت کثیفی بود. این مدال، مدال کثیفی بود. جلود جلاد سرم را برید. هیچ چیزی معلوم نیست شاید وزنه نزنم شاید هم نظرم عوض شود و بیایم حقم را از این نامردها بگیرم. اما فکر نمی‌کنم تا چند روز خواب راحتی نداشته باشم.»

 

المپیک یعنی همبستگی؛

حمایت والیبالی ها از بهداد

اتفاقات شب پایانی وزنه برداری و صحنه های تلخی که برای بهداد سلیمی پیش آمد عکس العمل های متفاوتی را به همراه داشت. محمدرضا داورزنی، رییس فدراسیون والیبال از طرف این خانواده در دلجویی از بهداد سلیمی نوشت:


" طلا توئی و لبخندت؛ که مقتدرانه رکورد جهان را پس گرفتی و شادی را به مردم ایران هدیه کردی.

 


طلا توئی و اشک هایت؛ از این همه ناداوری. از این همه بی معرفتی.


طلا توئی و مردمی که تلاش و مبارزه جانانه ات را دیدند و با تو خندیدند و با تو نیز گریستند.


زندگی قهرمانی برد دارد، باخت دارد، مصدومیت دارد، ناداوری و بی معرفتی دارد، و تو همه اینها را دیده ای. اما داور واقعی مردم اند و حالا هم مهم این است که هموطنانت دوستت دارند و تو برایشان همچنان قهرمان، همچنان قویترین مرد جهان، همچنان بهداد عزیز ایرانی.


همیشه سلامت و سرافراز باشی."

 

مرادی: اقدام هیات ژوری در تاریخ ثبت می‌شود

به نقل از مهر، علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری کشورمان پس از ناداوری صورت گرفته در حق بهداد سلیمی اظهارداشت: این یک ظلم بود و نمی خواستند ایران مدال بگیرد.

 

 

وی ادامه داد: بسیار جالب است که سه داور کار ورزشکار ما را مورد قبول می کنند اما هیات ژوری حرکت بهداد سلیمی را قبول نمی کنند.

 

رئیس فدراسیون وزنه برداری تصریح کرد: جای تاسف دارد که اینگونه روح المپیک را خدشه دار می کنند و ورزش جهان را زیر سئوال می برند.

 

وی ادامه داد: آیان رییس فدراسیون وزنه برداری در پاسخ به اعتراض ما گفت نمی توان کاری کرد اما این را بدانید که کار هیات ژوری در تاریخ ثبت می شود.

 

مرادی در رابطه با حضور پلیس در سالن مسابقه، اظهار کرد: وضعیت امنیتی و حضور پلیس در سالن مسابقه وزنه برداری اصلا زیبا نیست.

 

فریم به فریم در شب تلخ وزنه برداری؛

اعتراضات نا‌فرجام بهداد (عکس)

مدال طلای دسته فوق سنگین وزنه برداری بالاخره از دست ایرانی ها گرفته شد و برای انجام این ماموریت سناریوهای عجیبی چیده شده بود که در نهایت به حذف بهداد سلیمی از المپیک انجامید. قهرمان سنگین وزن ایران بعد از اینکه با آرا داوران و تصمیمات عجیب رو به رو شد، عکس العمل های این چنینی داشت:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

واکنش پرویز پرستویی به حذف بهداد سلیمی

مرد سال سینمای ایران در صفحه شخصی اش نوشت:

