loading...
پیک دانلود
مدیر بازدید : 1145 جمعه 12 شهریور 1395 نظرات (0)

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی انتخابی جام جهانی از ساعت 21:00  پنج شنبه 11 شهریور در ورزشگاه آزادی میزبان تیم چندملیتی قطر است.شما می توانید اخبار ، اطلاعات ، حواشی و فیلم های مربوط به این بازی رو با سایت پیک دانلود پیگیری کنید.لطفا هم نظر بدید و هم در نظرسنجی سایت شرکت کنید.ممنون

در پرحاشیه ترین بازی تاریخ با تیم چندملیتی

ایران 2- قطر 0؛ خدا دوستمان داشت!

ملی پوشان ایران در این بازی که حملات زیادی را روی دروازه حریف تدارک دیدند نتوانستند به توفیقی برسند تا اینکه در وقت های تلف شده نیمه دوم دیدار دو بار توسط جهانبخش و گوچی به گل رسیدند تا در اولین بازی خود با پیروزی میدان را ترک کنند.

 

 


هفته اول مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2018 در آسیا، پنجشنبه 11/06/95 ساعت 21
ورزشگاه آزادی تهران
داور: کریشانتا پریرا (سری لانکا)      کمک ها: پاریا پریانگا نامال(سریلانکا)، پالیتا هماتونگا(سریلانکا)

 


تیم ملی ایران:


علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، پژمان منتطری، احسان حاج صفی، رامین رضاییان، آندرانیک تیموریان، سعید عزت اللهی، اشکان دژاگه(68 وحید امیری)، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی(77 رضا قوچان نژاد) و سردار آزمون(کریم انصاریفرد 83)
سرمربی: کارلوس کی روش

 


تیم ملی قطر:


امین لکومته، عبدالکریم حسن، پدرو کوریا(76 محمد موسی)، یاسر عبدالرحمان، لوییز جونیور، بوعلام خوخی، رودریگو باربوسا تاباتا(70 اکرم حسن عفیف)، کریم بودیاف، حسن الهیدوس، سباستین سوریا و علی اسداله تایمن
سرمربی:خوزه دانیل کارینو

 

اخطار

 

اشکان دژاگه (34) - پژمان منتطری(88) از ایران

 

 

 

 

شرح نیمه اول:

 


تیم ملی ایران در نهایت نتوانست از فرصت های به دست آمد استفاده لازم را ببرد و در نهایت بازی را در نیمه اول با تساوی به اتمام رساند. 
بازی با حملات ایران آغاز شد و همانطور که از قبل قابل پیش بینی بود ملی پوشان با حملات حداکثری هواداران توانستند دروازه قطری ها را با تهدید مواجه کنند، هر چند پس از 10 دقیقه ابتدایی قطری ها توانستند کمی خود را پیدا کنند اما بازهم این ایران بود که سوار بر بازی به کار خود ادامه می داد. موقعیت هایی که اغلب آنها از روی شوت های راه دور و یا سانتر از جناحین پدید می امد دروازه حریف ایران را با خطرات جدی روبرو ساخت اما در نهایت هیچ یک از آنها کارگر نیفتاد، البته در این میان قطری ها نیز توانستند در یکی دو فرصت دروازه ایران را  با تهدید مواجه کنند اما زور کافی را برای باز کردن دروازه ایران نداشتند. 
در نهایت و در حالی که اعتراض به داور از سوی ایرانی ها به حداکثر خود رسیده بود نیمه اول به اتمام رسید تا دو تیم این نیمه را بدون گل راهی رختکن شوند.

 

 

شرح گل ها

 


ایران 1 قطر 0 (دقیقه 4+90، رضا قوچان نژاد) : در آخرین دقیقه بازی و در حالی که ایرانی ها امیدی به باز کردن دروازه حریف نداشتند اشتباه دروازه بان قطری باعث به وجود آمدن یک موقعیت طلایی برای ایران شد و همکاری انصاری فرد و رضا قوچان نژاد باعث گلزنی گوچی شد.
 

ایران 2 قطر 0 (دقیقه 9+90، علیرضا جهانبخش) : پس از جنجال های به وجود آمده بازیکنان ایران در حمله پایانی خود توانستند حداکثر استفاده را ببرند و غلیرضا جهانبخش با شوتی دقیق از پشت محوطه جریمه دروازه حریف را باز کرد.

 

 

 

 

اتفاق ویژه:

 


درگیری های شدید در این بازی را می توان ویژه ترین اتفاق ممکن دانست، درگیری هایی که پس از گلزنی ایران به اوج رسید و پس از ورود نکونام و سپس مربی حریف جو وجشتناکی را در آزادی به وجود آورد به طوری که تمام عوامل موجود دور زمین به داخل زمین چمن آمدند و به جدا کردن طرفین و خواباندن قائله پرداختند، درگیری هایی که داور این میدان را می توان اصلی ترین عامل آن دانست، داوری که در بازی رفت ایران و کره جنوبی در بازی های مقدماتی جام جهانی گذشته نیز با کی روش درگیر و در نهایت باعث محرومیت او شده بود. وقت کشی قطری ها و بازی های روانی آنها و پس از نوع قضاوت داور سریلانکایی مهمترین علت به وجود آمدن این درگیری شدید بود.

 

 

بهترین بازیکن

 


علی رضا جهانبخش و پژمان منتطری را می توان بهترین بازیکن ایران در این دیدار دانست، پژمان در دفاع بی نقص طاهر شد و جهانبخش نیز یکی از اصلی ترین مهره های هجومی ایران محسوب می شد ضمن اینکه می توان از رضا قوچان نژاد و سیدجلال حسینی و بیرانوند نیز نام برد که در انجام وظایف خود موفق بودند. جهانبخش و گوچی در این بازی موفق شدند با گل های خود سه امتیاز شیرین برای ایران به ارمغان بیاورند.

 

 

 

 

لحطات حساس:

 

 

دقیقه 2 – اولین حمله ایران در دقیقه دوم بازی انجام شد اما ضربه سر سردار آزمون قدرت کافی ر ابرای باز کردن دروازه قطر نداست. 
دقیقه 3 – یک سانتر دیگر از ملی پوشان ایران و بازهم حمله دیگر ایرانی ها اما این بار لکومته توپ را از روی سر مهاجمان ایران دور کرد و توپ برگشتی را جهانبخش به سوی دروازه قطری ها زد اما این موقعیت نیز از دست رفت. 
دقیقه 5 – ضربه ایستگاهی ایران را دژاگه از جناح چپ روی دروازه قزری ها فرستاد اما این توپ نیز با ضربه سر مهاجمان ایران سودی برای کشورمان نداشت.
دقیقه 6 – یک بار دیگر دژاگه از کنار خط دفاعی حریف خود را به محوطه جریمه این تیم رساند اما توپ این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 12 – سباستین سوریا اولین حمله خطرناک قطری ها را موجب شد، فرار و سپس ضربه محکم او از زاویه بسته را بیرانوند مهار کرد.
دقیقه 14 – فرار طارمی از بین مدافعان قطر موقعیت بعدی ایران را به وجود آورد اما لکومته سریع تر از او به توپ رسید و خطر را از روی دروازه خود دور کرد.
دقیقه 17 – پس از  اشتباه حاج صفی در دور کردن توپ، حسن الهیدوس در قسمت چپ دفاعی ایران صاحب توپ شد اما ضربه او را بیرانوند مهار کرد.
دقیقه 18 – ضربه ایستگاهی که نصیب ایران شد را عزت اللهی از پشت محوطه جریمه به سوی دروازه قطر زد اما ضربه آرام او را لکومته مهار کرد. 
دقیقه 19 – شوت پشت محوطه جریمه اشکان با اختلاف از کنار دروازه لکومته به بیرون رفت.
دقیقه 23 – پاس زیبای طارمی بین مدافعان قطر به آزمون رسید اما او این توپ را به بدترین شکل از دست داد.
دقیقه 32 – حرکت زیبای جهانبخش موقعیت خوبی را برای او به وجود آورد اما شوت سنگین او در حالیکه می توانست آزمون را صاحب توپ کند از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 35 – ضربه کرنر تاباتا از جناح چپ ایران با واکنش بیرانوند و سپس مدافعان از محوطه خطر ایران دور شد.
دقیقه 43 – پس از اشتباه داور در گرفتن خطا برای ایران موقعیت خوبی نصیب قطری ها شد اما ضربه آنها از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 48 – کرنر ارسالی قطری ها روی دروازه ایران ایجاد خطر کرد اما بیرانوند این توپ را نیز از روی سر مهاجمان حریف دور کرد. 
دقیقه 52 – ضربه کرنر دژاگه در حالی که توسط دروازه بان قطری از روی خط برگشت داده شد توسط کمک داور به نشانه بیرون رفتن از زمین متوقف شد. 
دقیقه 58 – پاس دیدنی جهانبخش در محوطه جریمه به اشکان رسید اما تعلل این بازیکن باعث از دست رفتن موقعیت خوبی شد.
دقیقه 60 – حرکت ترکیبی آزمون و طارمی نتیجه برای ایران نداشت تا این موقعیت هم از دست برود. 
دقیقه 61 – سانتر جهانبخش روی دروازه قطری ها با واکنش لکومته از روی دروازه این تیم دور شد.
دقیقه 71 – سانتر رضاییان با پرواز آزمون چیزی نمانده بود اولین گل را برایب ایران به وجود بیاورد اما بازهم لکومته این توپ را از آن خود کرد. 
دقیقه 73 – ضربه کرنر ارسالی از سوی آندو تیموریان با ضربه سر سیدجلال حسینی با اختلاف کمی از کنار دروازه قطر به بیرون رفت.
دقیقه 88 – موقعیت استثنایی از روی سانتر قوچان نژاد به دست آمد اما ضربه سر انصاری فرد راهی به دروازه حریف نیافت.

 

 

 

 

دانلود فیلم گل اول ایران به قطر و جنجال های بعد از گل

دانلود فیلم گل زیبای جهانبخش؛ ایران - قطر

دانلود فیلم خلاصه بازی ایران 2-0 قطر

گوچی بهترین بازیکن ایران – قطر

رضا قوچان نژاد زننده گل اول تیم ملی ایران برابر تیم ملی قطر به عنوان بهترین بازیکن زمین از سوی کارشناسان ای اف سی انتخاب شد.


تیم ملی ایران موفق شد در بازی اول خود در رقابت های جام جهانی با نتیجه 2-0 بازی را از عنابی پوشان برد.

درگیری با نیمکت نشینان قطر؛

چرا جواد نکونام اخراج شد؟ (عکس)

پس از گل شیرین رضا قوچان نژاد در وقت های اضافه به طور عجیبی تمام بازیکنان و کادر دو تیم به زد و خورد با یکدیگر پرداختند که باعث شد نیروهای انتظامی به وسط زمین بیایند تا بازی به تشنج کشیده شود.

 

پس از آرام شدن جو، جواد نکونام که اولین تجربه مربی گری خود را تجربه می کرد از سوی داور اخراج شد. عکس های زیر نشان می دهد جواد نکونام چگونه با نیمکت نشینات قطری گلاویز شده است و مطمئنا دلیل اخراج جواد نکونام از روی نیمکت همین دعواهاست.

 

 

 

گل اول ایران آفساید بود

کارنو: حرکت نیمکت ایران خشن بود

خوزه کارنو سرمربی تیم ملی قطر پس از شکست تیمش برابر تیم ملی ایران در اولین دیدار مرحله مقدماتی با حضور در نشست خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد. مشروح این نشست خبری به شرح زیر است:

 

 

ارزیابی از بازی؟


به تیم ایران و همچنین بازیکنان قطر که در این بازی تلاش زیادی کردند، تبریک می گویم. فقط می توانم بگویم که برای باخت متاسف هستم و برای بازی های بعدی بهتر خواهیم شد. بازی خوبی داشتیم و از نقاط قوت و ضعف هم با خبر بودیم. فضای کمی دو تیم داشتند زیرا به خوبی یکدیگر را می شناختیم. می خواستند با استفاده از توپهای بلند به گل برسند که ما اجازه این کار را ندادیم اما در نهایت بر روی یک اشتباه فردی گل را دریافت کردیم.

 

وقت کشی بازیکنان قطر؟


ما نمی خواستیم زمان بازی را بکشیم و موافق نیستم که بازیکنان من به دنبال وقت کشی بودند. من وقت کشی از بازیکنان قطری در این دیدار ندیدم.

 

گل اول ایران آفساید بود؟


بازی خیلی سخت و نزدیکی میان دو تیم در جریان بود. از جایی که من دیدم صحنه گل ایران را دیدم، این گل آفساید بود اما اشتباه بد را ما انجام دادیم و دروازه بان ما ضربه بسیار بدی به توپ زد. بازیکنی که گل زد از نظر من در موقعیت آفساید بود اما جایگیری داور بسیار خوب بود و حتما تصمیم درستی گرفته است.

 

اتفاقات بعد از گل؟


فکر می کنم بازی در مجموع عادی بود و دو تیم برای برد تلاش می کردند. بازیکنان ما خشونت داشتند اما نیمکت ایران نیز رفتاری خشن داشت و این موضوع دو طرفه بود.

 

عجیب ترین شادی گل ملی در 12 فریم

وقتی نکو از کادر خارج شد (گزارش تصویری)

در این تصاویر، حال و هوای نیمکت ایران را بعد از گل قوچان نژاد تماشا می کنید. این وسط بیش از همه ، نکونام را دنبال کنید؛ مربی تیم ملی ایران که به مروز از کادر خارح می شود و می رسد به جایی که نباید! البته مهدی ترابی هم به جای خود بازیکنی که اولین برگه تعویض را گزفت اما روی نیمکت باقی ماند؛ بازیکنی که در این صحنه نشان می دهد عاشق تیم ملی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فیفا پیروزی ایران را دراماتیک خواند(عکس)

تیم ملی فوتبال ایران موفق شد در ورزشگاه آزادی اولین پیروزی خود را در یک دیدار عجیب و پرحادثه جشن بگیرد.


پس از این پیروزی فیفا هم در توییتی پیروزی ایران با دو گل قو‌چان‌نژاد و جهانبخش در وقت‌های اضافه را دراماتیک وصف کرد.

 

 

 

 

 

 

کی‌روش زیر دست و پا له شد(عکس)

پس از اینکه تیم ملی ایران دروازه حریف عنابی پوش خود را باز کرد، نیمکت نشینان تیم ملی ایران دور کی روش جمع شدند تا شادی را با سرمربی متعصب خود تقسیم کنند. در این حال اشکان دژاگه با پای مصدوم با پرشی بلند بر روی کی روش پرید تا سرمربی تیم ایران به زمین بیفتد و در میان شادی بازیکنان گم شود.


این شادی ها نشان دهنده رابطه فوق العاده سرمربیان و بازیکنان تیم ملی است که چه اتحادی برای موفقیت در کنار هم دارند.

 

 

 

 

 

یکی نیمکت ایران رو بگیره! (عکس)

تیم ملی ایران در وقت های اضافه موفق شد تا تیم قطر را با گل های دو لژیونر خود رضا قوچان نژاد و علیرضا جهانبخش را شکست دهد.


نکته جالب بعد از گل های تیم ملی شادی عجیب نیمکت نشینان تیم ملی بود که از این گل ها خوشحال شده بودند، این نشان دهنده اتحاد تیمی است که کی روش در تیم ملی برقرار کرده است.

 


با کمی دقت در عکس های زیر می بینیم چه اندازه بازیکنان و کادر فنی همدل هستند، تصاویر زیبایی از عکس العمل های افشین پیروانی، سردار آزمون، مهدی ترابی، داریوش شجاعیان و مهدی طارمی و دیگر ملی پوشان:

 

 

 

قوچان‌نژاد: داشتم شادی می‌کردم چیزی ندیدم

قوچان نژاد مهاجم تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی این تیم برابر قطر، درباره درگیری رخ داده در اواخر این دیدار گفت: بعد از گلی که زدم برای خوشحالی به سمت تماشاگران رفتم تا خوشحالی خود را با آن‌ها تقسیم کنم، ولی واقعا ندیدم که چه اتفاقی افتاد چون سرگرم خوشحالی کردن بودم.


وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آنچه که از سوی جواد نکونام مربی تیم ملی فوتبال ایران رخ داده را تایید می‌کند، بیان کرد: من واقعا نمی‌دانم که چه اتفاقی افتاده ولی کلا درگیری در فوتبال و ورزش چیز درستی نیست و نباید رخ دهد.

یک بغل پای مطمئن دیگر از رضا قوچان نژاد

گوچی همیشه بوی جام جهانی می‌دهد(گزارش تصویری)

این مهاجم باتجربه که در یکی، دو سال گذشته تحت تاثیر درخشش افراطی سردار آزمون در تیم ملی ایران بوده است امروز با زدن یک گل حساس قدرت تمام کنندگی خود را یک بار دیگر به رخ کشید.


قوچا نژاد در مرتبه قبلی صعود ایران به جام جهانی با دو گل حساس و سرنوشت ساز در دو مسابقه مقابل قطر و کره جنوبی یک تنه تیم ایران را به جام جهانی برد. او حالا دوباره در مرحله مقدماتی جام جهانی در زمان کوتاهی که به عنوان یار تعویضی به زمین آمد کلاس فوتبال خود را به نمایش گذاشت.

 


ما با این بازیکن درخشان و درجه یک همواره خاطرات فوق العاده ای داشته ایم و این بار نیز می توانیم متصور کنیم که او در قامت مامور سفارت روسیه ویزای سایر بازیکنان را برای سفر هیجان انگیز به روسیه 2018 مهر می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قطر را نبردیم، فقط به آنها نباختیم

کی‌روش: فوتبال ایران تکلیف خود را با این مربیان روشن کند!

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با حضور در نشست خبری دیدار پس از بازی تیم ملی مورد تشویق خبرنگاران قرار گرفت و پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد. مشروح این نشست خبری به شرح زیر است:

 

 

ارزیابی از بازی؟
بازی بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و شاهد یک بازی بسیار پرفشار تاکتیکی میان دو تیم بودیم. بسیار شفاف و قابل درک بود که قطر در نیمه اول می خواست از نقاط ضعف ما استفاده کند به همین دلیل نیمه اول دشواری را پشت سر گذاشتیم. به معنای واقعی بازی صفر صفر بود زیرا هر دو تیم یکدیگر را خنثی می کردند. در نیمه دوم سعی کردیم بازی را بازتر کنیم و فشار بیشتری به حریف وارد کنیم اما در نیمه دوم شانس های بهتری برای گلزنی داشتیم اما در نیمه دوم واقعا بهتر بودیم. این تیم ملی قطر تیمی بسیار بسیار خوب است زیرا نظم و بازیکنان بسیار خوبی در اختیار دارد. برای برد در این بازی احتیاج داشتیم تا با تمرکز کامل به حریف تا آخرین لحظه فشار بیاوریم و تیم قطر را مجبور به عقب نشینی کنیم. برای بار آخر می گویم که در این دیدار برابر قطر حمله برای ما بسیار دشوار بود زیرا آنها تیمی منظم بودند اما با توجه به انگیزه ای که داشتیم و تعویض هایی که انجام دادیم و فشار بیشتری به آنها آوردیم باعث شدیم تا در دقایق آخر اشتباه کنند. فکر می کنم گلی که ما به ثمر رساندیم حقیقت بازی را بر ملا کرد و اگر یک تیم استحقاق برد داشت، قطعا تیم ایران بود. گل دوم، گلی طبیعی بود زیرا قطر چیزی برای از دست دادن نداشت و به دنبال تساوی بودند.

 

اتفاقات پایان بازی؟
اتفاقاتی که رخ داد، اتفاقاتی طبیعی و فوتبالی بود. ما می خواستیم جشن بگیریم و طبیعی بود که قطری ها از گل دقایق پایانی عصبانی باشند. به هیچ عنوان نباید توجه زیادی به اتفاقات پایانی بازی داشت زیرا این اتفاقات کاملا احساسی بود. برای ما این برد شروع بسیار خوبی بود زیرا می خواستیم در بازی اول سه امتیاز را کسب کنیم. در درجه اول باید به تیم قطر تبریک بگویم و همینطور بازیکنان آنها به دلیل عملکردی که داشتند ولی باید به بازیکنان تیم ملی تبریک ویژه ای گفت زیرا درون زمین عملکرد فوق العاده ای داشتند.

 

بازی سخت با چین؟
من می خواهم یک هشدار به خبرنگاران و حاضران در این نشست بدهم. اگر فکر می کنید بازی با قطر دشوار بود، بازی با چین سخت تر خواهد بود. امروز روزی بود که ژاپن شکست خورد و ازبکستان به سختی روسیه را برد. کره که با سه گل از حریف خود جلو بود، دو گل دریافت کرد و ما در کل باید بگویم، گروه بسیار دشواری داریم. با احترام باید بگویم به استثتنا تیم سوریه، دیگر تیم های این گروه شانس زیادی برای صعود دارند. ما بازی های دشواری داریم و 30 امتیاز پیش روی ما است. امشب از برد برابر قطر لذت می بریم و خود را از فردا برای بازی برابر چین آماده خواهیم کرد.

 

شناخت از چین؟
ما احترام زیادی برای رقبا قائل هستیم و بازی چین در جام ملتهای استرالیا را پیگیری کردم. پیشرفت بسیاری فوتبال چین داشته و دولت در فوتبال سرمایه گذاری زیادی انجام داده است. مطمئنا بازی دشواری برابر چین خواهیم داشت زیرا تیم بسیار خوبی هستند و در دیدارهایی که از آنها دیدم ما مطمئنا برابر تیم با انگیزه و سریع چین بازی سختی داریم.

 

مشکل در دفاع چپ؟
اگر شما به من مهرداد پولادی و بازی های تدارکاتی بهتری بدهید، مطمئنا راهکارهای بیشتری خواهیم داشت. اگر یک بازیکن با 85 بازی ملی دارید که هنوز مرتکب اشتباه می شود، تصور کنید یک بازیکن جوان چه اشتباهاتی خواهد کرد. چه ضمانتی هست که یک بازیکن بدون بازی ملی، بتواند در این بازی سخت مقاومت کند؟ در برنامه های بعدی تیم ملی رسانه ها بهتر است از ما حمایت کند. منتظر هستم تا آن آقا بیرون بیاید و از هواداران فوتبال ایران معذرت خواهی کند.

