loading...
پیک دانلود
مدیر بازدید : 176 جمعه 07 خرداد 1395 نظرات (0)

پیام‌های مجازی آن‌قدر زیاد شده‌اند که کسی حوصله ندارد تمام پیام‌هایش را بخواند، حتی اگر او را به جان رفتگان و عزیزانش قسم بدهید و جان تمام کسانی که می‌شناسد و نمی‌شناسد را به خطر بیندازید، باز هم فایده ندارد چون نوشتن متن برای کانال‌های تلگرام یا تمام صفحه‌های مجازی راه و رسم خاص خودش را دارد.

حرف تازه داشته باشید

به طور کلی وقتی درباره یک موضوع موج راه می‌افتد، کاربران مجازی زمانی نوشته‌ی شما را می‌خوانند که یک بخش تازه از آن موضوع را رو کرده باشید. وقتی خبری داغ مثل «دستگیری عوامل مدلینگ در تلگرام و اینستاگرام» پخش می‌شود، شما زمانی می‌توانید توجه آدم‌ها را به خودتان جلب کنید که حرف تازه‌ای درباره همین موضوع داشته باشید. حرف تازه‌ای مثل گفت وگو با یکی از کسانی که با وجود درآمد میلیونی از کار در دنیای مدلینگ کنار کشیده است.

 

برای نوشتن متن مجازی به خودتان نگاه کنید

خودتان چه جور پیام‌هایی را می‌خوانید؟ منظورم موضوع‌شان نیست. آنهایی که گل و بلبل اولشان کشیده باشد را بیشتر می‌خوانید یا به تیتر مطلب دقت می‌کنید؟ مطالب هشدار دهنده چطور؟ خیلی از کاربران اینترنتی هم مثل شما فکر می کنند. هر سلیقه ای که خودتان دوست دارید را پیاده کنید.

 

کم نویس و گزیده نویس، چون در

قدیم‌ترها صحبت از کم‌ گفتن و گزیده گفتن بود. این حرف در عصر جدید و دنیای مجازی هم کاربرد دارد، منتهی متن‌محور شده است. سعی کنید کم بنویسید. متن‌های بلند را کسی نمی‌خواند. شبکه اجتماعی توییتر متن‌های بالای ۱۴۰ کاراکتر را اصلا قبول نمی‌کند. سعی کنید وقت نوشتن متن، توییتری فکر کنید.

 

با کلمه‌ها بازی کنید

برای رساندن یک منظور خاص هزار و یک راه وجود دارد. مثلا برای اینکه تشکر کنید، می‌توانید از کلمه ساده‌ای مثل ممنون استفاده کنید یا بنویسید: « مهربانی شما و لطف‌تان در حق این بنده‌ی حقیر خاطر این بنده‌ی سراپاتقصیر را مشعوف ساخت. از الطاف عالی سپاس‌مند می باشم.» کدامش بهتر است؟ حرفتان را واضح و کامل بزنید. روده درازی نکنید. راست بروید سر اصل مطلب. اینجا اسمش تلگرام است، نه گلستان سعدی.

 

در متن مجازی تان سوال بپرسید

متن تان را با یک سوال جالب و خاص شروع کنید. مثلا می توانید بپرسید: «دلیل این همه اعدام در کشور را می دانید؟ ». بعد از این هم حرفتان را مختصر و مفید بزنید. سوال شما می تواند دغدغه های شخصی فرد را هم درگیر کند. مثلا می توانید بپرسید: «بی رودروایستی روزی چقدر ورزش می کنیم؟» حواستان باشد سوالتان را طوری بنویسد که در عرض دو ثانیه خوانده شود، نه بیشتر. سوال شما قلاب شماست اما قرار نیست مخاطب را سیر کند.

 

اصغر فرهادی باشید، با پایان باز

نقطه گذاشتن در ته عنوان یعنی مطلب تمام شده و حرفتان را زده اید. پس چرا باید دنبال ادامه ی مطلب باشد؟ اگر مطلب تان لینک دارد، ته مطلب تان نقطه نگذارید تا مخاطب ناخودآگاه دنبالتان بیاید. نقطه گذاری و استفاده بیش از اندازه از علامتهای مختلف نه تنها جذاب نیست که باعث گیج شدن خواننده ها هم می شود. نکنید برادر من!

 

برای افزایش عضو کانال شایعه پخش نکنید

می گویند ماه پشت ابر نمی ماند. به غیر از این، به دردسر و لعن و نفرینش هم نمی ارزد که آدم شایعه پخش کند. اگر از حرفی مطمئن نیستید، آن را پخش نکنید. حرفهایی که از قول دکتر فلانی، رییس بیمارستان فلان زده می شود یا آنهایی که می گویند ، خوردن سیب و مرغ و گوشت برای آدم ضرر دارد را فراموش کنید. پیدا کردن نام و سمت افراد مهم با یک جستجوی ساده ممکن می شود. برای این کار لازم نیست خبرنگار باشید. فقط نام بیمارستان را سرچ کنید و ببینید نام آن دکتر جزو کادر بیمارستان هست یا نه. یک اصل ساده ی روزنامه نگاری هست که اینجا هم به کار می آید. این اصل می گوید، برای اینکه درباره درستی یک خبر مطمئن شوید، هر خبری را با سه منبع آگاه چک کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    رئیس جمهور بعدی آمریکا کدومه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 6261
  • کل نظرات : 54
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 44
  • آی پی امروز : 149
  • آی پی دیروز : 591
  • بازدید امروز : 2,112
  • باردید دیروز : 2,711
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 2,112
  • بازدید ماه : 28,108
  • بازدید سال : 301,205
  • بازدید کلی : 5,423,406