بهداد جان مى دانم چه زجرهایى کشیدى
به خوبى در حافظه ام نقش بسته است آنهمه درد کشیدن ها و فریادهایت.
با عصا مى آمدى.
با درد و فریاد اما امید.
تخت به تخت هم شاهد بودم تحمل مى کردى تا امروز را بار دیگر معنا کنى و پولاد سخت و سرد را شرمنده ى غیرتت.
آن روزها در کلینیک فیزیوتراپى دکتر نوروزى زانوى جراحى شده ات را محکوم به غیرت کرده بودى تا همت کند و بار دیگر پرصلابت کیلو کیلو کوه را بر دستانت بالاى سر ببرى.
شصت و چهار جلسه شاهد بودم چه مرامت ها کشیدى تا به امروز برسى.
پهلوانى کردى قهرمان و دم نزدى.
حال بار دیگر با آن همه پولاد سخت که مغلوب غیرتت شد بر دوش هموطنانى قرار دارى که عشق به تو را خوب بلدند نجوا و تفسیر کنند.
شیر مادر حلالت پهلوان که دلها را با جنگیدن شاد کردى و لبخند را با غیرت هدیه.
درود به شرافت دکتر سهراب کیهانى که علمش را بکار بست تا تیغ جراحى اش یکبار دیگر باعث شود در آوردگاه المپیک، ایرانى غرورش را با تو معنا کند.
درود به شرافت دکتر نوروزى که ماهها برایت عشق گذاشت و خانم محمدى که تلاش کرد خم به ابرویت نیاید.
بهداد عزیزم پرواز با پرواز شروع نمى شود؛ به تاملى به ایستادنى و به سکوتى و به اراده اى در پس سختى ها...
و تو پهلوان سر به زیر ایران خوب راه و رسم پرواز را آموخته اى.
پرواز و بزرگى دوباره ات به تو و همسرت و خانواده ات و دکتر کیهانى و دکتر نوروزى و خانم محمدى و همت و غیرت و تلاشت مبارک و خوش.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود فیلم نظر نصیری نیا در مورد ناداوری در مورد سلیمی

دانلود فیلم اشک و فریاد بهداد سلیمی بعد از ناداوری در رقابت وزنه برداری

دانلود فیلم اعتراض‌های شدید انوشیروانی پس از رقابت سلیمی

دانلود فیلم وقتی بهداد پس از ناداوری توان راه رفتن هم ندارد

دانلود فیلم حواشی حذف ناحق بهداد سلیمی از المپیک

افتضاحی دیگر برای داوران!

واکنش سایت روسی به ناداوری علیه سلیمی

به نقل از فارس، شب گذشته برای کاروان المپیک ایران شبی تلخ بود زیرا با ناداوری مدال طلا بهداد سلیمی وزنه بردار سنگین وزن کشورمان را ربودند.

 

 

با وجود اینکه رسانه‌ها اروپا در قبال این ناداوری سکوت کردند و هیچ واکنشی نشان ندادند امروز سایت ورزش روسیه به این حق خوری واکنش نشان داد و سخنان بعد از مسابقه سجاد انوشیراونی مربی تیم‌ملی وزنه برداری کشورمان را پوشش داد و تیتر خبر خود را با توطئه علیه ایران عنوان کرده است.

 

 

این سایت ورزشی مشهور روسیه این اقدام داور را اشتباه داوری محض و با عنوان افتضاح دیگری برای داوران در رقابت‌های المپیک ریو عنوان کرد.

 

برای بهداد که هنوز قوی ترین مرد دنیاست

بایست و دوباره رکوردها را بشکن

بعد از چند شب سخت به خاطر اتفاقات کشتی فرنگی تمام ورزش دوستان ایرانی خود را آماده کرده بودند تا همچون مردمان کشورهای جامائیکا و برزیل برای تصاحب یکی از سه عنوان برتر رقابت های المپیک جشن و پایکوبی به راه بیاندازند. طلای قوی ترین مرد دنیا می توانست برای کاروان ایران همچون سه دوره از چهار دوره قبلی بزرگ ترین افتخار باشد اما افسوس و صد افسوس که حق تیم وزنه برداری ایران بیش از دو طلا نبود تا زحمات شبانه روزی پهلوانی همچون بهداد سلیمی از بین برود آن هم با یک ناداوری محض و آشکار.


بهداد در لندن توانسته بود با اقتدار تنها مدال طلای وزنه برداری ایران را به نام خود ثبت کند، این بار برای تکرار عنوان قهرمانی اش با مشکلات زیادی روبرو بود از جمله مصدومیت رباط صلیبی آن هم در فاصله 5 تا 6 ماه تا آغاز رقابت های المپیک ریو که حضورش در این مسابقات را در هاله ای از ابهام قرار داد. با این وجود بهداد که نمی خواست خاطره تلخ رقابت های جهانی برایش تکرار شود برای جبران مافات عزم خود را جزم کرد تا در ماموریتی دشوار مهیای حضور در میدان بزرگ المپیک و جنگ با پولاد سرد شود.