 

هشدار کی روش به فوتبال ایران
اما مهمتر از مطلب چین، باید به رسانه های ایرانی یک مطلب مهم را بگویم. در ایران ما دوست داریم که با آتش بازی کنیم. ما با آتش بازی کردیم وقتی در مراحل آماده سازی تیم ملی آن اتفاقات رخ داد و آن افرادی که آتش به مسیر آماده سازی تیم ملی زدند، هنوز هستند. آنها به مسیر آماده سازی تیم ملی لطمه زدند و نمی توانیم با همین روند ادامه دهیم. زیرا یکی از این روزها تیم ملی ایران و هواداران لطمه آن را خواهند خورد. ما تا نوامبر 2016 در پنج بازی به میدان می رویم و تا اندازه تکلیف صعود و سقوط ما مشخص می شود. تا فروردین 21 امتیاز را پشت سر می گذاریم که در آنجا تکلیف ما روشن خواهد شد. امیدوارم مسئولان فوتبال ایران یک بار برای همیشه تکلیف این افراد را روشن کنم. می دانید راجع به چه افرادی صحبت می کنم و یک بار باید این موضوع مشخص شود. ما امروز قطر را نبردیم و تنها برابر آنها نباختیم. یک بار برای همیشه باید به این اتفاقات نگاه کرد. امروز ما شاهد این بازی بودیم و از باخت برابر قطر فرار کردیم زیرا به برنامه های ما لطمه وارد شده بود. همه افراد فوتبال باید با نظم به تیم ملی و فوتبال ایران کمک کنند.

 

آزمون: این برد خیلی چسبید

سردار آزمون در جمع خبرنگاران پس از پیروزی برابر تیم قطر گفت: قطری ها خیلی در بازی وقت کشی می کردند و من در چند سالی که فوتبال بازی می کنم، اینگونه ندیده بودم. برای من خیلی عجیب بود و سعی می کردند با بازی های روانی می خواستند ما را اذیت کنند برایم جالب بود.


وی در ادامه گفت: برد شیرینی بود و گل دقیقه های آخر خیلی به ما چسبید.اما به هر حال بازی اول ما بود و داور در کیفیت بازی بسیار موثر بود و مهم سه امتیاز بود که به دست آوردیم. آنها مارا عصبانی کرده بودند و نفهمیدیم نیمه اول کی تمام شد. داور خطای 30 درصدی را برای قطری ها می گرفت اما خطای دویست درصدی مارا نمی گرفت.

 


آزمون در مورد صحنه دعوا گفت: قطری ها آقای نکونام را زد و غیرت ما نگذاشت بایستیم.

 

حسینی: قطری ها 90 دقیقه روی اعصاب بودند

سید جلال حسینی در جمع خبرنگاران گفت: من این برد را به همه تبریک می گویم و این پیروزی نتیجه بازی خوب ما و حمایت هواداران بودند.


وی در ادامه گفت: انها 90 دقیقه روی اعصاب ما و هواداران بودند و همیشه از این حربه استفاده می کنند.

بازتاب پیروزی ایران در روزنامه‌های قطری(عکس)

در شرایطی که تیم قطر تا لحظات پایانی دیدارش مقابل ایران امیدوار به کسب امتیاز بود، اشتباه دروازه بان این  تیم چند ملیتی این فرصت را به ایران داد تا بازی را به سود خود تمام کند.
روزنامه های الشرق، الوطن، راعیه و الجزیره در تیترهای مختلفی به شکست تیم قطر مقابل ایران پرداختند. نکته جالب استفاده از یک عکس مشترک از صحنه بازی در تمام این گزارش هاست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آقای کی‌روش متشکریم، اما انتقاد وارد است

ایران تیم صبور یا تیم خوش شانس؟ (یادداشت)

بردن قطر به هر شکل ممکن دلچسب بود اما این برد سخت، بزرگ، حساس و مهم و کسب هر سه امتیاز اولین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه نمی تواند دلیلی باشد برای پوشاندن عیب ها و نگفتن نقص های تیم ملی.

هرچند پس از چند سال همه یاد گرفته ایم برای تیم کی روش باید خیلی صبور بود و چه خوب که این برد لحظات آخری کم کم ظرفیت و شکیبایی مان را در فوتبال بالا ببرد.


پس از یاد گرفتن صبر که شاید نشانی از ایمان داشتن به تیم کی روش است باید حرفه ای گری را آموخت. جایی که همچنان به شدت در آن نیاز به آموزش داریم که در لحظات حساس و پر التهاب درگیر حواشی بی نتیجه نشویم. به خصوص اینکه همه هم از پیش می دانند که مقابل چه حریفی، با چه سابقه ای و چه شیوه ای قرار می گیرند. یادمان نرود ما در قاره آسیا هستیم و رقبای همیشگی و تکراریمان همین اعراب حاشیه خلیج فارس و انصافاً بازی مقابل این ها آستانه تحمل بالایی را می طلبد. این مساله در مورد داوری بازی ها مصداق دارد. داور سریلانکایی هرچقدر بد و بی تجربه اما در حد کیفیت فنی مسابقه بود. داوری آسیایی برای مسابقه ای آسیایی. یعنی کولینای مشهور هم شاید در چنین جو و شرایطی قرار نگرفته بود تا بداند باید چه کار کند چه برسد به این داور سریلانکایی که احتمالاً تصورش از فوتبال در حد کشور خودش بود و ضعف های داوری اش هم مرتبط به همین موضوع ساده.

 


جشن و شادمانی برای کسب سه امتیاز مقابل قطر سرسخت وقتی خیلی زود فروکش می کند که راه طولانی روبرو را در نظر بگیریم. 9 بازی باقیمانده و همین چند روز آینده که باید در آن سوی قاره کهن به مصاف چین برویم.  پس باز بهتر است که پس از کلی بالا و پائین پریدن بابت گل دقایق پایانی گوچی، احساساتمان را کنترل کنیم و تمرکزمان را روی بازی بعدی قرار دهیم.


هنوز خیلی زود است که با تنها یک بازی وضعیت تیم ملی را خیلی موشکافانه بررسی کرد اما این دلیلی برای انتقاد نکردن از شرایط فنی تیم و به خصوص تصمیمات (به نظر) اشتباه کی روش که حالا چند سال است هدایت تیم فوتبال ایران را بر عهده دارد هم نیست. البته که نقدهایی از سر دلسوزی و با ارائه راهکار که شرایط تیم ملی فوتبال کشورمان و بازی چند روز آینده را نیز در نظر بگیرد. مثلاً در مورد استفاده از بازیکنان ناآماده، بدون تیم و تمرین که اثراتش را در بازی بی کیفیت تیم ملی شاهد بودیم. و باید اعتراف کرد که خوش شانس بودیم که خوش شانس بودیم! وگرنه فاصله کسب حداکثر و حداقل امتیاز برابر قطر اندازه اشتباه سنگربان قطری ها بود.


همان طور که وظیفه همه ماست تا بدون هیچ بهانه ای از کی روش و شاگردانش (یا هر مربی و گروه بازیکنانی) برای رسیدن به جام جهانی حمایت کنیم، اعتقاد به اینکه تیم ملی برده است و باید بی خیال گشتن و پیدا کردن اشکالات این تیم بود کاملاً اشتباه است. باید بپذیریم هر کس دیگری جای کی روش روی نیمکت تیم ملی می نشست (به ویژه مربیان داخلی) با این شیوه بازی به شدت مورد انتقاد قرار می گرفت که تیم ملی هرچقدر در کارهای دفاعی عالی و بی نقص بود در کارهای تهاجمی منتظر اوت دستی ها و ارسال(هایی که در بازی مقابل قطر همگی نامید کننده بودند) و ضربات آزاد و اشتباهات حریف بود و برنامه تاکتیکی مطلوبی در کارهای هجومی نداشت. پس جایز است وقتی تیم کی روش خوب نیست بدون هیچ لکنتی این موضوع را یادآور شد. هر تیمی در روزهای شکست و ناکامی نیاز به حامی دارد و در روزهای پیروزی نیازمند دلسوز است. پس همان قدر که حق داریم برای برد شیرین مقابل قطر خوشحال باشیم باید به کارشناسان حق داد نمایش فنی ایران مقابل قطر را نقد کنند.


به امید پیروزی های بعدی و رسیدن به جام جهانی 2018 روسیه

گوچی: فکر کردم گلم آفساید شده است

قوچان نژاد در جمع خبرنگاران گفت: ما تا لحظه آخر جنگیدیم و توانستیم به پیروزی برسیم. خوشحال شدم استادیوم پر بود و همه هواداران برای تشویق تیم ملی آمده بودند.


وی در مورد دعواهای وسط زمین گفت: وقتی گل زدم از خوشحالی نمی دانستم باید چی کنم.من نه جیزی گفتم و نه چیزی شنیدم،وقتی که دیدم همه به وسط زمین ریخته بودندیک لحظه فکر کردم گلم آفساید بود و خوحالم که خطا اعلام نشد.

 


قوچان نزاد گفت: وقتی هواداران را دیدیم از خود بیخود شدیم و بسیار به ما کمک کرد . یک امتیاز برای حریف مثل برد بود و خدا را شکر توانستیم بازی را بردیم و فرقی ندارد چه داوری انجام شد.

کی‌روش، قطر را شش تایی کرد

در شش بازی کی روش با ایران یک اتفاق جالب ر خ داده است و در  ۳ بازی اول ایران و قطر باهمبازی کرده و در ۳ بازی بعدی  بازی با برد کشورمان توام شده است.


در بازی‌های مورداشاره ایران برابر تیم ملی فوتبال کشور قطر در ۵ بازی مقدماتی جام جهانی و یک بازی در مسابقات جام ملت‌های آسیا بوده است. نکته جالب دیگر اینکه تیم ملی فوتبال کشورمان در ۲ بازی قبلی خود برابر قطر در استادیوم آزادی برنده نبوده است.

 

کاپیتان قطر تهدید کرد

هیدوس: در قطر همه چیز را جبران می‌کنیم!

به نقل از  ایرنا، «حسن الهیدوس» بعد از شکست 2 بر صفر تیمش مقابل ایران در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 که با درگیری بازیکنان دو طرف همراه بود، تصریح کرد: در بیشتر دقایق دیدار با ایران عملکرد خوبی داشتیم و لایق کسب امتیاز بودیم.


وی با ادعای اینکه جو بسیار بدی در ورزشگاه آزادی حاکم بود، افزود: حق ما باخت نبود و بازیکنان و مربیان ایرانی با اعتراضات فراوان و رفتار غیر حرفه ای خود، روی عملکرد داور در نیمه دوم تاثیر گذاشتند.

 


حسین الهیدوس افزود: داور در نیمه دوم از شرایط ترسیده بود و به نفع ایران سوت می زد و همین مساله سبب شد تا تمرکز خود را از دست بدهیم.


وی در مورد درگیری پایان بازی گفت: شرایط بدی بود و گمان کردم که تماشاگران به داخل زمین آمده اند. به هرحال رفتار هواداران و اعضای تیم ایران را در دوحه جبران خواهیم کرد.

 

شگفتی‌سازی امارات و بُرد سخت ایران

اتفاقات مهم 6 بازی آسیایی در مسیر روسیه

12 تیم آسیایی در دو گروه 6 تیمی امروز نخستین مسابقه خود را در مرحله مقدماتی جام جهانی روسیه انجام دادند که در گروه A استرالیا پیروزی راحتی برابر عراق داشت، امارات با برد در خانه ژاپن شگفتی‌ساز شد و عربستان به سختی با یک پنالتی بر تایلند غلبه کرد.


در گروه B هم کره جنوبی در دیداری نزدیک و نفسگیر 3 بر 2 چین را شکست داد، ازبکستان با یک گل از سد سوریه گذشت و در آخرین بازی این گروه ملی پوشان ایران توانستند در وقت‌های اضافه 2 گل توسط قوچان‌نژاد و جهانبخش به قطر بزنند و با 3 امتیاز و تفاضل گل 2+ به صدر جدول بروند.
 

 

اتفاقات مهم این 6 بازی را در "پیک دانلود" بخوانید:

 


** گروه A

 

 

* استرالیا 2 - عراق 0 : پرش عالی کانگوروها در گام اول

استادیوم نیب پرت استرالیا / (ساعت 15)

ترکیب استرالیا: متیو رایان، مارک میلیگان، ترنت ساینسبوری، میلوس دگنک، برد اسمیت، میل جدیناک، ماسیمو لونگو(78- جکسون ایروینه)، تام روگیچ، آرون موی، متیو لکی(85- آپوستولوس جیانو) و تامی جوریچ(65- رابی کروسه)
سرمربی: آنگه پوستکوگلو

ترکیب عراق: حامد محمد، خلف ابراهیم، سعید ناطق(79- علا عبدالزهرا)، علا علی مهاوی، ضرغام اسماعیل، سعد الزیرجاوی، عباس علی، احمد یاسین، علی حسنی(64- امجد ولید)، علی عدنان(60- یاسر کاظم) و جاستین مرام
سرمربی: راضی شنایشل

 


اخطار- دقیقه 10: آرون موی(استرالیا)

اخطار- دقیقه 52: عباس علی عطوی(عراق)

گل اول استرالیا: نمایش هجومی استرالیا و ارسال‌های پیاپی آنها از جناح راست زمین در نیمه دوم نتیجه داد و بعد از چند حمله زهردار ماسیمو لنگو در دقیقه 58 با ضربه بغل پا پاس متیو لکی را تبدیل به گل کرد.

گل دوم استرالیا: در دقیقه 64 ارسال کرنر تند و تیز استرالیایی‌ها را تامی جوریچ با تیزهوشی وارد دروازه عراق کرد تا استرالیا در خانه 2 بر صفر پیش بیافتد.

اخطار- دقیقه 68: برد اسمیت(استرالیا)

 

* ژاپن 1 - امارات 2 ؛ اولین شگفتی جام با احمد خلیل

استادیوم سایتاما ژاپن / (ساعت 15:05)

ترکیب ژاپن: شوساکو نیشی‌کاوا، مایا یوشیدا، ماساتو موریشیگه، هیروکی ساکای، جوتوکو ساکای، ماکاتو هاسه‌به(کاپیتان)، کیسوکه هوندا، ریوتا اوشیما(75-گنکی هاراگوچی)، شینجی کاگاوا، هیروشی کیوتاکه(62- تاکاشی اوسامی) و شینجی اوکازاکی(67- تاکوما آسانو)

سرمربی: وحید هلیلهوژیچ

ترکیب امارات: خالد عیسی، مهند سالم، احمد اسماعیل، احمد محمد، عبدالعزیز صنقور(46- ولید عباس)، خمیس اسماعیل، عامر عبدالرحمان، اسماعیل الحمادی(79- حبیب فردان)، عمر عبدالرحمان، احمد مبخوت و احمد خلیل(73- محمد فوضی)

سرمربی: مهدی علی

 


اخطار- دقیقه 10: محمد سالم(امارات)

گل اول ژاپن: روی ارسال از جناح راست زمین کیوتاکه و ضربه سر کیسوکه هوندا نخستین گل بازی در دقیقه 11 برای ژاپن به ثمر رسید.

اخطار- دقیقه 16: هیروکی ساکای(ژاپن)

اخطار- دقیقه 19: مایا یوشیدا(ژاپن)

گل اول امارات: احمد خلیل دست به کار بزرگی زد و از روی ضربه آزاد و فاصله 25 متری توانست گل تساوی تیمش را وارد دروازه ژاپن کند.

گل دوم امارات: شگفتی‌سازی امارات و احمد خلیل در ورزشگاه سایتاما ادامه دارد؛ آنها توانستند در دقیقه 53 با پنالتی احمد خلیل به گل دوم برسند.

اخطار- دقیقه 80: ولید عباس(امارات)

 

* عربستان 1 - تایلند 0 : فرار 3 امتیازی با یک پنالتی
استادیوم ملک فهد عربستان / (ساعت 22)

ترکیب عربستان: یاسر المسلم، اوسامه هوساوی، عمر هوساوی، اوسامه الحربی، حسن فلاتاح، عبدالله عبدالملک، تیسیر الجاسم، سلمان الفرج(87- عبدالمجید الرویلی)، سلمان المواشر(63- فهد الموالد)، نواف العابد(85- یحیی الشهری) و نایف هزازی
سرمربی: فن مارویک


ترکیب تایلند: کوین تامساتچانان، نامویست کراویت، تانابون کسارات، سیراتون بونماسان، دو ترایستان، ساراچ یوین، چاناتپ سونگ‌کراسین، پوکائو آنان(88- چارلی یانیک چاپیوس)، مانگکول توساکی(63- ساراووت ماسوک)، کریر کریت ساویکارن(71- تانا چانابوت) و تیراسیل دانگ‌دا
سرمربی: کیاتیسوک سناموآنگ

 


اخطار- دقیقه 21: یاسر المسلم(عربستان)
اخطار- دقیقه 72: ساراچ یوین(تایلند)
اخطار- دقیقه 76: حسن فلاتاح(عربستان)
اخطار- دقیقه 84: سیراتون بونماسان(تایلند)

گل اول عربستان: حملات پر دامنه عربستان در دقیقه 84 به ثمر نشت و یک پنالتی برای آنها داشت که نواف العابد از این فرصت به خوبی استفاده کرد و گل اول عربستان را زد.

 


** گروه B

 

 

* کره جنوبی 3 -  چین 2 ؛ بازگشت نیمه‌کاره چین

ورزشگاه جام جهانی سئول/ (ساعت 15:30)

ترکیب کره جنوبی: جونگ سونگ‌ریونگ، هونگ جیونگ، کیم کی‌هی(1+90- جونگ وو یانگ)، جانگ هیون‌سو، اوه جائه‌سوک، کی سونگ‌یونگ(کاپیتان)، هان کوک‌یونگ، لی چونگ‌یونگ(83- لی جائه‌سونگ)، کو جائه‌چئول(78-وانگ هی چان)، سون هئونگ‌مین و جی دونگ‌وون
سرمربی: اولی اشتیلیکه

ترکیب چین: زنگ چنگ(کاپیتان)، فنگ ژیااُتینگ، ژانگ لینپنگ(69- ژائو مینگ‌ژیان)، هانگ رن، لی ژوئپنگ، ژنگ ژی، یو های، وو ژی(46- هااو جون‌مین)، هوانگ بوئن، وو لی و سون کی(78- جائو لین)
سرمربی: گائو هونگ‌بو

 

 

اخطار- دقیقه 19: ژانگ لینپنگ(چین)

گل اول کره جنوبی: در دقیقه 20 پاس سون هئونگ‌مین را ژنگ ژی به اشتباه وارد دروازه خودی کرد تا نتیجه یک بر صفر به سود کره جنوبی شود.

اخطار- دقیقه 22: هانگ رن(چین)

اخطار- دقیقه 49: اوه جائه‌سوک(کره جنوبی)

گل دوم کره جنوبی: سانتر پای چپ دقیق دونگ‌وون به تیرک دوم را چونگ‌یونگ با پرش بلند وارد دروازه چین کرد تا کره در دقیقه 63 فاصله گل را دو برابر کند.

گل سوم کره جنوبی: ارسال زمینی سونگ مین را دونگ‌وون در تیرک اول با حرکت تکنیکی با تیرک دوم فرستاد تا جائه‌چول از راه برسد و با ضربه تمام کننده دروازه چین را فرو بریزد و تیمش را در دقیقه 66 با نتیجه 3 بر صفر پیش بیاندازد.

گل اول چین: اشتباه جائه‌سوک در دفع توپ فرصت را در اختیار یو های قرار داد تا این بازیکن با شوت پای چپ به زاویه موافق دروازه‌بان فاصله گل‌های چین با کره جنوبی را در دقیقه 74 به عدد دو برساند.

اخطار- دقیقه 75: جانگ هیون‌سو(کره جنوبی)

گل دوم چین: ضربه آزاد تماشایی ها او جون‌مین در دقیقه 77 وارد دروازه شد تا سر و صدای هواداران کره جنوبی فروکش کند و چین امید به برگشت به بازی داشته باشد.

 

 

* ازبکستان 1 - سوریه 0 : تعویض نجات‌بخش


استادیوم اختصاصی بنیادکار ازبکستان / (ساعت 19:30)
 
ترکیب ازبکستان: الکساندر لوبانوف، ایسلوم توختاخوژیف، الدور شوموردوف، اوتابک شوکوروف، آنزور اسماعیل‌اُف، ویتالی دنیس‌اُف، اودیل احمداُف، عزیز حیدراُف(67- شوخی‌بوف)، سردار رشیداُف(57- الکساندر گینریخ)، ایگور سرگی‌اُف و سرور جبارف
سرمربی: سامول بابایان

ترکیب سوریه: ابراهیم عالمه، احمد الصالح(84- محمد رفعت)، ندیم الصباغ(62- اسامه عمری)، عمر میدانی، محمد زاهرالمیدانی، حمید میدو(69- خالد المباید)، موید عجان، محمود المواس، عبدالرزاق الحسین، علاء شبلی و عمر خریبین
سرمربی: ایمن الحکیم

 

 

اخطار- دقیقه 25: عمر میدانی(سوریه)
اخطار- دقیقه 39: محمد زاهرالمیدانی(سوریه)
اخطار- دقیقه 42: عبدالرزاق الحسین(سوریه)
گل اول ازبکستان: تعویض بابایان جواب داد و الکساندر گینریخ موفق شد گل اول بازی را پس از 74 دقیقه برای ازبکستان به ثمر رساند.
اخطار- دقیقه 83: احمد الصالح(سوریه)

 

 

* ایران 2  - قطر 0 : برد شیرین در لست تایم


ورزشگاه آزادی تهران / (ساعت 21:00)

ترکیب ایران: علیرضا حقیقی، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، رامین رضائیان، احسان حاج‌صفی، آندرانیک تیموریان، سعید عزت‌اللهی، اشکان دژاگه(68- وحید امیری)، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی(76- رضا قوچان‌نژاد) و سردار آزمون(83- کریم انصاری‌فرد)
سرمربی: کارلوس کی‌روش


ترکیب قطر: کلود امین، عبدالکریم حسن، پدرو کوریا(76- محمد موسی)، احمدیاسر محمدی، لوئیس مارتن جونیور، رودریگو تاباتا(70- اکرم عفیف)، بوعلم خوخی، کریم بوضیاف، علی اسد، حسن الهیدوس(90- محمد کاسولا) و سباستیان سوریا
سرمربی: خوزه کارنو

 


اخطار- دقیقه 39: اشکان دژاگه(ایران)
اخطار- دقیقه 87: رامین رضائیان(ایران)
اخطار- دقیقه 89: پژمان منتظری(ایران)

گل اول ایران: اشتباه لکونته دروازه‌بان قطر توپ را به انصاری‌فرد رساند تا او با حمل 5 متری توپ، به قوچان‌نژاد دیگر تعویضی تیم ملی برسد و گوچی ایران در چهارمین دقیقه وقت‌های تلف شده گلزنی کند.

