loading...
پیک دانلود
مدیر بازدید : 244 دوشنبه 25 مرداد 1395 نظرات (0)

حسن تفتیان نماینده کشورمان در ماده دو 100 متر رشته دو ومیدانی است که حضور در المپیک را تجربه می کند.شما می توانید تمام اطلاعات ، اخبار ، فیلم و عکسهای این ورزشکار خوب کشورمان را در این پست دنبال کنید.نظر فراموش نشه!

جزییات مسابقه دو 100 متر حسن تفتیان المپیک ریو, دانلود فیلم مسابقه دو 100 متر حسن تفتیان, عکس مسابقه دو 100 متر حس

تفتیان و قاسمی با بولت و گاتلین همگروه نشدند

به گزارش از تسنیم،  در این گروه‌بندی که دقایقی قبل اعلام شد، رضا قاسمی در گروه اول با دوندگانی از قطر، نیجریه، بحرین، برونئی، بریتانیا، باهاماس، آمریکا و غنا همگروه است.

 

 

همچنین حسن تفتیان در گروه سوم با دوندگان جامائیکا، عربستان، سنت کیتس اند نویس، چین، مراکش، جزایر کایمان و هائیتی همگروه شده است.

در این گروه‌بندی جاستین گاتلین در گروه دوم، یوهان بلیک جامائیکایی در گروه ششم و اوسین بولت، مدافع عنوان قهرمانی در گروه هفتم قرار گرفته‌اند.

تفتیان امیدوار به صعود به نیمه نهایی

حسن تفتیان دومین دونده 100 متر ایران در روز هشتم المپیک ریو با ثبت رکورد 17/10 به کارش در مرحله مقدماتی دوی 100 متر پایان داد. او در پایان عنوان سوم را به خودش اختصاص داد تا برای راهیابی به فینال امیدوار باشد.

 


نیمه نهایی رقابت های صدمتر با حضور 24 ورزشکار برگزار می‌شود و 8+16 دونده در آن شرکت می‌کنند.

دو دونده اول هرگروه به دور بعد راه پیدا می کنند و 8 دونده ای که عنوان سومی را کسب کرده اند و بهترین رکورد را دارند به جمع آنها اضافه می شوند که همین موضوع احتمال حضور تفتیان در جمع فینالیست ها را زنده نگه می دارد.

 

 

 

دانلود فیلم کسب مقام سومی تفتیان در مرحله مقدماتی دو 100 متر و صعود به نیمه نهایی

تفتیان: دعا کنید صعود کنم

به گزارش از مهر، حسن تفتیان با ابراز خرسندی از شرایطش درباره رقابت های دوی ١٠٠ متر المپیک ریو و ثبت رکورد ۱۰.۱۷ گفت: باید منتظر پایان رقابت ها باشم و در حال حاضر نمی توانم چیزی بگویم. اینجا المپیک است و شرایط برای همه یکسان و باید فقط نتیجه گرفت.

 

 

وی ادامه داد: امیدوارم فردا در فینال حضور داشته باشم. احتمال این موضوع ٩٠درصد است. فردا روز ولادت امام رضا است و من هم خراسانی هستم. امیدوارم بتوانم عیدی ام را بگیرم. فقط دعایم کنید.

 

با صعود به نیمه نهایی 100 متر المپیک؛

تفتیان تاریخ‌ساز شد

دور مقدماتی دو صدمتر المپیک ریو به پایان رسید تا صعودکنندگان به نیمه نهایی مشخص شوند. حسن تفتیان دونده ایرانی که با رکورد 10.17 سوم گروه خود شده بود در انتظار نمایش پایانی گروه‌های دیگر ماند.

 


او در پایان به عنوان یکی از بهترین سوم‌های گروه 8 تیمی راهی نیمه نهایی شد تا این صعود مهم برای دو و میدانی ایران رقم بخورد.

 

 

 

 

 

 

دانلود گزارشی از رقابت دو و میدانی تفتیان و قاسمی

تغییر گروه تفتیان در نیمه نهایی دوی 100 متر

به نقل از فارس، در حالی روز گذشته پس از پایان دور مقدماتی و صعود 27 دونده به نیمه نهایی، گروه بندی این مرحله مشخص شد، اما به دلایل نامعلوم این گروه بندی پس از چند ساعت دچار تغییر شد.

 

تفتیان در گروه بندی نخست در گروه سوم با دوندگان مشهوری همچون گاتلین و یوهان بلیک جامائیکایی رقابت می‌کرد، اما پس از تغییر در گروه اول قرار گرفت.