 


نزدیک به 4 ماه فیزیوتراپی و تمرینات اختصاصی سنگین در کلینیک زیر نظر پزشکانی همچون دکتر کیهانی و نوروزی و در کنار آن تمرینات بدنسازی فشرده در اردوی تیم ملی همه را امیدوار کرد این جوان باغیرت ایرانی در ریو کاری کند کارستان غافل از این که سلیمی غیر از پولاد سرد باید با یک مشت آدم به اصطلاح قاضی نیز رقابت کند! کسانی که پشت میز نشسته و خود را حاکم مطلق مسابقات می دانستند تا حق خوری شان کام ایرانی ها را تلخ تر از زهر هلاهل کند.


شبی که همه ایرانی ها تا صبح بیدار بودند تا شاهد غیرت و مردانگی جوانی باشند که کاری غیرممکن را انجام داده بود تنها به این امید که پرچم پرافتخار ایران را بالای سر ببرد و دوباره نشان دهد که ایرانی ها قوی ترین مردمان جهان هستند اما باز هم در یک میدان جهانی روابط نه چندان خوب در پست های مدیریتی حق را از ایران گرفت و بهداد سلیمی مظلومانه از مدالی که حقش بود، بازماند.


حالی که بامداد امروز بهداد داشت را بدون شک بهتر از هر کسی شاهین نصیری نیا دیگر ملی پوش ایران درک می کند. وزنه بردای که به خاطر مافیای حاکم بر این رشته ورزشی که هیچ کشوری نباید بیشتر از دو طلا در المپیک ها صید کند! مدال را از دست داده بود. اشک ها و بغض های سلیمی همه ایرانی ها را به یاد اتفاقات سیدنی 2000 انداخت، جایی که همین بلا را سر نصیری نیا دوست داشتنی آوردند و طلا را از دستان این وزنه بردار درآوردند.


این درست که شب تلخی برای بهداد سلیمی رقم خورد و ایرانی ها نیز در این غم و اندوه با او شریک شدند اما باید خداوند را شکر کرد که این وزنه بردار و پهلوان دوست داشتنی ورزش ایران دوباره سلامتی اش را به دست آورد تا خیال همه برای رکوردشکنی های آتی را آسوده کند.


 بله، بهداد برای همه ما نه تنها قهرمان و قوی ترین مرد دنیاست که امیدمان برای تکرار موفقیت ها و رکوردشکنی های بیشتر در عرصه رقابت های جهانی و حتی المپیک بعدی در توکیو است. پس برخیز پهلوان و دوباره روی پاهای خود بایست و این بار قوی تر از همه نه تنها پولادسرد بلکه داوران و هیات به اصطلاح ژوری را نیز شکست بده و نشان بده ایران سرزمین دلیرمردان ، پهلوانان و قوی ترین مردان دنیاست.

 

از جواد ظریف تا رامبد جوان

سیل واکنش‌ها به ناداوری علیه بهداد(عکس)

پس از اینکه بهداد سلیمی با ناداوری و حرکات شرم آور هیات ژوری دستش از کسب مدال در دسته فوق سنگین المپیک کوتاه ماند، بسیاری از اهالی سیاست، ورزش، هنر و ... به حمایت از این وزنه بردار کشورمان پرداختند. این افراد با انتشار صحنه هایی از مسابقه بهداد و اشک های او متن های زیبایی را برای قهرمان کشورمان نوشتند و حمایت کم سابقه ای از او انجام دادند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اولیویرا: فیرپلی و عدالت کجا است؟!

مقایسه بهداد با تراکتور توسط مربی پرتغالی(عکس)

آنتونیو اولیویرا فرزند و دستیار تونی سرمربی سابق تراکتورسازی با انتشار عکسی از دو صحنه غم انگیز قهرمانی دروغین تراکتور و ناداوری علیه بهداد سلیمی به شباهت این دو اتفاق پرداخته است.


اولیویرا در اینستاگرامش نوشته است: «فیرپلی کجا است؟ عدالت کجا است؟ چه کسی چنین چیزهایی را به یاد می‌آورد؟ شما قهرمان هستید.»

 

 

 

 

 

کیهانی: ممکن بود سلیمی زانویش را از دست بدهد

بهداد سلیمی پس از مصدومیت شدید رباط صلیبی پای راست خود با پشت سر گذاشتن دوران نقاهت طولانی مدت در دسته 105+ کیلوگرم المپیک حاضر شد تا شانس خود را برای دومین طلای متوالی امتحان کند.