گل دوم ایران: شاگردان کی‌روش در اوقات تلف شده یاد گل کردند؛ پاس تماشایی تیموریان از میانه زمین را جهانبخش با دریبل سر ضرب و شوت روی پای چپ از پشت محوطه جریمه در صدمین دقیقه تبدیل به گل کرد تا ایران به برد شیرین 2 بر صفر برسد.

 

پیروانی: نکونام بغل دست من بود

افشین پیروانی سرپرست تیم ملی ایران پس از پیروزی تیم ملی برابر قطر در جمع خبرنگاران گفت:


قطر تیم خوبی دارد
 هر دو تیم خوب بازی کردند ما موقعیت گل بهتری داشتیم و خوشحالم که سه امتیاز را گرفتیم. قطر هم تیم خوبی دارد اما بازیکنان ما هم خوب بازی کردند و هم گل زدند.

 


اتفاقات را قطر شروع کرد
هر دو تیم اعتراض داشتند، اتفاق آخر بازی را هم قطر شروع کرد. مگر می‌شود ما گل بزنیم، دعوا را هم شروع کنیم؟ بچه‌های ما واقعاً زحمت کشیدند و فقط خوشحالی کردند و کار غیراخلاقی هم انجام ندادند. فیلم بازی وجود دارد.

 


نکونام هیچ کاری انجام نداد
اگر ما قطر برویم و در ‌آن لحظه چنین  اتفاقاتی بیفتد شمای خبرنگارقطری هم سؤالاتی را از ما می‌پرسید که به نفع کشور خودمان باشد. من می‌گویم قطر این درگیری را شروع کرد. نکونام بغل‌دست من بود مطمئن باشید هیچ کاری انجام نداد واتفاقی نیفتاد. تعجب می‌کنم آنها چنین صحبتی را مطرح کردندمن اگر اعتراض کردم به خاطر وقت تلف کردن بود و  اتفاق خاصی نیفتاد.

 


 هواداران یار فیکس ما هستند
داوری تلاش خود را کرد و زحمت خود را کشید اما بهتر بود تمرکز زیادی روی بازی انجام می‌داد، حالا ما باید این بازی را فراموش کنیم و به فکر بازی با چین باشیم. چین تیم خوبی است وقتی توانسته بعد از اینکه 3 بر صفر عقب بوده 2 گل بزند نشان می‌دهد تیم قدرتمندی است. من از تماشاگران هم تشکر می‌کنم و بارها گفته‌ام که آنها یار فیکس دوازدهم ما هستند.

 

کارگردان صحنه ها را لاک گرفت!

عکس‌های تازه از درگیری بی‌سابقه ایران - قطر

در شرایطی که ساعتی از بازی ایران و قطر می گذرد علاقمند به دنبال رازگشایی درگیری بودند که تلویزیون از پخش صحنه های آن خودداری کرد.
درست در شرایطی که بازیکنان دو تیم مشغول درگیری با یکدیگر بودند، کارگردان تلویزیونی به پخش نماهایی باز از ورزشگاه، تکرار صحنه های گل و اینسرت های بسته از هواداران اکتفا کرد که کسی نفهمد در زمین چه اتفاقی افتاده که یک درگیری طولانی به مدت 5، 6 دقیقه بازی را متوقف کرده است.


بنابر مشاهدات اولیه اینطور به نظر می آمد که حرکت جواد نکونام دستیار کارلوس کی روش بعد از گل رضا قوچان نژاد و شادی گل کنترل نشده او باعث این جنجال شده است اما در این بین ابهامات دیگری هم وجود داشت که یکی از آنها مصدومیت آندو تیموریان و خوابیدن او در زمین، مکالمه مربیان ایران و قطر و البته وساطتت تعداد زیادی از نیمکت نشین های ایران در جدا کردن بازیکنانی بود که سرگرم کتک زدن هم در زمین بودند.

در بین افرادی که در قلب درگیری قابل تشخیص اند اوسیانو کروز و البته جواد نکونام کاملا به چشم می آیند. ضمن اینکه نیمکت نشین های قطر هم به هیچ وجه بنزین ریختن روی این درگیری مضایقه نکردند.

 


در نهایت فعلا این تصاویر از گوشه و کنار زمین به دست ما رسیده که باز هم صحنه، صحنه عجیبی است. 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

گل ایران دیرترین گل تاریخ فوتبال

گل دوم ایران در حالی با وقفه ایجادشده در دقیقه  ۹۹ ثبت شد که هیچگاه پیش از آن ایران در چنین، دقایقی گل نزده بود.


البته در چنین دقیقه‌ای ایران در اوقات اضافه  گل زده است اما در دقایق مورداشاره یعنی در اوقات قانونی بازی، ایران هیچوقت موفق به زدن گل نشده بود. بر این اساس ایران هیچگاه گل علیرضا جهانبخش را از یاد نخواهد، برد.

 

از فردا به فکر بازی بعدی هستیم؛

جهانبخش:گلم را به هواداران تقدیم می کنم

علیرضا جهانبخش درباره بازی با قطر در جمع خبرنگاران گفت: از اول مسابقه تلاش کردم که خودم را به خوبی نشان دهم و خداراشکر که توانستم گل دوم را بزنم. گلم را به هواداران و آنهایی که در ورزشگاه بودند تقدیم می‌کنم.


مهاجم تیم آلکمار هلند در باره حضور هواداران اضافه کرد: از هواداران بسیار تشکر می‌کنم که امروز به ورزشگاه آمدند و ما را حمایت کردند. 

 


جهانبخش در خصوص بازی بعدی تیم ملی مقابل چین ادامه داد: ما از فردا به فکر بازی برابر چین هستیم چون این تیم حریف قدرتمندی است.

 

مردم همین‌طور حمایت کنند

تیموریان: همه ما عضو یک تیم هستیم

کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد پیروزی در اولین دیدار مقابل قطر گفت: خوشحالم که با دست پر از ورزشگاه بیرون رفتیم و از حالا آماده بازی‌های بعدی می‌شویم.


تیموریان در مورد وضعیت داوری بازی ادامه داد: درباره داور نمی‌خواهم صحبت کنم، داور بازی سریلانکایی بود و روی برخی برخوردها که روی عزت‌اللهی و دژاگه که 50-50 انجام شد،‌اشتباه سوت زد، اما  داور جایزالخطاست و به هر حال 3 امتیاز را گرفتیم.

 


کاپیتان تیم ملی در مورد حضور 100 هزار تماشاگر در ورزشگاه خاطرنشان کرد: با تدابیری که فدراسیون فوتبال اندیشیده بود این نوید را می‌داد که مردم خونگرم ما به استادیوم بیایند؛ چراکه اولین بازی در راه صعود به جام جهانی بود و امیدوارم تا آخر مسابقات همین‌طور از ما حمایت کنند تا تیم ملی را در جام جهانی ببینیم.

 


آندو در مورد حمایت پیشکسوتان فوتبال از تیم ملی اظهار داشت: به عنوان یکی از کوچک‌ترین بازیکنان تیم ملی از همه عزیزان تشکر می‌کنم، آنها آمدند تا از تیم خودشان حمایت کنند؛ چراکه همه ما یک تیم هستیم. همه ما از شما خبرنگاران گرفته تا ما ملی‌پوشان عضو یک تیم هستیم و هدف ما اهتزاز پرچم ایران در جام جهانی 2018 است.

 

کی‌روش در فیس‌بوک چه نوشت؟

کی روش در این پست نوشته است : چه تلاشی از همه بازیکنان ! و چه حمایتی از سوی شما ! متشکرم . بازی قطر مثالی از آن چیزی است که در رقابتهای مقدماتی جام جهانی اتفاق خواهدافتاد و ما با این چالش رودررو خواهیم شد . ما موفق می شویم چرا که با هم قوی تریم. 


تبریک به همه بازیکنان و البته شما بابت این نتیجه.

 

 

 

 

 

خارجی‌های قطر هم وقت کشی یاد گرفته اند

نکونام: من مقصر درگیری‌ها نیستم 

«جواد نکونام» پس از برتری تیم ملی فوتبال ایران در دیدار مقابل قطر، توضیح داد: هرچند بیشتر بازیکنان قطر خارجی بودند، اما آنان نیز وقت کشی می کردند. البته در این زمینه به پای بازیکنان عرب نمی رسند.


وی با اشاره به اینکه دیدار با قطر فشار روحی و استرس زیادی داشت، افزود: کسب سه امتیاز در دیدار نخست بسیار مهم بود.

 


نکونام ادامه داد: متاسفانه اشتباهات داور در روند بازی و درگیری ها تاثیر زیادی داشت.

 


وی گفت: با تمام وجودم به خاطر گلی که قوچان نژادبه ثمر رساند خوشحال بودم و شادمانی کردم و به سوی او دویدم. قطری ها نیز به دلیل دریافت گل در لحظات پایانی ناراحت بودند و مشکلات را شروع کردند.

 


مربی تیم ملی ایران در پایان درخصوص ادعای کاپیتان قطر که اعلام کرد، جواد نکونام موجب درگیری شد، گفت: به هیچ عنوان تقصیری نداشتم.

 

حمله به اینستای کاپیتان قطر 

هیچ‌وقت یه ایرانی رو تهدید نکن آقای هیدوس!

بازی تیم ملی ایران و قطر که با برد تیم ایران همراه شد، پر بود از اتفاقات عجیب و غریب و دعواهای آخر بازی که صحنه های زشتی را در زمین فوتبال پدید آورد.


حسن الهیدوس کاپیتان قطری ها پس از پایان بازی در گفت و گو با رسانه ها این چنین گفت: شرایط بدی بود و گمان کردم که تماشاگران به داخل زمین آمده اند. به هرحال رفتار هواداران و اعضای تیم ایران را در دوحه جبران خواهیم کرد.

 


این بهانه ای بود تا کاربران همیشه در صحنه ایرانی این بار به صفحه کاپیتان تیم ملی قطر حمله کنند. هیدوس در آخرین پست اینستاگرامی خود عکسی با کارلوس کی روش را منتشر کرده است که در زیر آن کاربران ایرانی و البته قطری کل کل های خود را آغار کرده اند.

 


کاربران ایرانی که از تهدید هیدوس ناراحت شده اند در کامنتها آورده اند، هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکن!

 

یورش عجیب کادرفنی ایران به داور(عکس)

داور سریلانکایی دیدار حساس ایران و قطر در مسیر مقدماتی جام جهانی 2018 بسیار ضعیف‌تر از حد و اندازه‌های این مسابقه ظاهر شد، به گونه‌ای که در چند مورد میان تیم داوری هم هماهنگی دیده نمی‌شد. 


تصمیمات عجیب داوری و سوت‌های بعضا اشتباه این اجازه را به کادر فنی دو تیم داد که بیشتر به این موضوع اعتراض کنند. تا جایی‌که در پایان نیمه اول و با به صدا در آمدن سوت داور، تعدادی از کادر فنی تیم ملی ایران به همراه کارنو مربی اروگوئه‌ای تیم ملی قطر به سمت داور سریلانکایی یورش بردند  و نسبت به تصمیمات او اعتراض کردند. 

 


گفتنی است این اعتراض‌ها در نیمه دوم تغییر شکل یافت و بازیکنان بدون درنظر گرفتن داور با هم درگیر می‌شدند و پررا نظاره‌گر آن‌ها شده بود.

 

 

 

 

 

 

 

عزت الهی: خدا هوامونو داشت!

سعید عزت الهی هافبک تیم ملی ایران پس از برد تیم ملی برابر قطر در صفحه اینستاگرام شخصی اش نوشت:خدارا شکر که با وجود خیلی کارهایی که تیم مقابل داشت می کرد و همچنین داور، خدا هوامونو داشت.


مرسی از همه کسانی که امروز اومدند، اولین بازی ها در این مسابقات همیشه سخت بود و خدارا شکر توانستیم دل مردم را شاد کنیم.

 


تیم ملی ایران شب گذشته موفق شد تا تیم ملی قطر را با گل های قوچان نژاد و جهانبخش شکست دهد.

 

 

 

 

طارمی به دنبال گلزنی با حرکت آکروباتیک(عکس)

مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در این بازی با دستور کارلوس کی‌روش به سمت چپ زمین منتقل شده بود و بیشتر از بازی‌های قبل خود در درگیری‌ها حضور داشت.


مهاجم تیم پرسپولیس در دقایق پایانی نیمه اول و روی معدود ارسال‌ خوب تیم ملی از جناح راست اقدام به زدن توپ با حرکت آکروباتیک کرد که البته این توپ به خوبی روی پای او جفت و جور نشد و به آرامی و با مشایعت بازیکنان تیم ملی قطر راهی اوت شد.

 


مهدی طارمی در تیم پرسپولیس هم علاقه خود را به زدن این‌گونه ضربات نشان داده و در بازی مقابل تیم صبای قم هم مشابه همین حرکت را انجام داد که نتیجه همانند ضربه‌ی مقابل قطر شد.

 

 

 

 


 به نظر می‌رسد با توجه به علاقه مهدی طارمی در زدن این گونه ضربات، در آینده شاهد گلزنی این بازیکن روی حرکات آکروباتیک خواهیم بود.

 

وقتی سردار پیشگو می شود(عکس)

سردار آزمون مهاجم تیم ملی پس از برد تیم ملی برابر قطر در صفحه اینستاگرامش عکش با هستی مهدوی از بازیگران سینما را منتشر کرد و نوشت:


نتیجه را 2-1 پیش بینی کرده بود اما من 2-0 پیش بینی کرده بودم. من پیروز شدم. تبریک به جامعه ورزش بابت برد خوب!

 

 

 

 

منتظر برخورد AFC باشیم!

سعید مظفری‌زاده با اشاره به عمکلرد داوری بازی ایران و قطر در مقدماتی جام جهانی گفت: پریرا هرچند در نیمه دوم مسلط‌تر از نیمه اول قضاوت کرد و در طول 90 دقیقه به درستی از کارت‌های خود استفاده نمود ولی در مجموع نشان داد برای داوری در بازی‌های آتی این مسابقات که قطعا از حساسیت‌های بیشتری برخوردار خواهد بود شانس چندانی ندارد و تیم داوری سریلانکا برای رسیدن به بازی‌های بزرگتر مطمئنا نیازمند کار بیشتری است.


او ادامه داد: با توجه به اتفاقات پایان مسابقه مطمئنا باید در آینده منتظر برخوردهای خیلی جدی‌تر از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا با عوامل خاطی این بازی باشیم.

 


داور سابق فوتبال ایران یادآور شد: پریرا داور جوان سریلانکایی که خواهرزاده یکی از ناظران داوری فوتبال آسیا است برای نخستین بار مقابل دیده‌گان 80 هزار تماشاگر سوت آغاز مهم‌ترین بازی دوران داوری خود را به صدا درآورد اما مجموع اتفاقات و صحنه‌های ایجاد شده در نیمه اول نشان داد که پریرا باید برای قضاوت در چنین مسابقات حساسی باید اعتماد به نفس و توانایی‌های خود را ارتقاء دهد.

 


مظفری‌زاده به جاگیری‌های پریرا در بازی ایران و قطر اشاره کرد و گفت: جابه‌جایی‌ها و جاگیری‌های نه چندان مناسب او موجب شد تا خطاهای زیادی را در میانه میدان از دست بدهد و مطمئنا اگر چنین صحنه‌هایی در محوطه جریمه اتفاق می‌افتاد می‌توانست کار را برای او سخت کند.

 


او خاطرنشان کرد: در دقیقه 33 با وجود اینکه دست مدافع قطری بدن مهدی طارمی را لمس کرد ولی تاثیری در برهم خوردن تعادل مهاجم ایران در محوطه  جریمه نداشت و پریرا به درستی دستور به ادامه مسابقه داد.

 


مظفری‌زاده پیرامون اعتراض‌های زیاد اعضای کادر فنی تیم ایران به قضاوت داوری اظهار کرد: عدم تمرکز و برخورد داور سریلانکایی با نیمکت به شدت معترض تیم ایران نشان داد که او از اعتماد به نفس و صلابت لازم برای قضاوت در این مسابقه حساس فاصله دارد.

 

دانلود فیلم جنجال و درگیری شدید بعد از گل قوچان نژاد به قطر

دانلود فیلم قدردانی بازیکنان تیم ملی از هواداران بعد بازی با قطر

دانلود فیلم مصاحبه سردار آزمون درباره غیرت و سطح بازی قطری ها

دانلود فیلم حواشی دیدار ایران - قطر

دانلود فیلم امضای کیروش و پیروانی برای عمو موسی

دانلود فیلم گفتگو با نکونام درمورد درگیری بعد از گل

دانلود فیلم کری خوانی هوادار ایران برای مسئولان قطر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

داوران سریلانکایی دیدار ایران و قطر

دیدار تیم ملی ایران و قطر از سری رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه فردا ساعت 21:00 در ورزشگاه آزادی برگزار می شود و اسامی داوران قضاوت کننده این دیدار به شرح زیر خواهد بود:


داور وسط: پررا هتیکان کاناماگ (سریلانکا)
کمک داور اول: پالیا جورج پریانگا (سریلانکا)
کمک داور دوم: همت هونگا پالیتا (سریلانکا)
داور چهارم: گمینی نیون روبش (سریلانکا)

 


لازم به توضیح است، تان تیونگ منگ بنجامین از سنگاپور به عنوان ناظر بازی و یعقوب محمد رودزلی از مالزی به عنوان ناظر تیم داوری در این دیدار حضور خواهند داشت.

 

قوچان‌نژاد: به قطر احترام می‌گذاریم

رضا قوچان نژاد در نشست خبری قبل از دیدار با قطر اظهار داشت:  بازی قطر خیلی سخت است. قطری ها تیم فیزیکی دارند. ما بازی های تدارکاتی زیادی نداشتیم اما آماده و حاضر هستیم تا در استادیوم خودمان موفق باشیم. احترام می گذاریم به قطری ها اما انشاءاله بازی خوبی انجام می دهیم و 3 امتیاز را نگه می داریم.

 

مهاجم تیم ملی درباره زمان اندک بازی با قطر و چین افزود:  ما شرایط سختی درباره نزدیکی زمان بازی با قطر و چین داریم. با این حال کاری نمی توانیم انجام دهیم. همین که هست. تمرکزمان روی بازی با قطر است که بتوانیم بازی فردا را ببریم و بعد از آن روی بازی با چین تمرکز می کنیم.

 

گلایه کاپیتان از نحوه تدارکات

تیموریان: هواداران تشریف بیاورند

آندرانیک تیموریان در نشست خبری قبل از دیدار با قطر اظهار داشت:  چند سال گذشته ایران نتایج بهتری از قطر گرفته. اردوهای ما دیر شروع شد و بازی  تدارکاتی کمی داشتیم. دیروز خارجی ها نیز ملحق شدند و شرایط خوبی داریم. امیدوارم تماشاچیانی که به آزادی می آیند کمک کنند و بتوانیم بازی خوبی مقابل قطر انجام دهیم.

 

کاپیتان تیم ملی درباره سفرهای طولانی تیم ملی گفت: در گروهی که بازی می کنیم، ایران و قطر و چین حضور دارند که باید مسافرت های زیادی انجام شود. خوشبختانه دولت و مسئولان فدراسیون پرواز چارتر در نظر گرفتند و از آنها ممنونم. این شرایط برای همه تیم های ملی است. من در سال های قبل نیز این اتفاق را تجربه کردم. در وهله اول تمرکزمان روی قطر است و اینکه بتوانیم با روحیه ای خوب به مصاف چین برویم.

 

تیم ملی رسما آدیداس پوش شد(عکس)

در حالی که تا آخرین جلسه تمرینی تیم ملی بازیکنان و مربیان البسه اسپانسر پر حرف و حدیث ایران را بر تن داشتند،  امروز رضا قوچان نژاد و آندرانیک  در نشست خبری پیش از بازی قطر با لباس های آدیداس به سالن کنفرانس آمدند.

 

 


این اتفاق در حالی رخ داد که در روزهای گذشته حرف و حدیث های زیادی نقل محافل شد مبنی براین که ممکن است لباس های آدیداس خریداری شده برای تیم ملی به موقع تحویل کاروان ایران نشود اما گویا مشکلات حل شده و فردا ایران با یک اسپانسر البسه سرشناس همچون آدیداس به مصاف رقیبش خواهد رفت، رقیبی که خود با لباس های تولیدی نایک به تهران آمده است.

 

دریغ از جای کافی و سکوت و یک بطری آب

همه حواشی نشست مطبوعاتی کارلوس کی‌روش

 

نشست مطبوعاتی سرمربیان تیم های ملی ایران و قطر در حالی برگزار شد که سالن کنفرانس فدراسیون فوتبال ظرفیت کافی برای گنجایش خبرنگاران حاضر در نشست را نداشت.نشستی که در آن یک بطری آب برای پذیرایی از خبرنگاران پیدا نمی شد.

در ابتدا سرمربی تیم ملی قطر و یکی از بازیکنان این تیم با حضور در نشست با خبرنگاران به صحبت پرداختند.


*تعداد زیادی از خبرنگاران و عکاسان و فیلمبرداران ایرانی، قطری و کره ای در نشست حضور پیدا کردند.

 


*استقبال خبرنگاران از این نشست زیاد بود و بیش از ٦٠ عکاس، فیلمبردار و خبرنگار در این نشست حضور یافتند.

 


*این نشست در سالن کنفرانس فدراسیون فوتبال برگزار شد و خبرنگارانی که به صورت آنلاین به مخابره صحبت ها می پرداختند با مشکل اینترنت مواجه بودند.

 


*همهمه خبرنگاران شرایط نامناسبی را از نظر صوتی به وجود آورده بود به طوری که برگزار کننده نشست چندبار مجبور به تذکر شد.

 


*با وجود اینکه گفته می شد حسن الهیدوس در این نشست حضور خواهد داشت عبدالرحمن محمد به جای او پاسخگوی خبرنگاران شد.

 


*سرمربی فرانسوی قطری ها پیش از این به عنوان  سرمربی با اشکان دژاگه کار کرده بود.

 


*حضور سه مترجم فارسی، عربی و انگلیسی در نشست سرمربی قطری باعث کند شدن و ایجاد اختلال در روند برگزاری می شد و صحبت هایی که به زبان انگلیسی برای وی ترجمه می شد ابتدا برای خبرنگاران عرب زبان ترجمه میشد و سپس توسط مترجم فارسی برای خبرنگاران ایرانی بیان می شد.