 

او در این گروه با جیمی ویکات از فرانسه، نیکل اشمید از جامائیکا، آکانی سیمبین از آفریقای جنوبی، ژنی زی از جین، بن یوسف میت از ساحل عاج، ماروین براکی از آمریکا و جک علی هاروی از ترکیه همگروه شد.

 

این مسابقه ساعت 4 و 30 دقیقه بامداد فردا برگزار خواهد شد.

به استقبال مسابقه نیمه نهائی صدمتر المپیک

سریعترین چهارونیم صبح همه عمر ما

در اعلام اولیه کمیته برگزار کننده حسن تفتیان در گروه سوم قرار گرفته بود که خوشبختانه در اعلام نهایی جایگاه حسن تفتیان با سو بینگتیان چینی که هر دو رکورد 10.17 در مرحله مقدماتی عوض شد و تفتیان در گروه ساده تری قرار گرفت.

 

همگروه های تفتیان عبارتند از جیمی ویکات از فرانسه نفر سوم مسابقات قهرمانی اروپا 2016 ، نیکل آشمید که عمدتا بعنوان دونده در تیم 4 در 100 متر جامائیکا حضور  دارد و بهمراه این تیم مدال طلای جهانی 2013 و 2015 را برده است و در این مسابقات جانشین آسافا پاول قهرمان سابق جهان شده است . آکانی سیمبن دونده 22 ساله اهل آفریقای جنوبی و پدیده سال 2015 ، ژی ژنی قهرمان سابق المپیک جوانان 2011 و تنها کسی که توانست در مسابقات مقدماتی رکورد خودش را تکرار کند ، میت بن یوسف قهرمان فعلی آفریقا و صاحب دومین رکورد مسابقات مقدماتی ، ماروین برسی نفر سوم تیم آمریکا که جایگزین تایسون گی قهرمان پیشینی جهان از آمریکا شده است . جک علی هاروی دونده جامائیکایی الاصل تیم ترکیه و  نایب قهرمان اروپا در سال 2016  که رکوردهایشان به شرح ذیل است.

 

 

 

 

 

خط مسابقه نیمه نهایی نام کشور رکورد مرحله مقدماتی المپیک 2016 بهترین رکورد سال 2016 بهترین رکورد تمام فصول
2 حسن تفتیان ایران 10.17 10.04 10.04
3 جیمی ویکات فرانسه 10.19 9.86 9.86
4 آکانی سیمبین جامائیکا 10.13 9.94 9.90
5 ژی ژنی آفریقا جنوبی 10.14 9.89 9.89
6 ژی ژنی چین 10.08 10.08 10.08
7 میت بن یوسف ساحل عاج 10.03 9.99 9.99
8 ماروین برسی آمریکا 10.16 9.94 9.93
9 جک علی هاروی ترکیه 10.14 9.92 9.92

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شانس موفقیت تفتیان

 

خوشبختانه در گروه یک هیچ یک از 4 شانس اول قهرمانی اوسین بولت و یوهان بلیک از جامائیکا ،  جاستین گاتلین و ترایون برومل از آمریکا حضور ندارند و این کار را برای تفتیان آسانتر می سازد. از هر گروه دو نفر به مسابقه فینال صعود می کنند و این شش نفر باضافه دو نفری که بهترین رکورد مرحله نیمه نهایی را داشته باشند 8 نفر مسابقه فینال را تشکیل می دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با توجه به رقابت سنگین در گروه دوم و سوم ، احتمالا نفرات سوم آن گروهها بهترین نتیجه را رقم می زنند و تنها امید تفتیان برای رسیدن به فینال کسب مقام اول یا دوم گروه یک است. در المپیک 2012 لندن غیر از ریچارد تامپسون از ترینیداد و توباگو که با رکورد 10.02 به فینال رسید سایر دونده ها با رکورد زیر 9.96 به فینال راه پیدا کردند. رکوردی که ثبت آن برای تفتیان بسیار دشوار به نظر می آید. با اینحال رطوبت بالای شهر ریو که البته درنوبت عصر کاهش پیدا می کند باعث شده است که رکوردهای کلیه دوندگان کمی افت کند . تفتیان اگر تمام توان خودش را بگذارد و بتواند زیر رکورد شخصی خود  10.02 را ثبت کند می تواند امیدوار باشد تا به فینال مسابقات راه پیدا کند و یکی از بزرگترین افتخارات تاریخ ورزش ایران در المپیک را رقم بزند. مهمترین رقبای تفتیان در این مرحله میت بن یوسف ، نیکل آشمید آکانی سیمبین و جک علی هاروی هستند.