حضور سلیمی در این مسابقات با اتفاقات زیادی پیرامون مسائل داوری همراه بود اما در این میان دکتر کیهانی که جراح سلیمی پس از مصدومیت شدید او بود، درباره حضور سلیمی در این مسابقات نظر جالبی دارد. او در این باره می گوید: حضور سلیمی در این مسابقات و تحمل فشار زیاد آن برای سلیمی امری خطرناک بود که حتی امکان داشت منتج به از دست دادن زانوی پای او نیز بشود که این اتفاق به معنای پایان عمر ورزشی سلیمی در 27 سالگی بود.

 


وی در ادامه افزود: دوران نقاهت سلیمی تنها چهار ماه بود که این مدت زمان بسیار کمی برای ریکاوری یک ورزشکار است اما بهداد تصمیم گرفته بود تا خود را به المپیک ریو برساند و به همین دلیل این فداکاری بزرگ را کرد تا برای کشورش مدال کسب کند.

 

 

 

انتقام دیجیتال از IWF

سایت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری هک شد (عکس)

ساعتی پیش یک هکر با نام مستعار "مستر آف پین" کنترل این سایت را در دست گرفته و پیغام های مختلفی را در بخش های مختلف روی سایت قرار داده است. مهمترین پیغام این هکر تصویر مشهور بهداد سلیمی روی هالتر بعد از رقابت های المپیک لندن و جمله ای است که در آن گفته شده دست از سر وزنه بردار ایرانی بردارند.


این هکر راه ارتباطی با خود را نیز در اختیار مسوولان وبسایت فدراسیون جهانی قرار داده تا اگر خواستند با او تماس بگیرند.

 

 

 

 


این هکر در بخشی از پیام خود در صفحه اول سایت جهانی فدراسیون وزنه برداری نوشته: سرت رو بالا بگیر بهداد! خدا سخت‌ترین نبردها رو به قوی‌ترین سربازانش می سپارد.

 

اتفاقی که شب گذشته در رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان افتاد، بازتاب عجیب و غریبی در بین مردم پیدا کرده. بعد از انتشار حدود 200 هزار کامنت روی اینستاگرام فدراسیون جهانی این دومین اقدام سایبری ایرانی ها علیه ماجراهای شب گذشته است.

 

 

 

 

اعتراض بی‌فایده علی مرادی (عکس)

این قهرمان سابقه وزنه‌برداری ایران که در سمت رئیس فدراسیون جانشین حسین رضازاده شاگرد پیشین‌اش شده است، دیروز علاوه بر کوچ کردن بهداد سلیمی سعی داشت شرایط حاشیه‌ای این رقابت سنگین را هم کنترل کند که البته در این موضوع موفق نبود.

 

 


مرادی که سال‌هاست در عرصه‌های مختلف مدیریتی در سطح آسیا و جهان فعالیت می‌کند، با وجود اعتراض‌های انتهایی ماجرا بیشتر سعی داشت بهداد سلیمی را آرام کند تا مبادا محرومیتی گریبانگیر این قهرمان طلایی ایران بشود. مرادی که اظهارنظر خاصی درباره شائبه‌های مربوط به تبانی در جریان مسابقات دیشب نکرده است، در بازگشت به ایران باید به سوالات رسانه‌ها در این زمینه پاسخ بدهد.

 

 

 

 

 

کودکی بهداد ؛یک عکس استثنایی

از همان روزها فعالیت تاریخی فدراسیون وزنه برداری با علی مرادی وایوانف وسایر زحمت کشان آغاز شد تا 2 نسل قدرتمند از وزنه برداران تربیت شوند.


شاهین نصیری نیا،حسین رضا زاده،کوروش باقری،محمد علی فلاحتی نژاد،هادی ومهدی پانزوان،رشید شریفی،حسین توکلی،کیانوش رستمی،سهراب مرادی،نواب نصیر شلال،سعید علی حسینی،بهادر مولایی ،سجاد انوشیروانی و.... بهدادسلیمی.

 


ایران قدرتمند دیشب هم رکورد وزنه برداری دنیا را شکست اما به قول شاهین نصیری نیا،حق وسهم ایران از دید باند بازهای مدیریت فدراسیون جهانی وزنه برداری 2 طلا بوده است وبهداد محکوم به شکست بوده است.