 

 


*وضعیت نور سالن کنفرانس فدراسیون فوتبال برای این نشست مطبوعاتی اصلا وضع مساعدی ندارد.

 


*سرمربی قطر درباره کارلوس کی روش از عنوان مربی جهانی استفاده کرد.

 


*وی چند بار در پاسخ به سوال خبرنگاران عنوان کرد تنها به سوالات درباره بازی فردا پاسخ می دهد.

 


*کارنو در پایان صحبت هایش آرزو کرد همه خبرنگاران حاضر را در قطر ببیند.

 


*نشست مربوط به قطری ها در ١٢:١٠ به پایان رسید.

 


*با توجه به حضور خبرنگاران فراوان داخلی و خارجی هیچگونه تدبیری برای پذیرایی اندیشیده نشد و مسئولان از قرار دادن حتی یک بطری آب روی میزکنفرانس خودداری کردند.

 


*عدم ترجمه انگلیسی صحبت های سرمربیان دوتیم باعث سردرگمی خبرنگاران کره ای شد.

 


* طبق معمول در زمان حضور کی روش در سالن نیز تاخیر به وجود آمد و همین موضوع در روند برگزاری نشست خبری از نظر زمانی اختلال به وجود آورد.

 


* آندرانیک تیموریان، رضا قوچان نژاد دو ملی پوشی هستند که به همراه کی روش در نشست حاضر شده اند.

 

*از ساعت ١٢:٣٣ نشست مطبوعاتی مربوط به سرمربی و بازیکنان ایران آغاز شد.

 


*همزمان با حضور کی روش، مشکل ترجمه به زبان انگلیسی برای خبرنگاران کره ای حل شد و مترجم سرمربی ایران پس از ترجمه به فارسی، به زبان انگلیسی نیز حرف های او را ترجمه کرد.

 


*در نشست کی روش نیز همهمه خبرنگاران ادامه دارد، اتفاقی که باعث تذکر چندباره مدیر رسانه ای تیم ملی شد.

 


*در بازیکن تیم ملی در نشست امروز برای اولین و به طور رسمی با پیراهن آدیداس ظاهر شدند.

 


*کارلوس کی روش با پیراهن همشکل با بازیکنان در نشست حضور نداشت و طبق به مانند قبل پیراهن اصلی تیم ملی را به تن نکرد.

 


*برخی از خبرنگاران در تقسیم بندی برای پرسیدن سوال اعتراض داشتند.

 

نمی‌توانم گمراهان را روشن کنم

کی‌روش: برای انتخاب ترکیب دارو مصرف کردم

کارلوس کی روش در نشست خبری پیش از دیدار با ایران حضور یافت و توضیحاتی را درباره مسابقه فردا ارائه کرد.


جشن جام جهانی را پیش رو داریم

 


به خبرنگاران خوشامد می گویم. جشن جام جهانی را پیش رو داریم. فردا برای ایران آغاز راه خواهد بود. مطمئنا مسیر دشواری برای تک تک تیم های حاضر در گروه خواهد بود. بازی دشواری را پیش رو خواهیم داشت.امیدوار هستیم در مسیر پیش رو یکی از جایگاه های تیم های صعود کننده را مال خود کنیم. هدفمان این است که در جام جهانی حضور داشته باشیم.

قطر هم یکی از کاندیداهای جدی صعود به جام جهانی است. کارهای خوب و سرمایه گذاری های خوبی قطر انجام داده تا به جام جهانی برسد. بازی سختی را مقابل قطر داریم. آماده سازی خوبی توسط قطری ها صورت گرفته و بازیکنان خوبی دارد اما امیدوارم استادیوم آزادی فردا پر از هوادار باشد و بتوانیم موفق باشیم.

 

وظیفه من نیست گمراهان را روشن کنم


باید مطلبی را شفاف بازگو کنم. صحبت هایی که من چند روز گذشته انجام دادم، ربطی به حرفهای الان ندارد. اگر شخصی توانایی گوش دادن به مسائل را خوب ندارد، من سرمربی ایران هستم و وظیفه من نیست گمراهان را روشن کنم. باید درباره بازی صحبت کنیم و مهم ترین مساله است. هیچ تیمی در جهان قبل از شروع بازی نمی تواند خودش را برنده بازی بداند. کارهای گذشته به الان ربطی ندارد. کاری که امروز و فردا انجام می دهیم، ارزش ما را تعیین می کند.

 

استخدام دورگه ها در قطر به ما ربطی ندارد


در درجه دوم، با کمال احترام به مصاف قطر می رویم. آماده سازی خوبی داشتند و مدتها است خودشان را آماده می کنند. سیاست های خاصی را برای بازیکنان شان در نظر گرفتند که به خودشان مربوط است و به ما ربطی ندارد. کار ما این است که برای توسعه فوتبال ایران تلاش کنیم و کارهایی که حریف ایران انجام می دهد به ما ربطی ندارد.

 

 

به قطر احترام می‌گذارم


قطر آماده سازی خوبی داشته و کادر مربیگری و بازیکنان خوبی دارد. احترام زیادی برای قطر قائل هستیم. کار ما این است که فردا درون زمین به خوبی بجنگیم تا به اهدافمان برسیم.مقابل تیمی بازی می کنیم که دقیقا مثل ما سعی می کند به جام جهانی روسیه برسد. این تیم توانسته جام جهانی 2022 را به آسیا بیاورد و باید از زحمات آنها قدردانی کنیم و به دستاورد آنها احترام بگذاریم. نه تنها باید احترام بگذاریم که باید زحمات آنها را ارج بنهیم.

 

به خاطر انتخاب بازیکن سردرد گرفتم


همه بازیکنان در سلامت کامل هستند. آماده و پر از انگیزه و اشتیاق هستند. من دیشب سردرد بدی داشتم چراکه انتخاب بازیکن دشوار است. 25 بازیکن آماده دارم که می خواهند فردا بازی کنند. من به همین خاطر دارو مصرف کردم تا سردردم برای انتخاب بازیکنان خوب شود.

 

اعلام ترکیب قطر


بازیکنان من، مردان فوتبال ایران ثابت کرده اند با انگیزه لازم و نگرش مناسب وقتی به زمین می روند، می توانند عشق و تعهد واقعی شان را نشان دهند. فردا نیز این عشق را نشان خواهند داد. بازیکنان تیم ایران را نمی توانم بگویم چون چند تن از دوستان قطری هم حضور دارند. اما من ترکیب قطر را اعلام می کنم.

کی روش در این لحظه ترکیب 11 نفره قطر در بازی فردا را اعلام کرد!

 

بازی زیبایی شاهد خواهیم بود


فردا شاهد بازی زیبایی خواهیم بود. فکر می کنم با حضور هواداران  بازی زیبایی را شاهد باشیم. ما آنالیز خوبی از قطر داریم و می توانیم روز خوبی را سپری کنیم.

 

بازی با قطر 15 دقیقه اول مسابقه ما است


هیچ شکی نیست که نقاط قوت خود را داریم. باید در نظر داشته باشیم که بازی با قطر فقط قسمتی از بازی های ما در مسیر صعود به جام جهانی است. ما با چین و کره، ازبکستان و سوریه هم بازی داریم. بازی با قطر را به 15 دقیقه اول مسابقه صعود به جام جهانی تشبیه می کنم.


با تغییرات زیاد هم مشکلی پیدا نمی‌کنیم


ما بعد از 15 سال راهکارهای زیادی را برای پست های مختلف زمین داریم. می توانیم بازیکنان خود را تعییر دهیم و موفقیت خود را حفظ کنیم. می توانیم امروز بازی کنیم و یک بازی نیز در 4، 5 روز آینده با تغییراتی که در نفرات ایجاد می شود انجام دهیم.

دانلود فیلم کنفرانس خبری کیروش قبل بازی با قطر

 

 

دردسر جدی سرمربی تیم ملی

چرا کی‌روش وادار به مصرف دارو شد؟

کارلوس کی‌روش در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی با قطر اعلام کرد که انتخاب ترکیب تیم‌ملی آنقدر برایش سخت بوده که ناچار به مصرف دارو شده است. او با این شکل از صحبت کردن به نوعی رضایت خود از کیفیت بازیکنان حاضر در اردوی تیم‌ملی را نشان داده است. اگر کی‌روش در سال‌های گذشته اعلام می‌کرد که بازیکنان در لیگ ایران آماده حضور در بازی‌های پرفشار تیم‌ملی نمی‌شوند حالا خودش هم اقرار می‌کند که بازیکنان فعلی این تیم از نظر کیفیت در حدی هستند که حتی انتخاب ترکیب 11 نفره را هم برای او سخت می‌کند. تیم‌ملی در حال حاضر چه در پست‌های تدافعی و چه در نقاط تهاجمی زمین بازیکنان با کیفیتی دارد که هر کدام می‌توانند ستاره‌های فوتبال ایران و حتی آسیا باشند. همین موضوع باعث شده که حالا کی‌روش با خیالی راحت پای به بازی فردای تیم‌ملی برابر قطر و البته حضور در جام‌جهانی بگذارد.


کی‌روش به خوبی می‌داند که با بازیکنانی که در حال حاضر در اختیار دارد، می‌تواند کارهای بزرگی انجام بدهد و البته هر بازیکنی که فردا در زمین به میدان برود می‌تواند خواسته‌های سرمربی پرتغالی تیم‌ملی را به خوبی اجرا کند.

 


فراموش نکنید که به جز 25 بازیکنی که هم اکنون در اردوی تیم‌ملی حضور دارند، بازیکنان با کیفیتی مثل سروش رفیعی، رشید مظاهری، کمال کامیابی‌نیا و رحیم زهیوی از این لیست خط خورده‌اند که هر کدام از آنها ستاره‌های لیگ در پست‌های خود هستند.


در بین بازیکنان حاضر در اردوی تیم‌ملی محمد انصاری و سعید آقایی بازیکنانی هستند که سابقه بازی ملی ندارند و آنها در کنار بازیکنانی مثل داریوش شجاعیان، محمدرضا اخباری، سعید عزت‌اللهی و میلاد محمدی جزو بازیکنان کم تجربه محسوب می‌شوند اما کیفیت آنها آنقدر بالا هست که کی‌روش را مجاب کند برای اولین‌بازی این تیم در انتخابی جام‌جهانی آنها را دعوت کند.


در حال حاضر کیفیت بازیکنان حاضر در اردوی تیم‌ملی آنقدر بالا و در یک سطح است که به نظر می‌رسد حرف کی‌روش برای مشکلی که او برای انتخاب ترکیب اصلی دارد، کاملا درست به نظر می‌رسد.


اسامی 25 بازیکن دعوت شده به اردوی تیم‌ملی برای بازی فردا مقابل قطر به همراه تعداد بازی‌های ملی آنها به شرح زیر است:


دروازه بان
علیرضا بیرانوند(5 بازی) ، محمدرضا اخباری(1 بازی)، علیرضا حقیقی (23 بازی)


مدافعان
سید جلال حسینی(103 بازی)، پژمان منتظری(37 بازی)، مرتضی پورعلی گنجی(12 بازی)، احسان حاج صفی(77 بازی)، رامین رضاییان(10 بازی)، وریا غفوری (13 بازی)، سعید آقایی (بدون بازی)، محمد انصاری(بدون بازی ملی)، میلاد محمدی (4 بازی)

 

هافبک ها
 آندرانیک تیموریان(97 بازی)، داریوش شجاعیان(3 بازی)، امید ابراهیمی(18 بازی)، اشکان دژاگه(34 بازی)، مهدی ترابی(10 بازی)، وحید امیری(15 بای) ،مسعود شجاعی(65 )، علیرضا جهانبخش (21 بازی)، سعید عزت اللهی( 8 بازی)

 

مهاجمان
مهدی طارمی(11 بازی)، کریم انصاری‌فرد(51 بازی) سردار آزمون(18 بازی)، رضا قوچان نژاد(28 بازی)

 

این قلعه نمی شکند

3 قطری در خط دفاع تیم کی روش!

در شرایطی که کارلوس کی روش در تورنمنت جام جهانی 2014 مهارت فوق العاده خود را در تشکیل سازمان دفاعی تیمی نشان داده بود، تیم ایران پس از گذشت سه سال دوباره با 4 چهره متفاوت از آن تورنمنت به دیدار حریفان خواهد رفت.


در جام جهانی 2014 کی روش امیرحسین صادقی و سیدجلال حسینی را در قلب دفاع استفاده کرد که صادقی پس از نمایش خوب در 3 بازی پایانی مقدماتی به تیم ملی اضافه شد و البته در جام جهانی بهترین نمایش های عمر فوتبالی اش را انجام داد. در تیم جام جهانی مهرداد پولادی دفاع تیم ملی بود که او هم بخصوص در دو بازی اول مقابل آرژانتین و نیجریه استثنایی نمایش داد و دفاع راست هم به پژمان منتظری رسید که اگرچه یک مدافع وسط بود اما کی روش با تغییر شکل بازی وی از او به عنوان یک دفاع کناری استفاده کرد. اگر بازی ایران و آرژانتین را دوباره تماشا کنید از نفوذهای مکرر پژمان و البته سانترهای دقیقش متعجب خواهید شد. سانترهایی که در دو مورد می توانست منجر به باز شدن دروازه حریف نامدار ما بشود. 

دو سال بعد اما تیم ملی شرایطی متفاوت نسبت به جام جهانی دارد اگرچه دو چهره آن خط دفاعی همچنان در تیم ملی حضور دارند. سیدجلال حسینی صخره دفاعی کی روش و پژمان منتظری که به عنوان یکی از بهترین مدافعان دو دهه اخیر عضو ثابت و بدون گفت و گوی این خط خواهد بود. در قلب دفاع ایران مرتضی پورعلی گنجی را دارد که این بازیکن فاصله بسیار کمی با ترکیب اصلی دارد. بازیکنی که با توجه به جوانی از مهره های مدنظر کی روش برای حضور در جمع ملی پوشان است. پورعلی که بعد از مصدومیت پژمان منتظری پیش از جام ملت های آسیا 2015 به جمع ملی پوشان اضافه شد، حتی ممکن است فردا در ترکیب اصلی به میدان برود.

ایران در دفاع راست رامین رضائیان، وریا غفوری و در دفاع چپ احسان حاج صفی، میلاد محمدی و سعید آقایی را دارد که همه این بازیکنان می توانند در ترکیب اصلی حضور داشته باشند. با توجه به اینکه گل نخوردن از ابزارهای اصلی هر تیم در مسابقات دوره ای محسوب می شود. امیدواریم این خط دفاعی بدون لغزش از پس مهاجمان قطر که چهره های نامداری هم در بین آنها حضور دارند بربیاید. نکته مهم این خط دفاعی حضور 3 بازیکن باتجربه بازی در لیگ قطر و تنه به تنه شدن با همه ستاره هایی است که تیم قطر را در تهران همراهی می کنند. حسینی، پورعلی گنجی و منتظری جمعا نزدیک به 6 سال در قطر به میدان رفته اند و تجربه آنها از این رویارویی ها خیال کی روش را آسوده تر خواهد کرد.

 

نتیجه نظرسنجی سایت‌قطری به نفع ایران(عکس)

سایت الکاس یکی از معتبرترین سایت های عربی زبان در سایت خود یک نظر سنجی در مورد دیدار فردا تیم ملی ایران و قطر برگزار کرده است که در این سایت برد تیم ملی ایران بیشترین درصد آرا را مال خود کرده است. 


برد ایران 56.5 درصد رای آورده است و در مقابل برد تیم قطر 34.8 درصد و تساوی دو تیم 8.8 درصد رای گرفته است.


این نتیجه نشان دهنده آن است که اقبال عمومی حتی در کشور قطر همراه با یوزهای ایرانی است و بسیاری امیدوارند که شاگردان کی روش اولین سه امتیاز در راه رسیدن به روسیه را مال خود کنند.

 

 

ترابی، امیری، جهانبخش و حتی طارمی

سرگیجه حق سرمربی تیم ملی است!

فوتبال ایران در دهه گذشته در پرورش بازیکنان رو به جلوی تهاجمی سریع کاملا خودکفا شده و حالا چهره هایی در تیم ملی حضور ندارند که هر یک از آنها خود را در سطح ستاره های فعلی می دانند. در جمعی که فردا مقابل قطر به میدان خواهد رفت، مهدی ترابی (سایپا)، علیرضا جهانبخش(آلکمار)، وحید امیری(پرسپولیس)، مسعود شجاعی(پانیونیوس) 4 نامزد جدی حضور در دو بال چپ و راست هستند ضمن اینکه اشکان دژاگه، احسان حاج صفی و میلاد محمدی نیز در این پست به بهترین شکل نمایش داده اند. دیگر بازیکنی که می تواند در این پست به عنوان زوج سردار آزمون مورد استفاده قرار بگیرد، مهدی ترابی است که قبلا نشان داده می تواند بال تیم ملی فوتبال ایران باشد.

اینکه کدامیک از بازیکنان در ترکیب ثابت قراربگیرد هنوز مشخص نیست اما علیرضا جهانبخش و وحید امیری شانس بیشتری به نسبت دیگران دارند و البته این احتمال هم وجود دارد که مهدی طارمی برای تهاجمی تر کردن آرایش تیم ملی در جمع 11 نفر اصلی حضور پیدا کند.

 

آغاز جنگ روانی کی روش علیه کارنو

تاکتیک مورینیویی سرمربی تیم ملی

زمانی که از کی روش سوال شد که آیا ترکیب تیم ایران را در بازی فردا اعلام خواهد کرد یا نه او اینطور پاسخ داد که هنوز درباره 11 بازیکن اصلی تیم ملی به جمع بندی نرسیده است اما می توانند ترکیب ثابت قطر را برای بازی فردا اعلام کند!


این کار کی روش در پی مخفی کاری شدید قطری ها برای عدم افشای اسامی ملی پوشانشان بوده است. کاری که کی روش را وادار کرد تا در اقدام متقابل بازی های ایران مقابل حریفان ایتالیایی را با اسامی عجیب و غریب و پنهان کاری های خاص برگزار کند.

 


تیم ملی قطر با بازیکنان چند ملیتی خود از جمله «سباستین سوریا» مهاجم 32 ساله اروگوئه ای با 109 بازی ملی، 33 گل ملی و بازیکن تیم باشگاه لخویا، «رودریگو تاباتا» هافبک 35 ساله و گران ترین بازیکن برزیلی باشگاه الریان قطر که فصل گذشته آقای گل لیگ قطر شد و به تازگی ملیت قطری پذیرفته است، یکی از خطرناک ترین تیم های عربی منطقه است.

 


همچنین «امین لیکومت» دروازه بان 26 ساله اهل رئس فرانسه باشگاه لخویا که در 10 بازی اخیر تیم ملی قطر با 4 کلین شیت برابر تیم های چین، هنگ کنگ، تالیند و مالدیو برابر ملی پوشان ایران قرار خواهد گرفت. در بازی فردا احتمالا بازیکنانی دیگر چند ملیتی قطر با نام های «بوعلام خونی» اهل بو اسماعیل الجزایری و مهاجم 25 ساله باشگاه الغربی قطر، «کریم بودیاف» مدافع 25 سال انرژیکی اهل روی ملمزون فرانسه تیم باشگاه لخویا و تیم ملی قطر، «فابیو سزار» هافبک 37 ساله لوندرینا برزیل به همراه «احمد یاسر» جوانترین مدافع تیم ملی قطر از باشگاه لخویا مورد استفاده قرارمی گیرند.


بنا بر گزارش برخی از رسانه های داخلی؛ «عبدالرحمان ابوبکر» مدافع عربستانی، «احمد علاء الدین» هافبک مصری باشگاه الریان، «محمد کاسولا» غنایی با 57 بازی ملی باشگاه السد، «محمد مونتاری» دیگر بازیکن مقیم تیم ملی قطر از غنا، »خلیفه ابوبکر» از سنگال باشگاه الجیش، «بوعلام خوخی» هافبک الجزایری باشگاه العربی و مقیم قطر و «عمر باری» از کشور گینه و باشگاه الریان قطر که جزو بازیکنان چند ملیتی تیم ملی قطر به شمار می آیند، حتما به میدان خواهند رفت.

 

 


این ها بازیکنانی بودند که کی روش نامشان را در گفت و گوی تلویزیونی خود اعلام کرد تا نشان دهد برای قطری ها یک برنامه ویژه مورینیویی آماده کرده است.

 

نتایج کامل دیدارهای ایران و قطر

براساس آمار و ارقام رسمی، تیم ملی فوتبال ایران در پنج رویارویی با تیم ملی فوتبال قطر در سال های اخیر 3 تساوی و 2 برد متوالی یک بر صفر و در مجموع 5 گل زده و 2 گل خورده در کارنامه درخشان خود ثبت کرده است.

این در حالی بود که آخرین شکست تیم ملی قطر برایر تیم پرقدرتمند و تراز نخست آسیا در 25 دی ماه سال 93 از سری مسابقات جام ملت های آسیا در شهر سیدنی با تنها گل سردار آزمون بود که تیم قطر را نقره داغ کرد و طعم شیرین پیروزی برابر این تیم برای دومین بار از سوی شاگردان کارلوس کی روش رقم خورد.

 

 


همچنین تیم ملی فوتبال کشورمان در 20 بازی مقابل تیم ملی قطر 12 برد، 5 تساوی، 3 باخت، 32 گل زده و 15 گل خورده به ثبت رسانده است که در مجموع عملکرد تیم ملی ایران نسبت به دوره های گذشته درخشان تر و پرامیدتر دیده می شود.

 


بر همین اساس تاریخچه دیدارهای ایران و قطر به شرح زیر است:


1367 - مسابقات جام ملت های آسیا - دوحه: ایران 2 – قطر صفر
1375 - بازی دوستانه در تبریز؛ ایران 2 - قطر صفر
1376 - مقدماتی جام جهانی 98 در تهران؛ ایران 3 - قطر صفر
1376- مقدماتی جام جهانی در قطر ؛ قطر 2 - ایران صفر بر صفر
1379 - دیدار دوستانه ؛ ایران 2 - قطر یک
1380 - دیدار دوستانه در دوحه؛ قطر 2 - ایران یک
1381 - مسابقات غرب آسیا به میزبانی کویت، ایران 2 - قطر صفر
1382 - مرحله مقدماتی جام جهانی 2006 در تهران، ایران 3 - قطر صفر
1383- مرحله مقدماتی جام جهانی 2006 در دوحه؛ ایران 3 - قطر 2
1386 - بازی دوستانه در دوحه؛ ایران یک - قطر صفر
1386- بازی دوستانه در دوحه؛ ایران صفر - قطر صفر
1387- مسابقات جام غرب آسیا به میزبانی تهران؛ ایران 6 - قطر صفر
1387- بازی دوستانه در دوحه؛ ایران یک - قطر صفر
1388- بازی دوستانه در دوحه ؛ ایران 2- قطر 3
1389 -دیدار دوستانه در شهر دوحه؛ ایران صفر - قطر صفر
در ادامه و در پنج سال متوالی در سری مسابقات مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 و جام ملت های آسیا 2015 سیدنی، قطر نتوانست تیم ملی فوتبال کشورمان را با هدایت کارلوس کی روش شکست دهد و نتیجه آن 3 تساوی و 2 شکست تیم ملی قطر بود.