 

 

 

در صورت حضور تفتیان در فینال برای اولین بار یک ایرانی به فینال مسابقات دو المپیک صعود می کند و آسیا بعد از 84 سال صاحب یک فینالیست در مسابقات دو صد متر می شود. (آخرین بار از آسیا تاکایاشی یوشیکا ژاپنی در فینال مسابقات 1932 شرکت کرد که رتبه آخر را کسب کرد)  

 

 

 

*نکته:

 


"تفتیان باید عملکرد بهتری در استارت اولیه داشته باشد و تکنیک استارت خودش را اصلاح کند ، تفتیان در دور مقدماتی نسبت به سایر رقبا ،  ٠.٠٢ ثانیه در استارت اولیه و ٠.٠٧ ثانیه در ٣٠ متر اول (که زمان شتاب گرفتن دونده است ) از دست داده است . اگر تفتیان این دو سه عیب اصلی خود را برطرف کند، سوای این مسابقات قطعا می تواند رکورد زیر ١٠ ثانیه نیز برجای گذارد "

با ثبت رکورد 10/23؛

پایان کار تفتیان در نیمه نهایی

حسن تفتیان دونده 100 متر ایران که با رکورد 10/14 ثانیه خود را به نیمه نهایی المپیک ریو رسانده بود در دور دوم با بهترین های جهان در یک خط ایستاد. این رقابت راس ساعت 4:30 بامداد امروز آغاز شد که حسن تفتیان در خط یک با بهترین های جهان دوید. سریع ترین مرد ایران در پایان با رکورد 10/23 به مقام هشتم رسید تا از صعود به فینال جا بماند. جیمی ویکات جامائیکایی در این دور زودتر از همه توانست خط را رد کند.


او با رکورد شخصی خودش فاصله بسیاری داشت چرا که حسن به زمان 10/04 هم رسیده بود اما در دور مقدماتی و سپس نیمه نهایی رفته رفته با بهترین رکورد خود فاصله گرفت. با این حال حضور تفتیان در نیمه نهایی یک موفقیت برای او و دو و میدانی ایران محسوب می شد چرا که در تاریخ این رشته چنین جایگاهی بی سابقه بوده است.

دانلود فیلم کسب رتبه آخر تفتیان و بازماندن از فینال المپیک

تفتیان: حضور در نیمه‌نهایی موفقیت نبود

به نقل از فارس، حسن تفتیان پس از اتمام مسابقه اش در دیدار نیمه نهایی المپیک ٢٠١٦ ریو گفت: تمام تلاشم را کردم اما به آرزو و انتظاری که از خودم داشتم نرسیدم. خیلی دوست داشتم اولین آسیایی باشم که به فینال بازی ها راه می‌باید اما این مهم نصیب دونده ژاپنی شد.


وی ادامه داد: خیلی تلاش کرده بودم اما امشب فهمیدم برای صعود به فینال و موفقیت باید خیلی بیشتر از این تلاش کنم. هر کسی که باید کاری برایم می‌کرد به بهترین شکل انجام داد. من مقصر بودم و بابت این شکست شرمنده مردم و خانواده ام شدم و عذر می‌خواهم.

تفتیان یادآور شد: خیلی‌ها می‌گویند حضور در نیمه نهایی یک افتخار و تاریخ سازی است اما این برای من موفقیت نیست، چیزی که در ذهن من بود صعود به فینال بود که اتفاق نیافتاد. پس من موفق نبودم.

 

 

 

 

دانلود فیلم صحبت های تفتیان پس از بازماندن از فینال المپیک

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حسن تفتیان المپیک ریو, عکس های مسابقه دو 100 متر حسن تفتیان, نتیجه مسابقه دو 100 متر حسن تفتیان, نتیجه مسابقه دو 100 متر حسن تفتیان المپیک ریو, فیلم لحظه مسابقه دو 100 متر حسن تفتیان, ماجرای مسابقه دو 100 متر حسن تفتیان المپیک ریو ,جزییات مسابقه دو 100 متر حسن تفتیان در المپیک ریو, دانلود فیلم مسابقه دو 100 متر حسن تفتیان, عکس مسابقه دو 100 متر حسن تفتیان در المپیک ریو, عکس های مسابقه دو 100 متر حسن تفتیان, نتیجه مسابقه دو 100 متر حسن تفتیان, نتیجه مسابقه دو 100 متر حسن تفتیان در المپیک ریو, فیلم لحظه مسابقه دو 100 متر حسن تفتیان, ماجرای مسابقه دو 100 متر حسن تفتیان در المپیک ریو