 

 

 

 

شکایت کمیته المپیک از فدراسیون جهانی وزنه‌برداری

جلاد عراقی در فهرست داوران نبود!

کیومرث هاشمی در گفت‌وگویی با خبرنگاران امروز اعلام کرد با بررسی جوانب امر امروز دادخواستی را به دادگاه بین المللی حکمیت ورزش (CAS) تقدیم می‌کنیم.


مسئولان ایرانی می‌خواهند بدانند جلود و همسرش که عضو ژوری مسابقات فوق‌سنگین وزنه‌برداری بودند چگونه در این صندلی نشسته‌اند در حالی که نامشان در لیست اولیه داوران نبوده است. این دو عامل اصلی حذف بهداد تلقی شده‌اند و این وزنه‌بردار آنها را جلاد خوانده است.

 


🔹کیومرث هاشمی اعلام کرد امروز شکوائیه و دادخواستی پیرامون ناداوری و مسائل پیش‌آمده در دیدار دسته فوق سنگین وزنه‌برداری المپیک ریو تقدیم دادگاه حکمیت ورزش خواهیم کرد.

 


کیومرث هاشمی در این‌باره می‌گوید: خوشبختانه همه مردم و کارشناسان دیدند که وزنه دوم بهداد سلیمی پس از تأیید ۳ داور مسابقه و گذشت چند دقیقه با اعمال‌نفوذ هیئت ژوری مردود اعلام شد تا حق این ورزشکار بااخلاق و مدال ارزشمند المپیکش پایمال شود. با بررسی جوانب امر و مدارک خوبی که در اختیارداریم مقرر شد بعد از جلسه با مسئولین فدراسیون وزنه‌برداری و بررسی مجدد قوانین و مقررات شکوائیه و دادخواستی مستند و معتبر را تقدیم CAS کنیم.

 


🔹هاشمی در ادامه به مدارک موردبحث اشاره کرد و گفت: نگاهی به استارت لیست مسابقات و داوران و اعضای کمیته فنی مسابقه نشان می‌دهد که نام جلود، رئیس عراقی کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا و همسرش اصلاً در جمع نفرات معرفی‌شده به‌عنوان ژوری نیست اما آن‌ها در اقدامی مشکوک پشت میز ژوری نشسته و ناداوری و نا عدالتی را رقم زدند.

 


🔹وی در پایان گفت: تمام تلاشمان این است تا این جوان شایسته به‌حق و حقوق خود برسد. از هیچ تلاش و پیگیری فروگذار نکرده و نمی‌کنیم و اولویت کادر سرپرستی کاروان بر پیگیری این موضوع خواهد بود.

دانلود فیلم حواشی کامل حذف مغرضانه بهداد سلیمی از المپیک

فدراسیون وزنه‌برداری هم به‌دادگاه CAS شکایت می‌کند

به گزارش از فارس، بعد از ناداوری‌ها علیه بهداد سلیمی در مسابقه دسته ١٠٥ کیلوگرم بازی‌های المپیک مسئولان فدراسیون وزنه برداری ایران به دادگاه بین المللی ورزش شکایت خواهند کرد.

 

 

این شکایت نامه تنظیم شده و به زودی ارائه می‌شود.

سلیمی: خوشحالم مردم مرا درک کردند

به گزارش از فارس، بهداد سلیمی قهرمان فوق سنگین کشورمان با ناداوری از کسب مدال بازماند. وی درباره این اتفاقات گفت‌و گویی داشته که در زیر می‌خوانید:

 

 

 

* بهداد سلیمی بعد از چند ساعت از اتفاقات شب گذشته چه احساسی دارد؟

 

هم خوب و هم بد؛ خوب از این نظر که خوشحالم مردم مرا درک می‌کنند و متوجه شدند، تمام هدف ما خوشحالی مردم است. بد از این جهت که ناراحتم که چرا نتیجه دلخواهم را نگرفتم، اما خوشحالم با وجود اینکه نتوانستم موفق باشم مردم حمایتم کردند.

 

 

 

*‌ همیشه این تصور وجود داشت که آیان ارتباط خوبی با ایران دارد، اما اتفاقات شب گذشته خلاف این را ثابت کرد.