آدیداس پوش ها در پژوهشکده نفت

هجوم دوربین‌های خارجی به تمرین تیم ملی

آخرین تیم ملی همانند تمرینات گذشته در زمین ورزشی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، تمرینی که برای اولین بار ملی پوشان را با پیراهن های جدید نشان می داد.


*راس ساعت 18 وارد زمین شدند و کار خود را آغاز کردند. بازیکنان با پیراهن های زرد رنگ آدیداس و مربیان با پیراهن های قرمز رنگ پابه زمین گذشتند در حالی که کارلوس کی روش به مانند گذشته متفاوت با بقیه ظاهر شد و با تی شرت سرمه ای رنگ خود در تمرین حضور پیدا کرد.

 

*به مدت 10 دقیقه بازیکنان به گرم کردن ابتدایی پرداختند  و در گروه های چند نفره کار با توپ را در دستور کار گذاشتند. تمرینی که بسیار مفرح بود در برخی گروه ها با خنده و شوخی بازیکنان همراه شد.

*پس از 10 دقیقه کی روش بازیکنان را به گوشه ای فراخواند و پس از آن تمرینات معمول ابتدای هرجلسه را آغاز کردند.
*پریدن از روی موانع، زانو بلند و استارت های سریع اولین تمرین اصلی ملی پوشان را تشکیل می داد.
*به مانند گذشته دروازه بانان به همراه دن گاسپار از سایر بازیکنان جدا شدند و در گوشه ای از زمین به تمرین اختصاصی پرداختند.
*تمرین امروز نیز به مانند روزهای پیش با استقبال خبرنگاران، عکاسان و فیلمبردادان داخلی و خارجی مواجه شد به طوریکه چند شبکه تلویزیونی به طور زنده تمرین امروز را پوشش دادند.
*برخلاف روزهای قبل خبری از مصاحبه بازیکنان با خبرنگاران نبود.
*آخرین تمرین تیم ملی نیز به سنت قبل تنها 15 دقیقه خبرنگاران و عکاسان را همراه خود داشت و پس از 15 دقیقه نماینده های رسانه های گروهی مجبور به ترک زمین شدند.

 

حمایت علی کریمی و بزیک از تیم ملی(عکس)

تیم ملی ایران در نخستین گام از مقدماتی جام جهانی 2018 فردا شب میزبان تیم ملی قطر است که با ستاره‌های فعلی و حضور کارلوس کی‌روش در راس کادر فنی، امید می‌رود ایران بتواند برای نخستین بار در طول تاریخ دو بار متوالی راهی جام جهانی شود.


حساسیت دیدار ملی پوشان ایران مقابل قطر اهالی فوتبال به هر نحو حمایت‌شان را از تیم کی‌روش اعلام کنند؛ اکنون ادموند بزیک مهاجم گلزن سابق پرسپولیس عکسی در کنار علی کریمی ستاره فراموش نشدنی فوتبال ایران منتشر کرده و نوشته است: «تیم ملی کشورمان را تنها نمی‌گذاریم و همه با هم به استادیوم می‌رویم.»

 


بدون تردید اینگونه پشتیبانی‌ها از تیم ملی فوتبال احتمال این را خواهد داد فردا شب ورزشگاه آزادی مملوء از جمعیت باشد.

 

 

 

 

کاپیتان ایران زیر ذره‌بین رسانه‌ها (عکس)

آندرانیک تیموریان پس از آنکه در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی مقابل عمان غائب  بود و به علت مصدومیت نتوانست بازی کند، حالا آماده همراهی و رهبری تیم کارلوس کی‌روش شده و به نظر می‌رسد با توجه به علاقه مرد پرتغالی به او، شماره 14 ایران دوباره به ترکیب باز خواهد گشت.


تیموریان که با جنگندگی و پاس‌های طلایی خود بارها عامل موفقیت ایران در رقابت‌های مختلف بوده است حالا هم امید می‌رود فردا شب مقابل قطر و 6 روز بعد مقابل تیم ملی چین دوباره در ترکیب تیم ملی بدرخشد و میانه زمین را در اختیار خود بگیرد.

 


با بازگشت آندو و هم‌نشینی او با کی‌روش در نشست مطبوعاتی امروز، رسانه‌های داخلی و خارجی هم توجه ویژه‌ای به کاپیتان تیم ملی داشتند.

 

 

 

 

 

 

 

منصوریان: برای‌ تیم‌ملی به ورزشگاه می‌روم

علیرضا منصوریان در گفت و گو با سایت باشگاه استقلال گفت: تیم ملی ایران یک مسابقه مهم و تعیین کننده پیش رو دارد. در اولین گام از این مرحله مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018، ایران مقابل قطر قرار می گیرد و باید دست پر و برنده از زمین خارج شود.

 

تیم ملی ایران در این مسابقه با کسب 3 امتیاز شیرین و ارزشمند می تواند مسیر صعودش به جام جهانی را هموار سازد. او افزود: برای رسیدن به این هدف مهم، حمایت هواداران حیاتی است و نقش ارزنده آنها در روحیه دادن به تیم ملی، بر هیچ کس پوشیده نیست.

 

در این بازی، قرمز و آبی مطرح نیست و تنها رنگ مهم، سفید است، یعنی رنگ پیراهن تیم ملی جمهوری اسلامی ایران. من از تمامی هواداران استقلال می خواهم به ورزشگاه آزادی بیایند و حامی تیم ملی باشند. خود من برای حمایت از تیم ملی ایران به ورزشگاه آزادی می روم و از سایر اعضای کادر فنی، کلیه بازیکنان، کادر پزشکی، کادر تدارکات و همه اعضای تیم خواسته ام با رفتن به ورزشگاه آزادی حمایت قاطع خود را از تیم ملی نشان دهند.

 

سرمربی استقلال اظهار داشت: امیدوارم همه صندلی های ورزشگاه ازادی پر شود و شبی به یادمانی در تاریخ فوتبالمان رقم بخورد. دوست دارم تمامی صندلی ها را هواداران سفید پوش، پر کنند و با انرژی که از سکوها به داخل زمین می رسد، شاهد ارایه یک فوتبال زیبا و یک پیروزی قاطع و شیرین باشیم. اطمینان دارم جدا از پر شدن صندلی های ورزشگاه آزادی، میلیونها ایرانی عزیز هم از مقابل تلویزیون، انرژی مثبت و دعای خیر خود را بدرقه راه تیم ملی ایران خواهند کرد و با تلاشهای کادر فنی و بازیکنان و انرژی و دعای 70 میلیون ایرانی، تیم ملی کشورمان قطر را شکست داده و گامی بلند به سوی جام جهانی 2018 بر می دارد.

 

دانلود فیلم شکست قطر مقابل ایران در فضای مجازی!

دانلود فیلم بزرگترین پرچم ملی جهان؛ زیبنده بازی ایران - قطر

دانلود فیلم حواشی پیش از بازی ایران - قطر

دانلود فیلم اجرای طرح موزاییک ایران با همکاری کانون هواداران پرسپولیس

دانلود فیلم آنالیز دقیق قطر حریف ایران در مقدماتی جام جهانی

کالبدشکافی سیستم تیم ملی ایران

کی‌روش با کدام یوزپلنگ‌ها حمله می‌کند؟

کارلوس کی روش از ابتدای آغاز کارش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران آنقدر به سیستم 4-2-3-1 یعنی بازی با 4 مدافع، 2 هافبک دفاعی، 3 هافبک نفوذی و یک مهاجم وفادار بود که کارشناسان قبل از بازی های مهم شک و تردیدی به لحاظ شماتیک تاکتیکی تیم ملی نداشتند و گمانه زنی ها همگی تنها محدود به مهره های انتخابی برای اجرای هر چه بهتر این سیستم می شد.


اگر چه بعد از اتمام جام جهانی، عده ای پیش بینی می کردند قرار گرفتن ایران در بین مدعیان جام ملت های آسیا و عدم تمایل حریفان آسیایی به آرایش تهاجمی، کی روش را ناگزیر به ایجاد تغییر در تاکتیک خواهد کرد(یا همان پلان B معروف) ولی باز هم هر چهار بازی ایران در استرالیا با یک مهاجم شروع شد، تیم ملی کماکان منتظر حریف می ماند، اصراری به بازی مالکانه نداشت ولی بلافاصله بعد از تصاحب توپ شیوه بازی به 4-3-3 تبدیل میشد. کی روش چندین بار گفته دوست ندارد درباره تاکتیک های تیمش حرف بزند و مصاحبه یک سال و نیم پیش او در برنامه نود جزو استثنائات بود: "سیستم بازی ما در جام ملت‌های آسیا سیستم نزدیکی به 4 -3-3 بود. ما با هافبک‌های نفوذی که در اختیار داشتیم برنامه تهاجمی را انجام می دادیم. این را فراموش نکنید در خیلی بازی‌ها سبک بازی ما دفاعی بود که در نیمه اول و دوم تاکتیک متفاوتی داشتیم و آماده این بودیم تا روش بازی مان را در بازی های مختلف تغییر دهیم."

 

 

 

 


می رسیم به مرحله اول مقدماتی جام جهانی و همگروهی با تیم های درجه دو و سه آسیایی. با ورود سردار آزمون و مهدی طارمی به جمع مهاجمین قبلی(قوچان نژاد، انصاری فرد)، باز خیلی ها تصور می کردند کی روش از این فرصت استفاده می کند و دست به تغییر تاکتیکی می زند. مثلا اینکه با دو مهاجم بازی را شروع کند و به یک هافبک دفاعی بسنده کند. اگر چه در اکثر بازی های این مرحله تیم ملی با دو مهاجم به زمین رفت ولی مهاجم دوم نه بجای یک هافبک دفاعی بلکه عملا به عنوان جانشین یکی از بال های همان سیستم 4-3-3 انجام وظیفه می کرد. ترکیب 3 عنصر هجومی در زمان شروع این مسابقات را با هم مرور کنیم:

 


ترکمنستان داش اغوز / امیری-آزمون-ترابی (شجاعی)
گوام-تهران/ ترابی-انصاری فرد-طارمی(دژاگه)
هند بنگلور/ امیری- آزمون-  طارمی(دژاگه)
عمان-مسقط/ امیری-آزمون-طارمی(دژاگه)
ترکمنستان-تهران/ امیری-کاوه رضایی-ترابی(دژاگه)
 گوام/ امیری-آزمون-طارمی(دژاگه)
هند-تهران/ امیری- آزمون-جهانبخش-(طارمی به جای دژاگه بازی می کرد)
عمان-تهران/ امیری-آزمون-جهانبخش(دژاگه)

 

 

 

 


در همه این 8 بازی، تیم ملی ایران همواره با دو هافبک دفاعی پا به میدان گذاشته است، مثل همیشه اشکان دژاگه نقش بازیساز داشته و وظیفه حفظ توپ، جهت دهی و تغییر ریتم بازی نیز به عهده او بوده است، به جز بازی در داش اغوز که به دلیل مصدومیت غایب بود و مسعود شجاعی جایش را پر کرد و بازی با هند در تهران که برای نخستین بار کی روش طارمی را به جای او به زمین فرستاد. نکته مهم دیگر اینکه غیبت علیرضا جهانبخش در تعدادی از این دیدارها به دلیل مصدومیت، تنها دلیل فیکس بودن طارمی یا یک بار هم ترابی در ترکیب بوده است و این نشان می دهد تا چه حد کی روش به مرد شماره یک این روزهای آلکمار که در تیم خودش نیز در سیستم 4-3-3 به عنوان بال راست به میدان می رود اعتقاد دارد.

 


با این تفاسیر و با فرض ادامه وفاداری کی روش به سبک همیشگی، سوال اصلی این است که 3 نفری که در جلو بازی می کنند کدام ها هستند. اگر جهانبخش و آزمون را از همه محتمل تر بدانیم، نفر سوم باید یکی از میان امیری، طارمی و ترابی باشد.  

 


شاید بتوان تنها تغییر حاصل شده از جام ملت های آسیا تا به امروز را در این عبارت خلاصه کرد: تیم ملی ایران قبلا با سیستم 4-2-3-1 به میدان می رفت و در زمان حمله به 4-3-3 تغییر شکل می داد ولی امروز (خصوصا در ورزشگاه آزادی) بازی را با سیستم 4-3-3 شروع می کند و در زمان دفاع به 4-2-3-1 تغییر شکل می دهد.

آقای کی‌روش، با قلبم کنار شما هستم

عزت الله پورقاز مدافع استقلال خوزستان که بعد از یک سال و نیم حضور در اردوی تیم ملی برای بازی با قطر و چین در لیست نهایی کی روش قرار نگرفت و خط خورد در آستانه این بازی پیام جالبی به سرمربی تیم ملی داده است.

او دیروز در صفحه اینستای خود نوشته است:« منم سرباز وطن. آقای کی روش فردا شب (امشب) شب ما ایرانی ها است. با قلبم کنار شماها هستم. برای یک شروع خوب.»

 

 

 

 

 

 

 

گلزنان ایرانی برابر قطر

دایی در صدر و 4 گلزن ایرانی در بازی امشب

از 32 گلی که ایران برابر قطر ثبت کرده است،8 بازیکن بیشتر از یک گل زده‌اند که 2 نفر از آنها در تیم امشب ما حاضر هستند.


*دایی و نیکبخت در صدر
علی دایی با زدن 4 گل بهترین گلزن ما برابر قطر است نیکبخت واحدی با زدن 3 گل در رده دوم قرار دارند و نفراتی مثل کریم باقری، وحید هاشمیان، میلاد میداوودی، هادی عقیلی، احسان حاج صفی و اشکان دژآگه در رده  مردان 2 گله هستند.

 

 

*13 مرد یک گله از کریم تا سردار

اولین گل ایران را برابر قطر در روز 11 آذر سال 1367 کریم به اوی زد و آخرین آنها را سردار آزمون زد.هر 2 بازی در جام ملتهای آسیا این گل را زدند و البته بین این 2 نفر مردانی مثل فرشاد پیوس، علیرضا حکیم زاده، ادموند اختر، ابراهیم تهامی، مهدی مهدوی کیا، آرش برهانی، احمد آل نعمه، جلال رافخایی، غلامرضا رضایی، میلاد زنید پور، رضا قوچان نژاد  یک بار دروازه قطری‌ها را گشوده‌اند.

*2 تایی
برخی از مردان ما در یک بازی 2 گل به قطری‌ها زده‌اند که علی دایی، نیکبخت، هاشمیان، کریم باقری و اشکان دژآگه از آن دسته به شمار می‌روند.

 

*گلباران
در دوران حضور علی دایی تیم ملی کشورمان با نتیجه 6-1 قطر را گلباران کرد که این نتیجه بهترین نتیجه رقیب برابر ما به شمار می‌رود.

 

*آقای گل قطری‌ها
سایه 2 مرد قطری بر سر فوتبال ما سنگین است یکی مجید حسن اما م که در برد 3-2 آنها برابر ما 2 گل زده و دیگری سالم العنزی که 3 گل به ما زده است 2 تا در مقدماتی جام جهانی 1998 ویکی در بازی دوستانه که البته گزارش آن در منابع اطلاعاتی و رسانه ای ذکر نشده است.

 

ترکیب تیم ملی مشخص شد (عکس)

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در تحلیلی که از بازی ایران – قطر داشته نوشته تیم کی روش با سیستم 1-3-2-4 بازی خواهد کرد و با نفرات مورد اشاره به میدان خواهد آمد.

ترکیب اعلام شده از سوی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به واقعیت ها نزدیک است و شاید یک تغییر جدی داشته باشد. اینکه سعید عزت الهی به جای امید ابراهیمی بازی کند. به خصوص که سعید در بازی های اخیر تیم ملی در ترکیب ثابت به میدان آمده است.در این ترکیب شاهد هستیم که اشکان دژاگه کماکان پلی میکر تیم ملی است و هنوز کی روش به بازیکنانی چون داریوش شجاعیان اعتماد کافی پیدا نکرده است و این زمان خواهد برد. ضمن اینکه سروش رفیعی که می توانست در این پست برای تیم ملی بازی کند در آخرین اردو خط خورد.


ترکیب تیم ملی در بازی با قطر از نگاه سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به این شرح است:
دروازه بان : علیرضا حقیقی
مدافعان: احسان حاج صفی، جلال حسینی ، پژمان منتظری، رامین رضاییان
هافبک های تدافعی: امید  ابراهیمی ، آندرانیک تیموریان
هافبک های تهاجمی : علیرضا جهانبخش، اشکان دژاگه ، وحید امیری
مهاجم: سردار آزمون

 

گزارش ویژه الوطن از اردوی عنابی ها در تهران

قطر با سیستم 2-5-3 مقابل ایران

روزنامه الوطن که برای پوش اخبار بازی حساس ایران و قطر نمایندگان خود را به تهران اعزام کرده است در گزارشی پیرامون این اردو پرده از رازهای تاکتیکی دنیل کارنو برداشت و مدعی شد عنابی ها امشب با سیستم 2-5-3 به مصاف ایران خواهند رفت.


در این گزارش الوطن خط به خط ترکیب احتمالی تیم قطر را تشریح کرد و گزارش هایی پیرامون آخرین جلسه تمرینی تیم در ورزشگاه آزادی به اطلاع خوانندگان خود رساند. خبرنگار این روزنامه که در تهران به سر می برد مدعی شد قطری ها برخلاف انتظارات در بازی امشب از سه دفاع خطی سود خواهند برد تا با برتری عددی مقابل ساختار تهاجمی ایران بتوانند جلوی باز شدن دروازه خود را بگیرند.

 


همچنین این روزنامه از برنامه سرمربی اروگوئه ای در ضدحملات پرده برداشت و نوشت: «کارنو روی مهاجمان سرعتی خود برای ضربه زدن به ایران در ضدحملات حساب خاصی بازکرده جایی که مهاجمانی همچون سوریا و اکرم عفیف با حمایت های تاباتا می توانند قطر را به اهداف خود برسانند».

 

 

یحیی متفاوت‌ترین مرد تاریخ ایران و قطر

 در روز 23 مهر ماه 83 و در جریان برد 3-2 ایران برابر قطر در مقدماتی جام جهانی 2006 یحیی گل محمدی اتفاق نادری خلق کرد.

در این بازی یحیی گل محمدی یکی از 2 گل قطری‌ها را در دروازه کشورمان کاشت.
در جریان بازیهای ایران و قطر ایران 32 گل به حریف زده و حریف 15 بار دروازه ما را باز کرده که زننده یکی از گلهای تیم ملی فوتبال قطر کسی نبوده است جز یحیی گل محمدی البته لازم به اشاره است که در بازی مورد اشاره به جز هاشمیان که 2 گل زد یحیی گل محمدی در رهبری خط دفاع عالی کار کرد ویکی دیگر از بهترین‌های تیم ملی فوتبال کشورمان برابر تیم ملی فوتبال قطر بود. یحیی گل محمدی در بازی‌هایش برابر قطر از مردان موفق ما بوده است...

کی‌روش، پرکارترین مربی تاریخ برابر قطر

بازی امشب ایران و قطر ششمین مصاف تیم ملی برابر قطر محسوب می‌شود که در آن کی روش هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان را بر عهده داشته است.

در  5 بازی گذشته تیم ملی فوتبال کشورمان تحت هدایت کی روش تیم ملی صاحب 2 برد و 3 مساوی شده است و 5 گل زده و 3 گل دریافت کرده است که البته در مساوی خانگی 2-2 در اسفند سال 90 به نظر می‌رسید که ایران برابر این حریف به قیمت ناکام گذاشتن بحرینی‌های بدسابقه برابرمان بازی را کمی شل گرفته است!


به هر حال ایران در 2 بازی آخر خود برابر تیم ملی فوتبال قطر صاحب 2 برد در مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا شده است.

 

 

*ایران 1 قطر 1 در دوحه، مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2014
*ایران 2 قطر 2 در تهران، مرحله سوم  مقدماتی جام جهانی 2014
*ایران 0 قطر 0 در تهران، مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2014
*ایران 1 قطر 0 در دوحه، مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2014
*ایران 1 قطر 0 در استرالیا، مرحله نهایی جام ملت‌های 2015 در دور گروهی

اعتراف جالب رئیس فدراسیون فوتبال قطر

مقابل بهترین ایران چند سال گذشته بازی می‌کنیم

شیخ حمد بن خلیفه رئیس فدراسیون فوتبال قطر که همراه با کاروان این تیم به تهران سفر کرده تا از نزدیک شاهد عملکرد تیمش باشد در مصاحبه ای پیرامون بازی امشب گفت:« قطر مقابل بهترین تیم ایران در چند سال گذشته باید به میدان برود و این کار را کمی سخت تر از قبل خواهد کرد».


او ادامه داد:« وقتی به رنکینگ ایران در فیفا توجه کنید متوجه می شوید که قرار گرفتن این تیم در جایگاه اول قاره آسیا بی جهت نبوده است. با اطلاعاتی که ما از این تیم داریم آنها واقعا از بازیکنان خوبی بهره می برند و یک مربی کاربلد هم دارند که باعث شده این تیم به عنوان بهترین تیم چند دهه گذشته ایران معرفی شود».

 


رئیس فدراسیون فوتبال قطر در ادامه تصریح کرد:« با این حال اعتماد به نفس در اردوی تیم قطر بالاست و تیم ما برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب راهی تهران شده و امشب هم انتظار داریم با تدارکی که دیده شده نتیجه قابل قبولی کسب شود».


شیخ حمد در پایان ابراز امیدواری کرد قطر بتواند در جام جهانی 2018 روسیه یکی از 32 تیم حاضر باشد و قبل از میزبانی در جام جهانی 2022 طعم حضور در این تورنمنت را بچشد.

 

برانکو و باقرى تماشاگران ویژه ایران - قطر

تیم ملى ایران در اولین دیدار خود در مرحله انتخابى جام جهانى برابر قطر قرار خواهد گرفت و با توجه به حساسیت این دیدار، برانکو ایوانکوویچ به همراه دستیارانش و همچنین کریم باقرى به استادیوم آزادى خواهند رفت تا حامى شاگردان کارلوس کى روش باشند.