جزییات مسابقه دو 100 متر  تفتیان المپیک ریو, دانلود فیلم مسابقه دو 100 متر  تفتیان, عکس مسابقه دو 100 متر  تفتیان المپیک ریو, عکس های مسابقه دو 100 متر  تفتیان, نتیجه مسابقه دو 100 متر  تفتیان, نتیجه مسابقه دو 100 متر  تفتیان المپیک ریو, فیلم لحظه مسابقه دو 100 متر  تفتیان, ماجرای مسابقه دو 100 متر  تفتیان المپیک ریو ,جزییات مسابقه دو 100 متر  تفتیان در المپیک ریو, دانلود فیلم مسابقه دو 100 متر  تفتیان, عکس مسابقه دو 100 متر  تفتیان در المپیک ریو, عکس های مسابقه دو 100 متر  تفتیان, نتیجه مسابقه دو 100 متر  تفتیان, نتیجه مسابقه دو 100 متر  تفتیان در المپیک ریو, فیلم لحظه مسابقه دو 100 متر  تفتیان, ماجرای مسابقه دو 100 متر  تفتیان در المپیک ریو

جزییات مسابقه حسن تفتیان در نیمه نهایی دوی 100 متر المپیک ریو, دانلود فیلم مسابقه حسن تفتیان در نیمه نهایی دوی 100 متر, عکس مسابقه حسن تفتیان در نیمه نهایی دوی 100 متر المپیک ریو, عکس های مسابقه حسن تفتیان در نیمه نهایی دوی 100 متر, نتیجه مسابقه حسن تفتیان در نیمه نهایی دوی 100 متر, نتیجه مسابقه حسن تفتیان در نیمه نهایی دوی 100 متر المپیک ریو, فیلم لحظه مسابقه حسن تفتیان در نیمه نهایی دوی 100 متر, ماجرای مسابقه حسن تفتیان در نیمه نهایی دوی 100 متر المپیک ریو ,جزییات مسابقه حسن تفتیان در نیمه نهایی دوی 100 متر در المپیک ریو, دانلود فیلم مسابقه حسن تفتیان در نیمه نهایی دوی 100 متر, عکس مسابقه حسن تفتیان در نیمه نهایی دوی 100 متر در المپیک ریو, عکس های مسابقه حسن تفتیان در نیمه نهایی دوی 100 متر, نتیجه مسابقه حسن تفتیان در نیمه نهایی دوی 100 متر, نتیجه مسابقه حسن تفتیان در نیمه نهایی دوی 100 متر در المپیک ریو, فیلم لحظه مسابقه حسن تفتیان در نیمه نهایی دوی 100 متر, ماجرای مسابقه حسن تفتیان در نیمه نهایی دوی 100 متر در المپیک ریو

جزییات مسابقه تفتیان در نیمه نهایی دوی 100 متر المپیک ریو, دانلود فیلم مسابقه تفتیان در نیمه نهایی دوی 100 متر, عکس مسابقه تفتیان در نیمه نهایی دوی 100 متر المپیک ریو, عکس های مسابقه تفتیان در نیمه نهایی دوی 100 متر, نتیجه مسابقه تفتیان در نیمه نهایی دوی 100 متر, نتیجه مسابقه تفتیان در نیمه نهایی دوی 100 متر المپیک ریو, فیلم لحظه مسابقه تفتیان در نیمه نهایی دوی 100 متر, ماجرای مسابقه تفتیان در نیمه نهایی دوی 100 متر المپیک ریو ,جزییات مسابقه تفتیان در نیمه نهایی دوی 100 متر در المپیک ریو, دانلود فیلم مسابقه تفتیان در نیمه نهایی دوی 100 متر, عکس مسابقه تفتیان در نیمه نهایی دوی 100 متر در المپیک ریو, عکس های مسابقه تفتیان در نیمه نهایی دوی 100 متر, نتیجه مسابقه تفتیان در نیمه نهایی دوی 100 متر, نتیجه مسابقه تفتیان در نیمه نهایی دوی 100 متر در المپیک ریو, فیلم لحظه مسابقه تفتیان در نیمه نهایی دوی 100 متر, ماجرای مسابقه تفتیان در نیمه نهایی دوی 100 متر در المپیک ریو

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    رئیس جمهور بعدی آمریکا کدومه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 6261
  • کل نظرات : 54
  • افراد آنلاین : 69
  • تعداد اعضا : 44
  • آی پی امروز : 917
  • آی پی دیروز : 966
  • بازدید امروز : 3,371
  • باردید دیروز : 3,873
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 7,244
  • بازدید ماه : 7,244
  • بازدید سال : 421,405
  • بازدید کلی : 5,543,606