 

ما هم همین طور فکر می‌کردیم. فکر می‌کردیم بعد از انتخابات رابطه‌اش با ایران خوب شده، البته این اتفاق به رابطه مربوط نمی‌شود؛ شاید تقسیم‌بندی مدال‌ها اجازه نمی‌داد ایران ٣ مدال بگیرد.

 

 

 

* آیان در مصاحبه‌ای گفته بود از شما انتظار مدال دارد...

 

اینها سیاست است. من با تمام ورزشکارانی که در سالن بودند مانند ارمنستان، مصر و برزیل صحبت کردم می‌گفتند این اتفاق سیاسی بوده و جزئی از ورزش نبود.

 

 

 

* می‌گفتند جلود و همسرش عضو هیأت ژوری نبوده‌اند، پس چطور آنجا نشسته بودند؟

 

جلود در کنترل فنی بود، اما همسرش اصلاً جزء کادر اجرایی مسابقات هم نبود. این چیدمان را داشتند تا این نتیجه رقم بخورد.

 

 

 

* زمانی که رای برگشت شوکه نشدید؟

 

من خودم را برای حرکت بعدی و مدال طلا آماده کرده بودم، اما اجازه ندادند. کاری کردند که بهم ریختم و حرکت سوم را هم نتوانستم از نظر ذهنی خودم را جمع و جور کنم.

 

 

 

* برنامه‌تان بعد از بازگشت چیست؟

 

فعلاً در این باره فکر نکرده‌ام.

 

دانلود فیلم گفتگو با سلیمی از بی عدالتی در المپیک تا گرفتن حقش در آینده

دانلود فیلم گفتگو با گودرزی پیرامون حق خوری در رقابت بهداد سلیمی

دانلود تحلیل داوری وزنه برداری سلیمی و هیئت ژوری جنجال آفرین

حمایت رئیس جمهوری از بهداد سلیمی(عکس)

شب گذشته تلخ‌ترین اتفاق برای ورزش ایران در المپیک ریو اتفاق افتاد و در حالی که بهداد سلیمی با رکورد شکنی در حرکت یک ضرب قصد داشت در حرکت دو ضرب هم رکورد حسین رضازاده را بگیرد و قوی‌ترین مرد جهان شود، با تصمیمات عجیب و نادرست داوران و هیأت ژوری هر سه حرکتش خطا اعلام شد تا از دور مسابقات کنار برود.

 

 


این اتفاق با واکنش گسترده مسؤولان، ورزشکاران، هنرمندان، مردم ایران و ... همراه بود که اکنون هم اینستاگرام رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این موضوع پرداخته و عنوان کرده سلیمی با ناداوری از المپیک حذف شده است.

 

 

 

 

 

 

 

دانلود فیلم بازتاب ناداوری درحق بهدادسلیمی در رسانه های برزیل

دانلود انیمیشن جالب ناداوری در حق بهداد سلیمی

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 


جزییات مراسم اهدای مدال طلای بهداد سلیمی المپیک ریو, دانلود فیلم مراسم اهدای مدال طلای بهداد سلیمی, عکس مراسم اهدای مدال طلای بهداد سلیمی المپیک ریو, عکس های مراسم اهدای مدال طلای بهداد سلیمی, نتیجه مراسم اهدای مدال طلای بهداد سلیمی, نتیجه مراسم اهدای مدال طلای بهداد سلیمی المپیک ریو, فیلم لحظه مراسم اهدای مدال طلای بهداد سلیمی, ماجرای مراسم اهدای مدال طلای بهداد سلیمی المپیک ریو ,جزییات مراسم اهدای مدال طلای بهداد سلیمی در المپیک ریو, دانلود فیلم مراسم اهدای مدال طلای بهداد سلیمی, عکس مراسم اهدای مدال طلای بهداد سلیمی در المپیک ریو, عکس های مراسم اهدای مدال طلای بهداد سلیمی, نتیجه مراسم اهدای مدال طلای بهداد سلیمی, نتیجه مراسم اهدای مدال طلای بهداد سلیمی در المپیک ریو, فیلم لحظه مراسم اهدای مدال طلای بهداد سلیمی, ماجرای مراسم اهدای مدال طلای بهداد سلیمی در المپیک ریو