برانکو ایوانکوویچ که سابقه ٥ سال هدایت تیم ملى ایران را در کارنامه دارد و به همراه این تیم راهى جام جهانى آلمان نیز شده بود، همواره خود را حامى کشورمان نامیده بود و حضور او در بازى امشب نیز نشان دهنده این ادعاى اوست.

تحلیل AFC از بازی ایران – قطر

کی‌روش: آزمون آماده است که ستاره آسیا شود

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در تحلیل بازی امشب ایران – قطر نوشته است امشب ایران می خواهد گام نخست را در خانه محکم بردارد تا با آرامش به چین برود آنهم در حضور پرشور تماشاگران و قطر نیز آغاز شگفتی را جستجو می کند.

در ادامه اشاره ای شده به نتایج دو تیم در بازی های مقدماتی و اظهار نظرهای مربیان دو تیم. از قول کی روش این چنین آمده است: «جشن رسیدن به جام جهانی 2018 از امشب و در بازی با قطر برای ما آغاز خواهد شد. راه دشوار است اما من امیدوارم با اطمینان مسیر را آغاز کنیم و در ادامه با قدرت به کار ادامه دهیم. جای خوشحالی است که در ترکیب من همه بازیکنان آماده هستند و انتخاب یازده بازیکن آماده از این ترکیب برای من سخت است به طوریکه سر درد گرفته ام و مجبور شده ام قرص مصرف کنم. خوشبختانه کابوس مصدومیت نیز با تیم ایران همراه نیست. در مورد قطر باید بگویم یکی از تیم هایی هستند که صلاحیت صعود به جام جهانی را دارند و در این مسیر سرمایه گذاری زیادی کرده اند. بازی ما در برابر این تیم سخت خواهد بود به خصوص که در ترکیب از بازیکنان ملیت  های دیگر سود می برند و مدت هاست که با هم تمرین می کنند. اما ایران در شرایطی این بازی را آغاز می کند که حامیان خود را در استادیوم آزادی خواهد دید و این قوت قلب است.»

 

 


صحبت های خوزه دانیل سرمربی تیم قطر هم در نوع خود جالب است:« در اولین بازی خود باید با بهترین تیم آسیا بازی کنیم. این به خاطر قرعه است. ما زمان زیادی برای تجزیه و تحلیل بازی ایران داشتیم. به خوبی می دانیم ایرانی ها آماده هستند و علاقمندند که به جام جهانی صعود کنند. اما برای رسیدن به یک نتیجه خوب نهایت تلاش خود را بکار می گیریم. ما متحد هستیم. کادر فنی و بازیکنان هم در انتظار یک آغاز با موفقیت هستیم. اگر در جریان بازی ایران ما را با چالش مواجه کند این به خاطر قدرت تاکتیکی حریف است و ناشی از عدم وحدت ما نخواهد بود. فرصت خوبی برای رسیدن به جام جهانی به دست آورده ایم. این درست که در ایران و در برابر بهترین تیم آسیا قرار می گیریم و بازی در برابر چنین تیمی طبیعتا سخت است اما شگفتی در فوتبال همیشه وجود دارد. »


بعد از اشاره به نتایج دو تیم در بازی های اخیر که بیشتر با پیروزی های ایران همراه بوده است ستاره های دو تیم مورد ارزیابی قرار گرفته است. سردار آزمون از ایران و حسن الهیدوس از قطر.


در مورد سردار آزمون این چنین نوشته شده است:« مهاجم 21 ساله ایران هم اکنون یکی از با استعداد ترین مهاجمان آسیا است. قد بلند. قدرتمند و سریع. بهترین گلزن تیم ملی در دور دوم مقدماتی با تعریف جالبی از سوی کی روش همراه شده است. سرمربی تیم ملی گفته است سردار آزمون آماده است که تبدیل به ستاره واقعی در فوتبال ایران و آسیا شود.»


حسن الهیدوس کاپیتان و هافبک تیم ملی قطر است که از او به عنوان ستاره تیم یاد شده است. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد او نوشته است:« حسن جلوه تیم ملی قطر است که در خط هافبک بازی می کند. او در همه جا حضور دارد و به بازی تیم ملی قطر جهت می دهد. قهرمانی باشگاهی آسیا با السد در سال 2011 یکی از افتخارات او است...»

خط خورده های تیم ملی چه کسانی هستند؟

پشت پرده پنهان ماندن لیست 23 نفره ایران

طبق قوانین تیم های حاضر در مقدماتی جام جهانی 2018 باید تا 24 ساعت قبل از بازی های خود فهرست 23 نفره را در اختیار مسئولان برگزاری قرار دهند.

این درحالی است که ایران در فاصله چند ساعت تا بازی با قطر هنوز فهرست 23 نفره خود برای این بازی را اعلام نکرده و مشخص نیست چه بازیکنانی از جمع حاضران در اردو خط خورده اند.


در شرایطی که سرمربی اروگوئه ای قطر قبل از سفر به تهران فهرست 23 نفره خود را رسانه ای کرد کارلوس کی روش ترجیح داد تا آخرین لحظه 25 بازیکن حاضر در اردو را حفظ کند و از انتشار فهرست 23 نفره خودداری کند. اقدامی که با قوانین مسابقات منافات داشت و باعث تعجب همگان از این تصمیم مربی پرتغالی شد.

 


این اتفاق در حالی در اردوی تیم ملی رخ داد که نزدیکان به فدراسیون فوتبال مدعی هستند فهرست 23 نفره ایران به صورت محرمانه به نماینده afc ارائه شده و کی روش برای ادامه پنهان کاری هایش خواسته تا این فهرست رسانه ای نشود تا قطری ها از آخرین اخبار تیم او غافل بمانند. این اولین بار نیست که کی روش این گونه اقدامات ضدجاسوسی را در دستور کار قرار می دهد چون در اردوی ایتالیا هم این مربی تصمیمات جالبی اتخاذ کرد.


آن چه محرز است این که دو بازیکن خط خورده تیم ملی برای بازی با قطر تا آخرین لحظه مشخص نخواهند شد تا این که در بازی امشب نیمکت را ترک و راهی سکوهای ورزشگاه آزادی می شوند.

آخرین بزن بزن‌ها قبل از بازی قطر(عکس)

ساعت 21 امشب کار تیم ملی ایران برای رسیدن به جام جهانی از ورزشگاه آزادی رسما آغاز می‌شود و کارلوس کی‌روش با در دست داشتن یکی از بهترین تیم‌های تاریخ فوتبال ایران به دنبال دومین صعود پیاپی به جام جهانی است.


تیم ملی ایران که نخستین بازی خود را مقابل قطر انجام می‌دهد روز گذشته آخرین تمرین پیش از این مسابقه را در زمین پژوهشکده نفت انجام داد که بازیکنان از روحیه بالایی برخوردار بودند و در کنار تمرینات تاکتیکی کی‌روش، به شوخی کردن هم پرداختند که شادی زیادی به اردوی ملی پوشان آورد.

 


برخلاف تمرینات قبل، دیروز علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و سعید عزت‌اللهی سه جوان خوش تکنیک و با استعداد تیم ملی که احتمال حضورشان در ترکیب اصلی برابر قطر می‌رود در بازی 5 به 2 تمرینی با اشتباهاتی که داشتند مدام وسط می‌رفتند و کتک می‌خوردند!

 

 

 

 

 

 

 

امیدوارم شروعی رویایی با قطر در آزادی داشته باشیم

دژاگه: اولین فینال در راه جام جهانی را داریم

به نقل از 11 نیوز، گفت‌وگو با اشکان دژاگه جذابیت‌های خاصی دارد. بازیکنی حرفه‌ای که دوران کودکی و جوانی‌اش را در اروپا پشت سر گذاشت، در تیم‌هایی مطرح بازی کرد، تجربه حضور در بوندس‌لیگای آلمان و لیگ برتر انگلیس را در کارنامه دارد و حالا مدتی است تصمیم گرفته در لیگ ستارگان قطر به میدان برود. اشکان از آن جهت جذاب است که بازی در تیم ملی فوتبال آلمان را رها و به حضور در تیم ملی ایران رضایت داد. بازیکنی که حالا به یکی از ستون‌های اصلی تیم ملی تبدیل شده و مطمئناً می‌تواند در مواقعی که کار گره خورده، آن را باز کند. دژاگه که اولین بازی ملی‌اش را در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل مقابل قطر در ورزشگاه آزادی برگزار کرد و موفق شد در اولین بازی ملی‌اش هم دو گل به ثمر برساند، در آستانه بازی با قطر و این بار در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حرفهای جالبی زده است.


*خاطره خوبی از بازی مقابل قطر داری و در اولین بازی ملی‌ات مقابل این تیم موفق شدی دو گل بزنی.
بعد از چند سال هنوز هم فیلم آن بازی را می‌بینم و حس خوبی دارم. هیچ وقت نمی‌توانم فراموش کنم برای اولین بار که به تیم ملی فوتبال ایران آمدم و با پیراهن تیم ملی کشورم بازی کردم، همه چیز به بهترین شکل آغاز شد. با آن پیراهن و با آن تماشاگران خیلی انگیزه گرفتم و خیلی خوب بود که توانستم در اولین بازی‌ام دو گل بزنم. حالا هم دوباره بازی با قطر است، دوباره در ورزشگاه آزادی و همان تماشاگران و چه خوب می‌شود اگر دوباره یک شروع رویایی داشته باشیم.

 


*دقیقاً می‌خواستم بپرسم آیا می‌تواند یک شروع رویایی دیگر برای تیم ملی رقم بخورد؟
از روز اول که کارمان را آغاز کردیم با مقدونیه و قرقیزستان بازی دوستانه داشتیم، هدف‌مان این بود که شروع خوبی داشته باشیم. همان موقع می‌گفتیم که جام جهانی برای ما از همین حالا آغاز شده است. اکنون هم که بازی با قطر را پیش‌رو داریم، اولین فینال‌مان است و برای صعود به جام جهانی باید در تمام بازی‌های خانگی پیروز شویم. کار سختی است و این را می‌دانیم که قطر تیم قدرتمندی دارد و آنها قدردتمندتر از آن چیزی هستند که در جام ملت‌ها مقابل‌شان بازی کردیم. با این حال باید تمام تلاش‌مان را بکنیم تا گام اول را محکم برداریم.


*از سرمربی تیم ملی قطر چقدر شناخت داری، گویا قبلاً با او کار کرده‌ای؟
مدت زیادی با او کار نکردم، اما می‌دانم که یک مربی صاحب سبک اروگوئه‌ای است. اتفاقاً در العربی با او ارتباط خوبی هم داشتم. وقتی سرمربی قطر اخراج شد، فدراسیون فوتبال قطر سراغ کارنیو آمد و این مربی را از العربی برای تیم ملی قطر استخدام کرد. مربی خوبی است و من به او احترام می‌گذارم.


*باتوجه به حضورت در لیگ قطر چقدر از تیم ملی این کشور و بازیکنانش شناخت داری؟
تقریباً می‌توانم بگویم مقابل اکثر بازیکنان تیم ملی قطر بازی کردم. آنها بازیکنان خوبی دارند. به غیر از بازیکنی که در خیخون بازی می‌کند، آنها یک بازیکن دیگر دارند که توانایی بازی در لیگ‌های اروپایی را هم دارد. تقریباً از همه شناخت دارم و به همین دلیل می‌گویم کار سختی مقابل قطر داریم. بازیکنانی هم که پاسپورت این کشور را گرفته‌اند، خوب هستند و تجربه کمی ندارند.


*قطر تیمی است که به خوبی پیشرفت کرده و در مرحله مقدماتی هم سه گل بیشتر از ایران زده است. این موضوع را چطور ارزیابی می‌کنی و نقطه ضعف آنها چیست؟
قطری‌ها خیلی خوب هستند و به این نکته و آمار آنها نیز واقف هستیم. آنها تیمی سرسخت و پرتلاش هستند. فکر می‌کنم سخت‌ترین بازی ایران و قطر این بار رقم خواهد خورد. با این حال نمی‌خواهم در مورد نقاط ضعف و قوت حریفان در رسانه‌ها صحبت کنم. آنها تیمی قابل احترام هستند و ما هم باید قدرت‌مان را در زمین نشان دهیم. فکر می‌کنم انجام بازی فیزیکی مبارزه اصلی قطری‌هاست.


*سباستین سوریا، مهاجم اروگوئه‌ای قطری‌ها هم حسابی روی فرم است و در بازی دوستانه با اردن سه گل به ثمر رساند. این بازیکن برای ایران خطرناک نیست؟
علاقه‌ای ندارم در مورد بازیکنان به صورت تک تک صحبت کنم. قطری‌ها همه یک تیم خوب هستند.


* این بار هم دوباره همان اشکان دژاگه که در شروع حضورش در تیم ملی و در بازی با قطر روی فرم بود را خواهیم دید؟
خودم شرایط خوبی دارم و در فرم خوبی هستم. اردوی ایتالیا خیلی به ما کمک کرد تا شرایط‌مان بهتر شود و احساس می‌کنم اکنون در بهترین وضعیت قرار دارم.


*سخت‌ترین و تلخ‌ترین بازی تیم ملی و شیرین ترین آنها تا الان برای اشکان دژاگه کدام بازی‌ها بوده و افسوس کدام بازی را بیشتر می‌خوری؟

بازی‌های سخت زیاد بوده و خاطرات شیرین هم همینطور، اما اکنون حضور ذهن ندارم که بازی خاصی را بگویم.


*به عنوان بازیکنی که در اروپا و آسیا بازی کرده‌ و در تیم ملی هم کنار بازیکنان ایرانی بودی، اختلاف کیفی فوتبالیست‌های ملی ایران با همتایان اروپایی‌شان در چیست؟ اروپایی‌ها در کدام نقاط بهتر هستند؟
بازیکنان ایرانی خیلی خوب، تکنیکی و تاکتیک‌پذیر هستند. فکر می‌کنم فرق‌شان با بازیکنان اروپایی به لحاظ امکانات باشد که از این نظر پشتیبانی نمی‌شوند. اگر امکانات اروپایی‌ها در ایران هم باشد، بازیکنان ایرانی در سطح بالایی می‌توانند فوتبال بازی کنند. شاید در ایران کمی به لحاظ فیزیکی باید روی بازیکنان کار شود.

 

قطر با بازیکن لالیگایی مقابل ایران (عکس)

اکرم عفیف مهاجم 20 ساله قطر که به عنوان اولین لژیونر تاریخ فوتبال این کشور و همچنین سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس موفق شد سر از رقابت های لالیگا درآورده و در ابتدا پیراهن ویارئال و سپس اسپورتینگ خیخون را برتن کند امشب به عنوان یکی از مهره های تهاجمی در ترکیب تیمش برابر ایران به میدان خواهد رفت.


اکرم عفیف بعد از این که زمستان پارسال در رقابت های قهرمانی زیر 23 سال آسیا موفق به کسب عنوان آقای گلی شد با حمایت اسپانسرهای قطری لیگ اسپانیا سر از باشگاه های این کشور درآورد و در اولین بازی خود در این مسابقات برای خیخون نزدیک به 18 دقیقه مقابل آتلتیک بیلبائو به میدان رفت تا اولین تجربه اروپایی خود در لالیگا را به دست بیاورد.

 


بنا به نوشته روزنامه ها و رسانه های قطری اکرم عفیف امشب یکی از انتخاب های اصلی دنیل کارنو سرمربی اروگوئه ای برای مصاف با ایران خواهد بود تا عنابی ها امیدوار به درخشش بازیکن لالیگایی خود برابر حریف شان باشند.

 

 

شاگردانم شایسته صعود به جام جهانی هستند

علیدوستی: کی‌روش استاد است

کثرت بازیکن در همه خطوط به گونه ای است که کی روش گفته برای تعیین ترکیب تیم ملی دچار سر درد شده و قرص خورده است. این بازی های بهانه ای شد برای گفتگو با مهاجم سال های دور ایران. حمید علیدوستی که در زمره بهترین مهاجمان دوران بازیگری اش بود.

 


*به عنوان اولین سوال، تیم ملی در ترکیب مهاجمان خوبی چون سردار آزمون، قوچان نژاد، انصاری فرد و... را دارد. آیا بهتر نیست کی روش تیم را با دو مهاجم روانه میدان کند؟
کی روش استاد است و خوب می داند چه تصمیمی را برای تیم ملی در این بازی بگیرد. آنچه که مهم است اینکه ما یک تیم خوب و در عین حال جوان را در اختیار داریم. جوانانی با تجربه بین المللی. بی شک این بار کی روش پلن جدید را رو خواهد کرد و این بار شاهد ارایه بازی تهاجمی از سوی ایران خواهیم بود. تیم ملی در این بازی تلاش خواهد کرد که زمان و فضا را از تیم ملی قطر بگیرد تا با پرسینگ، مالکیت و حفظ توپ راه های مختلف برای رسیدن به گل را به نمایش بگذارد. این جای خوشحالی است که شاهد حضور بازیکنان توانمند و در عین حال باهوش در اردوی تیم ملی هستیم. ما هم در خط هافبک بازیکنان خوبی داریم و هم در خط حمله که تجربه بین المللی این بازیکنان کمک خواهد کرد ایده های تاکتیکی به بهترین شکل ممکن به نمایش گذاشته شود.
در خط حمله علاوه بر بازیکنان که شما از آنها یاد کردید وحید امیری نیز هست که همه این بازیکنان گوهران گرانبهایی هستند که در اختیار کی روش قرار گرفته است.


*با توجه به توضیحات شما تیم ملی به نوعی تغییر تاکتیک خواهد داد چرا که در دوره پیشین تیم ملی دفاع می کرد و ضد حمله می زد!
قطعا همین طور است. کی روش در همان برهه از زمان پلن جدیدی برای تیم ملی داشت که این پلن به خوبی در حال اجراء است. به واقع کی روش از همان موقع برای فاز تهاجمی هم برنامه داشت. امروز می توانیم فاز تهاجمی تاکتیک کی روش را به خوبی و بهتر از گذشته ببینیم.


*تیم ملی 1-3-2-4 بازی می کند. این سیستم تهاجمی است یا تدافعی؟
این بستگی به نظر سرمربی دارد. این سیستم در خیلی از باشگاه های بزرگ و در خیلی از تیم های ملی مرسوم است. نمی شود این سیستم را یک سیستم تهاجمی و تدافعی مطلق بر شمرد و تفکرات سرمربی است که سبب برداشت های متفاوتی از این سیستم می شود. مربی ای ممکن است از سه بازیکنی که پشت سر سانتر فوروارد بازی می کنند بخواهد که در نیمه زمین خودی دفاع کنند که در این صورت نباید به این آرایش – آرایش تهاجمی لقب داد اما می شود با همین نفرات پرسینگ را در نیمه زمین حریف پیاده کرد که در این صورت این سیستم تهاجمی می شود. همان طور که گفته ام تفکرات سرمربی است که به این سیستم جلوه می دهد.


*تیم ملی نوجوانان در آستانه اعزام به مسابقات جام ملت های آسیا – هند – است. چه پیامی برای شاگردان سابق خود دارید؟
من برای تک تک بچه ها آرزوی خوشبختی می کنم. این تیم نزدیک به یک سال و نیم است که تلاش می کند و بازی های تدارکاتی خوبی را پشت سر گذاشته است. من از همان ابتدا هم گفته بودم این تیم شایستگی صعود به جام جهانی را دارد و الان هم حرف خود را تکرار می کنم.

 

آزمون پای درس کاپیتان سابق ایران(عکس)

افشین پیروانی که سال‌ها در قلب خط دفاع تیم ایران خوش درخشید در سِمت مدیر تیم ملی نیز که اکنون در اختیارش گذاشته شده فعالیت زیادی برای موفقیت ملی پوشان انجام می‌دهد و رابط اصلی کارلوس کی‌روش با فدراسیون است.

 

 


پیروانی که با کوله باری از تجربه در کنار تیم ملی است، بعضا نقش مشاور بازیکنان هم دارد و کمک حال آنها است؛ او دیروز با سردار آزمون که به احتمال زیاد امشب مهاجم ایران مقابل قطر است به صورت خصوصی و دور از بازیکنان صحبت کرد تا توصیه‌های لازم را به او داشته باشد و سردار بتواند بهترین نمایش خود را ارائه کند.

 

آقایی و انصاری از تیم ملی خط خوردند

لیست نهایی تیم ملی برابر قطر (عکس)

سعید آقایی و محمد انصاری، دو مدافع جوان تراکتورسازی و پرسپولیس از لیست نهایی دیدار برابر قطر خط خوردند.


آقایی که به عنوان مدافع چپ به اردوی تیم ملی دعوت شده بود، بعد از پشت سر گذاشتن اردوی ایتالیا و تهران در آستانه دیدار با قطر از لیست کارلوس کی‌روش خط خورد. محمد انصاری نیز که در این فصل به عنوان مدافع میانی برای پرسپولیس به میدان رفته بود نیز شرایطی مشابه آقایی داشت و در نهایت در آستانه این دیدار از لیست خط خورد.

 


لیست نهایی تیم ملی برای دیدار برابر قطر را در ادامه ملاحظه می فرمایید.

 

 

 

 

دانلود فیلم تیم ملی ایران آماده حضور پرقدرت مقابل قطر

دانلود کلیپ نگاهی به تیم چند ملیتی قطر!

از کیپ‌ورد تا آکادمی اسپایر؛

امیدهای تیم قطر برای مصاف با ایران

تیم فوتبال قطر روز گذشته برای دیدار اول خود در چارچوب رقابت‌های جام جهانی 2018 وارد تهران شد و امیدوار است که بتواند با کمک بازیکنان چندملیتی خود به همراه برخی از بازیکنان جوان و آینده‌دار پرورش یافته در آکادمی اسپایر دست خالی از ایران به خانه بازنگردد.


خوزه کارنو مربی اروگوئه‌ای تیم ملی قطر در این بازی امید به ساق‌های چند بازیکن شاخص خود دارد که بتوانند کمک‌حال این تیم در خطوط دفاعی – میانی و تهاجمی باشند. بازیکنانی که از یک بازی ملی تا 74 بازی ملی و از سن 19 سال تا 35 سال در میان آن‌ها دیده می‌شود.

 


  در زیر نگاهی به کارنامه بازیکنان شاخص قطر در این دیدار انداختیم.

 

•  پدرو میگل: این بازیکن از جزایر کیپ ورد می‌آید، که تا سال 1974 از مستعمرات پرتغال به حساب می‌آمد. میگل سال‌های ابتدایی و شروع فوتبال خود را در کشور پرتغال گذراند و 5 سال را هم در تیم پایه‌های بنفیکا پشت سر گذاشت. او سال 2011 به تیم الاهلی قطر اضافه شد. میگل فصل گذشته از تیم الاهلی به تیم السد پیوست و در بازی مقابل ایران به عنوان مدافع میانی به میدان خواهد رفت. پدرو میگل 26 ساله تاکنون تنها یک بازی ملی برای تیم ملی قطر انجام داده است.

 

 

•   لوئیز مارتین: مارتین برزیلی از سال 2010 به فوتبال قطر و تیم لخویا وارد شده است و در همان ابتدای ورود به این تیم موفق شد 2 بار قهرمانی با تیم لخویا را تجربه کند. او اولین بار سال 2013 به اردوی تیم ب قطر دعوت شد و تاکنون 5 بار در ترکیب تیم ملی قطر راهی میدان شده است. لوئیز مارتین در پست هافبک تدافعی وظیفه انجام درگیری‌های اول با هافبک‌ها و مهاجمین ایران را بر عهده خواهد داشت. این بازیکن از ارکان فصل گذشته تیم لخویا بوده و در 21 مسابقه به میدان رفته و یک گل هم زده است. دریافت 5 کارت زرد و یک کارت قرمز مستقیم نشان می‌دهد که خشونت زیادی هم در بازی مارتین وجود دارد.

 


•  علی اسداله: هافبک میانی تیم ملی قطر که اصلیتی بحرینی دارد می تواند یکی از بازیکنان پرامید مربی تیم ملی قطر برای رویارویی با ایران باشد. این هافبک گلزن که تنها 23 سال سن دارد، تجربه بازی در تیم زیر 20 ساله‌های قطر و تیم ب این کشور را در کارنامه دارد و از سال 2014 به عضویت تیم ملی فوتبال قطر درآمده است. او در این مدت کوتاه توانسته در 28 بازی برای قطر 8 گل به ثمر برساند. این بازیکن در آخرین تورنمنت قهرمانی غرب آسیا که در قطر برگزار می‌شد موفق شد عنوان بهترین بازیکن تورنمنت را از آن خود کند. این بازیکن فصل گذشته 19 بازی برای تیم السد انجام داد و یک گل هم به ثمر رساند. قطعا سرمربی تیم ملی قطر حساب ویژه ای روی بازی‌سازی او در میانه میدان باز کرده است.

 

 

•  رودریگو  باربوسو تاباتا : شاید زهردارترین بازیکن تیم ملی قطر برای بازی اول این تیم برابر ایران رودریگو تاباتا برزیلی باشد. این بازیکن 35 ساله که از سال 1999 فوتبال حرفه‌ای خود را از باشگاه‌های مختلف برزیلی آغاز کرده، سابقه بازی در ترکیه و تیم بشیک‌تاش را هم در کارنامه خود دارد و از سال 2011 به باشگاه الریان قطر پیوسته است. بی شک تاباتا می‌تواند رکورددار بازی در تیم‌های مختلف در جمع بازیکنان هر دو تیم ایران و قطر لقب گیرد. تاباتا اولین بازی رسمی خود را در سال 2015 و برد 2 بر صفر مقابل هنگ کنگ انجام داد. هافبک تهاجمی تیم قطر فصل گذشته موفق شد عنوان آقای گلی لیگ ستارگان قطر را با به ثمر رساندن 21 گل در 24 دبازی بدست آورد. تاباتا خطرناک‌ترین مهره قطری‌ها در مقابل مدافعان ایرانی خواهد بود.

 

 

•  حسن الهیدوس: کاپیتان تیم ملی قطر از دسته بازیکنانی است که تمام دوران بازی خود را در تیم ملی قطر پشت سر گذاشته است. این بازیکن از 8 سالگی عضو آکادمی فوتبال السد بوده و از سال 2007 به عضویت تیم اصلی السد در آمده است. این بازیکن در طول این مدت در 154 بازی 39 گل به ثمر رسانده است و قهرمانی در آسیا و سومی جام باشگاه‌های جهان را هم با پیراهن تیم السد تجربه کرده است. حسن الهیدوس 26 ساله در دو پست وینگر و مهاجم به بازی گرفته می‌شود. الهیدوس در تیم ملی قطر 74 بازی انجام داده و 11 گل به ثمر رسانده است و نبض تیم ملی قطر در میانه میدان در دستان این بازکین قرار خواهد داشت.

 


•  سباستین سوریا : بازیکن اروگوئه‌ای تیم ملی قطر از سال 2004 به کشور قطر و تیم الغرافه پیوسته است. سوریا هم اکنون در تیم الریان عضویت دارد و فصل گذشته موفق شد در 25 بازی 10 گل برای این تیم به ثمر برساند. او در سال 2006 ابتدا در تیم 23 ساله‌های قطر و سپس در ترکیب تیم ملی قطر به میدان رفت. 216 بازی و 152 گل در بازی‌های باشگاهی و 28 گل در 84 دیدار ملی برای قطر نشان از زهرداربودن این مهاجم اروگوئه‌ای تیم ملی قطر دارد و مدافعان تیم ملی فوتبال ایران باید توجه ویژه‌ای به این مهاجم داشته باشند.

 


عبدالکریم حسن: مدافع چپ 23 ساله تیم ملی قطر مانند حسن الهیدوس کاپیتان قطری‌ها، سابقه بازی در تمامی رده‌های سنی تیم قطر را دارد و توانسته در اوج جوانی 52 بازی در ترکیب اصلی تیم ملی قطر قرار گیرد و 8 گل هم بزند و بعد از حسن الهیدوس کاپیتان عنابی‌های پوش‌های قطری لقب گیرد. در رده باشگاهی عبدالکریم حسن از سال 2010 به عضویت تیم بزرگسالان السد درآمده و 89 بازی و 13 گل را در طول این مدت به نام خود ثبت کرده است. این بازیکن یکی از پرورش‌ یافته‌های آکادمی اسپایر می‌باشد.  عبدالکریم در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا با 17 سال در بازی مقابل استقلال تهران روی نیمکت ذخیره‌ها نشست تا عنوان جوان‌ترین بازیکن حاضر در این مسابقات را از آن خود کند و در فصل 2013-2012 هم عنوان بهترین بازیکن جوان لیگ ستارگان قطر لقب گرفته است. این بازیکن هم‌چنین عنوان جوان‌ترین بازیکن حاضر در جام ملت‌های 2011 را به نام خود ثبت کرده است. عبدالکریم حسن یکی از مدافعین گلزن تیم ملی قطر به حساب می‌آید که می‌تواند زنگ‌خطری برای بازیکنان سمت راست خطوط حمله ما هم در حمله و هم در دفاع کردن باشد.

 


اکرم عفیف: تنها لژیونر تیم ملی قطر اکرم عفیف است روز گذشته ساعاتی قبل از پرواز ملی‌پوشان قطر به تهران به اردوی این تیم اضافه شد تا این بازیکن هم مانند 5 اروپایی تیم ملی ایران بدون حضور در اردوی آمادگی به اولین دیدار مسابقات برسد. این بازیکن جوان و آینده دار که تنها 19 سال سن دارد، به تازگی به تیم اسپورتینگ خیخون در لالیگا پیوسته و البته در دوبازی ابتدایی این تیم که با یک برد و یک مساوی همراه بوده است، تنها 17 دقیقه راهی میدان شده است، که البته این آمار برای یک بازیکن 19 ساله بسیار امیدوار کننده به نظر می‌رسد. اکرم عفیف که بازی در تیم‌های جوانان سویا و ویارئال را پشت سر گذاشته، یکی دیگر از جوانان پرورش یافته آکادمی اسپایر می‌باشد.
برادر این بازیکن علی عفیف از سال 2006 و در 20 بازی برای قطر به میدان رفته است. ضمن اینکه اکرم عفیف از پدری سومالیایی-تانزانیایی و مادری یمنی در دوحه قطر زاده شده است. این بازیکن پیش از انتقال به اسپانیا زبان این کشور را آموخته است و با توجه به کارنامه‌ای که از خود به جا گذاشته می‌تواند مهره‌ی ارزشمندی برای قطری‌ها مقابل ایران باشد.

 

 

 

9 مربی ایران رودرروی قطر

برانکو و چیرو بهترین و بدترین مربیان برابر قطر

از 11 آذر ماه سال 1367 تا امروز 9 مربی ایرانی رودر روی تیم ملی فوتبال قطر ایستاده‌اند.

این مربیان و نتایج آنها بهقرار ذیل بوده است:

1-مرحوم پرویز دهداری-یک بازی ویک برد  2 گل زده و بدون گل خورده (100 درصد امتیاز)
2-محمد مایلی کهن-4 بازی،3 برد، یک باخت  6 گل زده و 2 گل خورده (75 درصد امتیازات)
3-جلال طالبی –یک بازی، یک برد 2 گل زده و یک گل خورده (100 درصد امتیازات)
4-میروسلاو بلاژویچیک بازی-یک باخت، یک گل زده و 2 گل خورده (صفر درصد امتیازات)
5-برانکو -2 بازی و 2 برد-6 گل زده و 3 گل خورده (100 درصد امتیازات)
6-امیر قلعه‌نویییک بازی و یک برد، یک گل زده بدون گل خورده (100 درصد امتیازات)
7-علی دایی -3 بازی 2 برد و یک مساوی،7 گل زده و یک گل خورده (77 درصد امتیازات)
8-افشین قطبی -2 بازی یک مساوی و یک باخت،2 گل زده و 3 گل خورده (16 درصد امتیازات)
9-کی روش -5 بازی،2 برد و 3 مساوی 5 گل زده و 3 گل خورده (60 درصد امتیازات)

**


بر این اساس برانکو با 2 بازی و 2 برد بهترین مربی ایران برابر قطر بوده است و بلاژویچ با یک بازی ویک باخت در این عرصه از همه ضعیف‌تر بوده است.

دانلود کلیپ پیش نمایش بازی ایران - قطر

گلادیاتور کی‌روش و یوزهایش (کارتون)

در حالی که تیم ملی ایران از ساعت 21 به مصاف قطر مدعی از گروه خواهد رفت، هواداران امیدوارند در این بازی خانگی و در استادیوم آزادی به برتری دست یابند و استارت قدرتمندی در مسیر انتخابی جام جهانی از شاگردان کارلوس کی‌روش داشته باشیم.

 

 


طرح: محمد طحانی - نوآوران

 

عزت اللهی: برای برد ایران به استادیوم می‌رویم

نادر عزت اللهی، پدر سعید عزت اللهی، هافبک دفاعی تیم ملی امروز راهی تهران شده تا با حضور در استادیوم حامی ملی پوشان کشورمان باشد. او که یکی از بازیکنان سابق ملوان محسوب می شود در این باره به خبرنگار ما می گوید: در وهله اول امیدوارم تیم ملی بازی خوبی برابر حریف خود در گام اول به نمایش بگذارد و با کسب سه امتیاز احتمالی شرایط خوبی برای صعود به جام جهانی برای کشورمان مهیا شود.


وی ادامه داد: امروز از شمال راهی تهران شده ام تا از استادیوم شاهد این دیدار باشم و امیدوارم با حضور هواداران کارمان برای پیروزی راحت تر شود.

 


عزت اللهی در رابطه با بازی فرزندش در خط میانی تیم ملی و احتمالی گلزنی او به قطر نیز گفت: در این رابطه نمی دانم و امیدوارم تمام بازیکنان تیم ملی در این بازی موفق باشند و در نهایت سربلند از زمین خارج شویم. مطمئنا با حضور و حمایت هواداران کارمان برای پیروزی راحت تر می شود و همه بازیکنان اکنون در انتظار پر شدن سکوها و حمایت 90 دقیقه ای از روی سکوها هستند.

 

 

نفرات تیم ملی امروز در ادامه حرکت ملی

عزت اللهی و آزمون رکوردداران 2016

عزتاللهی 20 ساله با 4 بازی در ترکیب اصلی و آزمون 21 ساله با زدن 7 گل ملی بهترین مردان ما هستند. در ترکیب 23 نفره تیم ملی حضور در ترکیب اصلی، جانشین، گل زده و دریافت کارت زرد را باهم بدین قرار مرور کرده‌ایم. توجه کنید:

*علیرضا بیرانوند:2 بازی در ترکیب اصلی


*علیرضا حقیقی: یک بازی در ترکیب اصلی

 


*محمدرضا اخباری:-


*جلال حسینی:2 بازی اصلی و یک بازی جانشین


*پژمان منتظری:3 بازی در ترکیب اصلی


*احسان حاج صفی:3 بازی در ترکیب اصلی، 2 گل زده و یک کارت زرد


*رامین رضاییان:3 بازی در ترکیب اصلی


*مرتضی پور علی گنجی:2 بازی در ترکیب اصلی


*وریاغفوری:-


*میلاد محمدی: یک بازی در ترکیب اصلی و یک بازی ذخیره


*آندرانیک تیموریان:-


*سعید عزتاللهی:4 بازی در ترکیب اصلی و یک کارت زرد

 

*امید ابراهیمی:2 بازی در ترکیب اصلی


*اشکان دژآگه:2 بازی در ترکیب اصلی و یک بازی ذخیره


*مهدی ترابی: یک بازی در ترکیب اصلی، 2 بازی جانشین و یک گل زده


*مهدی طارمی:2 بازی در ترکیب اصلی، 2 بازی  جانشین و یک گل زده


*وحید امیری:3 بازی در ترکیب اصلی


*داریوش شجاعیان: یک بازی در ترکیب اصلی و 2 بازی ذخیره


*سردار آزمون:3 بازی در ترکیب اصلی، یک بازی جانشین،7 گل زده


*رضا قوچان نژاد:-


*مسعود شجاعی: یک بازی در ترکیب اصلی، یک بازی جانشین و یک گل زده


*کریم انصاری فر: یک بازی در ترکیب اصلی،3 بازی جانشین، 2 گل زده و یک اخطار


*علیرضا جهانبخش:3 بازی در ترکیب اصلی، یک بازی ذخیره و یک گل زده

 

استیلی: قطر را می‌بریم از کره باید بترسیم

حمید استیلی که از فوتبال لیگ برتر دور است در حال حاضر آخرین روزهای کلاس 600 نفره و خیر خواهانه اش در یافت آباد تهران را سپری می‌کند.


حمید استیلی درباره بازی امشب تیم ملی می‌گوید؛ همیشه تیم ملی قطر را برابر ایران بزرگ می‌کنند و همیشه ما موفق هستیم اما درباره این تیم باید بگویم نفراتش اصلاً ستاره نیستند که درباره‌شان این همه تبلیغ می‌شود. از ناهماهنگی نفرات این تیم که بگذریم باید بگویم حتی در نگاه فردی بازیکنان ما تک به تک قویتر از آنها هستند.

 


استیلی در پاسخ ما درباره کم بودن محبوبیت فردی نفرات این تیم نسبت به دوران خودش می‌گوید در دوران ما بازیکنان بخش عمده فوتبالشان را در لیگ کشور سپری می‌کردند اما امروز افرادی مثل دژآگه، قوچان نژاد، سردار آزمون، جهانبخش، عزت اللهی و... یا خیلی کم در لیگ ما بوده‌اند و یا اصلاً نبوده‌اند با این حال آنها هم بهره‌مند از محبوبیت هستند ولی به هر حال ستارگان دوران ما محبوبیتشان برخاسته از یک تشکیلات مردمی بود.

 

 

 

استیلی یکی از دلائل قدرتمندی و قدرت نمایی این تیم را حضور کی روش و نظمی می‌داند که او بر تیم ملی گسیل داشته است. استیلی می‌گوید رفتار فنی کی روش بهواقع باید موردنظر ما باشد و از او درس بگیریم، او در 5 سال گذشته چنان نظمی بر تیم ملی فوتبال حاکم کرده که بینظیر بوده است.

 


استیلی بازی امشب را با برد برای ما پیشبینی کرده و ادامه می‌دهد در این گروه تنها باید از کره جنوبی ترسید وگرنه هیچکدام از تیم‌های دیگر برای ما مشکلساز نخواهند بود.

جلال حسینی و سردار در 2سوی بزرگی تیم ملی

تیم ملی امروز فوتبال ما تیمی بسیار جوان است.این تیم که بازیکن متولد دهه 50 ندارد میتواند تا سالیان دراز فعال وپویا باشد.

در صورت حذف مردانی مثل جلال حسینی،پژمان منتظری ،آندرانیک تیموریان ومسعود شجاعی که البته حضور 2 نفر از این 4 نفر در ترکیب اصلی،ضروری نیست،تیم ملی بازیکن بالای 29 ساله ندارد.


با وجود جوانی مفرط تعداد بازی بازیکنان ملی پوش ما بالا است.23 مردی که امروز در اردو هستند ودر 2 بازی برابر قطر وچین حاضرند را در 2 جدول مرور میکنیم:

 


***تعداد بازی ملی:
1-جلال حسینی:103 بازی
2-آندرانیک تیموریان:97 بازی
3-احسان حاج صفی:77 بازی
4-مسعود شجاعی:65 بازی
5-کریم انصاری فر:51 بازی
6-پژمان منتظری:37بازی
7-اشکان دژآگه :34 بازی
8-رضا قوچان نژاد:28 بازی
9-علیرضا حقیقی:23 بازی
10-علیرضا جهانبخش:21 بازی
11-سردار آزمون وامید ابراهیمی:18 بازی
13-وحید امیری:15 بازی
14-وریا غفوری:13 بازی
15-مرتضی پور علی گنجی:12 بازی
16-مهدی طارمی:11 بازی
17-رامین رضاییان ومهدی ترابی:10 بازی
19-سعید عزت اللهی:8 بازی
20-علیرضا بیرانوند:5 بازی
21-میلاد محمدی:4 بازی
22-داریوش شجاعیان:3 بازی
23-محمدرضا اخباری:- بازی

**گل زده ملی:
1-سردار آزمون:15 گل
2-رضا قوچان نژاد:13 گل
3-کریم انصاری فرد:12 گل
4-آندرانیک تیموریان :10 گل
5-مسعود شجاعی:8 گل
6-جلال حسینی:7 گل
7-احسان حاج صفی،مهدی طارمی واشکان دژآگه:6 گل
10-مهدی ترابی:4 گل
11-علیرضا جهانبخش ومرتضی پور علی گنجی:2 گل
13-پژمان منتظری،وحید امیری،رامین رضاییان،سعید عزت اللهی،میلاد محمدی:یک گل
18-امید ابراهیمی،وریاغفوری و3 گلر :0 گل

دانلود فیلم حمل بزرگترین پرچم ایران تا استادیوم آزادی

اهتزاز پرچم 2400 متری در آزادی(عکس)

بزرگترین پرچم ایران دوخته شده برای بازی ایران و قطر دقایقی پیش در ورزشگاه آزادی به اهتزاز درآمد.


اندازه این پرچم به 2400 متر مربع می رسد.

 


تاکنون حدود 20 هزار نفر در آزادی حاضر شده اند.


بازی ایران و قطر از ساعت 21 در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

 

 

 

هجوم به قطر با سردار و طارمی؛

اعلام ترکیب تیم ملی ایران مقابل قطر

کارلوس کی‌روش 11 بازیکن تیم ایران را برابر قطر مشخص کرد که سردار آزمون و مهدی طارمی در خط حمله قرار گرفتند.

در آخرین بازی روز اول گروه B مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا تیم ملی ایران از ساعت 21 امشب به مصاف تیم ملی قطر خواهد رفت.

 

 

کارلوس کی‌روش برای این مسابقه علیرضا بیرانوند را درون دروازه قرار داده است؛ سید جلال حسینی و پژمان منتظری دو مدافع میانی ایران هستند و رامین رضائیان و احسان حاج‌صفی به ترتیب در سمت راست و چپ خط دفاعی به کار گرفته شدند.

 


آندرانیک تیموریان و سعید عزت‌اللهی دو هافبک دفاعی ایران هستند و جلوتر از آنها اشکان دژاگه و علیرضا جهانبخش بازی می‌کنند؛ مهدی طارمی و سردار آزمون نیز دو مهاجم تیم ملی ایران مقابل قطر خواهند بود.

 

ترکیب ایران مقابل قطر به صورت زیر است:

علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، رامین رضائیان، احسان حاج‌صفی، آندرانیک تیموریان، سعید عزت‌اللهی، اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سردار آزمون.

تشویق ایسلندی در ورزشگاه آزادی

هواداران حاضر در ورزشگاه آزادی با تشویق ایسلندی به دروازه بانان تیم ملی خوش آمد گویی کردند. در حالیکه حقیقی، بیرانوند و اخباری پیش از سایر بازیکنان برای گرم کردن وارد زمین شدند، هواداران حاضر در آزادی با تشویقی به سبک ایسلندی های یورو2016 از دروازه بانان تیم ملی پذیرایی کردند.


سه دروازه بان تیم ملی نیز پیش از آنکه زیر نظر گاسپار به گرم کردن بدنهای خود مشغول شوند، به سمت سکوها رفتند و نسبت به تشویق هواداران واکنش نشان دادند.

11 بازیکن قطر مقابل تیم ایران

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های روز اول مرحله مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا تیم‌های ملی ایران و قطر از ساعت 21 امشب در ورزشگاه آزادی مقابل هم قرار می‌گیرند.

 

تیم ملی قطر برای این بازی با ترکیب کلود امین، عبدالکریم حسن، پدرو میگوئل، احمدیاسر محمدی، لوئیس مارتن جونیور، رودریگو تاباتا، بوعلم خوخی، کریم بوضیاف، علی اسد، حسن الهیدوس و سباستیان سوریا بازی می‌کند که خوزه کارنو سرمربی این تیم از سیستم 2-5-3 استفاده کرده است.

 

 

 

 

 

آزادی؛ ورزشگاه چند ملیتی

ورزشگاه آزادی در روز دیدار ایران برابر تیم چند ملیتی قطر، تبدیل به ورزشگاهی چند ملیتی شد.


هواداران حاضر در ورزشگاه پیش از شروع بازی برای دقایقی موج مکزیکی را تمرین کردند و پس از آن بود که با حضور بازیکنان در زمین با تشویق ایسلندی، بازیکنان و دروازه بان تیم ملی مورد حمایت قرار دادند.

 

 


تشویق ایسلندی نیز پایان کار هواداران حاضر در ورزشگاه نبود زیرا پشت دوازه های دو تیم پرچم های بزرگ تیم ملی در اختیار تماشاگران قرار گرفته است تا مانند تیم های کره جنوبی و ژاپن و غیره مورد استفاده هواداران قرار گیرد.