جزییات اهدای مدال طلای بهداد سلیمی المپیک ریو, دانلود فیلم اهدای مدال طلای بهداد سلیمی, عکس اهدای مدال طلای بهداد سلیمی المپیک ریو, عکس های اهدای مدال طلای بهداد سلیمی, نتیجه اهدای مدال طلای بهداد سلیمی, نتیجه اهدای مدال طلای بهداد سلیمی المپیک ریو, فیلم لحظه اهدای مدال طلای بهداد سلیمی, ماجرای اهدای مدال طلای بهداد سلیمی المپیک ریو ,جزییات اهدای مدال طلای بهداد سلیمی در المپیک ریو, دانلود فیلم اهدای مدال طلای بهداد سلیمی, عکس اهدای مدال طلای بهداد سلیمی در المپیک ریو, عکس های اهدای مدال طلای بهداد سلیمی, نتیجه اهدای مدال طلای بهداد سلیمی, نتیجه اهدای مدال طلای بهداد سلیمی در المپیک ریو, فیلم لحظه اهدای مدال طلای بهداد سلیمی, ماجرای اهدای مدال طلای بهداد سلیمی در المپیک ریو

جزییات اهدای مدال بهداد سلیمی المپیک ریو, دانلود فیلم اهدای مدال بهداد سلیمی, عکس اهدای مدال بهداد سلیمی المپیک ریو, عکس های اهدای مدال بهداد سلیمی, نتیجه اهدای مدال بهداد سلیمی, نتیجه اهدای مدال بهداد سلیمی المپیک ریو, فیلم لحظه اهدای مدال بهداد سلیمی, ماجرای اهدای مدال بهداد سلیمی المپیک ریو ,جزییات اهدای مدال بهداد سلیمی در المپیک ریو, دانلود فیلم اهدای مدال بهداد سلیمی, عکس اهدای مدال بهداد سلیمی در المپیک ریو, عکس های اهدای مدال بهداد سلیمی, نتیجه اهدای مدال بهداد سلیمی, نتیجه اهدای مدال بهداد سلیمی در المپیک ریو, فیلم لحظه اهدای مدال بهداد سلیمی, ماجرای اهدای مدال بهداد سلیمی در المپیک ریو


 

 

 
 

فیلم وزنه زدن بهداد سلیمی,رکورد یکضرب بهداد سلیمی,وزنه های درخواستی بهداد سلیمی در یکضرب,فیلم وزنه زدن بهداد سلیمی در یکضرب المپیک,فیلم رکورد زدن بهداد سلیمی در یکضرب المپیک ریو,رکورد دوضرب بهداد سلیمی,وزنه های درخواستی بهداد سلیمی در دوضرب,فیلم وزنه زدن بهداد سلیمی در دوضرب المپیک,فیلم رکورد زدن بهداد سلیمی در دوضرب المپیک ریو,رکورد مجموع بهداد سلیمی در المپیک ریو,فیلم اهدای مدال بهداد سلیمی در المپیک 2016

فیلم وزنه زدن  مرادی,رکورد یکضرب  مرادی,وزنه های درخواستی  مرادی در یکضرب,فیلم وزنه زدن  مرادی در یکضرب المپیک,فیلم رکورد زدن  مرادی در یکضرب المپیک ریو,رکورد دوضرب  مرادی,وزنه های درخواستی  مرادی در دوضرب,فیلم وزنه زدن  مرادی در دوضرب المپیک,فیلم رکورد زدن  مرادی در دوضرب المپیک ریو,رکورد مجموع  مرادی در المپیک ریو,فیلم اهدای مدال  مرادی در المپیک 2016

جزییات حرکات یک ضرب بهداد سلیمی المپیک ریو, دانلود فیلم حرکات یک ضرب بهداد سلیمی, عکس حرکات یک ضرب بهداد سلیمی المپیک ریو, عکس های حرکات یک ضرب بهداد سلیمی, نتیجه حرکات یک ضرب بهداد سلیمی, نتیجه حرکات یک ضرب بهداد سلیمی المپیک ریو, فیلم لحظه حرکات یک ضرب بهداد سلیمی, ماجرای حرکات یک ضرب بهداد سلیمی المپیک ریو ,جزییات حرکات یک ضرب بهداد سلیمی در المپیک ریو, دانلود فیلم حرکات یک ضرب بهداد سلیمی, عکس حرکات یک ضرب بهداد سلیمی در المپیک ریو, عکس های حرکات یک ضرب بهداد سلیمی, نتیجه حرکات یک ضرب بهداد سلیمی, نتیجه حرکات یک ضرب بهداد سلیمی در المپیک ریو, فیلم لحظه حرکات یک ضرب بهداد سلیمی, ماجرای حرکات یک ضرب بهداد سلیمی در المپیک ریو

جزییات حرکات یکضرب بهداد سلیمی المپیک ریو, دانلود فیلم حرکات یکضرب بهداد سلیمی, عکس حرکات یکضرب بهداد سلیمی المپیک ریو, عکس های حرکات یکضرب بهداد سلیمی, نتیجه حرکات یکضرب بهداد سلیمی, نتیجه حرکات یکضرب بهداد سلیمی المپیک ریو, فیلم لحظه حرکات یکضرب بهداد سلیمی, ماجرای حرکات یکضرب بهداد سلیمی المپیک ریو ,جزییات حرکات یکضرب بهداد سلیمی در المپیک ریو, دانلود فیلم حرکات یکضرب بهداد سلیمی, عکس حرکات یکضرب بهداد سلیمی در المپیک ریو, عکس های حرکات یکضرب بهداد سلیمی, نتیجه حرکات یکضرب بهداد سلیمی, نتیجه حرکات یکضرب بهداد سلیمی در المپیک ریو, فیلم لحظه حرکات یکضرب بهداد سلیمی, ماجرای حرکات یکضرب بهداد سلیمی در المپیک ریو

جزییات حرکات دو ضرب بهداد سلیمی المپیک ریو, دانلود فیلم حرکات دو ضرب بهداد سلیمی, عکس حرکات دو ضرب بهداد سلیمی المپیک ریو, عکس های حرکات دو ضرب بهداد سلیمی, نتیجه حرکات دو ضرب بهداد سلیمی, نتیجه حرکات دو ضرب بهداد سلیمی المپیک ریو, فیلم لحظه حرکات دو ضرب بهداد سلیمی, ماجرای حرکات دو ضرب بهداد سلیمی المپیک ریو ,جزییات حرکات دو ضرب بهداد سلیمی در المپیک ریو, دانلود فیلم حرکات دو ضرب بهداد سلیمی, عکس حرکات دو ضرب بهداد سلیمی در المپیک ریو, عکس های حرکات دو ضرب بهداد سلیمی, نتیجه حرکات دو ضرب بهداد سلیمی, نتیجه حرکات دو ضرب بهداد سلیمی در المپیک ریو, فیلم لحظه حرکات دو ضرب بهداد سلیمی, ماجرای حرکات دو ضرب بهداد سلیمی در المپیک ریو

جزییات حرکات دوضرب بهداد سلیمی المپیک ریو, دانلود فیلم حرکات دوضرب بهداد سلیمی, عکس حرکات دوضرب بهداد سلیمی المپیک ریو, عکس های حرکات دوضرب بهداد سلیمی, نتیجه حرکات دوضرب بهداد سلیمی, نتیجه حرکات دوضرب بهداد سلیمی المپیک ریو, فیلم لحظه حرکات دوضرب بهداد سلیمی, ماجرای حرکات دوضرب بهداد سلیمی المپیک ریو ,جزییات حرکات دوضرب بهداد سلیمی در المپیک ریو, دانلود فیلم حرکات دوضرب بهداد سلیمی, عکس حرکات دوضرب بهداد سلیمی در المپیک ریو, عکس های حرکات دوضرب بهداد سلیمی, نتیجه حرکات دوضرب بهداد سلیمی, نتیجه حرکات دوضرب بهداد سلیمی در المپیک ریو, فیلم لحظه حرکات دوضرب بهداد سلیمی, ماجرای حرکات دوضرب بهداد سلیمی در المپیک ریو

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    رئیس جمهور بعدی آمریکا کدومه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 6261
  • کل نظرات : 54
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 44
  • آی پی امروز : 525
  • آی پی دیروز : 562
  • بازدید امروز : 1,301
  • باردید دیروز : 1,310
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 10
  • بازدید هفته : 8,462
  • بازدید ماه : 24,586
  • بازدید سال : 297,683
  • بازدید کلی : 5,419,884