طرح موزاییکی و استفاده از بزرگترین پرچم جهان نیز دیگر برنامه های حاضرین در ورزشگاه برای دیدار برابر قطر است.

 

آزادی پر شد(عکس)

ورزشگاه آزادی در فاصله نزدیک به یک ساعت مانده تا شروع دیدار تیم ملی برابر قطر پر شد. این اتفاق در حالی رخ داد که ترافیک شدیدی در خیابنهای اطراف ورزشگاه حاکم است و مطمئنا افراد زیادی امروز پشت در خواهد ماند.


حاضران در ورزشگاه پیراهن سفید بر تن دارند تا آزادی پس از مدتها قرمز و آبی شدن امروز، سفید باشد.

 


دیدار ایران برابر قطر از ساعت 21 د ورزشگاه آزادی آغاز می شود.

 

 

 

دانلود فیلم گفتگو استیلی و پاشازاده درمورد بازی ایران در برنامه مردم چی میگن

دانلود کلیپ جو ورزشگاه آزادی دقایقی قبل از بازی ایران - قطر

دانلود فیلم طرح موزاییک نام ایران در ورزشگاه آزادی

دانلود فیلم سرود تیم ملی و پرچم زیبای ایران در ورزشگاه آزادی

کی‌روش آرامتر از همیشه

سرمربی تیم ملی در دیدار برابر قطر چهره ای متفاوت دارد. کی روش که همواره در کنار خط حضوری قابل توجه داشت در 10 دقیقه ابتدایی بازی تنها در کنار نیمکت تیم ملی ایستاده است. سرمربی تیم ملی امروز به اندازه ای آرام است که حتی معدود موقعیت های نصف و نیمه ی تیم ملی نیز باعث تحرک و عکس العمل او نشده اند.

 

 


هر چند سرمربی تیم ملی در ادامه بازی به کنار خط آمد اما نسبت به چند صحنه مشکوک داوری هیچ واکنشی نداشت  و تا به این لحظه کی روش متفاوت از آنچه سراغ داریم نشان داده است.

 

سوت‌های سریلانکایی روی اعصاب هواداران

عملکرد داور دیدار باعث شده تا هواداران از ابتدای بازی نسبت به تصمیمات او اعتراض داشته باشند. داور سریلانکایی دیدار ایران و قطر در دقایقی از بازی در بعضی از صحنه ها ترجیح داد از اعلام کردن خطاهای گوناگون بر روی بازیکنان تیم ملی ایران صرف نظر کند. این اتفاق باعث شد تا هواداران در با سوت های ممتد نسبت به نحوه قضاوت داور این دیدار اعتراض کنند.

خطای هند اشکان دژاگه در دقیقه 19 بازی آخرین صحنه ای بود که هواداران با سوت های ممتد خود نسبت به آن اعتراض داشتند.

 

وقت کشی قطری‌ها از نیمه اول

ویروس وقت کشی در میان تیم های عربی خلیج فارس پایان ناپذیر است. تیم ملی قطر که در دیدار روز پنجشنبه برابر ایران از بازیکنان با ملیت های متخلف استفاده می کند، از دقایق ابتدایی بازی به دنبال وقت کشی از طریق افتادن بر روی زمین رفته تا نشان دهد هر بازیکنی از هر کشوری که پیراهن این تیم را بپوشد، با این حربه به دنبال نتیجه گرفتن در ورزشگاه آزادی است.


هواداران در ورزشگاه نیز از دقیقه 5 بازی نسبت به این وقت کشی های دروازه بان و بازیکنان قطری واکنش نشان دادند اما قطری ها همچنان به دنبال استفاده از این سیستم هستند.

درگیری نیمکت نشینان قطر با مسئولان برانکارد

در حالیکه نیمکت نشیان قطر نسبت به خطای دژاگه واکنش شدیدی نشان دادند، مسئولین برانکارد در کنار زمین نسبت به برخورد بازیکنان قطری واکنش نشان دادند تا اولین درگیری بازی خارج از زمین رقم بخورد.

البته این درگیری که بیشتر لفظی بود، پیش از آنکه به مراحل جدی تری برسد، با ساطت نیروهای انتظامی به پایان رسید اما به نظر می رسد با توجه به نوع قضاوت داور سریلانکایی و حواشی بی پایان بازی، این آخرین درگیری این دیدار نباشد.

 

درگیری شدید کی‌روش و تیم داوری

در پایان نیمه اول دیدار ایران برابر قطر کادر فنی تیم ملی اعتراض شدیدی را نسبت به تیم داوری داشت تا آنجا که پس از حضور کی روش به سمت تیم داوری، داور دیدار مجبور شد تا از تونل دیگری به سمت رختکن برود.


کی روش و دیگر دستیاران او که نسبت به عملکرد داور این دیدار بسیار عصبانی بودند، پس از پایا نیمه اول در میانه میدان به سمت داور و همکاران او رفتند که این درگیری با دخالت نیروهای انتظامی و ناظران دیدار به پایان رسید.

 


جو ورزشگاه بعد از این اعتراض کی روش بسیار متشنج شد و هواداران به شدت نسبت به تیم داوری واکنش نشان دادند.

 

خطایی که کی‌روش را عصبانی کرد

حدود دقیقه ٣٧ بازی بازیکن تیم ملی قطر زیر پای رامین رضاییان را خالی کرد و او را به زمین انداخت اما این صحنه از دید داور سریلانکایی بازی خطا تشخیص داده نشد. همین موضوع باعث عصبانیت شدید کی روش شد.

 

 

 


البته چند دقیقه بعد از این صحنه داور روی سعید عزت اللهی هم خطا تشخیص نداد تا این موضوع خون نیمکت تیم ملی را به جوش بیاورد.


اعتراض ها به داوری در پایان نیمه اول هم ادامه داشت و حالا همه منتظر شروع نیمه دوم و عملکرد داور بازی هستند.

 

دانلود فیلم اعتراض شدید کیروش به داور بازی ایران - قطر

تعرض هواداران به داور در پایان نیمه اول

اشتباه خطرناک تعدادی از تماشاگران در آزادی

پس از به صدا درآمدن سوت پایان نیمه اول و در حالی که داوران قصد حضور در رختکن را داشتند ابتدا جواد نکونام و کادر مربیان ایران اعتراض شدیدی به وی داشتند و پس از این موضوع رد شدن داور سریلانکایی از بین معترضان ، در حالی که با اسکورت مسئولان حاضر به پله های خروجی نزدیک می شد با اشیایی روبرو شد که از سوی هواداران ناراضی پرتاب می شد. اعتراض هواداران که در طول بازی نیز وجود داشت در این لحظه به بدترین شکل ممکن بیان شد و با فرار داوران و مسئولان از بین باران اشیای پرتابی خاتمه یافت.

اقدامی که در صورت گزارش کردن داور جریمه سختی برای ایران و موانعی به میزبانی در بازی های آتی در پی خواهد داشت.

 

سردار و یک نیمه بی‌خطر (عکس)

سردار آزمون مهاجم جوان تیم ملی که در ترکیب ابتدایی کی روش حضور داشت، نتوانست در نیمه اول بازی عملکرد درخشانی از خود به نمایش بگذارد.

 

 


البته موقعیت زیادی به وی در نیمه اول نرسید و یکی از موقعیت های خود در محوطه جریمه را با فاصله بسیار زیاد به بیرون زد. باید دید سردار آزمون در نیمه دوم می تواند انتظارات را برآورده کند و دروازه عنابی پوشان را باز کند یا خیر.

 

تذکر به هواداران حاضر در ورزشگاه

پس از آنکه هواداران نسبت به اتفاقات داوری نیمه اول با پرتاب اشیا واکنش نشان دادند، بلندگوی ورزشگاه آزادی نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد.

در استراحت بین دو نیمه، از هواداران در ورزشگاه خواسته شد با توجه به حضور ناظران در استادیوم از تکرار اتفاقاتی که منجر به محرومیت تیم ملی خواهد شد پرهیز کنند و آداب میزبانی از تیم داوری و قطری ها را رعایت کنند.

 

مهدی طارمی وینگر چپ شد (عکس)

مهدی طارمی در اولین دیدار تیم ملی ایران در چارچوب رقابت‌های جام جهانی به عنوان وینگر چپ راهی میدان شد. این در حالی است که پیش‌تر از این کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ترجیح می‌داد که با یک مهاجم و سیستم 1-3-2-4 تیمش را به میدان بفرستد. البته در این بازی هم کی‌روش همان سیستم مورد علاقه‌اش را به کار بسته است ولی مثل اینکه آمادگی مهدی طارمی در تمرینات باعث شده که سرمربی پرتغالی نتواند از نام او چشم‌پوشی کند.

 

 


مهدی طارمی در نیمه اول یکی از بازیکنان پرکار تیم ملی بود و در اکثر درگیری‌های سمت چپ و حتی محوطه جریمه حضور مستقیم و پرکار داشت. طارمی در یک صحنه و روی ارسال جهانبخش هم اقدام به زدن قیچی داشت که البته توپ روی پایش جفت و جور نشد. در یکی دیگر از صحنه‌ها طارمی به عادت همیشگی خود قصد فریب دادن داور و گرفتن پنالتی را داشت که موفق نبود و داور به او تذکر داد.


مهدی طارمی در آغاز نیمه دوم هم‌چنان در پست وینگر چپ به بازی ادامه می‌دهد و باید ببینیم کارلوس کی‌روش در ادامه تصمیم به استفاده از بازیکنی که خصوصیات بیشتری برای بازی در این پست دارد، می‌گیرد یا خیر.

 

امیری اولین تعویض کی‌روش برای گلزنی

اشکان دژاگه در 65 دقیقه ابتدایی دیدار برابر قطر نمایش امیدوار کننده ای نداشت تا سرمربی تیم ملی وحید امیری را جانشین او در زمین کند. به این ترتیب وحید امیری اولین تعویض تیم ملی در دیداری خواهد بود تا که تیم ملی در فاز تهاجمی بسیار نا هماهنگ عمل کرده و در خلق موقعیت بسیار دور از انتظار ظاهر شده، در حملات زهردار تر باشد.

امیری که در پرسپولیس بازیکن فیکس است از آمادگی بالایی برخوردار است و با توجه به سرعت بالایی که دارد می تواند دفاع تیم ملی قطر را به زحمت بیاندازد.

 

تغییر سیستم تیم ملی با امیری

تیم ملی که نیمه اول را با ترکیب 1-3-2-4 آغاز کرده بود، با تعویض امیری تغییر سیسستم داد تا شاید موفق به باز کردن دروازه تیم ملی قطر شود.


با آغاز تعویض دژاگه، امیری به سمت چپ زمین رفت تا مهدی طارمی که در نیمه اول به عنوان بال چپ در زمین حضور داشت، به نوک خط حمله تیم ملی تغییر پست دهد و تیم ملی نیمه دوم را با سیستم 2-4-4 ادامه دهد.

 


کی روش با تعویض امیری نشان داد که در این دیدار تنها به دنبال سه امتیاز است.

 

لالیگایی قطری‌ها وارد زمین شد

اکرم عفیف بازیکن تیم ملی قطر که تنها لژیونر این تیم به حساب می آید در دقیقه 70 به جای تاباتا به میدان آمد تا در خط حمله نیروی جوانتری را کارنینو به زمین فرستاده باشد.عفیف عضو تیم خیخون اسپانیاست و از او به عنوان ستاره آینده قطر نام برده می شود.

قوچان‌نژاد برای تکرار تاریخ آمد

رضا قوچان نژاد دومین تعویضی تیم ملی در دیدار برابر قطر است. قوچان نژاد در حالی با تصمیم کی روش به عنوان دومین تعویضی تیم ملی وارد زمین شد، که تک گل او در دوحه امیدهای تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2014 را بسیار پر رنگ کرد و حالا برای تکرار تاریخ وارد زمین شد.


قوچان نژاد در دقیقه 75 بازی جانشین مهدی طارمی در خط حمله تیم ملی شد.

عصبانیت کی‌روش از نمایش ضعیف تیم ملی

در حالی که حدود ١٠ دقیقه تا پایان بازی تیم ملی برابر قطر باقی مانده است بازیکنان تیم ملی در خلق موقعیت حسابی ناکام مانده اند.

این موضوع سرمربی پرتغالی تیم ملی را حسابی ناامید و کلافه کرده است. کی روش در تمام طول نیمه دوم با عصبانیت بازی شاگردانش را تماشا می کند هرچند که شاگردانش هنوز فرصت گل زدن به حریف سرسخت خود را دارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

موسی نیامده دعوا راه انداخت

محمد موسی دفاع راست تیم ملی قطر که در نیمه دوم به میدان آمده بود، پس از شوت سنگین بوعلام خوخی و در حالی که هنوز بیش از 3 دقیقه از حضورش در زمین نگذشته بودف جنگ رواین را شروع کرد و با احسان حاج صفی دعوا به راه انداخت تا نشان دهد برای جنگ روانی به میدان آمده است.

انصاری‌فرد آخرین شانس تیم ملی

کریم انصاری فرد به عنوان آخرین تعویض تیم کی روش در دقیقه 84 راهی زمین شد. کی روش در حالی هر سه تعویض خود را در خط حمله انجام داد، که بازیکنان هجومی در این بازی عملکرد بسیار بدی داشتند و سرمربی تیم ملی نیز قطعا متوجه این نا هماهنگی شده است.


کریم در دقایق پایانی بازی برای استفاده از قدرت سرزنی خود جانشین سردار آزمون شد تا شاید تیم ملی بتواند در آخرین دقایق سه امتیاز بازی را کسب کند.

درگیری شدید میان بازیکنان ایران و قطر

پس از گل تیم ملی برابر قطر، بازیکنان دو تیم به شدت با یکدیگر درگیر شدند. این درگیری پس از آن رخ داد که جواد نکونام با حرکاتی عجیب به سمت نیمکت و بازیکنان دو تیم رفت.


این درگیری با حضور سایر بازیکنان تیم ملی ادامه پیدا کرد و تمامی بازیکنان دو تیم به شدت با یکدیگر درگیر شدند.

 


بازیکنان تیم ملی قطر همچنان به دنبال ادامه درگیری هستند اما کادر فنی تیم ملی اجازه حضور بازیکنان ایران در این درگیری را نمی دهد.

 

اخراج نکونام در اولین تجربه مربیگری

پس از گل شیرین رضا قوچان نژاد در وقت های اضافه به طور عجیبی تمام بازیکنان و کادر دو تیم به زد و خورد با یکدیگر پرداختند که باعث شد نیروهای انتظامی به وسط زمین بیایند تا بازی به تشنج کشیده شود.


پس از آرام شدن جو، جواد نکونام که اولین تجربه مربی گری خود را تجربه می کرد از سوی داور اخراج شد.

شادی رونالدویی جهانبخش بعد از گل اروپایی

علیرضا جهانبخش در دقیقه ١٠٠ بازی با یک توپ دزدی فوق العاده و البته ضربه فنی از پشت محوطه جریمه یکی از بهترین گل های انتخابی جام جهانی را در روز اول به ثمر رساند.


این گل از آن جهت برای شاگردان کی روش با ارزش است که گل اول تیم ملی در موقعیت بادآورده به ثمر رسید و گل جهانبخش پیروزی ایران را بی حرف و حدیث کرد.

جهانبخش بعد از گل به سبک کریس رونالدو شادی کرد که این موضوع جشن پیروزی تیم ملی را پرشور تر کرد.

دلگرمی رهبری برای تیم ملی +اینستاپست

پس از برد 2 بر صفر تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل تیم ملی قطر که با حواشی زیادی نیز همراه بود، صفحه اینستاگرام منتسب به رهبری با انتشار تصویری از حضور ایشان در بین اعضای تیم ملی در آستانه اعزام به بازی های جام جهانی 1998 فرانسه، به حمایت از تیم ملی ایران پرداخت.

دلگرمی رهبری برای تیم ملی + اینستاپست

واکنش اینستاگرامی تعدادی از بازیگران و هنرمندان به برد ایران مقابل قطر+عکس

بعد از برد تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر تعدادی از بازیگران و هنرمندان با قرار دادن پست های اینستاگرامی به این موضوع واکنش نشان دادند.

واکنش اینستاگرامی تعدادی از بازیگران و هنرمندان به برد ایران مقابل قطر+عکس

واکنش اینستاگرامی تعدادی از بازیگران و هنرمندان به برد ایران مقابل قطر+عکس

واکنش اینستاگرامی تعدادی از بازیگران و هنرمندان به برد ایران مقابل قطر+عکس

واکنش اینستاگرامی تعدادی از بازیگران و هنرمندان به برد ایران مقابل قطر+عکس

واکنش اینستاگرامی تعدادی از بازیگران و هنرمندان به برد ایران مقابل قطر+عکس

واکنش اینستاگرامی تعدادی از بازیگران و هنرمندان به برد ایران مقابل قطر+عکس

واکنش اینستاگرامی تعدادی از بازیگران و هنرمندان به برد ایران مقابل قطر+عکس

واکنش اینستاگرامی تعدادی از بازیگران و هنرمندان به برد ایران مقابل قطر+عکس

واکنش اینستاگرامی تعدادی از بازیگران و هنرمندان به برد ایران مقابل قطر+عکس

واکنش اینستاگرامی تعدادی از بازیگران و هنرمندان به برد ایران مقابل قطر+عکس

واکنش اینستاگرامی تعدادی از بازیگران و هنرمندان به برد ایران مقابل قطر+عکس

واکنش اینستاگرامی تعدادی از بازیگران و هنرمندان به برد ایران مقابل قطر+عکس

نظر بازیگران و هنرمندان در مورد بازی ایران و قطر,بازی ایران و قطر,بازی ایران و قطر ۱۱ شهریور ۹۵,ایران و قطر

 

 

واکنش سروین بیات همسر رضا قوچان نژاد به گلزنی او در بازی ایران و قطر+عکس

 

واکنش سروین بیات همسر رضا قوچان نژاد به گلزنی او در بازی ایران و قطر+عکس

واکنش سروین بیات همسر رضا قوچان نژاد به گلزنی او در بازی ایران و قطر+عکس


سروین بیات همسر رضا قوچان نژاد در واکنش به گلزنی و پیروزی تیم ملی ایران مقابل قطر عکس زیر را منتشر کرد.

واکنش سروین بیات همسر رضا قوچان نژاد به گلزنی او در بازی ایران و قطر+عکس

واکنش سروین بیات همسر رضا قوچان نژاد به گلزنی او در بازی ایران و قطر+عکس

سروین بیات,servin bayat,رضا قوچان نژاد,reza ghoochannejad,سروین بیات همسر رضا قوچان نژاد,عکس های سروین بیات همسر رضا قوچان نژاد,همسر رضا قوچان نژاد,سروین بیات و رضا قوچان نژاد,ایران و قطر,بازی ایران و قطر

 ---------------

تمرینات تیم ملی ایران, عکسهای تمرینات تیم ملی ایران,عکس سرادر آزمون در تمرینات تیم ملی ایران,عکس علیرضا جهانبخش در تمرینات تیم ملی ایران,عکس سعید عزت اللهی در تمرینات تیم ملی ایران,عکس آندو تیموریان در تمرینات تیم ملی ایران,عکس علیرضا حقیقی در تمرینات تیم ملی ایران

 خلاصه بازی ایران - قطر , دانلود خلاصه بازی ایران - قطر , دانلود رایگان خلاصه بازی ایران - قطر , دانلود رایگان خلاصه بازی ایران - قطر با لینک مستقیم , دانلود کلیپ با لینک مستقیم خلاصه بازی ایران - قطر , دانلود کلیپ جدید خلاصه بازی ایران - قطر , دانلود خلاصه بازی ایران - قطر با حجم کم , دانلود خلاصه بازی ایران - قطر با فرمت mp4 , دانلود خلاصه بازی ایران - قطر با لینک مستقیم , دانلود خلاصه بازی ایران - قطر با کیفیت عالی بالا , دانلود کلیپ خلاصه بازی ایران - قطر , دانلود کلیپ خلاصه بازی ایران - قطر کیفیت عالی , دانلود کلیپ کم حجم خلاصه بازی ایران - قطر , کلیپ جدید خلاصه بازی ایران - قطر , کلیپ خلاصه بازی ایران - قطر با لینک مستقیم
 گلهای بازی ایران - قطر , دانلود گلهای بازی ایران - قطر , دانلود رایگان گلهای بازی ایران - قطر , دانلود رایگان گلهای بازی ایران - قطر با لینک مستقیم , دانلود کلیپ با لینک مستقیم گلهای بازی ایران - قطر , دانلود کلیپ جدید گلهای بازی ایران - قطر , دانلود گلهای بازی ایران - قطر با حجم کم , دانلود گلهای بازی ایران - قطر با فرمت mp4 , دانلود گلهای بازی ایران - قطر با لینک مستقیم , دانلود گلهای بازی ایران - قطر با کیفیت عالی بالا , دانلود کلیپ گلهای بازی ایران - قطر , دانلود کلیپ گلهای بازی ایران - قطر کیفیت عالی , دانلود کلیپ کم حجم گلهای بازی ایران - قطر , کلیپ جدید گلهای بازی ایران - قطر , کلیپ گلهای بازی ایران - قطر با لینک مستقیم
 حاشیه های بازی ایران - قطر , دانلود حاشیه های بازی ایران - قطر , دانلود رایگان حاشیه های بازی ایران - قطر , دانلود رایگان حاشیه های بازی ایران - قطر با لینک مستقیم , دانلود کلیپ با لینک مستقیم حاشیه های بازی ایران - قطر , دانلود کلیپ جدید حاشیه های بازی ایران - قطر , دانلود حاشیه های بازی ایران - قطر با حجم کم , دانلود حاشیه های بازی ایران - قطر با فرمت mp4 , دانلود حاشیه های بازی ایران - قطر با لینک مستقیم , دانلود حاشیه های بازی ایران - قطر با کیفیت عالی بالا , دانلود کلیپ حاشیه های بازی ایران - قطر , دانلود کلیپ حاشیه های بازی ایران - قطر کیفیت عالی , دانلود کلیپ کم حجم حاشیه های بازی ایران - قطر , کلیپ جدید حاشیه های بازی ایران - قطر , کلیپ حاشیه های بازی ایران - قطر با لینک مستقیم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    رئیس جمهور بعدی آمریکا کدومه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 6261
  • کل نظرات : 54
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 44
  • آی پی امروز : 558
  • آی پی دیروز : 562
  • بازدید امروز : 1,763
  • باردید دیروز : 1,310
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 10
  • بازدید هفته : 8,924
  • بازدید ماه : 25,048
  • بازدید سال : 298,145
  • بازدید کلی : 5,420,346